Problem z odpaleniem za mała iskra na cewce |
Autor |
Wiadomość |
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 21-02-2009, 17:43 Problem z odpaleniem za mała iskra na cewce
|
|
|
Witam tak jak w temacie. Może już był poruszany ten temat ale piszę jesczze raz. Mam problem z odpaleniem swojego tipka 1.4. Miałem małakolizję i od tamtej pory nie mogę go odpalić. Wymieniłem świece i nic. Za mała iskę daje na cewkę zapłonową. Wygląda tak jak by prąd gdzieś uciekał. Co może być tego przyczyną?? A może jest jakiś czujnik kolizyjny czy coś takiego. Elektyka jest cała, nic nie jest przerwane. Albo poszła cewka albo aparat zapłonowy. Ale z tego co wiem to aparat kręci.
Proszę o pomoc |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-02-2009, 21:32
|
|
|
kamyk0077 napisał/a: | Za mała iskrę daje na cewkę zapłonową. | ? co ty piszesz, jaka iskra? z czego? to właśnie cewka służy do wytworzenia prądu o wysokim napięciu a ten z kolei trafia na aparat zapłonowy a z niego na świece to świeca wytwarza iskrę i nie chce być inaczej Poza tym skąd wniosek że układ zapłony jest winny? jakieś objawy po czym to wnioskujesz? kamyk0077 napisał/a: | A może jest jakiś czujnik kolizyjny czy coś takiego | sporo samochodów ma wyłącznik bezwładnościowy, często jest w komorze silnika czasem w okolicach skrzynki bezpieczników lub z tyłu radia, nie wiem jak to jest w 1.4 i.e Opisz "też tą drobną kolizje" gdzie dostał? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 21-02-2009, 23:08
|
|
|
No chodzi o to ze przyłożyłem świecę do silnika i zobaczyłem jaka jest iska na świecy. po przekręceniu kluczyka okazało się że jest bardzo mała, która nie pozwala na odpalenie silnika. A moja kolizja polegała na tym że ma przerysowany bok i ma maskę wgnienioną na lewej stronie i z tego powodu rozwaliło mi lampe lewą. Ale nawej jak mi zgniotło tą lampę to nie dotkneło cewki i nie uszkodziło niczego. Tylko że jak miałem tą kolizje to samochód stoczył się do rowu i przechylił się na bok. I od tamtej pory jak go postawiłem na koła i przycholowałem do domu do nie mogę go odpalić. |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-02-2009, 23:27
|
|
|
A akumulator czasem się nie uszkodził? kamyk0077 napisał/a: | No chodzi o to ze przyłożyłem świecę do silnika i zobaczyłem jaka jest iska na świecy | a sprawdzałeś kiedyś jak wygląda iskra w sprawnym układzie że masz porównanie? Pytam bo może ci się relatywnie wydawać że iskra jest słaba a tak naprawdę jest ok. Przepatrz silnik czy coś się nie poluzowało (czy jakaś kosatka np z digiplex'a nie wypadła, czy przekaźniki działają.), posłuchaj czy pompa się włącza po przekręceniu kluczyka. No i trzeba poszukać czy w Tipku 1.4 i.e jest wyłącznik bezwładnościowy, ja np. takiego nie mam ale u mnie jest gaźnik. Gdybyś miał gaźnik i dostał w lewy przedni błotnik, to na 90% podejrzewał bym moduł cut-off bo tam właśnie jest, ale masz wtrysk więc odpada. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-02-2009, 00:45
|
|
|
kamyk0077, a moze to swiece lub kopułka palec sie wykruszył |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-02-2009, 11:12
|
|
|
kamyk0077, niektórzy mają ten wyłącznik pod siedzeniem.No i posłuchaj jaki pisze JAM_BELFEGOR, czy słychać pompę po włączeniu zapłonu przez jakieś2-3 sekundy. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 22-02-2009, 12:36
|
|
|
ZielonyTBG, Po przekręcenia kluczyka słychać pompę paliwa. Sciągnołem osłonę filtra powietrza i po przekręceniu kluczyka widać jak pompa daje paliwo bo idzie mgiełka paliwa do gaźnika. A ja mam ten gaźnik jednopunktowy. monowtrysk.
albert19912, Swiece wymieniłem na nowe. Bo tamte była zale zalane olejem więc je wymieniłem.
A patrzyłem tam z tatą i wujkiem i właśnie coś tam mówili że jest raz iskra taka słaba a raz taka mocna.
