Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej
Autor Wiadomość
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 12-01-2010, 23:19   Olej

Witam jesli temat w zlym miejscu prosze o przeniesienie chociaz to dotyczy silnika i jego smarowania. Moj tipek jezdzil na 10W40 i nie bylo z nim zadnych problemow 5 l oleju starczalo od wymiany do wymiany a ze ma juz na budziku prawie 230tys i zalozylem lpg postanowilem zalac go olejem 15W40 zeby byl gestrzy i lepszy dla silnika z sporym przebiegiem no i instalacja lpg i od tamtej pory spala oleju prawie litr na 2000 km o co moze chodzic czy to przez zbyt bogata mieszanke lpg czy juz powoli zbliza sie kres silnika ?
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 13-01-2010, 00:59   

MARIOVIRUS napisał/a:
Moj tipek jezdzil na 10W40 i nie bylo z nim zadnych problemow 5 l oleju starczalo od wymiany do wymiany

MARIOVIRUS napisał/a:
postanowilem zalac go olejem 15W40 zeby byl gestrzy i lepszy dla silnika z sporym przebiegiem


po co zmieniałeś na gorszy olej skoro było dobrze ?

MARIOVIRUS napisał/a:
od tamtej pory spala oleju prawie litr na 2000 km


Nic w tym dziwnego nie widzę :) Nowe merce czy bmki już nie pamiętam mają normę coś koło 1,3 - 1,5 L/1000km

W twoim przypadku 0.5/1000 - nic złego
Mój też coś koło 0.5 bierze na tysiaka tyle że polsyntetyka. Zupelnie sie tym nie przejmuje i cieszę się, że nie kopci na niebiesko i nie bierze litra na 1000
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-01-2010, 07:06   

MARIOVIRUS, zmiana oleju a gorszy jest "niedopuszczalna". Jaki masz ten olej, mineralkę? To weż zalej jakąś lepszą mineralką np Castrol GTX HM-ma lepsze dodatki uszlachetniające
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
Carol 



Wiek: 34
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 120
Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 13-01-2010, 10:08   

To kolega ma pierścienie do zrobienia:)
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 13-01-2010, 19:37   

MARIOVIRUS, Po pierwsze, tak jak koledzy piszą, po co zmieniałes olej na gorszy, jesli było dobrze, nie miałes wycieków i nie "brał" oleju. Olej 10W/40 jest leprzy od 15W/40, a to, ze załozyłes LPG niema tutaj nic do rzeczy ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-01-2010, 22:10   

Zmienilem bo spory przebieg chcialem dobrze wyszlo zle ,Luczu niby w normie spalanie oleju ale wczesniej litr oleju starczal na caly rok dolewek fakt ze wtedy robilem troche mniej kilosow ale w przeliczeniu wychodzilo i tak mniejsze spalanie teraz litr starcza na 2 miechy :( ,silnika robic nie bede bo szkoda kasy ladowac lepiej kupic mocniejszy jak dalej bedzie tyle chlal oliwy to taniej wyjdzie zminic silnik kupic jakies bite bravo z 1,6 motorkiem i klima i przelozyc taki zestawik silnik i klime mocy przybedzie z 75 na 103 i klima gratis bedzie a jezdze na oliwie GM czyli nie jakiejs wyprodukowanej dla TESCO na rzepaku czy sloneczniku tylko Mobil Super S w innym opakowaniu a cena tez inna bo wychodzi mnie 5 litrowa banka 50zł
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-01-2010, 23:25   

