| 
            
               |  |   Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
 
 
 |  
 
	
			| Elektryka szyb Tipo. |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | jeden   
  
 Wiek: 37
 Dołączył: 17 Paź 2010
 Posty: 53
 Skąd: Poznań
 Województwo: Wielkopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-06-2011, 17:15   Elektryka szyb Tipo. | 
 |  
               | 
 |  
               | Witka! Słuchajcie, no kupiłem od kolegi z forum kompletny zestaw, tylko za cholerę nie jestem w stanie ogarnąć tych kilometrów kabli. Gdy spróbowałem podłączyć zestaw "na sucho", zostało mi jakieś 5 wtyczek, które nigdzie mi nie pasują...
 Na kablach mam pewne oznaczenia, ale według tych karteczek coś powinienem podłączyć pod centralny, coś pod licznik, coś pod awaryjne... Tak?? Jakoś mi to nie pasuje...
 Schemat z działu download jest dla mnie totalnie nieczytelny, jakieś bezpieczniki, masakra...
 Jeśli ktoś jest w stanie mi to ładnie opisać, to poproszę, inaczej pozostaje elektryk
   
 ** Dodano: 15-06-2011, 09:57 **
 Może inaczej - gdyby ktoś na schemacie z download'u opisał mi który element schematu jest silniczkiem prawym, który lewym, który bezpiecznikami itp, byłbym ogromnie wdzięczny, bo sporo by mi to pomogło
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | maidun   
  
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 01 Gru 2009
 Posty: 197
 Skąd: Alwernia
 Województwo: Małopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-06-2011, 21:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | jeden, wrzuć ten schemat do tego tematu, to może coś się zaradzi   
 Jakiego koloru masz sterownik do szyb ?
 |  
				| _________________ Było:
 Tipo 1.4 AGT
   Tipo 2.0 16V Sedicivalvole
   Tipo 1.4 S
   
 Jest:
 Lancia Kappa 2.0 20VT
   |  |  
		|     |  |  
		|  |  
      | jeden   
  
 Wiek: 37
 Dołączył: 17 Paź 2010
 Posty: 53
 Skąd: Poznań
 Województwo: Wielkopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-06-2011, 17:21 | 
 |  
               | 
 |  
               | Sterownik jest biały. Generalnie według schematu dam radę ogarnąć ale kwestia problemu pojawia się podczas skrzynki bezpieczników. Po prostu nie wiem gdzie się wpinać, nie za bardzo widzę tam miejsce....
  Dziś już byłem bliski pocięcia wszystkich kabli na kawałeczki   POOOMOOOCYYY!!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Leśniczy   
  
  
 Pomógł: 65 razy
 Wiek: 40
 Dołączył: 29 Maj 2009
 Posty: 1711
 Skąd: Ostrowiec Św.
 Województwo: Świętokrzyskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-06-2011, 17:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | jeden, oj kolego tak to jest jak się o czymś nie ma pojęcia, a się za to zabiera .... zanim spalisz sterownik wrzuć tu ten schemat, może cos pomożemy
 |  
				| _________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
 Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | jeden   
  
 Wiek: 37
 Dołączył: 17 Paź 2010
 Posty: 53
 Skąd: Poznań
 Województwo: Wielkopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-06-2011, 17:39 | 
 |  
               | 
 |  
               | No to cholera ciężki temat dla mnie  Centralny poszedł w 1,5 godziny a szyby się nie poddają...   
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Bdm   
  
  
 Pomógł: 39 razy
 Dołączył: 26 Lip 2007
 Posty: 1999
 Skąd: RDM
 Województwo: Mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-06-2011, 18:50 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jak nie miałeś nic w prądzie szyb lusterek itd to musisz kupić większą skrzynkę bo w tej wąskiej chyba nie ma miejsca na szyby i lusterka... |  
				| _________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
 
 SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
 |  |  
		|     |  |  
		|  |  
      | Arkady1s   
  
