Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nagły skok napiecia
Autor Wiadomość
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 19-11-2009, 20:14   Nagły skok napiecia

Siemka. od jakiegos czasu ok 3 tyg dzieje mi sie w autku dziwna rzecz. Otoz Jak jade normalnie swiatla zaswiecone, radyjko chodzi nawiew wlaczony, to nagle te 3 rzeczy dostaja strzala tzn. swiatla na chwilke mocniej zaswieca, panel radia mocniej zaswieci, i nawiew na chwilke mocniej dmuchnie. dzieje sie tak czasem czesto a czesm 1-2razy na dzien. Co to jest? :roll: :roll: :roll:

** Dodano: 19-11-2009, 20:45 **
a tak mnie cos tkło, czy to nie regulator napiecia ? :roll:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 19-11-2009, 20:49   

no wlasnie moze to byc regulator bo to on czesto daje takie przebicia dodatnie...
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 19-11-2009, 20:53   

zebym to ja mial pewnosc na 100% ze to to :( a mozna to sprawdzic? noe chyba ze pewni jestescie :roll:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 19-11-2009, 21:04   

krzychTIPOspeed, nie jest to jakies super tanie wiec mozna od tego zaczac - chyba ze ktos cos innego wymysli.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Kaputzin 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 157
Skąd: Kobylanka/UK
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-11-2009, 21:51   

Mi ostatnio padł regulator napięcia i za oryginał Magnetti Marelli (ale z Brazylii :lol: ) dałem trochę ponad 30 zł więc jeszcze nie jest tak źle. Ja akurat miałem alternator wyjęty więc całość zrobiłem na stole ale słyszałem że od biedy to go z kanału wymieni :)
_________________
*** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleń perłowa***


"Gdy opuści mnie granie, miej w opiece mnie Panie"
     Moneta
 
 skype
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 19-11-2009, 23:07   

krzychTIPOspeed, Wymieniłem kiedyś regulator na nowy magnetti marelli i miałem podobną sytuację tylko 10 razy mocniejszą. Odpalam samochód, wbijam wsteczny a tu światłą zaświeciły z okropną mocą, włączyły się wszystkie wycieraczki (tak szybko że prawie ramiona wyłamało), kierunkowskazy, centralny zamek otwierał się i zamykał kilka razy na sekundę, nagle błysk na niebiesko i wszystkie światłą gasną. Zgasiłem silnik, oczywiście bezpieczniki popalone i wszystkie żarówki. Czułem się jakby mnie ufo napadło. Po miesiącu akumulator się wygotował bo było pierońsko wysoki prąd ładowania. założyłem z powrotem stary regulator i nie ruszałem tego dalej. Ja stawiam na 100% regulator. Reklamacji mi nie uznali bo stwierdzili, że "całość zabiegu przeprowadzona nieprofesjonalnie, po montażu nie sprawdzono prądu ładowania"...
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 20-11-2009, 09:12   

krzychTIPOspeed, sprawdzić się da dobrym zasilaczem, ale do konca nie jestem pewien tej metody więc zwykle też wymieniam, bo to w granicach 25zł
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-11-2009, 09:34   

100% regulator napięcia. I radzę Ci się pospieszyć, bo ja po miesiącu takiego "świadomego" używania uszkodzonego regulatora (skoki napięcia do 18-19V) straciłem dodatkowo dobry akumulator. Więc może zapłacisz 30zł, a może dorzucisz jeszcze ponad 200zł. Wszystko zależy od tego, jak szybko usuniesz usterkę.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 21-11-2009, 08:20   

Regulator kupiony ale naprawa musi poczekac bo corcia basz chora i lezy w lozku a zona w pracy :(
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-11-2009, 17:59   

mialem to samo. Mi w dodatku za pierwszym razem nei chcial krecic tak jakby aku byl slaby. zmienilem i wszyskto hula jak nalezy! Magneti Marelli 35zł. Jesli masz wspomaganie to proponuje sie od dolu za to zabrac tylko poczekac az kolektor ostygnie bo mozna sie przypiec ;) zajeło mi to jakies 30min (na kanale).
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-11-2009, 14:38   

