Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektryka szyb Tipo.
Autor Wiadomość
jeden 


Wiek: 36
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 53
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 11-06-2011, 17:15   Elektryka szyb Tipo.

Witka!
Słuchajcie, no kupiłem od kolegi z forum kompletny zestaw, tylko za cholerę nie jestem w stanie ogarnąć tych kilometrów kabli. Gdy spróbowałem podłączyć zestaw "na sucho", zostało mi jakieś 5 wtyczek, które nigdzie mi nie pasują...
Na kablach mam pewne oznaczenia, ale według tych karteczek coś powinienem podłączyć pod centralny, coś pod licznik, coś pod awaryjne... Tak?? Jakoś mi to nie pasuje...
Schemat z działu download jest dla mnie totalnie nieczytelny, jakieś bezpieczniki, masakra...
Jeśli ktoś jest w stanie mi to ładnie opisać, to poproszę, inaczej pozostaje elektryk ;)

** Dodano: 15-06-2011, 09:57 **
Może inaczej - gdyby ktoś na schemacie z download'u opisał mi który element schematu jest silniczkiem prawym, który lewym, który bezpiecznikami itp, byłbym ogromnie wdzięczny, bo sporo by mi to pomogło ;)
  
 
 
maidun 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 197
Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-06-2011, 21:34   

jeden, wrzuć ten schemat do tego tematu, to może coś się zaradzi ;)

Jakiego koloru masz sterownik do szyb ?
_________________
Było:
Tipo 1.4 AGT :)
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole :placz:
Tipo 1.4 S :pilot:

Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT :bambam:
     Moneta
 
jeden 


Wiek: 36
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 53
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-06-2011, 17:21   

Sterownik jest biały.
Generalnie według schematu dam radę ogarnąć ale kwestia problemu pojawia się podczas skrzynki bezpieczników. Po prostu nie wiem gdzie się wpinać, nie za bardzo widzę tam miejsce.... :sciana: Dziś już byłem bliski pocięcia wszystkich kabli na kawałeczki :lol:
POOOMOOOCYYY!!
  
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-06-2011, 17:34   

jeden, oj kolego tak to jest jak się o czymś nie ma pojęcia, a się za to zabiera ....
zanim spalisz sterownik wrzuć tu ten schemat, może cos pomożemy
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
jeden 


Wiek: 36
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 53
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-06-2011, 17:39   

No to cholera ciężki temat dla mnie ;D Centralny poszedł w 1,5 godziny a szyby się nie poddają... ;)
  
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-06-2011, 18:50   

Jak nie miałeś nic w prądzie szyb lusterek itd to musisz kupić większą skrzynkę bo w tej wąskiej chyba nie ma miejsca na szyby i lusterka...
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-06-2011, 13:59   

Normalnie ręce i cycki opadają. Dolna połowa schematu to opis szyb, sterownik, siłowniki i przyciski. Z tego co pamiętam sterownik ma 5 gniazd. Jedno podwójne do zasilania i poczwórne na zasilanie siłowników.

teraz trzy szersze wtyczki. Najwęższa chyba 4 pinowa to podłączenie do skrzynki ale to na końcu. Większa chyba 6 pinowa to sterowanie przyciskami od strony pasażera, ciągniesz tam wiązkę i wpinasz w przełącznik. Żadna filozofia. Największa to sterownik kierowcy, tak samo ciągniesz do przełącznika i tam wpinasz. Zasilanie to już jak chcesz, albo ciągniesz bezpośrednio z aku ze wstawieniem bezpiecznika po drodze albo szukasz miejsca gdzie jest prąd po przekręceniu kluczyka. Masę bieżesz albo jak jest na schemacie z punktu masy albo szukasz koło bezpieczników miejszcza gdzie można podpiąć do karoserii.

Teraz ta cztero pinowa. Nie pamiętam dokładnie kolorów bo to było parę lat temu ale wystarczy rozkminić do której wtyczki w skrzynce bezpieczników masz kabelki podłączyć. Chyba czarny to była masa, jeden był czerwono-żółty a drugi fioletowo-czarny.

Cała instalacja to 5 wtyczek do skrzynki i po dwie złączki instalacji elektrycznej, wtyczki rozpinane zaraz za drzwiami i dwie ciągłe wiązki do sterowników. Samo rozłożenie instalacji zajęło mi około 2 godziny aby ją ładnie schować a montaż całej zabawy to jedno popołudnie.

