Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
tipo jeździ lesz jakby co 3 sek na 1 sek nie było prądu
Autor Wiadomość
Maciekkr 


Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 16
Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-04-2006, 20:43   tipo jeździ lesz jakby co 3 sek na 1 sek nie było prądu

tipo 1,6 na jenopunktowym wtrysku, tipo jeździ lesz jakby co 3 sek na 1 sek nie było prądu na początku myśłałem że to koło tylnie blokuje czasami bo mechanik "naprawiał ręczny" ale teraz w nocy jechałem i widać jak światła przygasają jak stoi zachowuje się normalnie nawet z właczonymi odbiornikami, czy to mogą być słabe szczotki w alternatorze? jak ktoś ma pomysł to proszę o pomoc
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-04-2006, 21:16   

no, wypadałoby sprawdzić alternator... szczotki, regulator napięcia w nim, (coś co lubi się bardzo pierd... w T/T), a potem jeszcze sam akumulator czy nie jest jakiś dziwny martwy robiący spięcie i psujący altenrator powoli...

-> bo pasek od alternatora oczywiście nie ślizga i jest OK?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 30-04-2006, 18:54   

Ja też stawiałbym na regulator napięcia.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
Maciekkr 


Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 16
Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-05-2006, 09:54   

picek napisał/a:
Ja też stawiałbym na regulator napięcia.
to faktycznie zaczne od wymiany regulatora gdzie go znajdę?
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 01-05-2006, 10:16   

Regulator napięcia jest przymocowany do alternatora.Jeżeli masz alternator firmy Magneti-Marelli to regulator jest osobno przymocowany do altka,a jeżeli Boscha to regulator jest razem ze szczotkami.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 01-05-2006, 16:27   

Na chłopski rozum to z reguły takie małe aluminiowe g..przykręcone do alternatora.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-05-2006, 16:38   

Witam !

Odlacz altka i zobacz czy te objawy sa nadal.., jak swiatla przygasaja to silnik chodzi ronow ??
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
Maciekkr 


Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 16
Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-05-2006, 20:28   

marcinwodnik napisał/a:
Witam !

Odlacz altka i zobacz czy te objawy sa nadal.., jak swiatla przygasaja to silnik chodzi ronow ??


własnie tak sobie pomyślałem że może nie tędy droga , przecież gdyby wogóle alternatora nie było to powinien normalnie jeździć jakiś czas póki prądu z akumlatora wystarczy ! ? a może coś z aparatem zapłonowym , kopułką? a wtryski mogą się zabrudzić?
  
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-05-2006, 22:03   

Witam !

Wez na noc akumulator i go naladuj...odlacz alternator i zobacz jak pracuje na naladowanym akumulatorze. A czy gdu swiatla przygasaja obroty silnika ( na sluch ) spadaja ? auto bez alternatora jakis czas ( z naladowanym prawidlowo akumulatorem ) powinno chodzic rowno, normalnie. Sprawdz to a jesli objaw wroci to trzeba bedzie szukac gdzie indziej.. jakie masz ladowanie na klemach od akumulatora na biegu jalowym silnika? Zakladam ze bieg jalowy masz prawidlowo wyregulowany.
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
Maciekkr 


Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 16
Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-05-2006, 17:09   

na jałowym biegu 14V
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-05-2006, 17:21   

Poruszaj przewodami może masz gdzieś zwarcie w insatalacji elektycznej.Może jakiś kabel się przytopił i robi zwarcie podczas jazdy.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-05-2006, 23:01   

Witam !

Podlacz woltomierz do instalacji elektrycznej i przejedz sie autem i obserwuj jego wskazania...
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
Maciekkr 


Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 16
Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-05-2006, 12:18   

przełączyłem na benzyne pod górke i dałem cały gaz a on nic , zachowuje się jakby miał zapchany gaźnik ale przecież to wtrysk więc nic nie rozumię, przewód od strony kopułki który idzie do cewki był bardzooo zaśniedziały wymieniłem ale nic nie pomogło (inne od świec idealne)
  
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-05-2006, 12:55   

Witam !

Sprawdz potencjometr polozenia przepustnicy..

[ Dodano: 04-05-2006, 12:56 ]
i cisnienie w ukladzie paliwowym,
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
Maciekkr 


Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 16
Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-05-2006, 13:40   

marcinwodnik napisał/a:
Witam !

Sprawdz potencjometr polozenia przepustnicy..

[ Dodano: 04-05-2006, 12:56 ]
i cisnienie w ukladzie paliwowym,


gdzie się znajduje? mam schemat ideowy ale nie znalazłem i jak go sprawdzić?
przejechałem się samochodem z podpiętym miernikiem powyżej 4 tyś obr nawet 17v dawał ale co dziwne jak go wyłączyłem i wracałem to już poprawnie 14 v następnie znowu właczyłem na postoju i za dużo dawał wył i włączyłem znowu i znowu poprawnie a i w tym i tym przypadku płynnie nie jeździ
  
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-05-2006, 14:03   

Witaj !

Ladowanie 17V jest niedopuszczalne. Sprawdz miernik w innym zrodle zasilania abys byl pewien jego wskazan. Takie ladowanie 17V moze spalic wtryski!!!! i reszte urzadzen elektronicznych..tymbardziej ze ladowanie mzoe jeszcze wrosnac.

Ponizej zalaczam opis i usytuowanie w.w potencjometru.

[ Dodano: 04-05-2006, 14:04 ]
Zbyt wysoki poziom ladowania mogl juz cos uszkodzic...sprawdz cisnienei w ukladzie paliwowym. Mam nadzieje ze opisy ktore zalaczylem cos ci pomoga ..:) zycze powodzenia!
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
Maciekkr 


Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 16
Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-05-2006, 10:36   

zawiozłem do elekt mech musiałem bo nie mam kanału żeby odkręcić alter i samemu naprawić, okazało się że to reg napięcia ale mówił że to bardzo dziwny przypadek bo na wolnych obrotach dobrze a dopiero od 3 tyś się zwiększa albo i nie chyba go uszkodziłem jak pożyczałem prąd dieslowi staremu :( 110zł poszło w ..... Pozdrawiam i dzięki za pomoc
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-05-2006, 11:27   

Co do regulatora napięcia to u mnie też się wysrał...
Jakiś czas temu założyłem komplet nowych żarówek, tata wrócił z pracy i mówi że przepalone, że wracał n ahalogenach...
No ciekawa sprawa sobie myśle, że dwie naraz hmm...
Założyłem nowe (ten sam model). Pojechałem w miasto, jeden szybszy winkiel i pssst żarówek nie ma...:/ Powrót na halogrnach i długich, bo te zostały.

Po kilku dniach wpadłem do warsztatu i pomiar ładowanie etc., wyszło że na jałowym ładuje coś 12v a przy 4000rpm wali do 17 i pali światła. ;( Teraz auto stoi i się naprawia...
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load