A ja zdecydowanie odradzam Magnetti Marelli (z resztą ktoś na forum dawniej też o tym pisał), ale nie wiem czy ktoś inny produkuje (czy są dostępne) jeszcze regulatory do fiatów
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-11-2009, 16:29   

meter30, a to dlaczego? Przeciez te regulatory sa fabrycznie montowane w altkach. Ja mialem wczesniej jakis polski regulator. Nie pamietam juz jaki i wymienilem na MM. Zreszta jak to rozumiec:
meter30 napisał/a:
zdecydowanie odradzam Magnetti Marelli

meter30 napisał/a:
ale nie wiem czy ktoś inny produkuje

wiec jak nikt inny nie produkuje to trzeba zmienic auto?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-11-2009, 17:33   

meter30 napisał/a:
A ja zdecydowanie odradzam Magnetti Marelli (z resztą ktoś na forum dawniej też o tym pisał), ale nie wiem czy ktoś inny produkuje (czy są dostępne) jeszcze regulatory do fiatów


czyli że co ? pada regulator i auto na złom ? :lol: nie wiem co masz do magneti marelli ? dla mnie włoskie części a szczególnie oryginalne są najlepsze. 100 razy bardziej wole MM od boscha czy jakiegoś polsko-chińskiego badziewia :)


sorki za to małe OT ale jak czytam takie bzdury typu "odradzam MM" to aż mnie nosi :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-11-2009, 09:35   

ja z MM tez nie mialem nigdy probllemu.. na allegro mozna znalesc jakies noname po 19zł ale podejrzewam ze szalu nie robi..
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 26-11-2009, 18:18   

Jak już opisałem w poście powyżej kupiłem kiedyś NOWY regulator MM za 39zł, od czasu założenia działy się cuda, spaliłem wszystkie żarówki, bezpieczniki, sprawny akumulator doprowadziłem do takiego stanu że trzymał parę godzin, a reklamacji mnie uznali więc musiałem zainwestować jeszcze ponad 200zł i założyć stary regulator. Nie jestem sam, kiedyś ktoś pisał na forum że miał taki sam przypadek na MM, ale widziałem to ze 2 lata temu i nie jestem w stanie przytoczyć kto to był. Opisałem to na moim przypadku, od tego czasu mam taką zasadę że nic z magnetti marelli. Tyle z mojej strony.
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-11-2009, 18:57   

meter30 napisał/a:
Opisałem to na moim przypadku, od tego czasu mam taką zasadę że nic z magnetti marelli. Tyle z mojej strony.
no to pozbądź się Tipka. Połowa osprzętu jest od Magneti :P Tyle z mojej strony.

Jeśli Ty i jeszcze jedna osoba miały problemy z regulatorem MM to jest to kropla w morzu. Po co zakładałeś nowy skoro stary był dobry? Jeśli w co drugim TT padł już silniczek krokowy to znaczy że mam produkty Boscha omijać szerokim łukiem???
Albo sam coś źle podłączyłeś, spowodowałeś zwarę, albo trafiłeś na uszkodzony produkt. Zdarza się, co nie?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 26-11-2009, 20:15   

ciechu, Wymieniałem bo mi kontrolka ładowania świeciła. Tipka już rok nie mam. Rozumiem, że to kropla w morzu, to była tylko moja sugestia, mogłem nie pisać bo coś agresywne to forum ostatnio. Następnym razem będę się miarkował. Swoją drogą nie ma tam gdzie zrobić zwarcia, nie jestem laikiem w mechanice, produkt był uszkodzony. Zdarza się.
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-11-2009, 20:34   

meter30 napisał/a:
ciechu, Wymieniałem bo mi kontrolka ładowania świeciła. Tipka już rok nie mam. Rozumiem, że to kropla w morzu, to była tylko moja sugestia, mogłem nie pisać bo coś agresywne to forum ostatnio. Następnym razem będę się miarkował. Swoją drogą nie ma tam gdzie zrobić zwarcia, nie jestem laikiem w mechanice, produkt był uszkodzony. Zdarza się.


??? a gdzie tu agresja ???

tu mamy do czynienia z elektryką, nie z mechaniką. Jeśli kontrolka Ci świeciła, a ładowanie miałeś to przyczyna nie leżała po stronie regulatora. Poza tym żaden problem zrobić zwarcie. Wystarczy nie odłączyć klem z aku i po zawodach!
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 26-11-2009, 21:25   

Mechanika - zabieg wymiany regulatora. Jak już napisałem - nie jestem laikiem i wiem, że do każdych zabiegów z elektryką trzeba odłączyć akumulator. Założyłem nowy (uszkodzony) regulator to kontrolka zgasła. Wrzuciłem stary kontrolka się żarzyła. Nie był winny regulator??
A co na agresji to chyba temat nie na darmo nazywa się "Nagły skok napięcia"
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load