Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
amorek przód - mocowanie
Autor Wiadomość
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-06-2007, 20:49   amorek przód - mocowanie

Krótkie (?) szybkie pytanko... niby nie skomplikowane to jest, ale po ostatniej nocy zarwanej z okazji prac na poibudę mam zaćmę, a może jutro się będę musiał zabrać za lewy amorek przód, więc wolę się dopytać...

stuka sobie coś czasem choć tylko na 'porządnych' dziurach i przeskakuje/puka przy skręcie-łożysko zapewne; mam kupiony cały ten kielich/talerz czy jak kto zwie, w nim jest gumowa poduszka o ile pamiętam a w niej 'zatopione' łożysko.. w każdym razie kupiłem to wsio w caości i ypadałoby przełożyć... nie wiem, czy będę miał jutro dostęp do ściągaczy do sprężyn...
ile z tym będzie zabawy?
- jak odczepię amorka (2 śruby) od zwrotnicy to 'wisi' tylko na tej jednej śrubie którą jest mocowany do łożyska, prawda?
-jak odkręcę 3 śruby widoczne pod maską to powinien bez problemu wyjść amorek wraz z tym talerzem/kielichem, prawda? czy będą problemy?
- wyjdzie komplet kolumny czyli talerzyk, sprężyna (ona się na talerzyku od dołu zapiera....?) i amorek; całość
- chyba nie będzie problemu odkręcić amorka od talerzyka sdtarego, jedna śruba... do nowego też przy przykręcaniu - macie jakieś metody co by się to nie obkręcało w kółko? imadło etc?
-poza tym jak to ze sprężyną - czy bez ściągaczy jestem w stanie ją przełożyć wraz z amorkiem na nowy 'talerzyk' czy będzie mi ona skutecznie przeszkadzała jak wyjmę kolumnę?

ktoś to ostatnio przerabiał? ja daaawno nie zaglądałem na górę kolumny McPersona i się zapomniało, a dziś mam zaćmę... rozważam nawet dać parę dych mechanikowi i niech się użera, a ja chętnię odeśpię zaległości...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-06-2007, 21:05   

Odkręcasz 2 śruby mocujące amortyzator do zwrotnicy.
Odłączasz końcówkę drążka od zwrotnicy.
Odkręcasz 3 śruby (na "kielichu").
Kolumna zawieszenia wychodzi bez problemu.
Sprężynę możesz zdjąć bez ściągacza ale jej później bez niego nie założysz.
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-06-2007, 21:09   

Radke napisał/a:
Odłączasz końcówkę drążka od zwrotnicy.


Ale tego nie trzeba ruszać.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-06-2007, 21:30   

ZielonyTBG napisał/a:
Radke napisał/a:
Odłączasz końcówkę drążka od zwrotnicy.


Ale tego nie trzeba ruszać.

OK, rozpędziłem się.
Ostatnio zdejmowałem całą kolumnę, łącznie z tarczami...
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-06-2007, 08:31   

Końcówki nie trzeba ruszać, natomiast o ile jeszcze możesz rozkręcic kolumne bez scisku do spręzyn (niezbyt bezpieczne bo wystrzeli w ostatniej fazie rozkręcania) ale uszkodzi prawie napewno końcówke gwintu na amorku. Natomiast złożyć to sie nie da napewno już.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-06-2007, 13:31   

Radke napisał/a:
Sprężynę możesz zdjąć bez ściągacza ale jej później bez niego nie założysz.


Dżizas czy Ty chcesz aby jemu łapy połamało jak sprężyna strzeli!!!!
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-06-2007, 14:20   

Radke napisał/a:
Sprężynę możesz zdjąć bez ściągacza ale jej później bez niego nie założysz.

samobójca :lol: nie mówisz chyba tego poważnie?
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-06-2007, 15:33   

ego napisał/a:
Radke napisał/a:
Sprężynę możesz zdjąć bez ściągacza ale jej później bez niego nie założysz.

samobójca :lol: nie mówisz chyba tego poważnie?

Skoro mnie się udało to dlaczego innym nie?
Nie każdy ma ściągacz i wystarczy chwilę ruszyć głową aby sobie bez niego poradzić.

