Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Urwał się pasek rozrządu
Autor Wiadomość
marinero 



Dołączył: 21 Kwi 2005
Posty: 34
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 22-04-2005, 14:46   Urwał się pasek rozrządu

Tragedia,jechałem autostradą i nagle silnik zamilkł prędkość 170,otwieram klapę i widzę pod osłoną brak paska.wszystkie zawory do wymiany uszczelki,planowanie i jak już pech podczas rozkręcania urywa się śruba mocująca głowice a kolejna jest tylko włożona gdyż nie ma gwintu ,nie życze nikomu pamiętajcie o wymianie paska na czas bo koszta naprawy są nieciekawe i niepotrzebne :x
_________________
1.4i.e '95 ; 2.0i.e 8v '93
     assistance
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-04-2005, 15:23   

:x :? :? #-o [-o< :( nie strasz.... ja to odkładam i odkładam z braku funduszy (póki co)... oby mi pasek żył jak najdłużej jeszcze..... z ciek.: po ilu km Ci sobie strzelił (przebiegu)?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
marinero 



Dołączył: 21 Kwi 2005
Posty: 34
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 22-04-2005, 16:12   

na liczniku jest 155tys. auto kupiłem 2 tyg. temu od niemca,mechanik powiedział że gdybym jechał wolniej jeszcze by pokręcił
_________________
1.4i.e '95 ; 2.0i.e 8v '93
     assistance
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 22-04-2005, 16:17   

Pasek ze starosci strzelił , był pewno wymieniany po około 90 - 100 tyś bo tak wymieniają w niemcach oryginalne paski. Te 100 tyś to ten twój miał jakieś 7 lat temu a pasek po 4-5 latach jest do wywalenia. tak jak np. opony
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
marinero 



Dołączył: 21 Kwi 2005
Posty: 34
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 22-04-2005, 16:26   

chyba tak,gość powiedział mi żeby wymienić jednak jak przysłowie mówi, polak mądry po szkodzie
_________________
1.4i.e '95 ; 2.0i.e 8v '93
     assistance
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-04-2005, 18:31   

Qrde ja musze tez swoj wymienic bo dwa lata na nim gonie napewno.
Od kupna auta jeszcze nie wymienilem.
Mam prosbe podajcie mi jakas dobra firme bo pamietam ze czytalem ze ma byc produkowany bodajze w Belgii??
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-04-2005, 18:42   

marinero napisał/a:
na liczniku jest 155tys. auto kupiłem 2 tyg. temu od niemca,mechanik powiedział że gdybym jechał wolniej jeszcze by pokręcił


Przykre, ale nie slyszales ze pierwsze co nalezy zrobic w nowo zakupionym aucie to wymiana paska? #-o
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
marinero 



Dołączył: 21 Kwi 2005
Posty: 34
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 22-04-2005, 19:41   

mam paski boscha do 1.4 po 50 ale dopiero w poniedziałek ,na giełdzie sa po 100,do innych silników też mogę mieć ale nie znam jeszcze cen.Sam o wymianie zapomniałem #-o
_________________
1.4i.e '95 ; 2.0i.e 8v '93
     assistance
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-04-2005, 20:01   

50 zl?to albo ty masz drogo,albo ja mam tanio,bo do mojego silnika pasek kosztuje 50 zl,no chyba ze nie ma roznicy jaki silnik i pojemnosc...hm
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
marinero 



Dołączył: 21 Kwi 2005
Posty: 34
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 22-04-2005, 20:11   

jaka firma?
_________________
1.4i.e '95 ; 2.0i.e 8v '93
     assistance
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-04-2005, 07:59   

Gates'a czy jakos tak...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
marinero 



Dołączył: 21 Kwi 2005
Posty: 34
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 23-04-2005, 12:54   

kupuj tylko boscha,bo reszta to szmelc szkoda ryzykowac
_________________
1.4i.e '95 ; 2.0i.e 8v '93
     assistance
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-04-2005, 16:17   

Znaczenia jaka firma specjalnie niema .Bosch itp.
Zobacz lepiej na koła zembate .Niewiem jak to możliwe aby pasek się przerwał
zazwyczaj to ścinają się zęby w nim (potocznie mówimy o zerwaniu)
Jeżeli chodzi o koła napewno masz zaokrąglone zęby i to jest powód ścinania .
Serwis wymienia pasek co 100tyś razem z kołami i napinaczem i masz gwarancje na następne 100 tyś .Sam pasek :lol: nikt ci gwarancji nie da chyba ,że na 40 tyś .
Tym sposobem ludzie winią producentów pasków :lol: :lol:
Zaglądając pod obudowę nie jesteś w stanie powiedzieć czy się zerwał czy nie .
Ścina sie na kole wału a ono jest zasłonięte.Jedynie to ruszenie silnika np. 5bieg i pchać sprawdzając czy koła wałków rozrządu się obracają to wszystko na ten temat .
     assistance   Moneta
 
 skype
 
marinero 



Dołączył: 21 Kwi 2005
Posty: 34
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 24-04-2005, 21:24   

Właśnie zaglądając pod obudowe mogłem stwierdzić że jest zerwany,natomiast pchajac pomyśl, nic byś sam nie zobaczył. :idea:
_________________
1.4i.e '95 ; 2.0i.e 8v '93
     assistance
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 24-04-2005, 22:47   

Nie ruszaj zaworow i nie pchaj , zostaw tak jak jest. Niestety... przy takie predkosci to chyba jedynie byl by cud jak by sie nic nie stalo.

Co do GATES, raczej nie slyszalem o nich dobrze. Omijaj ogolnie ta firme (jesli chodzi o paski do FIATa). Ja Ci proponuje oryginalny pasek z ASO, dasz za niego okolo 100zł i bedzie raczej najpewniejszy.

