Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Śmierdzący problem
Autor Wiadomość
Y@nek 


Wiek: 59
Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 87
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 21-06-2005, 20:05   Śmierdzący problem

Panowie i panie , od kilku miesięcy przy ostrzejszej jezdzie w kabinie pojawia się nieprzyjemny zapach.
Osoby które czasami woże mówią że śmierdzi zgniłymi jajami , fakt , smrodek nie jest przyjemny :( i musze go zlikwidować.
Tylko co tak śmierdzi ? wykluczam gotujący się elektrolit , ładowanie sprawdzone , brak wycieków z silnika i przewodów które by mogły kapać na kolektor lub rure.
Są podejrzenia że to katalizator , ale wczoraj byłem na przeglądzie i spalanie jest wzorcowe , instalacja napewno się nigdzie nie pali , znam ten zapach.
Sprzęgło , może tarcza z jakiegoś gównianego materiału i jak dostaje speeda to śmierdzi , napewno się nie ślizga.
Brak dalszych pomysłów , może wy mi nasuniecie nowy wątek do sprawdzenia , bo ja już nie daje rady.
Przy spokojnej jezdzie nic nie czuć , kumple na warsztacie mają niezły ubaw doradzają mi zmiane auta , a wtedy wszystkie bolączki znikną :) ewentualnie rozważają dobudowe nowego stanowiska , specjalnie dla Tempry :?
_________________
Janek
Tempra SW 1,6 i.e.
     assistance   Moneta
 
 
Jacacenty 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 991
Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 21-06-2005, 20:44   

Jest to najprawdopodobniej z katalizatora.
_________________
*** \=/ ***
     assistance
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-06-2005, 20:58   

Jacacenty napisał/a:
Jest to najprawdopodobniej z katalizatora.


Dokladnie.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Y@nek 


Wiek: 59
Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 87
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 21-06-2005, 21:05   

Marcin - tipoklub.tk napisał/a:
Jacacenty napisał/a:
Jest to najprawdopodobniej z katalizatora.


Dokladnie.


Jeszcze jedna osoba napisze że to katalizator i przeprowadze amputacje :lol:
Jestem zdesperowany i gotowy na każdy krok , byle by smród zniknął.
_________________
Janek
Tempra SW 1,6 i.e.
     assistance   Moneta
 
 
mariuszekOK 



Wiek: 48
Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 31
Skąd: Kielce
Wysłany: 21-06-2005, 21:10   

Na 95% również uważam, że to katalizator. To samo miałem kiedyś w Lanosie, szczególnie wyczuwalne np. na światłach, gdy auto stoi nieruchomo. Proponuję założyć strumienice zamiast katalizatora i problem zniknie.
  
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 21-06-2005, 21:10   

Wstaw rurę i sprawdź :) na 100% bedzie szybciej jechał i moze jeszcze nie będzie śmierdzieć :)
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-06-2005, 22:12   

Na bank katalizator!! Wytnij go i będzie po sprawie!
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-06-2005, 22:22   

Katy w niektorych autach tak smierdza :?
Daewoo maja tendecje jakas szczegolna.
Szwagier i 2 kolegow mieli Nexie i przy ruszaniu czasami zatykalo w aucie :rolleyes:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Y@nek 


Wiek: 59
Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 87
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 22-06-2005, 14:45   

Po tylu opiniach nie mam wyjścia , kat do wycięcia , ale dopiero w przyszłym tygodniu bo mam napięty terminarz :D w piątek podwójne imieniny , w sobote ślub (nie mój) a w niedziele chrzciny , takiego natłoku imprez jeszcze nie miałem , niewiem jak to przeżyje :-k
A o efektach amputacji kata oczywiście napisze.
_________________
Janek
Tempra SW 1,6 i.e.
     assistance   Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-06-2005, 21:10   

Y@nek

Podobny problem z zapachem w kabinie: ostra woń nie do opisania pomieszana z zapachem oleju przyprawiająca o ból głowy. Zaczęło się to w lutym i profilaktycznie zaproponowano wymianę uszczelki miski olejowej. Kosztowało mnie to 200 zł razem z nowym olejem i fitrem oleju. Warsztat nie miał dla mnie dalszych propozycji jak pozbyć się tego przykrego zapachu. Inne były ale za wieksze pieniądze.W postach na forum jest opis jak pozbyć się tego zapachu - przez oczyszczenie wnęki między grodziami przedziału pasażerskiego a komory silnika. Podobno pod osłoną spryskiwaczy zgromadzony przez lata tam materiał pochodzący z drogi i zmieszany z płynami z spryskiwaczy posiada taki gryzący zapach.

Aby pozbyć się zapachów z komory silnika należy raz do roku umyć silnik po okresie zimowym.
Sól drogowa zawiera substancje przeciwzbrylające oparte na związkach żelazocjanku. Najprawdopodobniej ta trująca substancja rozkłada się w wysokich temperaturach dając taki nieprzyjemny zapach i powoduje bóle głowy.

Ja nie myłem silnika i nie czyściłem wnęki pod spryskiwaczami ze względu na brak czasu.

