Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czujnik położenia wału korbowego
Autor Wiadomość
Jędrzej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 154
Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 08-08-2008, 21:13   Czujnik położenia wału korbowego

Powiedzcie mi czy ten czujnik musi być ustawiony pod pewnym kontem i w pewnej odległości od kółka "siajby" czy odległość i kąt jego położenia jest bez znaczenia wiadomo nie za duża odległość itp. bo właśnie nie wiem co jest czy to tego czujnika wina bo czasami ciężko pali auto tzn. kręcę rozrusznikiem i tak jakby chciał załapać a nie chce a jak puszczam z rozrusznika to nie staje silnik od razu tylko delikatnie tak jak by chodził i ma około 400 obrotów i gaśnie a i co może być jak go już odpalę to strasznie nie równe ma obroty i słychać jak przez nagrzewnice woda sie przelewa
  
  
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-08-2008, 21:18   

Jedrzej, a po jakiemu ty piszesz?

podaj więcej szczegółów auta. silnik i czy masz lpg?

co do CPW to kurcze wg mnie nie da się go źle założyć... jedną śrubką na torx`a przykręcany od góry i ciasno wchodzi w obudowę. jesli chodzi o odległość to też nie ma to znaczenia. po prostu musia być przykręcony na swoje miejsce...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-08-2008, 21:29   

Jedrzej napisał/a:
i słychać jak przez nagrzewnice woda sie przelewa
to akurat jest przyczyna zbyt niskiego poziomu płynu w chłodnicy...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Jędrzej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 154
Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 08-08-2008, 21:30   

Fiat Tempra z 1994r. silnik 1.6 i.e z LPG
jak bym miał całe mocowanie do CPW to bym nie pytał mam właśnie urwane i tak przerobiłem że odpala jeździ ale interesuje mnie czy ustawienia położenia tego czujnika mają jakiś wpływ na prace silnika

** Dodano: 08-08-2008, 22:39 **
ego napisał/a:
Jedrzej napisał/a:
i słychać jak przez nagrzewnice woda sie przelewa
to akurat jest przyczyna zbyt niskiego poziomu płynu w chłodnicy...


Właśnie o to chodzi że w zbiorniczku wyrównawczym mam prawidłowy poziom płynu chłodzącego
_________________
TEMPRA '94 1.6 i.e mpi/LPG 159A3.046 przerobiony na 159B9.000
http://www.youtube.com/watch?v=VSUzXOKi_BI

http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2692
  
 
danek7 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 31
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 08-08-2008, 22:50   

no to wg mnie są 2 problemy...
1. co do CPW to jest to halotron, czyli jezeli zamontowałeś go tak mniej więcej i pali i jeździ do ogólnie mówiąc fuks al jest OK. Halotrnoy mają za zadanie zbieranie impulsów od elementów magnetycznych... (tak w skrócie) czyli Twój jest na tyle blisko że zbiera impulsy z kręcoącego się koła...
2. to że płyn się przelewa w nagrzewnicy (przynajmniej tak to słychać) to może być wina zapowietrzonego układu chłodzącego, mocno brudnej w środku nagrzewnicy (czyli zapchanej) a w najgorszym razie usczelki pod głowicą (ale to już ostateczność)...
_________________
Tipo 1.6ie 159.A3.046 - sprzedane
  
 
RYQ 


Wiek: 39
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 44
Skąd: Wrocław / Kietrz
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 08-08-2008, 23:14   

Nie musi być halotron- ja w 1.6 ie mam czujnik indukcyjny. Co do sposobu montażu- musi być zachowana odległość od "ząbków" taka jak w oryginalnym rozwiązaniu oraz co bardzo ważne jego położenie na obwodzie koła zamachowego nie może się zmienić. ECU na podstawie danych z tego czujnika oblicza w którym momencie podać iskrę. Jeżeli zmienisz jego położenie na obwodzie koła zamachowego iskra będzie podana za wcześnie lub za późno-efekt tego może być różny: brak zapłonu mieszanki, problemy z uruchomieniem i zbyt mała moc aż w końcu stukowe spalanie mieszanki, przez które to można dosyć szybko zarżnąć silnik.
_________________
Tempra '94 SW Liberty 1.6 IE 159AT55B 169kkm
406 D9 '99 Sedan 1.8 XU7JB 296kkm
Wszystkie części Tempra 1.6 SW
  
