Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
tipo 2.0 16v "czujniki" sterownika wtrysku
Autor Wiadomość
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-11-2009, 22:54   tipo 2.0 16v "czujniki" sterownika wtrysku

Koncze powoli skladac 2.0 z sedicivalvole 1 serii, typ 160A8 z 90 roku, silnik kupilem dzialajacy, wlasnorecznie wymontowalem ze "zmeczonej" obudowy, motor dzialal, ale nie jezdzilem tym,sprawdzilem tylko podstawowe parametry przed rozebraniem na atomy= remontem.Chcialbym zapytac kolegow czy sonda i map ktore mam podpiete do wiazki sa dedykowane do tego silnika, wiem ze roznie z tym bywa:)

sonda to trzyprzewodowa golden lodge{magneti marelli zdaje sie to robi} 18w 4 ohm

map sensor to magneti marelli niebieska obudowa PRT 03/03 0581AD 15-105kPa

sterownik jest chyba ok, dedykowany: WF4Q1.08/AQL.AF

Bede mial moze jeszcze pare pytan nt. tego silnika zeby to w miare bezpiecznie dotrzec po remoncie
  
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-11-2009, 23:01   

bart128 napisał/a:
sonda to trzyprzewodowa golden lodge{magneti marelli zdaje sie to robi

Ja miałem Bosch,aktualnie jakiś zamiennik
bart128 napisał/a:
map sensor to magneti marelli niebieska obudowa PRT 03/03 0581AD 15-105kPa

u mnie jest Weber a co do kompa to jutro dam Ci znać,bo u mnie inny siedzi
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-11-2009, 23:11   

MAP masz prawidłowy, sonda w oryginale szła Bosch 0 258 003 061, komp wtrysku masz prawidłowy.

Późniejszy silnik po 93roku czyli 836A3.000 posiadał sterownik IAW 4Q3.P8, większe wtryski, brak EGR.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-11-2009, 23:26   

Dzieki, jutro popatrze za cewka w garazu, odczytam numerki, napewno byla Bosch-owska

EGR wywalilem, zaslepilem w obu kolektorach i podcisnienie w kolektorze ssacym. Te wieksze wtryski beda sie komunikowac z moim sterownikiem? opornosci itp te same? po dotarciu moze cos dlubne ten silnik zeby nabral mocy:)

A ktos sie orientuje czy walki rozrzadu byly takie same w 160A8 jak w 836A3? moje byly mocno zjechane, moze z 5 krzywek zachowalo profil, wiec te walki przeznaczylem do ewentualnego napawania i szlifowania na jakies ostrzejsze, a zalozylem prawie nowe, ale z fiata coupe 2.0 16v czyli tego nowszego typu 16v, zdaje sie byly ciut gorsze niz te z pierwszej serii tipo sedicivalvole i tipo 1800 sport 16v?
Tloki starsze wersje sedici tez maja ciut "lepsze" na wyzsze sprezanie:)
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-11-2009, 07:48   

Wtryski z silnika 836A3 bez zmiany mapy paliwa nic poza przelewaniem nie dadzą ;] Co do wałków, te z silnika 836A3 mają mniejszy wznios i inne czasy otwarcia niż wałki od 160A8, stąd różnica w mocy silnikow miedzy innymi, co do tłoków zgadza się, silnik 160A8 ma płaskie denka tłoków w celu mocniejszego doprężenia.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-11-2009, 11:42   

cewka:
na metalowym denku cewki wybite:

bosch 0 221 600 001 { jest jeszcze wybite na cewce 244 050 1227 020 009}

z przodu cewki zdejmowana plastikowa oslonka? z numerem 1 220 522 014

modul przykrecony pod cewka do wspolnego wspornika/radiatora:

bosch 1227 022 008 {tz1 050} 7 pinow.

kopulka jest jeszcze fiat lancia B669, ale padlina 20 letnia:)pewnie ,styki prawie "uciete" w polowie , tak ze od razu kupuje nowa.

aha, jeszcze jedno, przyjrzalem sie sondzie, wyglada na dosc niedawno zmieniana, tyle ze cos grzechocze lekko w srodku w czasie potrzasania:){nie uszczelka sonda/gwint} sonda kaput?

** Dodano: 13-02-2010, 15:36 **
kolejne pytanie o sedicivalvole,mianowicie: jaka jest srednica przewodow paliwowych 6? 8mm?
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load