Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Po wyłączeniu silnika nie gaśnie
Autor Wiadomość
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-07-2008, 22:06   Po wyłączeniu silnika nie gaśnie

Mam taki problem, że ostatnio jak jeździłem na Pb (normalnie jeżdżę na LPG) to po dłuższej trasie kiedy przekręciłem kluczyk w stacyjce, żeby go zgasić, to niby zgasł, ale zaraz potem na momencik się uruchomił-taki podryg.
Z tego co czytałem to takie objawy mogą być spowodowane:
- przegrzanie silnika > ale miałem temp około 90 *C
- za dużą prędkością biegu jałowego > nie mam niestety obrotościomierza, ale faktycznie są na słuch trochę wyższe, większe niż na LPG, pewnie tak trochę ponad 1000 obr/min
- niesprawność zaworu odcinającego w gaźniku > czyli pewnie tzw cut-off, jakie są jeszcze inne objawy popsutego tego zaworka? Ogólnie jazda na LPG i PB jest ok, nie dusi silnika itp.
Proszę o rady, co może być powodem tego objawu, czy tak jak myślę obroty lub cut-off, czy może coś jeszcze innego...
Mój silnik to Tipo 1.4, sam gaźnik...
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-07-2008, 10:39   

czy podczas tego "podrygu" silnik jakby zadzwonił ? lub podczas pracy na PB dźwięk silnika jest nieco bardziej dzwonowaty niż na lpg?
mi to podchodzi pod spalanie detonacyjne (stukowe)
ewentualnie stacyjka może być na wykończeniu


z przegrzaniem silnika, chodzi właśnie o spalanie stukowe kiedy rozgrzany nagar powoduje zapłon mieszanki

za duża prędkość biegu jałowego ? hmm chyba musiałby być na poziomie >3,5tys

gdybyś miał niesprawny cut off, to podczas hamowania silnikiem paliwo byłoby nadal podawane i później mógłbyś czuć zapach benzyny z rury

nie zanm gaźnika z TT ale czy nie ma tam przypadkiem eletronicznej dyszy biegu jałowego ?
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-07-2008, 11:30   

yoyo, Moduł cut-off odpada, ja jeżdżę tak od nie pamiętam odkąd po porostu nie odcina paliwa i silnik pracuje normalnie tyle. Nie ma zapachu benzyny itp. bo silnik pracuje normalnie cut-off w gaźnikach odcinał tylko paliwo poprzez elekro-zawór, mnie zmyślny mechanik w ramach naprawy przeciął kable dawno temu a zorientowałem sie dopiero nie dawno. Spalanie sutkowe raczej odpada musiałby albo mieć uszkodzony czujnik temp albo nie źle przestawiony zapłon - a to by poczuł podczas jazdy.
yoyo napisał/a:
nie zanm gaźnika z TT ale czy nie ma tam przypadkiem elektronicznej dyszy biegu jałowego
yyy... yoyo, gaźnik i elektronika to tak do siebie jakoś nie pasuje, rozebrałem gaźnik z T/T nie ma czegoś takiego jest wspomniany elektro-zawór dla modułu cut-off. Sir-Rafał, może ten podryg to załączający sie wentylator chłodnicy bo jak spadł ci odważnik to wentylator ruszając robi sporo hałasu i drgań (zależy jaka partia wentylatorów i jak bardzo były nie doważone - jedni mają maluśką blaszkę na jednej z łopatek inni trochę większą). Być może stacyjka też konać.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-07-2008, 11:37   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
yoyo, gaźnik i elektronika to tak do siebie jakoś nie pasuje
JAM_BELFEGOR napisał/a:
cut-off w gaźnikach odcinał tylko paliwo poprzez elekro-zawór

no włąśnie o to mi chodzi, zwał jak zwał
wielu mechaników odcina kable, oraz "łebek" z tej dyszy i wtedy zachowuje się jak normana dysza

jeśli w silniku jest duzo nagaru, to wyprzedzony zapłon nie jest potrzebny do detonacji, zresztą nie wykluczałbym zapłonu od razu, ponieważ dobrej jakości LPG może tolerować tak wyprzedzony zapłon przy którym na PB byhłoby już spalanie stukowe
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-07-2008, 20:42   

JAM_BELFEGOR, co do wentylatora to odpada, on czasami się załącza jak wyłączę, ale to było coś innego. To tak, że przekręcam kluczyk na pozycję do wyciągnięcia, a on gaśnie i nagle jakbym się uruchamia, robi może z 2, 3 obroty wału i pada na dobre, tak jakbym go tak szybko chciał odpalić czy coś.

