|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] TempraSW2.0 8v4x4- pomocy bo auto pilnie potrzebne |
Autor |
Wiadomość |
suchy08021990
Wiek: 34 Dołączył: 25 Maj 2008 Posty: 17 Skąd: Łomża
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 13-06-2008, 23:58 [Benzyna] TempraSW2.0 8v4x4- pomocy bo auto pilnie potrzebne
|
|
|
No więc tak. tempra to leciwe auto (92r) ma napęd 4x4-taki rodzynek w okolicy:P ale straciłem juz do niej cierpliwość.... wcześniej padł mi pasek i motor do remontu(przed remontem chodziło jak należy) natomiast Po nim jeżdże juz tylko na LPG...i to tylko jak odpali....PROBLEM polega na tym że jak ma humor to pociągnie z PB ale moze za 3-5 razem...na popych od reki-jak juz odpali to kopci niemiłosiernie...no i jakby tylko kopcił to pół biedy ale po wciśnieciu gazu nie przekracza jakiś 2300rpm tylko podskoczy mniej wiecej do tylu i spada do 1tys-podkoczy do 2300 i spada do 1 tys i mógłby tak do rana.....tak jakby normalnie przygasał....no ale jak odpale na PB i przełącze na LPG to jade jak ta lala bezproblemowo:D i załóżmy rozbujam ja na LPG do jakiś 120-130 i jak przełącze na PB to auta nie poznaje-zapierdxxx jak szalone i tylko momentami przerywa. P.S> byłem nawet w aso fiata ale ten mój miastowy na hux sie nadaje-powiedzieli że padła pamięć EPROM w centrali wtryskowej i kazali zmienić kompa-tak też zrobiłem-nawet znalazłem od 4x4 ale po podpieciu..resecie.... BEZ ZMIAN!!!......błagam pomózcie mi bo planuje 300km (25 czerwca wiec niedługo)wypad z kobietka a nie chce zdziwić ani siebie ani jej tym bardziej że półtoraroczne dziecko bede wiózł..............jeśli ktos miał taki problem to dajcie znać....naprawde mam sentyment do tego auta i nie mam najmniejszej checi sie go pozbywać (wygoda itd) lecz moja cierpliwośc ma swoje granice.....jezeli chcecie żebym coś sprawdził jakiś czujnik czy coć to piszcie mi tylko co gdzie i jak....jeszcze raz uprzejmie prosze a wrecz błagam o pomoc!!!pozdrawiam |
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-06-2008, 09:48
|
|
|
przede wszystkim nie napisałeś jaki masz silniczek, wielowtrysk ?
kopcenie i praca na wysokich obrotach hmm jak wyglądają świece po jeździe na PB czarne? i jak wylot z rury wydechowej też dużo na nim sadzy? stawiałbym na zbyt bogatą mieszankę na PB i na początek sprawdziłabym sondę lambda i czujnik temp silnika (nie ten który podaje dane na deskę tylko ten który daje dane do kompa)
sondę możesz zbadać multimetrem, ale na początek po prostu ją odepnij i zobacz czy będzie jakaś różnica
co do czujnik temperatury to już zależy od typu twojego silnika, jest w kolektorze dolotowym lub w okolicach termostatu o ile dobrze pamiętam, trzeba zbadać jego oporność w różnych temperaturach silnika (zimny, ok 70 i 90) |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-06-2008, 09:56
|
|
|
yoyo, tu masz jaki silniczek Zresztą w temprach 4x4 innych nie było
Cytat: | [Benzyna] TempraSW2.0 8v4x4- pomocy bo auto pilnie potrzebne |
Mnie to nie wkręcanie się na obroty i kopcenie to by wyglądało raczej na przestawiony rozrząd, ale jeśli to jest tylko na benzynie to już nie bardzo
Dlatego sprawdź to co Ci yoyo, pisze.
