|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Łożyska McPersona |
Autor |
Wiadomość |
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-04-2007, 00:11 Łożyska McPersona
|
|
|
Muszę je w końcu wymienić bo przy skręcie zaczynam mieć odgłos jakby urwać miało mi się koło.
Czy do wymiany trzeba wyciągnąć całe "wnętrzności"??
Nie wiem czy mam szanse pod blokiem to zrobić czy od razu pasować i dać do mechanika. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-04-2007, 06:08 Re: Łożyska McPersona
|
|
|
Emf napisał/a: | Czy do wymiany trzeba wyciągnąć całe "wnętrzności"??
Nie wiem czy mam szanse pod blokiem to zrobić czy od razu pasować i dać do mechanika. |
Trzeba wyjąć całą kolumnę McPersona, czyli w całości amortyzator/sprężyna/górna poduszka sprężyny wraz z łożyskiem. Potrzebował będziesz ściągacz do sprężyn, klucz fajkowy 18mm że tak powiem z dziurą umożliwiająca przełożenie przez niego imbusa 6mm [przynajmniej u mnie w 2.0 16V szła 18tka i imbus 6mm] Całość jeśli masz narzędzia do zrobienia pod blokiem. Tylko uważaj na to jak zakładasz ściągacze do sprężyn, żeby Ci któryś na już zdjętej sprężynie nie puścił bo może być nie wesoło!!! |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
TiP016V;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 28 Lis 2005 Posty: 178 Skąd: WRC
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-04-2007, 09:28 Re: Łożyska McPersona
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | 18tka i imbus 6mm |
a nie 19-tka? |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-04-2007, 09:36
|
|
|
No to przynajmniej wiem żeby się za to samemu nie zabierać |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
TiP016V;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 28 Lis 2005 Posty: 178 Skąd: WRC
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-04-2007, 11:08
|
|
|
dlaczego? Wyjmujesz całą kolumnę i idziesz z nią do domu / piwnicy wymieniasz co trzeba, wracasz - kilka śrub i już gotowe. |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-04-2007, 11:32 Re: Łożyska McPersona
|
|
|
łożyska, czy poduszki? |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-04-2007, 11:40 Re: Łożyska McPersona
|
|
|
Emf napisał/a: | Muszę je w końcu wymienić bo przy skręcie zaczynam mieć odgłos jakby urwać miało mi się koło.
Czy do wymiany trzeba wyciągnąć całe "wnętrzności"??
Nie wiem czy mam szanse pod blokiem to zrobić czy od razu pasować i dać do mechanika. |
Jedyna inwestycja , jaką musisz poczynić - to ściski do sprężyn . Para kosztuje ~30 zł . Na pewno taniej , niż wizyta u mechaniora , a i zostanie "na zaś" ! |
|
|
|
|
TiP016V;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 28 Lis 2005 Posty: 178 Skąd: WRC
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-04-2007, 11:57
|
|
|
a mam pytanie... pamięta ktoś jaka śruba jest przy tylnych amortyzatorach. (16?) |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-04-2007, 13:22 Re: Łożyska McPersona
|
|
|
TiP016V;) napisał/a: | GrzesiekK. napisał/a: | 18tka i imbus 6mm |
a nie 19-tka? |
Dokładnie tak jak u mnie.18tka i 6mm imbus.Tylko u mnie zapiekły się nakrętki i nie mogę odkręcić,więc dopiero przy wymianie amorów wymienię łożyska. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-04-2007, 21:48
|
|
|
ja też za niedługo będę musiał... na szczęście sprzęty od znajomego wciąż mam, ściągacz do sprężyn nieraz przy rozbiórce zawiechy się przydawały... i fakt, że jak tak jakiś na ściśniętej nagle zechce zeskoczyć to trza się kryć bo jest ciekawie...
nie rozbierałem jeszcze akurat amorka przedniego i mocowania u góry... pod domem będę dziubał... dużo zabawy? jak rozczepię od wahacza i reszty, będzie goły amor dyndał a sprężyna świągnięta to jak dalej? pod maską od góry odkręcić amora od ?kielicha? ten górny ?kielich? 'złotawy' też wymienię; ale jak dalej by łożysko itp? ciężko całość rozbebeszyć i powymieniać samemu, w sensie np upierdliwe łożysko, śrubka jakaś czy coś specjalnego? |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-04-2007, 06:41
|
|
|
unknown napisał/a: | ja też za niedługo będę musiał... na szczęście sprzęty od znajomego wciąż mam, ściągacz do sprężyn nieraz przy rozbiórce zawiechy się przydawały... i fakt, że jak tak jakiś na ściśniętej nagle zechce zeskoczyć to trza się kryć bo jest ciekawie...