Co do zapłonu to nie wiem dokładnie. Prawda taka, że jak kupiłem auto to dałem go do "generalki". Było to w czerwcu rok temu, wtedy wymieniali pasek rozrządu i tam tak zrobili, że przez 2 dni samochód nie odpalał :sciana: Potem jak już odjechałem to pojechałem do bardziej szanowanego mechanika i dałem do ustawienie zapłon raz jeszcze. O ile pamiętam był ustawiony pod PB. Czy mógł się rozregulować? A może też jest źle ustawiony?

Co do stacyjki to raczej odpada, bo przecież objaw byłby też na LPG, a tak nie jest. LPG chodzi ładnie, tylko to PB.

Skoro obroty trochę ponad 1000 nie mogą tego zrobić, to zostaje ten cut-off? A może gaźnik jest niewyregulowany, czy to może na to wpływać?

yoyo, a co do stuków? Raczej nie słyszałem takich odgłosów... A jak sprawdzić nagar? Jak wymieniałem świece coś w lutym to nie były specjalnie owalone...

Z góry dzięki za pomoc!!!
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-07-2008, 08:40   

nagaru nie sprawdzisz z zewnątrz, można co najwyżej dolać do paliwa czegoś czyszczącego
stacyjki bym do końca nie skreślał, elektrozawór dość czybko odcina lpg, po wyłaczeniu zapłonu, a pb odcinane jest właśnie przez gaźnik

mimo wszystko na pierwszy ogień wziąłbym gaźnik, przeczyścić, obejrzęć elektrozaworek i kabelek od niego
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-07-2008, 17:27   

yoyo, dzięki za radę... Prawda jest taka, że już się zbieram na czyszczenie gaźnika od dłuższego czasu, ale tak jakoś zawsze brak czasu, no i samochód na chodzi to na chodzie :D Ale teraz mam kolejny impuls wiec pewnie jak najbliższe zaplanowane dwa wyjazdy się odbędą to pierwsze za co się chwytam to gaźnik... Nigdy nie zaszkodzi, a potem się zobaczy ;D

Jednak jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to słucham uważnie!!! :)
     Moneta
 
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 22-07-2008, 12:37   

Kolego, to nie to.

Zostaw gaźnik w spokoju, nie gmeraj. Winne są świece o zbyt dużej temperaturze iskry, świece ci się kolego nagrzewają do czerwoności i potem po odcięciu dopływu paliwa, obojętnie LPG czy benzyna w dwóch garach zostaje ci jeszcze nie spalone paliwo, następuje samozapłon i potem koniec. Kup najtańsze iskry ale o dobrej ciepłocie i zobaczysz, że problem sam zniknie - rada od mojego ojca, który na silnikach gaźnikowych pół zycia zostawił.
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-07-2008, 15:42   

Panowie ja też podłączę się pod ten temat, bo nie mogłem nic znaleźć o tym (pewnie źle szukałem), a nie chce zakładać drugiego tematu o takim samym tytule, chodź chodzi o coś trochę innego, otóż wczoraj po powrocie do domu, zaparkowałem, przekręcam stacyjkę w poziom do wyciągnięcia kluczyka, a samochód nadal ma włączony silnik, światła gasną, na desce gasną kontrolki od świateł i pasów a reszta świeci się nadal, wcześniej też mi się to kiedyś zdarzyło, macie jakieś pomysły co to może być??
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-07-2008, 16:41   

dcfan napisał/a:
Winne są świece o zbyt dużej temperaturze iskry

na to nie wpadłem, ale tak chodziłza mną ten samozapłon :)

Bdm$ka, wygląda na to, że cewka nadal skądś bierze zasilanie, może to być wina wadliwej stacyjki lub jakiegoś przebicia
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
yagi2 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 120
Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 3/3/5
Wysłany: 22-07-2008, 16:42   

Ja miałem coś podobnego,ale przy padniętej/zalanej skrzynce bezpieczników w aucie.Mogłem wyjąć kluczyk,a silnik dalej chodził,auto gasiłem wyjmując jeden z dwóch przekaźników(lambda,pompa) w komorze silnika.Stało się to,po myciu na myjni ręcznej.Po wymianie skrzynki problemów nie ma:)
_________________
TIPOllot,1.4i.e+LPG BRC Just Junior
  