Ja wymieniam pasek co 100tys. Narazie mam 280tys. wiec za 20tys. wymianaka ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-04-2005, 20:25   

Co Ci pomoże orginał jak już pisałem zostawiasz stare koła .
Jednak ta świadomość jest kiepska najlepiej to na producenta paska.
Nie chodzi tu o pchanie tylko zaobserwowanie czy wałki reagują na ruch wału korbowego.
Dodam pasek się nie zrywa w ten sposób że spada i go niema tylko w przypadku rosypania rolki napinacza jest to możliwe . Tylko ,że trzeba być kompletnie głuchym abu nie słyszeć jej końca. :lol:
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 25-04-2005, 23:02   

Sloneczna, a w jaki sposob objawia sie jej koniec dzwiekowo?
Bo ja jak odpale auto to mi cos piszczy, tylko ze myslalem do tej pory ze to pompa wodna.
Mam nadzieje ze to nie rolka .... :?
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-04-2005, 09:48   

Ja stosuje taki stary sposób osłuchu silnika i nie tylko.
W moim przypadku jest to narta dziecięca biegowa więc wąska t drewniana.
koniec przyciskasz do różnych elementów silnika alternatora itp .np.sprawdzam rolkę
napinacza opieram ją o śróbe dociągającą i przytykam ucho do listwy i słychać dokładnie.
Taki pisk musisz szukać po elementach aż dojdziesz do miejsca skąd go słychać naj wyrażniej .Proste ale skuteczne.
Łożysko rolki to wydatek 28 zł

[ Dodano: Wto 26 Kwi, 2005 11:05 ]
Sama wymiana rolki jest prosta .Lecz trzeba zwrócić szczególną uwagę na ustawienia paska.
w każdym przypadku przeskakuje o 1 lub 2 ząbki po zwolnieniu napinacza (powodem wałek rozrządu ustawia się sam w martwym punkcie )zabiezpieczenie przed ścięciem paska.
Na oko jest to niezauważalne nawet jak go przytrzymujesz ,przeskakuje na małym kole wału korbowego a tam niema dostępu bez demontażu koła alternatora itd.
Lepiej sprawdzać po wymianie ustawienia cech kręcąc cały obrót kluczem oczkowym 17 za koło wałka rozrządu.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
marinero 



Dołączył: 21 Kwi 2005
Posty: 34
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 01-05-2005, 21:53   

znowu silnik jak nowy ,jedynie koszt ponad tysiąc złotych trochę mnie zdenerwował :evil:
_________________
1.4i.e '95 ; 2.0i.e 8v '93
     assistance
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-05-2005, 00:05   

a ja nadal :oops: :roll: paska nie wymieniłem (czas i fundusze) ale się szykuję w najbliższym czasie....
zastanawiam się tylko , czy wymieniać lożyska itp itd czy tylko sam pasek, bo w moim przypadku sytuacja jest 'wyjątkowa'.
Otóż autko drapłem po kimś, kto miał żeby mieć, autko było wyciągane raz na miesiąc na chwilę by się kulnęlo.... toteż po ok.10 latach miało niec. 20 tys przebiegu :D
teraz ma niec. 60 tys i ok 12 lat :D
(stanie w garażu też dobrze nie robi, ale wszystko o trza było robiłem i wymienałem, pozostał temat paska dziś tylko).
Autkiem jeżdże ponad 2 latka, pogoniło nieraz na maxprędkości i w różnych warunkach i (thx God) pasek nie strzelił, ale się obawiać zaczynam; nie wygląda na oko jakoś źle, ot pasek, ale wiek; pasek o ile wiem nie był zmieniany chyba nigdy (choć pewności nie ma ale..) więc mam chyba pasek 12 letni lub lepiej #-o który wygląda całkiem dobrze i jeździ na nim autko cały czas ładnie :lol:
w tym wypadku nie przebieg (ok 60 tys tylko, będzie za chwilę równe 60) tylko wiek;
więc czy rzeczywiście inwestować w łożyska i resztę? sam pasekchyab starczy myślę.... a jak inni na to patrzą?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 02-05-2005, 22:15   

Pomyśl sobie - łożysko tez ma 12 lat =P~
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-05-2005, 00:23   

to się właśnie zastanawiam..... z jednej strony nie dobrze oszczędzać, ale z drugiej, chwilowo, każdy grosz ważny.....
poza tym też tak myślę - pasek owszem, dziw , że się ładnie trzyma, ale to gumowate tworzywo, to może po nastu latach być już do D... a łożysko - jak nie kręcone dużo... to nie guma, nie powinno być wyjechane też..... czy tak obiektywnie - rzeczywiście też wymieniać?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
marinero 



Dołączył: 21 Kwi 2005
Posty: 34
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 05-05-2005, 14:48   

jak się dowiedziałem pasek ma swoją żywotność ,niezależnie czy auto jeżdzi,czy stoi ,jeżeli chcesz uniknąc kosztów takich jak ja, zmień go od razu,szkoda ryzykowac
_________________
1.4i.e '95 ; 2.0i.e 8v '93
     assistance
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-05-2005, 15:09   

unknown napisał/a:
to się właśnie zastanawiam.....


nie zastanawiac sie, wymieniac! 8)
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-05-2005, 16:06   

pasek - to wiem, koniecznie idzie do wymiany, ale czy łożyska naprawdę trzeba.... o to tylko pytałem w poście wyżej - może ktoś to oceni obiektywnie.....
w sumie łożysko nie starzeje się przecież takjak pasek, to nie guma itp, a przebieg nieduży... czy robić to od razu? pasek rozrządu i tak za kilka latek znów trza będzie,to może wtedy?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load