Kupiłem samoprzylepną uszczelkę do okien. Otworzyłem pokrywę komory silnika.
Popatrzyłem na uszczelkę na grodzi i przykleiłem na jej jeden pasek. Tobie radzę przykleić dwa paski. Te paski dopasują się do ksztaltu pokrywy i uszczelnią przestrzń komory silnika od wlotu kratki powietrza do kabiny.

Jest to rozwiązanie tymczasowe i nie należy sie do niego przyzwyczajać.

Jeżeli posiadasz takie możliwości to umyj układ wydechowy z osadów.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Y@nek 


Wiek: 59
Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 87
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 23-06-2005, 20:06   

Cytat:
Kupiłem samoprzylepną uszczelkę do okien. Otworzyłem pokrywę komory silnika.
Popatrzyłem na uszczelkę na grodzi i przykleiłem na jej jeden pasek. Tobie radzę przykleić dwa paski. Te paski dopasują się do ksztaltu pokrywy i uszczelnią przestrzń komory silnika od wlotu kratki powietrza do kabiny.

Jest to rozwiązanie tymczasowe i nie należy sie do niego przyzwyczajać.

Jeżeli posiadasz takie możliwości to umyj układ wydechowy z osadów.


Dość ciekawe to co napisałeś , musze to sprawdzić , czyli przykleić uszczelkę na grodzi.
Silnik mam czyściutki i suchy , więc bardziej stawiam na te osady pod spryskiwaczami , koszt tej uszczelki żaden a może uchroni katalizator przed wycięciem.
Natomiast nie za bardzo rozumiem jak można umyć układ wydechowy z osadów , możesz coś więcej napisać na ten temat ?
_________________
Janek
Tempra SW 1,6 i.e.
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-06-2005, 20:27   

wjechać autkiem do jeziora :-D
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Y@nek 


Wiek: 59
Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 87
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 23-06-2005, 21:08   

unknown napisał/a:
wjechać autkiem do jeziora :-D


Dość radykalne posunięcie , nie skorzystam :)
_________________
Janek
Tempra SW 1,6 i.e.
     assistance   Moneta
 
 
Zdzich 


Wiek: 79
Dołączył: 26 Sty 2005
Posty: 18
Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-06-2005, 22:35   

Zaglądnij do grodzi podszybia, ja wybrałem z niej dobra doniczkę kompostu, o zapachu nie wspomnę. Na kokpicie miałem jakieś białe pyły - to zarodniki grzybów szkoda, ze nie prawdziwków. Przemyj, udrożnij kanały ściekowe i pewnie zapachy znikną, a i kata zachowasz.
     assistance   Moneta
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-06-2005, 23:13   

brud ktory sie gromadzi powinien smierdziec podczas jazdy przy zamknietych szybach

katalizator smierdzi glownie na zewnatrz, ale zapach jest na tyle ostry ze czuc w srodku
jednak otwierajac drzwi powinno wtedy smierdziec bardziej
smierdzi on najbardziej po dluzszej jezdzie przy wiekszych predkosciach, po wyprzedzaniu, glownie wtedy gdy sie stanie na swiatlach

trzeba tak podzielic te dwa zrodla zapachow, wiec w ten sposob mozesz rozpoznac ktory to z nich

ale generalnie uwierzcie nie ma takiego grzyba czy innego syfu co by smierdzial jak katalizator, chyba ze ktos by wjechal autem do szamba :lol:
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-10-2005, 12:24   

Y@nek i pozostali posiadacze EGR.

W moim samochodzie śmierdziało od lutego br.
We wrześniu wymieniłem tłumik ( w 2.0 jest to jeden element środkowy plus końcowy), a dwururka została pozbawiona osłony i pospawano miejsca podejrzane o nieszczelność ( pierwsze wrażenie po zdjęciu osłon to takie , że dwururka jest szczelna).
Po złożeniu szczelnego układu wydechowego okazało się , że dmucha od strony kolektora wydechowego. Podejrzewano pęknięcie w kolektorze wydechowym ( odlew żeliwny) lub nieszczelność połączeń rurki z EGR-u do kolektora wydechowgo. Po dokładniejszym sprawdzeniu stwierdziłem wydmuchanie uszczelek ( średnica wewn. 16 mm) z pod rurki EGR-u. Założyłem uszczelki tymczasowe odporne na temperaturę lecz bez koszulki miedzianej.

W połączeniu rurki EGR-u z kolektorem zastosowane są dwie uszczelki. W moim przypadku obie były wypalone i kruche z szczątkowymi pozostałościami koszulki miedzianej.
Na wolnych obrotach nic nie widać , a przy wyższych czuć ręką i także czasami widać duży wypływ niebieskich spalin. Ja miałem tak skierowny wypływ spalin , że dmuchał na zderzak i lakier na prawej stronie łuszczył się i odpadał ( tak jakby żle pomalowano).

Jeżeli posiadacie taki układ w swoim samochodzie to sprawdźcie przy pomocy latarki i lusterka czy są czarne osmalone miejsca wpływu spalin.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load