Mnie się nasuwa jeszcze jedno - może wina nie leży w jednostce sterującej(kompie) tylko w samym wtrysku? Może on leje i przez to ma za bogatą mieszankę |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-06-2008, 10:18
|
|
|
no tak niedopatrzenie
no właśnie pierwsze nasuwa się rozrząd, tylko lpg go wyklucza
więc jedyne co przychodzi mi na myśl to za bogata mieszanka, co do umiejscowienia silników to już musi się wypowiedzieć ktoś kto zna te motorki |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-06-2008, 10:27
|
|
|
Wiem, że marux28 ma taki silnik, może on się wypowie w tym temacie, jako że ma pojęcie o mechanice |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 14-06-2008, 10:34
|
|
|
W Temprach 4x4 były montowane zwykłe jednostki 2.0 8V. I innych nie było
Więc niech ktoś się wypowie, co ma silnik 2.0 w swoim aucie. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
suchy08021990
Wiek: 34 Dołączył: 25 Maj 2008 Posty: 17 Skąd: Łomża
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 14-06-2008, 11:03
|
|
|
na końcówce wydechu jest duzo sadzy-przyznaje. nie jeżdże na PB bo to da sie zrobić tylko na trasie przy dużej prędkości ale mam wrażenie że nowe fabryczne 2.0 8v już by tak nie pojechało bo auto naprawde ropedza sie wtedy jak szalone....gdyby mi palił na tej benzynie tak od reki za pierwszym jak to było kiedyś to bym sie nie martwił ale teraz....3-5-7 raz.....szkoda mi nawet aku....jeśli macie jescze jakies pomysły to piszcie..... |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-06-2008, 11:27
|
|
|
Powiem tak, szkoda że jesteś z daleka ... bo bym chętnie naleczył Ci tą temprę. po prostu bardzo lubię fiatowskie 2.0 DOHC i znam je od podszewki ...
Co do twoich problemów, wszystko wskazuje na za bogatą mieszankę, wiec pierwsza sprawa trzeba sprawdzić wskazanie sondy lambda w chwili gdy wystepuja opisane przez ciebie anomalie, najlepiej jakbys podjechal do warsztatu i podpial auto pod analizator spalin, wtedy podpinasz zwykly woltomierz pod sygnal z sondy i porownujesz jej wskazanie z odczytem z analizatra, moze byc tak ze sonda ci padla i niepodaje jakiegokolwiek sygnalu [0V] do ecu wtrysku co ecu interpretuje jako za uboga mieszanke i wydluza czas wtrysku, wtedy wiadomo silnik jest zalewany i problemy jak u ciebie.
Jesli okaze sie ze sonda dziala, to musisz isc dalej tropem czujnikow wplywajacych na sklad mieszanki, wiec tak, niebieski czujnik wkrecony w obudowe termostatu - centralnie miedzy walkami rozrzadu po prawej na glowicy, jesli jest uszkodzony zaniza przewaznie wskazanie temp. silnika i ecu wtrysku zle dobiera skald mieszanki, co do jego diagnoy poszukaj na forum, byly wielokrotnie podawane odczyty jego opornosci w zaleznosci od temp. w sumie czujnik ten jest ogolnie dostepny i kosztuje okolo 30zł wiec nawet bez zbednych ceregieli kup i poprostu wymien.
Jeśli nadal po sprawdzeniu sondy i wymianie czujnika jest zle musisz sprawdzic ustawienie CPP [czujnika polozenia przepustnicy] znajduje sie od tylu przepustnicy [od strony grodzi przedzialu pasazerskiego] wpinasz woltomierz/multimetr na zakresie pomiaru stalego napiecia 5v, koncowke pomiarowa wpinasz w srodkowy pin kostki zalozonej na cpp, druga do masy i na lwaczonym zaplonie odczytujesz wskazanie, ksiazkowo na zamknietej przepustnicy powinno byc 0,5V ale nie w kazdym aucie da sie tak ustawic, wazne aby nie byl ustawiony wiecej jak na 0,5V, sprawdzic musisz także ciaglosc jego wskazan, na podpietym multimetrze recznie uchylasz przepustnice az do max. otwrcia i obserwujesz czy napiecie z CPP zmienia sie plynnie oa do okolic 5V przy max. otwarciu przepustnicy, jesli CPP dzial jak nalezy to zostawiasz go w spokoju i lecisz dalej ;]
Kolejny etap to MAP Sensor, masz go z tylu na grodzi za silnkiem, mocowany w poziomie do specjalnego uchwytu blaszanego, powinien byc ukryty pod obudowa plastikowa kryjaca Map Sensor i przekazniki od pompy paliwa i grzania sondy. Najprosciej czy MAP sensor w miare dziala mozna zdejmujac przewod podcisnienia zalozony na niego, auto powinno zgasnac, jesli podasz mi oznaczenie odczytane z twojego map sensor bede mogl ci podeslac note katalogowa i sprawdzisz sobie go dokladnie przy pomocy multimetra i strzykawki ;]
Pozostaje jeszcze sprawa czujnika temp. zasysanego powietrza, ale ten czujnik mozna pominac, nie bedzie dawal w przypadku uszkodzenia az takich objawów.