 
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-07-2008, 16:11   

dcfan, ale czy to nie powinno być zarówno na LPG jak i na PB? A u mnie ten objaw objawia się na Pb tylko... A świece wymieniłem w lutym na NKG.
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-07-2008, 16:46   

Sir-Rafał, DC może mieć rację, a LPG jest odporniejsze na samozapłon, stąd może objawy tylko na PB
stare świece wywaliłeś? może masz się z kim wymienić na świeczki na 1 dzień?
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-07-2008, 18:51   

Dcfan może mieć rację, trochę pomylił pojęcia, ale generalnie wiadomo o co chodzi.
Można zastosować o stopień "zimniejsze" świece i zobaczyć czy pomoże.
Sir-Rafał napisał/a:
A świece wymieniłem w lutym na NKG

A jaki typ tych NGK masz ?
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Rudiger 


Wiek: 46
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 130
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 25-07-2008, 13:39   

Sir Rafał
a nie zatankowałeś przypadkiem paliwka zza wschodniej granicy :D ?
Ja raz wlałem ruskie paliwo do Tipo i silnik podrygiwał jeszcze chwilę po zgaszeniu :)
Na normalnej benie tego nie było nigdy.
  
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 25-07-2008, 14:12   

Rudiger, chyba nie wiesz kolego nawet co mówisz albo wcisnęli ci najgorszy syf jaki tylko mieli :red_kartka:

pół roku tankuje już na Ukrainie i żadnych problemów, a wręcz przeciwnie, auto lepiej jeździ niż tankowany na Orlenie w moim mieście... i ani razu nie było takich problemów jak w temacie...
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-07-2008, 14:50   

zależy na co trafisz, może dostał coś ok 92 oktanów albo jeszcze mniej :)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-07-2008, 15:49   

romano, co to świec to napisze, teraz jestem daleko od autka.

Co do paliwa to nie wiem. Tankowałem co prawda stosunkowo dawno, bo i tak głównie jeżdżę na LPG, ale zawsze jak już tankuje to na ORLENie, wiec chyba co do oktanów to odpada. Jak już dostane się w pobliże autka to dam znać co do świec...
     Moneta
 
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 04-08-2008, 09:54   

No i ja się dołączę...

Czy takie właśnie podrygi mogą być spowodowane złym stanem przewodów WN? Bo świeczki mam nowe (NGK nr 19, takie jak w katalogu)...
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-08-2008, 17:59   

Sapphiron, w zadnym wypadku. Kable WN sa jedynie posrednikiem i jesli nakazac im podanie pradu na swiece to podadza (lub nie jesli sa uszkodzone) a jesli im zabronic to nie maja co podac. Wiec skad mialyby sie wziasc podrygi?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 04-08-2008, 18:53   

to ja już nie wiem dlaczego tak mam... może dlatego że wziąłem benzynę od innego gościa który miał taniej :sciana:

doleje normalnej beny i zobaczę jak będzie chodzić...
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-08-2008, 22:21   

dcfan napisał/a:
Zostaw gaźnik w spokoju, nie gmeraj. Winne są świece o zbyt dużej temperaturze iskry, świece ci się kolego nagrzewają do czerwoności i potem po odcięciu dopływu paliwa, obojętnie LPG czy benzyna w dwóch garach zostaje ci jeszcze nie spalone paliwo, następuje samozapłon i potem koniec. Kup najtańsze iskry ale o dobrej ciepłocie i zobaczysz, że problem sam zniknie - rada od mojego ojca, który na silnikach gaźnikowych pół zycia zostawił


Panowie, przerabialem to w kaszlaczku i punto mojego ojca, kolega dcfan napisal swietna porade i nalezy mu sie za to plusik....wymien swiece i problem znika
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-08-2008, 22:59   

no jakoś nie znika chociaż mam nowe założone (poświęciłem się i kupiłem nówki) :sciana:
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-08-2008, 15:52   

Sapphiron napisał/a:
no jakoś nie znika chociaż mam nowe założone (poświęciłem się i kupiłem nówki)

Trzeba było kupić stopień zimniejsze :lalala:
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-08-2008, 16:00   

to jeszcze jakby ktoś powiedział jakie kupić to byłbym happy bo w sklepie nie wiedzą o co biega i stosują się tylko do katalogu :sciana:
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load