Mój fiacik od początku swego istnienia jeździł na Mobili 10W40 Semi Syntetik za 30zł/litr i przy ostrej jeździe spali nawet litr na 1000km a normalnie 0,5L/1000km, nie wiem czy to normalne, poprostu tak jest i nigdy nie kopcił, nie było czuś oleju w spalinach itp. Z wymianą oleju z 10W40 na 15W40 to "odwaliłeś", przypuszczam że z niewiedzy. Myśle ze kierowałeś się przedewszystkim kosztem finansowym. Dla wysilonych silników są oleje mineralne, dla tych w lepszej kondycji koleje syntetyczne i pół syntetyczne a ja osobiście nie jestem za zmianami olejów. Poprostu jak silnik chodzi na jednym to niech chodzi do końca, zmiania oleju w cale nie uratuje nam silnika. Poprostu jeśli nie masz na olej - to nie jeździj

Cytat:
Zmienilem bo spory przebieg chcialem dobrze wyszlo zle

To mimo że wszystko było dobrze chciałeś jeszcze lepiej?
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 13-01-2010, 23:38   

tak przy okazji małego przeglądu jaki zrobiłem u siebie ostatnio dowiedziałem się, że Fiat zaleca olej 15W55 ! mnie to szczerze mówiąc mocno zdziwiło, bo nigdzie nawet nie widziałem takiego...
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-01-2010, 23:42   

Przy zmianie oleju nie kierowalem sie cena ale trudno zmienilem stalo sie teraz nie bede wracal o nie bede ryzykowal wyplukaniem uszczelniaczy i nagaru pali olej trudno do puki dziala trzeba go zalewac olejem i jezdzic jak padnie wtedy bede sie martwil dzieki za odpowiedzi pozdrawiam
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-01-2010, 23:44   

Kolego, a jak przejeździłeś te 230tys. Jakieś poważne awarie? Ja mam narazie coś około 130tys km tyle że w silniku 1.4 i nie wiem jak to będzie
Cytat:
Fiat zaleca olej 15W55 ! mnie to szczerze mówiąc mocno zdziwiło

Taki olej może być stosowany w temperaturach zewnętrznych -15stopni (15W) do większej niż 50stopni (Moja skala kończy się na 50 stopniach a olej 50).

Tak w nawiasie to zalecał bym dla polskich warunków olej typu 5W40 (-30 do +50) bo jak wiadomo w zime -22, -25stopni to całkiem realna temperatura...

_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Carol 



Wiek: 34
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 120
Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 13-01-2010, 23:59   

Mój tipek jak go rodzice kupili miał 6 lat i przejechane 32tys. km brał olej jak skurczybyk czyli 1L na 400-500km po jakiś 6000-7000 km to ustąpiło. Pewnie długo stał i pierścienie się zapiekły.
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 14-01-2010, 06:52   

MARIOVIRUS napisał/a:
teraz nie bede wracal o nie bede ryzykowal wyplukaniem uszczelniaczy i nagaru

Przeciez dopiero co zmieniłes na 15W/40 wiec ile tego nagaru mogło ci sie tam uzbierac :?: :roll:
Larry075 napisał/a:
zalecał bym dla polskich warunków olej typu 5W40

Taaaak, spróbuj go wlac w "nasze" prawie 20letnie silniki :roll:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-01-2010, 08:41   

Ja wyszedłem z założenia , że koszt oleju w eksploatacji samochodu jest prawie pomijalny ! Policzcie tak : koszt zakupu drogiego oleju ~150 zł podzielcie na 10 000 km tj dystans , co jaki wymienia się oleje . Wychodzi poniżej 2 groszy na kilometr . Przy tanich olejach jest to 1 grosz ...
W związku z tym zalałem auto olejem Castrol EDGE Sport 10W-60 , który - jak ktoś ciekawy - zalecany jest nie tylko do wysilonych sportowych jednostek ale i : " Najlepsza ochrona także dla starszych samochodów z tuningowanymi silnikami Pozwala na maksymalne modyfikowanie jednostek Zmniejsza zużycie oleju w silnikach turbodoładowanych Zapewnia uzyskanie wysokiej mocy Chroni silnik podczas szybkiej jazdy, w trudnych warunkach i w wysokich temperaturach "
I wbrew obiegowym opiniom - nie wypłukało mi nagaru , nie rozszczelniły się pierścienie tłokowe itp. Silnik ma prawie 210 tys. przebiegu , a na tym oleju jeżdzi od 10 tys ! Od zmiany oleju dolałem mniej niż 1 litr i to głównie ze względu na sączenie się z pod uszczelki miski olejowej , która to miska kilkakrotnie spotkała się z podłożem ...
     assistance
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-01-2010, 13:09   