JAM_BELFEGOR, a ta kostka z digiplex'a gdzie się znajduje. Ja mam tego tipka od 4 miesięcy i dokładnie nie orientuję tam się. No i ja właśnie mam gaźnik. Może tak jak mówisz jest moduł jakiś cut-off.
A on się znajduje pod cewką czy gdzieś obok?? |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-02-2009, 12:56
|
|
|
kamyk0077, wyjaśnijmy jedną rzecz.Gaźnik to gaźnik a wtrysk to wtrysk i proszę Cię o pisanie tego co posiadasz bo robi się zamieszanie.Skoro w Twoim sigu pisze "Tipo 1.4 AGT cat.i.e. 90r."to znaczy że masz wtrysk i tak pisz.Wiem że obudowa wtrysku jedno-punktowego przypomina gaźnik ale jest to całkiem co innego.
Sprawdź złącze masowe na podłużnicy pod cewką WN. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 22-02-2009, 13:01
|
|
|
ZielonyTBG, Ok dzięki wielkie. No to będę musiał sprawdzić co i jak.
Ale jeszcze jedno pytanie czy ten moduł cut-off ma jakiś włącznik czy coś takiego aby to załączyć ponownie aby można odpalić ten silnik |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-02-2009, 15:01
|
|
|
kamyk0077, moduł cat-off jest tylko w silniku z gaźnikiem więc u Ciebie go nie ma.Sprawdź to złącze masowe bo stamtąd moduł zapłonowy bierze masę. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 22-02-2009, 19:46
|
|
|
No i wszystko ok. Okazało się że coś było z digiplexem. Okazało się ze coś na styku było. Trzeba było rozkręcić, przeczyścić styki, i działa.
Dzięki chłopacy za pomoc.
Zamykam temat |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2009, 21:11
|
|
|
A na przyszłość dopisz sobie do profilu jeszcze kod silnika będzie łatwiej i szybciej określić jak ci pomóc w przyszłości niż 1.4 AGT bo właśnie skróty nie wiele mówią, fabrycznie nie ma czegoś takiego jak AGT |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-02-2009, 21:30
|
|
|
JAM_BELFEGOR, jat to nie ma ja miałem 2 AGT |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-02-2009, 00:05
|
|
|
albert19912, no i od czego to skrót? DGT- to dechy digital GT - grand turismo SX i S - to wersje wyposażeniowe I.E. - elektroniczny zapłon, coś jeszcze nalepili poza nazwami późniejszych wersji wyposażeniowych? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 23-02-2009, 00:13
|
|
|
albert19912 napisał/a: | AGT |
JAM_BELFEGOR napisał/a: | albert19912, no i od czego to skrót? |
Analogowa Deska.... |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-02-2009, 00:21
|
|
|
JAM_BELFEGOR, z obrotkiem w dodatku |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-02-2009, 10:41
|
|
|
albert19912 napisał/a: | JAM_BELFEGOR, z obrokiem w dodatku | chyba tylko z obrokiem bo zwykły trafiał do S'sów czyli wersji na ubogo ubek napisał/a: | Analogowa Deska.... | zwracam honor choć swoją drogą nie rozumiem czym tu się jest chwalić? Dlaczego Fiat, uparcie sobie oznaczył że na pokładzie jest analog? Rozumiem myk z deską digital bo do dziś budzi zaciekawienie, ale analog... nawet najładniejszy był i jest czymś powszechnym |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 23-02-2009, 12:41
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | I.E. - elektroniczny zapłon, |
a nie czasem że I - wtrysk E - katalizator ... ?
** Dodano: 23-02-2009, 12:50 **
ok już mam
"i" injection (wtrysk)
"e" electronic (elektroniczny) |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 23-02-2009, 12:53
|
|
|
Luczu napisał/a: | a nie czasem że I - wtrysk E - katalizator ... ? |
,,I.E.'' całe jest od InjEction( z ang: wtrysk)
katalizator według infoboba to:
1 catalyst
2 catalytic converter system
3 catalyst
4 catalyst
5 accelerator
nawet nie ma jak zrobić skrótu na ,,E'' |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-02-2009, 21:56
|
|
|
Luczu napisał/a: |
"i" injection (wtrysk)
"e" electronic (elektroniczny) | zgadza się z rozpędu machnąłem błąd, tak jest poprawnie. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|