Nie czuję się jak samobójca :D :bambam:
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 19-06-2007, 15:43   

Warto jednak w dwa ściągacze zainwestować ;)
A już zupełnie nie radzę nikomu "wiązać" zwoje sprężyny na druty. Kiedyś kolega tak zrobił to chmm powiedzmy oddaliłem się na pewną odległość ;)

A co ściągania sprężyny bez ściągacza. Akurat tego nie robiłem, bo mam ściągacze, ale w sumie jest sposób. Jak demontowałeś Radke? Wyjąłęś całą komulnę z górnym mocowaniem i wtedy demontowałeś?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-06-2007, 15:50   

Radke napisał/a:
Sprężynę możesz zdjąć bez ściągacza ale jej później bez niego nie założysz.

Da się - zupełnie bezpiecznie - pod jednym warunkiem : że odkręcasz centralną nakrętkę trzymającą sprężynę od góry - w aucie stojącym jeszcze na kołach . Dopiero póżniej podnosimy auto , ściągamy koło i odpinamy kolumnę amorka od piasty .
Założyć w ten sposób się już jednak nie da !
Natomiast zainwestować w parę ściągaczy ( ~40 zł za dwa ) naprawdę warto ! Przy pierwszej okazji nie odbytej wizyty o mechaniorów - czysty zysk ...
     assistance
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-06-2007, 18:45   

schab napisał/a:
Da się - zupełnie bezpiecznie - pod jednym warunkiem : że odkręcasz centralną nakrętkę trzymającą sprężynę od góry - w aucie stojącym jeszcze na kołach . Dopiero póżniej podnosimy auto , ściągamy koło i odpinamy kolumnę amorka od piasty .
Założyć w ten sposób się już jednak nie da !

To właśnie miałem na myśli! =D>
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-06-2007, 18:54   

Dwa sciagacze to bezpieczna impreza :D
Na serwisie widizalem jak sprezyna wywalila gorne mocowanie... oj dobrze ze nikt w zasiegu razenia nie stal :red_kartka:
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
lisvegas 


Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 55
Skąd: krakow
Województwo: Małopolskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 03-07-2007, 22:05   

sam sobie z tym poradzisz tzn z wyciąganiem i przekładka sprężyny na nowy amorek i wymiana poduszki i łożyska natomiast musisz mieć kogoś do pomocy przy zakładaniu żeby odgiąć wahacz na dół w celu przykręcenia dwóch śrub dolnych bo będzie ci sie opierał na manszecie od przegubu i to by było na tyle przyda sie łom albo coś podobnego co można włożyć w otwór w wahaczu i odgiąć go w dół ja sam zmieniałem u siebie wczoraj wiec mam jeszcze wszystko w głowie :P potrzebne ci będą do śrub dolnych 15 i 17 oczko może być kopytko lub grzechotka i nasadka co kto ma najpierw spryskaj śruby czymś np wd 40 ułatwi cała operacje przyda sie śrubokręt do wyjmowania śrub trzeba podważyć trohce amorek bo inaczej śruba nie wyjdzie jeśli masz czujnik abs to odkręć od niego śrubkę zdaje sie imbus i przekręć trochę tak żeby dolna śruba wyszła sobie spokojnie wtedy zajmiesz sie górą tez czymś spryskaj i odkręć 13-stką mocowanie kielichów aha przyda ci się pobijak do wybijania śrub dolnych i młotek do wybicia amorka z mocowania ściągacze 2 szt klucz 19 nasadowy do odkręcenia amorka z poduchy no i to by było na tyle :D pozdrawiam i życzę udanej pracy
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-07-2007, 07:40   

Hm a co wnosi do dyskucji ten post ? jesli chodzi o procedurę wyjęcia kolumny to kolega ją zna, natomiast pytał się o coś zupelnie innego i dostał odpowiedź. :idea:
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-07-2007, 23:45   

zapomniałem wspomnieć - kielich-poduchę, tą całość nad amorkiem już mam miesiąc wymienioną na nowe... ew posty mogą komuś posłużyć w przyszłości; pomogła wymiana na część stuku-puku, choć jeszcze gdzieś coś czasem postuka :D ale już nie zgrzypi łożysko przynamniej amorka;

z wymianą jest już więc wiaodmo jak; ja tylko wspomnę jeszcze, że bardzo łatwo jednak ukręcić/pęknąć/ złamać te 3 śruby na których talerzyk siedzi do nadwozia, zwłaszcza jak dłuuuugo nie były ruszane, a potem z klei niezła jest zabawa by bez uszkodzenia gwintu jakoś te śruby wydłubać, rozwiercić etc.... na nie trza uważać, warto to wcześniej porządnie zapryskać np wd40 od góry i od dołu po przeczyszczeniu dołu z błota...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load