 
 
danek7 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 31
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-08-2008, 21:15   

jasne... ten halotron to w cudzysłowiu oczywiście... chodziło mi o zbieranie impulsów z magnesów zamontowanych na kole... cewka (element indukcyjny) też sobie z tym poradzi... a w sumie to u siebie jeszcze nie wymieniałem CPW więc nawet nie wmiem co tam siedzi...
_________________
Tipo 1.6ie 159.A3.046 - sprzedane
  
 
Jędrzej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 154
Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 09-08-2008, 21:53   

myślę ze z tym ciężkim jego odpalaniem to że wtryski sie zawieszają i pali mi na jeden tłok bo z tłumika czuć benzynę choć iskra jest na wszystkich tłokach
Powiedzcie mi czy jest jakiś odpowietrznik układu chłodzenia w tym silniku i jak i gdzie sprawdzić jego oznaczenie(nie chodzi mi o numer silnika)
  
 
danek7 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 31
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 10-08-2008, 09:26   

wtryski?? czyli masz wielopunktowy wtrysk?? W jednopunktowym jest jeden wtryskiwacz zamontowany na środku kolektora ssącego... nie wydaje mi się żeby zawieszał się wtryskiwacz, problem jest raczej w jego sterowaniu...
A co do tłoków, to na jednym silnik Ci nie zapali, muszą "palić" min. 2 tłoki żeby silnik w ogóle się kręcił, ale na tym nie pojedzie... benzyna śmierdzi po się nie spala i wypycha ją nie zapaloną przez zawory wydechowe do rury...
Co do odpowietrznika, to są takie niby śrubki na wężach gumowych, tylko z nimi trzeba uważać bo się mogą ukręcić i wtedy problem... ja zalewam płyn, nagrzewam auto, odkecam ostrożnie wyrównawczy, zazwyczaj płyn wypycha powietrze, uzupełniam płyn i tyle... czasami procedurę trzeba powtórzyć, a jak to nie pomaga mozna popuścić zaciski na wężu np. na dole chłodnicy, albo na termostatcie żeby trochę płynu wyciekło razem z resztką powietrz.
Nie znalazłem "oryginalnych" węży z odpowietrznikami.
_________________
Tipo 1.6ie 159.A3.046 - sprzedane
  
 
Jędrzej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 154
Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 10-08-2008, 12:54   

tak mam wielopunktowy wtrysk paliwa i pali mi na jeden tłok i tak też silnik bedzie chodził oczywiście nie wejdzie na obroty większe i sie nim nie pojedzie, a na bęzynie jak już chodzi "normalnie" to silnik nie równo pracuje i skaczą obroty
  
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-08-2008, 20:36   

Jedrzej, dasz radę zrobic zdjęcie swojego silniczka. tak z góry po otwarciu klapy. ogólnopoglądowy
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Jędrzej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 154
Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 10-08-2008, 20:54   

jutro zrobie i wstawie tutaj te zdjęcia z tego wnioskuje że mam taki silnik bo pojemność sie zgadza i konie też
  
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-08-2008, 20:57   

zgłupiałem... :roll:

to jest silnik na jednym wałku z wielopunktem?
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Jędrzej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 154
Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 10-08-2008, 20:59   

tak wielopunkt z jednym wałkiem taki silnik mam http://moto.allegro.pl/it...tempra_1_6.html
_________________
TEMPRA '94 1.6 i.e mpi/LPG 159A3.046 przerobiony na 159B9.000
http://www.youtube.com/watch?v=VSUzXOKi_BI

http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2692
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-08-2008, 21:17   

Jedrzej, ustaw 1 tłok w GMP, wtedy czujnik położenia wału ustawiasz idealnie na wprost "zęba" na kole wału, odległość między zębem i czujnikiem 0,4-1,0mm - ważne aby sprawdzić tę odległość na każdym zębie przed odpaleniem czasem zdarza się ze zęby maja różną wysokość i gdy się ustawi tylko na jednym można przy odpaleniu ściąć sobie czujnik innym zębem ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Jędrzej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 154
Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 12-08-2008, 21:09   

tak wygląda mój silnik trochę zarzygany olejem ale to wina uszczelki pod deklem





Jak przyjadę następnym razem na jakąś PJ to sprawdzę tą odległość ale wydaje mi sie że mam dużo większą niż piszesz, powiedzcie mi jeszcze czy czujnik może być uszkodzony w jakiś sposób a silnik pracować normalnie
_________________
TEMPRA '94 1.6 i.e mpi/LPG 159A3.046 przerobiony na 159B9.000
http://www.youtube.com/watch?v=VSUzXOKi_BI

http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2692
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load