nie rozbierałem jeszcze akurat amorka przedniego i mocowania u góry... pod domem będę dziubał... dużo zabawy? jak rozczepię od wahacza i reszty, będzie goły amor dyndał a sprężyna świągnięta to jak dalej? pod maską od góry odkręcić amora od ?kielicha? ten górny ?kielich? 'złotawy' też wymienię; ale jak dalej by łożysko itp? ciężko całość rozbebeszyć i powymieniać samemu, w sensie np upierdliwe łożysko, śrubka jakaś czy coś specjalnego? |
Najprościej robisz tak, odkręcasz dwie śruby mocujące amortyzator przedni do zwrotnicy, wybijasz je, następnie odkręcasz 3 śruby na gorze kielicha McPersona [te pod maską, uwaga mogą się urwać] i teraz możesz sobie wyjąc na zewnątrz w całości kolumnę. Teraz jak już wyjmiesz na zewnątrz zakładasz ściągacze i ściskasz sprężynę tak aby była luźna a tłok amortyzatora miał minimum 1-2cm ,,suchego skoku'', potem trzeba odkręcić górną nakrętkę na tłoczysku amortyzatora, w tym celu używasz wspomnianych w którymś poście wcześniej przeze mnie klucza 18mm [z dziura w środku] i imbusa 6mm, i po odkręceniu będziesz mógł zdjąć górną cześć kolumny McPersona, od strony sprężyny na górze kolejno idzie gumowa poduszka, łożysko [kulkowe, można rozebrać, wyczyścić i nasmarować] i ten metalowy talerz widoczny częściowo pod maską. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-04-2007, 18:38 ...to jeszcze trochę o amorkach itp z przodu
|
|
|
co do wymiany to rozbierałem nieraz zawiechę itp choć właśnie nie rozkawałkowywaem amorków, ale jakoś sobie poradzę... dzięki... ale inne pytanka;
objechałem z ciekawości dziś 2 sklepy, bo jak za miesiąc przegląd miałby nie przejść to trza wiedzieć ile odłożyć na ew amorki itp...
krzyczęli ~ 120 - 130 / amortyzator (Monroe 120, Hart 130)
co sądzicie o Monroe obecnie i Hart (czy Chart?) jak żyją? ponoć Hart daje 2 lata gwarancji... a poza tym, pomijając allegro to jakie amorki warto szukać, za ile?
28zł - 40 zł / łożysko
do 50 zeta za łącznik, czyli całą tą górę/talerz co wystaje pod maską;
poduszka koło 10 zeta chyba;
ździerskie te ceny?
-------------------------------- kolejne, najważniejsze --------------------
od jakiegoś czasu coś coraz słyszalniej mi stuka od strony _kierowcy_ i dałbym se rękę uciąć, że u góry, jak jest ten talerz/łącznik od amorka; zresztą z dołu jak zawiechę nieraz oglądałem to było OK;
czy to sam amortyzator sam w sobie może tak stukać?
czy (e... ?nie..?) może łożysko mu jakoś siadać? (przy skrętach nawet gwałtownych nic nie strzela, nic nie słychać, tylko na wybojach/nierównej drodze jadąc wprost stuka głucho)
czy może poduszka?
czy...?
słyszałem, że poduszki nie siadają jakoś wcale, ew jak porządnie skorodują to się wymienia a tak to nie trza....
łożysko... byłoby chyba słychać na skręcie?
hmm...
próbuję określić, przed rozbiórką by do sklepów z buta nie gonić potem niepotrzebnie, ani kupować 'na zapas'...
co myślicie?
poza tym, to jest sobie talerz/'łącznik amortyzatora' co go widać częściowo pod maską; im się zazwyczaj nic nie dzieje? dobrze myślę? mam nieco podrdzewiały, ale to z zewnątrz raczej tylko, pomaluję i będzie ładny
w tym talerzu jest umocowane łożysko i amorek... a poduszka jak tam? można sobie swowodnie wymieniać o ile wiem; miał ktoś potrzebę wymieniać?
by bardziej zamotać - moje autko ma amorki 14 letnie, przez te 14 lat nigdy nie ruszał nikt amorków z przodu, łożysk ich, poduszek , łączników itp... amorki i ich 'góra' z przodu nigdy jako jedyne nie były ruszane; choć auto ma przebiegu koło 80kkm, bo z 10 pierwszych lat tylko stało w zasadzie nie jeżdżąc... poduchy więc może ok..? |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-04-2007, 19:28
|
|
|
Unk tanio ta poduszka mi krzyknęli za nią 50 zł.
Jak kupisz w tej cenie to daj namiary na sklep może wysyłkowo też sprzedają. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-04-2007, 19:37
|
|
|
emf, być może u ciebie chcięli 50 zł jako komplet za łącznik/talerz/jak zwał tak zwał wraz z poduszką, podczas gdy u mnie można ją dokupić osobno z tego co mówili...
nadal pytania otwarte co do cen i gdybania co to stuka/co warto/co trzeba wymieniać z postu 2xwyżej |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|