 Pomógł: 6 razy
 Wiek: 48
 Dołączył: 09 Sie 2007
 Posty: 130
 Skąd: Warszawa
 Województwo: Mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-06-2011, 13:59 | 
 |  
               | 
 |  
               | Normalnie ręce i cycki opadają. Dolna połowa schematu to opis szyb, sterownik, siłowniki i przyciski. Z tego co pamiętam sterownik ma 5 gniazd. Jedno podwójne do zasilania i poczwórne na zasilanie siłowników. 
 teraz trzy szersze wtyczki. Najwęższa chyba 4 pinowa to podłączenie do skrzynki ale to na końcu. Większa chyba 6 pinowa to sterowanie przyciskami od strony pasażera, ciągniesz tam wiązkę i wpinasz w przełącznik. Żadna filozofia. Największa to sterownik kierowcy, tak samo ciągniesz do przełącznika i tam wpinasz. Zasilanie to już jak chcesz, albo ciągniesz bezpośrednio z aku ze wstawieniem bezpiecznika po drodze albo szukasz miejsca gdzie jest prąd po przekręceniu kluczyka. Masę bieżesz albo jak jest na schemacie z punktu masy albo szukasz koło bezpieczników miejszcza gdzie można podpiąć do karoserii.
 
 Teraz ta cztero pinowa. Nie pamiętam dokładnie kolorów bo to było parę lat temu ale wystarczy rozkminić do której wtyczki w skrzynce bezpieczników masz kabelki podłączyć. Chyba czarny to była masa, jeden był czerwono-żółty a drugi fioletowo-czarny.
 
 Cała instalacja to 5 wtyczek do skrzynki i po dwie złączki instalacji elektrycznej, wtyczki rozpinane zaraz za drzwiami i dwie ciągłe wiązki do sterowników. Samo rozłożenie instalacji zajęło mi około 2 godziny aby ją ładnie schować a montaż całej zabawy to jedno popołudnie.
 
 Jakby co używaj szukajki, temat tak wałkowany że aż nudny. Tego jest na tony.
 |  
				| _________________ Polonez 1.5 GLE  RiP    2001 - 2003
 Polonez 1.4 GLI   RiP    2003 - 2005
 Tipo 1.4i             RiP    2005 - 2009
 Peugeot 206 SW HDi     JEST  2009 -
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | jeden   
  
 Wiek: 37
 Dołączył: 17 Paź 2010
 Posty: 53
 Skąd: Poznań
 Województwo: Wielkopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-06-2011, 16:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | Czy tak jak pisze kolega Bdm konieczny jest zakup nowej skrzynki bezpieczników, przystosowanej do el szyb / lusterek? |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Arkady1s   
  
 Pomógł: 6 razy
 Wiek: 48
 Dołączył: 09 Sie 2007
 Posty: 130
 Skąd: Warszawa
 Województwo: Mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-06-2011, 18:15 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie, przynajmniej w stosunku do szyb. Nie robiłem lusterek więc nie wiem. Generalnie nie wydaje mi się aby trzeba było wymieniać skrzynkę z bezpiecznikami. Wymieniałem u siebie skrzynkę na większą, i jest tam trochę zabawy z jedną kostką. Bezpieczniki lusterek i szyb były obok skrzynki na takim dodatkowym uchwycie. Za sterowanie odpowiadają sterowniki lusterek i szyb z systemem antyprzeciążeniowym. Duża skrzynka przydatna jest do instalacji check panela. Przynajmniej ja nie dopinałem się do skrzynki. Kable które trzeba dopiąć do skrzynki, dopina się do istniejącej wiązki w miejsca oznaczone na schelacie. Tak czy tak wejścia powinieneś mieć. Duża skrzynka ma wejścia na urządzenia o dużych przeciążeniach jak Halogeny, Klima, podgrzewanie foteli. 
 To jest moje zdanie jak siedziałem nad schematami aby podłączyć dodatkowe wyposażenie. Tak mi wyszło ze schematów.
 |  
				| _________________ Polonez 1.5 GLE  RiP    2001 - 2003
 Polonez 1.4 GLI   RiP    2003 - 2005
 Tipo 1.4i             RiP    2005 - 2009
 Peugeot 206 SW HDi     JEST  2009 -
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | jeden   
  
 Wiek: 37
 Dołączył: 17 Paź 2010
 Posty: 53
 Skąd: Poznań
 Województwo: Wielkopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-06-2011, 18:22 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ok. Czyli odkręcam skrzynkę, żeby dostać się do tyłu i tam się wpinam do odpowiednich wtyczek, tak?
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Arkady1s   
  
