tipo jeździ lesz jakby co 3 sek na 1 sek nie było prądu |
Autor |
Wiadomość |
Maciekkr
Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 16 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-04-2006, 20:43 tipo jeździ lesz jakby co 3 sek na 1 sek nie było prądu
|
|
|
tipo 1,6 na jenopunktowym wtrysku, tipo jeździ lesz jakby co 3 sek na 1 sek nie było prądu na początku myśłałem że to koło tylnie blokuje czasami bo mechanik "naprawiał ręczny" ale teraz w nocy jechałem i widać jak światła przygasają jak stoi zachowuje się normalnie nawet z właczonymi odbiornikami, czy to mogą być słabe szczotki w alternatorze? jak ktoś ma pomysł to proszę o pomoc |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-04-2006, 21:16
|
|
|
no, wypadałoby sprawdzić alternator... szczotki, regulator napięcia w nim, (coś co lubi się bardzo pierd... w T/T), a potem jeszcze sam akumulator czy nie jest jakiś dziwny martwy robiący spięcie i psujący altenrator powoli...
-> bo pasek od alternatora oczywiście nie ślizga i jest OK? |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 30-04-2006, 18:54
|
|
|
Ja też stawiałbym na regulator napięcia. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
Maciekkr
Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 16 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-05-2006, 09:54
|
|
|
picek napisał/a: | Ja też stawiałbym na regulator napięcia. | to faktycznie zaczne od wymiany regulatora gdzie go znajdę? |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 01-05-2006, 10:16
|
|
|
Regulator napięcia jest przymocowany do alternatora.Jeżeli masz alternator firmy Magneti-Marelli to regulator jest osobno przymocowany do altka,a jeżeli Boscha to regulator jest razem ze szczotkami. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 01-05-2006, 16:27
|
|
|
Na chłopski rozum to z reguły takie małe aluminiowe g..przykręcone do alternatora. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-05-2006, 16:38
|
|
|
Witam !
Odlacz altka i zobacz czy te objawy sa nadal.., jak swiatla przygasaja to silnik chodzi ronow ?? |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
Maciekkr
Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 16 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-05-2006, 20:28
|
|
|
marcinwodnik napisał/a: | Witam !
Odlacz altka i zobacz czy te objawy sa nadal.., jak swiatla przygasaja to silnik chodzi ronow ?? |
własnie tak sobie pomyślałem że może nie tędy droga , przecież gdyby wogóle alternatora nie było to powinien normalnie jeździć jakiś czas póki prądu z akumlatora wystarczy ! ? a może coś z aparatem zapłonowym , kopułką? a wtryski mogą się zabrudzić? |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-05-2006, 22:03
|
|
|
Witam !
Wez na noc akumulator i go naladuj...odlacz alternator i zobacz jak pracuje na naladowanym akumulatorze. A czy gdu swiatla przygasaja obroty silnika ( na sluch ) spadaja ? auto bez alternatora jakis czas ( z naladowanym prawidlowo akumulatorem ) powinno chodzic rowno, normalnie. Sprawdz to a jesli objaw wroci to trzeba bedzie szukac gdzie indziej.. jakie masz ladowanie na klemach od akumulatora na biegu jalowym silnika? Zakladam ze bieg jalowy masz prawidlowo wyregulowany. |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
Maciekkr
Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 16 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-05-2006, 17:09
|
|
|
na jałowym biegu 14V |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-05-2006, 17:21
|
|
|
Poruszaj przewodami może masz gdzieś zwarcie w insatalacji elektycznej.Może jakiś kabel się przytopił i robi zwarcie podczas jazdy. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-05-2006, 23:01
|
|
|
Witam !
Podlacz woltomierz do instalacji elektrycznej i przejedz sie autem i obserwuj jego wskazania... |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
Maciekkr
Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 16 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-05-2006, 12:18
|
|
|
przełączyłem na benzyne pod górke i dałem cały gaz a on nic , zachowuje się jakby miał zapchany gaźnik ale przecież to wtrysk więc nic nie rozumię, przewód od strony kopułki który idzie do cewki był bardzooo zaśniedziały wymieniłem ale nic nie pomogło (inne od świec idealne) |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-05-2006, 12:55
|
|
|
Witam !
Sprawdz potencjometr polozenia przepustnicy..
[ Dodano: 04-05-2006, 12:56 ]
i cisnienie w ukladzie paliwowym, |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
Maciekkr
Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 16 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-05-2006, 13:40
|
|
|
marcinwodnik napisał/a: | Witam !
Sprawdz potencjometr polozenia przepustnicy..
[ Dodano: 04-05-2006, 12:56 ]
i cisnienie w ukladzie paliwowym, |
gdzie się znajduje? mam schemat ideowy ale nie znalazłem i jak go sprawdzić?
przejechałem się samochodem z podpiętym miernikiem powyżej 4 tyś obr nawet 17v dawał ale co dziwne jak go wyłączyłem i wracałem to już poprawnie 14 v następnie znowu właczyłem na postoju i za dużo dawał wył i włączyłem znowu i znowu poprawnie a i w tym i tym przypadku płynnie nie jeździ |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-05-2006, 14:03
|
|
|
Witaj !
Ladowanie 17V jest niedopuszczalne. Sprawdz miernik w innym zrodle zasilania abys byl pewien jego wskazan. Takie ladowanie 17V moze spalic wtryski!!!! i reszte urzadzen elektronicznych..tymbardziej ze ladowanie mzoe jeszcze wrosnac.
Ponizej zalaczam opis i usytuowanie w.w potencjometru.
[ Dodano: 04-05-2006, 14:04 ]
Zbyt wysoki poziom ladowania mogl juz cos uszkodzic...sprawdz cisnienei w ukladzie paliwowym. Mam nadzieje ze opisy ktore zalaczylem cos ci pomoga ..:) zycze powodzenia! |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
Maciekkr
Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 16 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-05-2006, 10:36
|
|
|
zawiozłem do elekt mech musiałem bo nie mam kanału żeby odkręcić alter i samemu naprawić, okazało się że to reg napięcia ale mówił że to bardzo dziwny przypadek bo na wolnych obrotach dobrze a dopiero od 3 tyś się zwiększa albo i nie chyba go uszkodziłem jak pożyczałem prąd dieslowi staremu 110zł poszło w ..... Pozdrawiam i dzięki za pomoc |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-05-2006, 11:27
|
|
|
Co do regulatora napięcia to u mnie też się wysrał...
Jakiś czas temu założyłem komplet nowych żarówek, tata wrócił z pracy i mówi że przepalone, że wracał n ahalogenach...
No ciekawa sprawa sobie myśle, że dwie naraz hmm...
Założyłem nowe (ten sam model). Pojechałem w miasto, jeden szybszy winkiel i pssst żarówek nie ma...:/ Powrót na halogrnach i długich, bo te zostały.
Po kilku dniach wpadłem do warsztatu i pomiar ładowanie etc., wyszło że na jałowym ładuje coś 12v a przy 4000rpm wali do 17 i pali światła. Teraz auto stoi i się naprawia... |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
|