Cytat:
Taaaak, spróbuj go wlac w "nasze" prawie 20letnie silniki

No to zalej mineralnym 5W40 nikt ci nie karze tam syntetika wlewać...
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-01-2010, 14:06   

Larry075 napisał/a:
No to zalej mineralnym 5W40
chyba 15W40, piątki to 100% syntetyk, tak jak 0w 10w to poł minerał i 15 to 100% minerał
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
wiki1982 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 853
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-01-2010, 14:17   

Larry075, 5W40 to jest pełen syntetyk jelcyn, ma racje :)
_________________
Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-01-2010, 20:01   

jelcyn napisał/a:
piątki to 100% syntetyk, tak jak 0w 10w to poł minerał i 15 to 100% minerał

Nie do końca, 5w40 może być syntetykiem, ale również półsyntetykiem reguły nie ma, tak samo 10w lub 15w mogą być syntetykami.
Oczywiście w większości przypadków będzie tak jak napisałeś.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-01-2010, 20:07   

romano, możesz jakiś przykład dać? bo szczerze, to pierwszy raz słyszę o syntetycznym 15W
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 14-01-2010, 20:20   

jelcyn, czytnij sobie nasz posty http://forum.tempra.org/t...m?highlight=15w
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-01-2010, 20:42   

jelcyn napisał/a:
romano, możesz jakiś przykład dać? bo szczerze, to pierwszy raz słyszę o syntetycznym 15W

http://millers.pl/motorsport/,dat,cfs_15w60.html
http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-7.html
http://www.motorsportsupp...rod&productId=2
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-01-2010, 20:44   

ok, nie było pytania.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-01-2010, 23:09   

Pisałem o tym tysiąc razy i nie chce mi się już więcej.
Na przyszłość radze nie kombinować z olejami i trzymać się jednego i jak pisze kolega schab, czyli jadąc do pracy/szkoły/uczelni jakiegokolwiek miejsca oddalonego np. o 25km wrzucamy 50groszy (50km w dwie strony) do popielniczki (jeśli ktoś nie pali ;D ) i jak przychodzi wymiana to olej mamy gratis - działa, a jak wrzucimy tez resztę ze stacji benzynowej to starczy jeszcze na małe pivko.

p.s. Zastanawialiście się skąd biorą się takie nagary? Panewka wykonana jest z materiału dużo miększego od czopu wału (któryś z materiałów, które ocierają się o siebie musi być bardziej ścieralny). Zalewając go dobrym olejem warstwa olejowa łożyska jest na tyle stabilna, aby sporo zmniejszyć tarcie, co powoduje zmniejszone zużycie panewki. Mineralny olej powoduje szybsze ścieranie się panewki, a to co się ściera osadza się na niej powodując nagar, dobry olej wypłucze nagar i robią się luzy. Ja tak to rozumuje, na prawdę widać różnice między panewkami z silnika z dobrym olejem a tanim sikaczem. Jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat proszę o wypowiedź.

Moderowany:
zwracaj częściej uwagę na pisownię ;)
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Carol 



Wiek: 34
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 120
Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 14-01-2010, 23:28   

Mój tipolot jeździ na Elfie Sporti SRI 15W40 całe życie i nic mu nie dolega ma przejechane jakieś 150000km. Bierze od wymiany do wymiany jakiś litr a wymieniam co 15000 km czyli raz do roku. Non stop ogień i nie narzekam.
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046
     Moneta
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-01-2010, 23:33   

Jak się dba - tak się ma ;) :)
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load