 Pomógł: 6 razy
 Wiek: 48
 Dołączył: 09 Sie 2007
 Posty: 130
 Skąd: Warszawa
 Województwo: Mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-06-2011, 18:54 | 
 |  
               | 
 |  
               | Owszem, zgodnie ze schematem do odpowiednich wtyczek lud do odpowiednich przewodów. Wtyczek raczej nie wepniesz do skrzynki. Dopniesz się do odpowiednich przewodów. 
 Przy szybach to generalnie nie ma znaczenia, bez dopięcia się do skrzynki też działają bez problemu. Z tego co pamiętam ze schematów to chodziło tylko o dodatkowe funkcję które w niektórych sterownikach były.
 Biały był chyba najprostszy, czarny gdzieś pośrodku a czerwony wypasiony.
 |  
				| _________________ Polonez 1.5 GLE  RiP    2001 - 2003
 Polonez 1.4 GLI   RiP    2003 - 2005
 Tipo 1.4i             RiP    2005 - 2009
 Peugeot 206 SW HDi     JEST  2009 -
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | jeden   
  
 Wiek: 37
 Dołączył: 17 Paź 2010
 Posty: 53
 Skąd: Poznań
 Województwo: Wielkopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-06-2011, 18:59 | 
 |  
               | 
 |  
               | W takim wypadku jak nie będzie wolnego pinu, robię zwykłe mostkowanie z kablem, który jest wpięty w to dane miejsce? Teraz to się jasne wydaje...
 
 Czyli prosto mówiąc:
 jedna wiązka do prawego silniczka, druga do prawej rączki, kolejne odpowiednio do lewej strony i z ostatniego gniazda + i -
 
 ** Dodano: 19-06-2011, 20:05 **
 Według schematu mam się wpinać do
 D
 N
 G
 P
 E
 
 A według tego zdjęcia??
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Arkady1s   
  
 Pomógł: 6 razy
 Wiek: 48
 Dołączył: 09 Sie 2007
 Posty: 130
 Skąd: Warszawa
 Województwo: Mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-06-2011, 19:06 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jak widzę są postępy   
 
 ........ wtyczka sterowania prawego ........  wtyczka sterowania lewego ...... dodatki do skrzynki
 
 llll sterowanie do silniczków - kabel składa się z 3 wtyczek
 
 ll zasilanie główne
 
 ** Dodano: 19-06-2011, 20:15 **
 Według tego schematu co miałeś na początku:
 A - sterowanie przyciskami kierowcy
 B - sterowanie przyciskami pasażera
 C - Wejścia do głównej skrzynki
 D - zasilanie idące do siłowników
 E - Zasilanie, bezpośrednie z pominięciem skrzynki bezpieczników
 
 
 Teraz wejście C
 1 pin - Gniazdo G pin 5
 3 pin - Masa
 4 pin - Gniazdo D pin 12
 5 pin - Gniazdo D pin 16 lub 18 (kiepsko widać
  ) 
 No już bardziej łopatologicznie nie potrafię......
 
 ** Dodano: 19-06-2011, 20:17 **
 A tak na marginesie, to ten "otworek" w skrzynce to tam powinna być taka śruba do której idzie zasilanie główne więc możesz się tam dopiąć z plusem
 |  
				| _________________ Polonez 1.5 GLE  RiP    2001 - 2003
 Polonez 1.4 GLI   RiP    2003 - 2005
 Tipo 1.4i             RiP    2005 - 2009
 Peugeot 206 SW HDi     JEST  2009 -
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | jeden   
  
 Wiek: 37
 Dołączył: 17 Paź 2010
 Posty: 53
 Skąd: Poznań
 Województwo: Wielkopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-06-2011, 19:22 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki ogromne! Plus i minus pociągnę bezpośrednio z kabli głównych obok skrzynki, ewentualnie zapalniczki. Chcę dać stałe napięcie, żeby szyby pracowały również bez zapłonu.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Arkady1s   
  
 Pomógł: 6 razy
 Wiek: 48
 Dołączył: 09 Sie 2007
 Posty: 130
 Skąd: Warszawa
 Województwo: Mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-06-2011, 19:31 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dobra rada, nie sprawdzaj szyb przy wyłączonym silniku,  akumulatora może zabraknąć   |  
				| _________________ Polonez 1.5 GLE  RiP    2001 - 2003
 Polonez 1.4 GLI   RiP    2003 - 2005
 Tipo 1.4i             RiP    2005 - 2009
 Peugeot 206 SW HDi     JEST  2009 -
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | jeden   
  
