|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Dławienie podczas jazdy |
Autor |
Wiadomość |
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 22-10-2010, 08:53 Dławienie podczas jazdy
|
|
|
Witka.
Panowie mam mały problem, a że skodzinka na wtrysku więc zapytam was o rade.
Pojawił się problemik. Otóż jak jade na gazie to szarpie autkiem, takie dławienie. To samo ale w mniejszym stopniu jest na benzynie. Wczoraj mialem regulacje gazu, oraz wymieniony filtr gazu. Do tego mam nowe przewody WN. O co chodzi Jechac jezdze ale to jest uciazliwe.
Ponoc sonda lambda wyszla na kompie ze jest ok. Słucham waszych pomysłów
** Dodano: 22-10-2010, 11:52 **
Zapomniałe dodac, że dzieje sie to jak auto wchodzi na obroty od 2000 do 3000 a powyzej jest ok. kurcze no mi sie widzi ze to raczej bylaby sonda, ale znowoz gazownik jak podpial pod kompa to bylo ponoc ok |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
skunksior
witamy nowego
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 8 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-10-2010, 16:35
|
|
|
Która Skodzinka i jaki silnik? |
|
|
|
|
p_r_z_e_m_k_o
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 355 Skąd: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-10-2010, 17:34
|
|
|
Z doświadczenia, co prawda w Alfie, sprawdziłbym kable, świece, cewki i szczelność dolotu. To są moje typy. |
_________________ Tipo 1,9 Tds - Mariana
AR 155 2.0 8v TS / AR GT 1.9 JTDm |
|
|
|
|
jacplac2
Wiek: 33 Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 61 Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 22-10-2010, 17:35
|
|
|
A świece dobre ? Może coś z tymi nowymi przewodami WN mogą mieć fabryczne uszkodzenia , ale w to wątpię wina tkwi gdzie indziej . Jak było wszystko dobrze samo z siebie raczej nie padło |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-10-2010, 17:44
|
|
|
Ja właśnie na szczelność dolotu bym postawił. Miałem to samo i w podobnym zakresie obrotów. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 22-10-2010, 17:47
|
|
|
Skoda Favorit slinik 1.3 na wtrysku + LPG
A zaczelo sie od tego że, po zakupie zauwazylismy jakis wezyk ktory idzie z pod filtra i slychac ze syczy z niego powietrze. To odrazu jak podjechalismy sprawdzic zawieszenie i miedzyczasie mechanik popial tego wezyka pod spod filtra powietrza (bo jego miejsce jest) potem wymienilismy przewody, kopulke i palec bo bylo przebicie. pozniej pojechalem go gaziarza na regulacje (okazalo sie ze byla zla mieszanka) oraz wymiel filtr gazu. i po tych wszystkich zabiegach skoda zglupiala
** Dodano: 22-10-2010, 18:47 **
ciechu napisał/a: | Ja właśnie na szczelność dolotu bym postawił. Miałem to samo i w podobnym zakresie obrotów. |
jak to sie robi |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-10-2010, 17:55
|
|
|
U mnie było to lewe powietrze, które pobierał sobie pod mikserem. Kiepsko był uszczelniony silikonem. Ale po uszczelnieniu było już ok. Musisz sprawdzić czy po drodze od filtra powietrza aż do kolektora nie ma gdzieś jakiejś nieszczelności. Z tym wężykiem to ciekawa sprawa, bo prędzej powinien mieć problemy bez niego niż z nim. A masz odwrotnie. Może ogólnie coś nie tak z podciśnieniem jest. Odłącz ten wężyk i zobacz jak będzie pracował bez niego. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 22-10-2010, 17:57
|
|
|
ciechu napisał/a: | Odłącz ten wężyk i zobacz jak będzie pracował bez niego. |
probowalem tak ok pol godzinki temu i ledwo co jechalem i czasem zgasl mi jak chcialem ruszyc
** Dodano: 22-10-2010, 19:08 **
ja cały czas myśle czy to nie sonda daje w d... ale znowuż na kompie była ok |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
jacplac2
Wiek: 33 Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 61 Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 26-10-2010, 08:05
|
|
|
A więc problem rozwiązany. Poniżej opiszę dokładniej:
W sobotę po pracy chciałem jechac do mechanika przez to że auto tak, dławiło , nie miało mocy, gasło itp. Jechałem jako drugi ( na awaryjnych) a przede mną ojciec jechał swoim autem. W połowie drogi zaczęło strasznie strzelac do tłumika, normalnie jakby miało silnik rozwalic. Chwilę później awaryjne światła zaczęły zdrowo napierniczac oraz zaczął mi leciec dym na wysokości ręcznego hamulca Pieronem na pobocze, uchyliłem lekko maskę a tam nic, patrzę a dym leci spod auta. Okazało się że zapalił się katalizator Na szczęści po ok 15 minutach sam zgasł, na tyle że bez gaśnicy się obeszło. Wtedy na auto hol i dalej do mechanika. Po przyjeździe na miejsce, mechanik stwierdził, że katalizator niestety na złom bo go zatkało (stopiło). Potem odpaliliśmy samochód a tu dalej strzela i brak mocy. Mechanik wziął i podmienił palec, oraz kopułkę rozdzielacza od resztek innej skody co miał (on jest wychowany na skodzie) i problem ZNIKNĄŁ Okazało się, że sprzedawca w sklepie motoryzacyjnym popierniczył części, a ja że laik to się nie skapłem, bo na początku autko normalnie chodziło. Dziś auto odebrałem, ma założoną strumienicę i już normalnie jeździ i jakby mocniejsza trochę była
Dziekuję wszystkim za chęci w pomocy |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-10-2010, 10:40
|
|
|
KrzychuB napisał/a: | Jechałem jako drugi ( na awaryjnych) |
brawo
Kiedy ludzie nauczycie się, że NIE WOLNO jechać ani holować(być holowanym) na awaryjnych?? |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 26-10-2010, 10:48
|
|
|
Guzik, jakoś musiałem dojechac, a ludzie wariowali za mną bo tak mną szarpało naprzemian z z małą prędkością |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Frodo89
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 104 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-10-2010, 10:51
|
|
|
KrzychuB, ale jemu chodzi o to ze na awaryjnych ... na awaryjnych nie da sie zasygnalizowac zmiany kierunku , chyba ze reka |
_________________ Był :
Skoda Favorit 1.4 91'
Renault Clio 91' 1.4
Fiat Tipo 2.0 8V 91'
Fiat Tipo 1.6 kat 91'
Jest:
Renault Laguna 2.0 16v 98' |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-10-2010, 12:57
|
|
|
Niestety ale jeśli chodzi o kopułke i palec rodzielacza to baardzo cięzko skapować czy jest sprawczy czy nie. Pamiętam, gdy mój tipo odpalał typo po ściągnięciu fajki ze świecy, przy mocniejszym puszczeniu sprzęgła gdy obroty schodziły poniżej 2000 a silnik był obciążony, momentalnie gasł i juz nie odpalał. Mechanik ustawił wszystko co się dało na nowo (rozrząd też).
Wymienił nawet przewody WN a nie pomyślał o kopułce i palcu. Po wymianie tipo chodzi do teraz bez problemu
Co do części, czasem numery sie nie zgadzają, w sklepie też nie mogą znać wszystkich marek i pasujących do nich części dlatego warto zawsze przed wymianą sprawdzać czy aby napewno to ta sama część. Pozdrawiam |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|