Co do czujnika połozenia wało i Halla w rozdzielaczu zaplonu, jesli byly by nie sprawne auto nie jezdzilo by na lpg wiec mozna tez je pominac.
Warto zmierzyc cisnienei wtrysku, ale to raczej w warsztacie, bo raz ze trzeba miec czym ;] dwa ze z wyjeciem listwy wtryskowej do psrawdzenia czy nie leje jest troche zabawy.
W razie problemow mozesz zadzwonic do mnie na tel[podany w profilu] zawsze Ci podpowiem i moze dasz rade z tym autem, jesli nie moge odkupic w dobrej cenie ;] bo w sumie poszukuje kompletnego napedu 4x4 ...
pzdr. Grzesiek
** Dodano: 14-06-2008, 12:31 **
ubek napisał/a: | Sprawdź paliwo, tzn. pompkę i filtr.
Ściągnij wąż przed wtryskiem, wsadź do butelki i przekręć kluczyk. Paliwo powinno pod sporym Ciśnieniem polecieć.
Jak będzie powolutku szło to filtr paliwa do wymiany, lub coś nie tak z pompką - uszkodzona, lub wężyki szlak trafił. |
Daruj sobie takie rady... w ten sposób nie sprawdzisz pompy od MPI, juz wiele pomp widzialem ktore bez obciezenia przez regulator cisnienia wtrysku laly paliwo jak glupie a po zapieciu do listwy wtryskowej nie dwaly rady wytworzyc odpowiedniego cisnienia, pompe mozna sprawdzic porzadnie jedynie zapieta w obwod wtrysku mierząc cisnienie paliwa przed regulatorem |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
suchy08021990
Wiek: 34 Dołączył: 25 Maj 2008 Posty: 17 Skąd: Łomża
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 16-06-2008, 19:50
|
|
|
No więc tak-zmieniłem dziś ten niebieski czujnik od temperatury zresetowałem kompa....i nic..ALE zauważyłem coś dziwnego.....za kolektorem dolotowym na ścianie grodziowej jest taka dość duża plastikowa czarna puszka-mocowana na jedną śrubkę z góry(chyba dobrze wytłumaczyłem o co mi chodzi:P) sa w niej takie dwie kostki boscha i chyba 2 bezpieczniki-do jednego z nich podłączone są czerwone kable i są na moje oczy normalnie przepalone-ale mniejsza z bezpiecznikiem. Od prawej od tych kostek tak pod blachą siedzi jakieś małe urządzenie(niebieskie jest) i wychodzi z niego jeden przewód-taka cienka rureczka i bardzo mnie zdziwiło że nie jest do niczego podpięta.....wiecie co to może być???? |
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-06-2008, 19:58
|
|
|
pod tą osłonką masz bezpieczniki i przekaźniki od pompy paliwa i od sondy lambda, jest tam też moduł (takie czarne po lewej), jeśli wyciągniesz przekaźnik od sondy to nie będzie iskry - w skrócie tam wszystko musi być sprawne i dobrze kontaktować
bynajmniej tak o wygląda w SPI - myślę, że MPI przekaźniki ma w tym samym miejscu |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
suchy08021990
Wiek: 34 Dołączył: 25 Maj 2008 Posty: 17 Skąd: Łomża
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 16-06-2008, 21:39
|
|
|
no nie jestem tego taki pewien bo to jest niebieskie..... jeśli ktoś z was ma o tym jakies pojęcie to podajcie mi meila to wam fotki wyśle i może bedziecie w stanie jakoś mi pomóc..... |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-06-2008, 22:03
|
|
|
suchy08021990 napisał/a: | no nie jestem tego taki pewien bo to jest niebieskie..... jeśli ktoś z was ma o tym jakies pojęcie to podajcie mi meila to wam fotki wyśle i może bedziecie w stanie jakoś mi pomóc..... |
Kolego to cos niebieskie o czym piszesz to sławny MAP sensor, szukaj w jego poblizu trzy pinowej wtyczki i zapinaj na niego, jesli w tej chwili jest nie podlaczony to jest przyczyna twoich problemow.