 Wiek: 37
 Dołączył: 17 Paź 2010
 Posty: 53
 Skąd: Poznań
 Województwo: Wielkopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-06-2011, 18:44 | 
 |  
               | 
 |  
               | Otóż sprawa ma się tak. Po podłączeniu na sucho, wez montowania układu w drzwi, wszystko działa. No prawie wszystko - poza podnoszeniem szyby pasażera, zarówno z przycisków rączki kierowcy jak i pasażera.
 Silniczek jest na pewno dobry, prąd dochodzi, kable całe. Co może być przyczyną?
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Arkady1s   
  
 Pomógł: 6 razy
 Wiek: 48
 Dołączył: 09 Sie 2007
 Posty: 130
 Skąd: Warszawa
 Województwo: Mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-06-2011, 18:58 | 
 |  
               | 
 |  
               | Tia, cóż, jeśli nie działa od strony pasażera jak i kierowcy to jest tylko jedna rzecz która zbiera sygnały a mianowicie przekaźnik szyb. Chyba że...... a próbowałeś bez podpiętego przełącznika pasażera a potem bez podpiętego przełącznika kierowcy? Może któryś daje zwarcie i nie działa. Tak na logikę.
 Jak padnie przełącznik "normalnie", to drugi powinien działać ale jak robi jakieś zwarcie to już nic nie ratuje. Poprostu nie podłączaj przełącznika pasażera. (nie pamiętam czy system to sprawdza, ale nie wydaje mi się. Sprawdź ten od kierowcy czy steruje. Jeśli tak sprawa prosta jeśli nie, zrób odwrotnie. Odłącz kierowcę i podłącz pasażera. Jak zadziała to ok jak nie to masz problem ze sterownikiem. Dokładnie sprawdź przewody, czy nie są gdzieś przetarte a tym samym zwarte. Eliminuj pokolei.
 |  
				| _________________ Polonez 1.5 GLE  RiP    2001 - 2003
 Polonez 1.4 GLI   RiP    2003 - 2005
 Tipo 1.4i             RiP    2005 - 2009
 Peugeot 206 SW HDi     JEST  2009 -
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | jeden   
  
 Wiek: 37
 Dołączył: 17 Paź 2010
 Posty: 53
 Skąd: Poznań
 Województwo: Wielkopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-06-2011, 19:06 | 
 |  
               | 
 |  
               | Szybę można opuścić z jednego jak i drugiego przycisku. Przy wciskaniu przycisku podnoszenia silniczek ani drgie. (gdy wciskam opuszczanie normalnie próbuje dalej wciągać linkę i czuć jak pracuje). Wygląda mi to na problem z jednym tylko kablem, odpowiedzialnym właśnie za podnoszenie tej szyby... |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Arkady1s   
  
 Pomógł: 6 razy
 Wiek: 48
 Dołączył: 09 Sie 2007
 Posty: 130
 Skąd: Warszawa
 Województwo: Mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-06-2011, 05:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli nie podnosi ani z przycisku kierowcy ani z przycisku pasażera to nie jest to wina kabla tylko całej centralki która zmienia biegunowość prądu. A próbowałeś może podać sam prąd na siłownik i zobaczyć czy wogóle będzie silnik działał? bo może masz gdzieś uszkodzony sam siłownik. Zobacz poza układem czy wszystko jest OK.
 |  
				| _________________ Polonez 1.5 GLE  RiP    2001 - 2003
 Polonez 1.4 GLI   RiP    2003 - 2005
 Tipo 1.4i             RiP    2005 - 2009
 Peugeot 206 SW HDi     JEST  2009 -
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | jeden   
  
 Wiek: 37
 Dołączył: 17 Paź 2010
 Posty: 53
 Skąd: Poznań
 Województwo: Wielkopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-06-2011, 18:38 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wszystko jasne - winowajcą okazał się jeden kabel, który przez poprzedniego właściciela mechanizmu został zmostkowany z dwoma z centalki i zakończony jakąś diodą. Po ucięciu wszystko zaczęło działać, jutro ląduje w drzwiach   
 Dzięki!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
    
      | Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach
 Nie możesz zmieniać swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz głosować w ankietach
 Nie możesz załączać plików na tym forum
 Nie możesz ściągać załączników na tym forum
 
 | Wersja do druku
 
 
 |  
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
 Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
 Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
 |