|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
nie pali na gazie - nie jedzie na gazie - |
Autor |
Wiadomość |
edin
Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 20 Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-03-2011, 02:33 nie pali na gazie - nie jedzie na gazie -
|
|
|
Witam po raz kolejny to znowu ja "świeży" posiadacz temperówki. Dzisiaj chwiałbym zasięgnąć opinii fachowców w temacie instalacji gazowej bo chyba tu tkwi problem. Otóż czasami zdarza mi się że temperka nie chce zapalić na gazie. Przełącznik ustawiony na gaz, kręcę zapala gaśnie po dwóch trzech sekundach od odpalenia. Na benzynie pali i jedzie. Problem pojawia się czasowo. od kupna miałem trzy takie sytuacje. ostatni właściciel twierdzi że nic nie wie ;0 problem pojawia się i znika. Macie jakieś sugestie w tym temacie? Co gdzie sprawdzić? Z chęcią pojechałbym do mechanika ale chwilowy brak funduszy |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-03-2011, 02:42
|
|
|
hmm podstawowa zasada - jak odpalisz zimny silnik na gazie i zgasisz po kilku sekundach to już nie odpalisz na LPG ( zamarza parownik )
** Dodano: 06-03-2011, 02:44 **
masz wtrysk czy gaźnik ?
** Dodano: 06-03-2011, 02:44 **
chociaż skoro masz możliwość odpalenia ma LPG to pewnie gaźnik |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
edin
Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 20 Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-03-2011, 11:10
|
|
|
Luczu napisał/a: | hmm podstawowa zasada - jak odpalisz zimny silnik na gazie i zgasisz po kilku sekundach to już nie odpalisz na LPG ( zamarza parownik )
|
O tym wiem, źle napisałem w pierwszym poście bo nie chodzi o uruchamianie silnika z dłuższego postoju. Chodzi o coś takiego: Wsiadam pod domem, pali na gazie (nawet -15, proszę nie uświadamiajcie mnie w tym temacie ), jadę gdzie mam jechać po drodzę np. kilka krótkich postojów ze zgaszeniem silnika. I tak np. za którymś razem zgaszę i już na gazie nie odpalę. Wczoraj po takiej sytuacji 60 klocków na BP |
|
|
|
|
|
wladeczek22
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 135 Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-03-2011, 11:52
|
|
|
Luczu napisał/a: | hmm podstawowa zasada - jak odpalisz zimny silnik na gazie i zgasisz po kilku sekundach to już nie odpalisz na LPG ( zamarza parownik ) |
nie prawda ja cały czas pale zimny silnik z gazu i jakoś parownik nie zamarza
parownik zamarza ja w układzie chłodzenia masz za mało bo ryga |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-03-2011, 14:08
|
|
|
wladeczek22 napisał/a: | nie prawda ja cały czas pale zimny silnik z gazu i jakoś parownik nie zamarza |
przy minusowej temp. odpal auto po całej nocy stania i za 10 sekund je zgaś. Nie odpalisz od nowa na LPG |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
edin
Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 20 Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-03-2011, 14:56
|
|
|
Popieram to co Luczu mówi. Trzeba po prostu palić na raz
Ale wróćmy do tematu dlaczego odcina mi ten dopływ gazu? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-03-2011, 14:59
|
|
|
być może zawór LPG któryś nie działa. Tzn. ja tak kiedyś miałem - czasami działało wszystko OK a czasami nie dało rady odpalić na gazie bo po prostu zawór pod maską od puszczenia gazu nie działał ( rozkręciłem go i na tyle ile mogłem przeczyściłem - było pełno brudu w środku - po tym zabiegu działa OK
** Dodano: 06-03-2011, 15:00 **
edin, masz w końcu gaźnik czy wtrysk ?
** Dodano: 06-03-2011, 15:03 **
Jeżeli gaźnik ( czyli możesz majstrować instalką od LPG/PB ) to jak nie będzie chciał odpalić na LPG to zrób tak :
Przekręć kluczyk w pozycję "kontrolek" co by się zapaliły. Instalkę przełącz na PB ( powinieneś usłyszeć stuknięcie elektrozaworu ) i przełącz na LPG ( powinno tak samo stuknąć ) ja miałem tak, że po przełączeniu na LPG nie było tego słuchać ( nie działał el.zawór ) |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|