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
suchy08021990
Wiek: 34 Dołączył: 25 Maj 2008 Posty: 17 Skąd: Łomża
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 17-06-2008, 20:49
|
|
|
GrzesiekK., niestety nie moge znaleźć nigdzie w pobliżu czegoś takiego.....jesli byłbyś tak dobry podeślij mi fotke zebym wiedział co gdzie i jak...pomóżcie mi jkaoś bo mam coraz mniej czasu..... |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 17-06-2008, 20:52
|
|
|
suchy08021990 napisał/a: | GrzesiekK., niestety nie moge znaleźć nigdzie w pobliżu czegoś takiego.....jesli byłbyś tak dobry podeślij mi fotke zebym wiedział co gdzie i jak...pomóżcie mi jkaoś bo mam coraz mniej czasu..... |
Zdejmi plastikowa obudowe kryjaca Map sensor i przekanziki od pompy paliwa i zorb dobra fotke o gory, moze dojze na niej wtyczke o ktorej pisalem |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-06-2008, 22:20
|
|
|
Powinień być podłączony do przewodów od podciśnienia, ale nie umię Ci teraz powiedzieć gdzie w 2.0 on jest podłączony.
Ciekawe jak to wygląda z drugiej strony, jeśli chodzi o złącze.
Czy poprzedni właściciel zaizolował (zatkał) tamto podłączenie czy może kabel się ukruszył i po prostu nie ma połączenia. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
suchy08021990
Wiek: 34 Dołączył: 25 Maj 2008 Posty: 17 Skąd: Łomża
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 18-06-2008, 21:11
|
|
|
fotka bajkowa-widze te niebieskie hujosxxx ale gdzie go podpiąć prosze powiedzcie..... |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-06-2008, 21:35
|
|
|
|
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-06-2008, 22:37
|
|
|
Masz tu schemat wtyki. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
suchy08021990
Wiek: 34 Dołączył: 25 Maj 2008 Posty: 17 Skąd: Łomża
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 19-06-2008, 16:15
|
|
|
ajjjj......źle mnie zrozumieliście.....mi chodzi o te rurki,wężyki a nie kabelki:P.........od wczoraj mam okrutny problem z odpaleniem auta na benzynie....już chyba wcześniej na gazie mi się załączy.....chodzi mi chłopaki o te wszystkie cienkie gumowe przewodziki-który gdzie i jak po to właśnie jest chyba u mnie popierdzielone....... |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-06-2008, 17:43
|
|
|
w sensie podcisnienia..
To od MAPsensora musi iść w środek kolektora ssącego.
Do przepustnicy idzie odma,taka największa gumowa rurka/wężyk; podciśnienie od regulatora ciśnienia paliwa, i podciśnienie od silniczka krokowego (VAE?)
Do tego są jeszcze podciśnienia od EGR, ja u siebie wywaliłem EGR (bo nie potrzebne) i nie pamiętam gdzie były wpięte,napewno pod przepustnicę jedno podciśnienie..
I są jeszcze podciśnienia od filtra węglowego par paliwa, czy jak on się tam nazywa. Jego podciśnienia mam wciśnięte w trójnik, czy tam czwórnik z tyłu kolektora ssącego. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|