Jakby co używaj szukajki, temat tak wałkowany że aż nudny. Tego jest na tony.
_________________
Polonez 1.5 GLE RiP 2001 - 2003
Polonez 1.4 GLI RiP 2003 - 2005
Tipo 1.4i RiP 2005 - 2009
Peugeot 206 SW HDi JEST 2009 -
  
 
 
jeden 


Wiek: 36
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 53
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-06-2011, 16:52   

Czy tak jak pisze kolega Bdm konieczny jest zakup nowej skrzynki bezpieczników, przystosowanej do el szyb / lusterek?
  
 
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-06-2011, 18:15   

Nie, przynajmniej w stosunku do szyb. Nie robiłem lusterek więc nie wiem. Generalnie nie wydaje mi się aby trzeba było wymieniać skrzynkę z bezpiecznikami. Wymieniałem u siebie skrzynkę na większą, i jest tam trochę zabawy z jedną kostką. Bezpieczniki lusterek i szyb były obok skrzynki na takim dodatkowym uchwycie. Za sterowanie odpowiadają sterowniki lusterek i szyb z systemem antyprzeciążeniowym. Duża skrzynka przydatna jest do instalacji check panela. Przynajmniej ja nie dopinałem się do skrzynki. Kable które trzeba dopiąć do skrzynki, dopina się do istniejącej wiązki w miejsca oznaczone na schelacie. Tak czy tak wejścia powinieneś mieć. Duża skrzynka ma wejścia na urządzenia o dużych przeciążeniach jak Halogeny, Klima, podgrzewanie foteli.

To jest moje zdanie jak siedziałem nad schematami aby podłączyć dodatkowe wyposażenie. Tak mi wyszło ze schematów.
_________________
Polonez 1.5 GLE RiP 2001 - 2003
Polonez 1.4 GLI RiP 2003 - 2005
Tipo 1.4i RiP 2005 - 2009
Peugeot 206 SW HDi JEST 2009 -
  
 
 
jeden 


Wiek: 36
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 53
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-06-2011, 18:22   

Ok.
Czyli odkręcam skrzynkę, żeby dostać się do tyłu i tam się wpinam do odpowiednich wtyczek, tak?
  
 
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-06-2011, 18:54   

Owszem, zgodnie ze schematem do odpowiednich wtyczek lud do odpowiednich przewodów. Wtyczek raczej nie wepniesz do skrzynki. Dopniesz się do odpowiednich przewodów.

Przy szybach to generalnie nie ma znaczenia, bez dopięcia się do skrzynki też działają bez problemu. Z tego co pamiętam ze schematów to chodziło tylko o dodatkowe funkcję które w niektórych sterownikach były.
Biały był chyba najprostszy, czarny gdzieś pośrodku a czerwony wypasiony.
_________________
Polonez 1.5 GLE RiP 2001 - 2003
Polonez 1.4 GLI RiP 2003 - 2005
Tipo 1.4i RiP 2005 - 2009
Peugeot 206 SW HDi JEST 2009 -
  
 
 
jeden 


Wiek: 36
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 53
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-06-2011, 18:59   

W takim wypadku jak nie będzie wolnego pinu, robię zwykłe mostkowanie z kablem, który jest wpięty w to dane miejsce?
Teraz to się jasne wydaje...

Czyli prosto mówiąc:
jedna wiązka do prawego silniczka, druga do prawej rączki, kolejne odpowiednio do lewej strony i z ostatniego gniazda + i -

** Dodano: 19-06-2011, 20:05 **
Według schematu mam się wpinać do
D
N
G
P
E

A według tego zdjęcia??
  
 
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-06-2011, 19:06   

Jak widzę są postępy ;)


........ wtyczka sterowania prawego ........ wtyczka sterowania lewego ...... dodatki do skrzynki

llll sterowanie do silniczków - kabel składa się z 3 wtyczek

ll zasilanie główne

** Dodano: 19-06-2011, 20:15 **
Według tego schematu co miałeś na początku:
A - sterowanie przyciskami kierowcy
B - sterowanie przyciskami pasażera
C - Wejścia do głównej skrzynki
D - zasilanie idące do siłowników
E - Zasilanie, bezpośrednie z pominięciem skrzynki bezpieczników


Teraz wejście C
1 pin - Gniazdo G pin 5
3 pin - Masa
4 pin - Gniazdo D pin 12
5 pin - Gniazdo D pin 16 lub 18 (kiepsko widać :) )

No już bardziej łopatologicznie nie potrafię......

** Dodano: 19-06-2011, 20:17 **
A tak na marginesie, to ten "otworek" w skrzynce to tam powinna być taka śruba do której idzie zasilanie główne więc możesz się tam dopiąć z plusem
_________________
Polonez 1.5 GLE RiP 2001 - 2003
Polonez 1.4 GLI RiP 2003 - 2005
Tipo 1.4i RiP 2005 - 2009
Peugeot 206 SW HDi JEST 2009 -
  
 
 
jeden 


Wiek: 36
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 53
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-06-2011, 19:22   

Dzięki ogromne!
Plus i minus pociągnę bezpośrednio z kabli głównych obok skrzynki, ewentualnie zapalniczki. Chcę dać stałe napięcie, żeby szyby pracowały również bez zapłonu.
  
 
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-06-2011, 19:31   

Dobra rada, nie sprawdzaj szyb przy wyłączonym silniku, ;) akumulatora może zabraknąć ;)
_________________
Polonez 1.5 GLE RiP 2001 - 2003
Polonez 1.4 GLI RiP 2003 - 2005
Tipo 1.4i RiP 2005 - 2009
Peugeot 206 SW HDi JEST 2009 -
  
 
 
jeden 


Wiek: 36
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 53
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-06-2011, 18:44   

Otóż sprawa ma się tak.
Po podłączeniu na sucho, wez montowania układu w drzwi, wszystko działa. No prawie wszystko - poza podnoszeniem szyby pasażera, zarówno z przycisków rączki kierowcy jak i pasażera.
Silniczek jest na pewno dobry, prąd dochodzi, kable całe. Co może być przyczyną?
  
 
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-06-2011, 18:58   

Tia, cóż, jeśli nie działa od strony pasażera jak i kierowcy to jest tylko jedna rzecz która zbiera sygnały a mianowicie przekaźnik szyb. Chyba że...... a próbowałeś bez podpiętego przełącznika pasażera a potem bez podpiętego przełącznika kierowcy? Może któryś daje zwarcie i nie działa.
Tak na logikę.
Jak padnie przełącznik "normalnie", to drugi powinien działać ale jak robi jakieś zwarcie to już nic nie ratuje. Poprostu nie podłączaj przełącznika pasażera. (nie pamiętam czy system to sprawdza, ale nie wydaje mi się. Sprawdź ten od kierowcy czy steruje. Jeśli tak sprawa prosta jeśli nie, zrób odwrotnie. Odłącz kierowcę i podłącz pasażera. Jak zadziała to ok jak nie to masz problem ze sterownikiem. Dokładnie sprawdź przewody, czy nie są gdzieś przetarte a tym samym zwarte. Eliminuj pokolei.
_________________
Polonez 1.5 GLE RiP 2001 - 2003
Polonez 1.4 GLI RiP 2003 - 2005
Tipo 1.4i RiP 2005 - 2009
Peugeot 206 SW HDi JEST 2009 -
  
 
 
jeden 


Wiek: 36
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 53
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-06-2011, 19:06   

Szybę można opuścić z jednego jak i drugiego przycisku. Przy wciskaniu przycisku podnoszenia silniczek ani drgie. (gdy wciskam opuszczanie normalnie próbuje dalej wciągać linkę i czuć jak pracuje). Wygląda mi to na problem z jednym tylko kablem, odpowiedzialnym właśnie za podnoszenie tej szyby...
  
 
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-06-2011, 05:01   

Jeśli nie podnosi ani z przycisku kierowcy ani z przycisku pasażera to nie jest to wina kabla tylko całej centralki która zmienia biegunowość prądu.
A próbowałeś może podać sam prąd na siłownik i zobaczyć czy wogóle będzie silnik działał? bo może masz gdzieś uszkodzony sam siłownik. Zobacz poza układem czy wszystko jest OK.
_________________
Polonez 1.5 GLE RiP 2001 - 2003
Polonez 1.4 GLI RiP 2003 - 2005
Tipo 1.4i RiP 2005 - 2009
Peugeot 206 SW HDi JEST 2009 -
  
 
 
jeden 


Wiek: 36
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 53
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-06-2011, 18:38   

Wszystko jasne - winowajcą okazał się jeden kabel, który przez poprzedniego właściciela mechanizmu został zmostkowany z dwoma z centalki i zakończony jakąś diodą. Po ucięciu wszystko zaczęło działać, jutro ląduje w drzwiach ;)

Dzięki!
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load