Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Moje tempra sie grzeje
Autor Wiadomość
dimitry 


Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 15
Skąd: Słubice
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 03-09-2008, 12:08   Moje tempra sie grzeje

Witam, mam taki maly problemik. Zaczelo sie od tego ze dalem autko do mechanika, ktory wlal mi za duzo plynu chodzącego do zbiorniczka, zanim tro zauwazylem zdazylo to rozszczelnic chlodnice zaraz przy zbiorniczku(woda tryskala mi na reflektor). Wyjolem chlodnice zawiozlem do spawania, wyczyscilem przy okazji wiatrak. Po zamontowaniu uszczelnionej chlodnicy, wlaniu plynow i odpowietrzeniu ukladu silnik grzal sie w miejskim ruchu (na trasie trzymal temperature). wymienilem czujnik temperatury - nie pomoglo. wymienilem termostat - nie pomoglo. Nie wiem o co chodiz mojej temperce w trasie trzyma temperature, jak stoi z wlaczonym silnikiem tez sie nie grzeje, grzeje sie dopiero jak jade 30-40km/h. jak jade wolno po miescie to temperatura zatrzymuje sie zaraz przed czerwonym paseczkiem na wskazniku (wiec temeratura napewno jest za duza)
Z gory dzieki za pomoc. Łukasz
  
 
 
Skopek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 149
Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-09-2008, 12:17   

Witam.
Od wczoraj mam taki sam problem. Dosłownie identyczny, tyle że ja nie miałem auta u mechanika. Po prostu wczoraj dolałem płynu i przesadziłem z poziomem o jakiś 1 centymetr. Objawy te same. Może ktoś wie jak temu zaradzić?
_________________
"każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
  
 
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-09-2008, 12:27   

;) miałem podobnie w moim tipaczu. Okazało się iż:
w korku wlewu płynu chłodzącego znajduje się zaworek ciśnieniowy. otwiera się on kiedy ciśnienie w obiegu osiąbnie 1.1 - 1.2 bara i wyrównuje ciśnienie. Więc jeśli macie taką nakrętke z takimi czterema kanciastymi kanałami na rogach to bym go sprawdził. Sam korek kosztuje w granicach 10 PLN. Żadna kasa. Dodatkowo jeśli obserwujecie że wskaźnik temperatury po kazuje w okolicach 110 stopni i dopiero się włącza wentylator to jest to typowy objaw zatkanego zaworku ciśnieniowego. Na szczęście tylko wskaźnik przekłamuje w rzeczywistości jest normalna temperatura.
  
 
 
Skopek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 149
Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-09-2008, 12:31   

Powiem ci, że w korku nic nie mam ale za to jest taki jakby drugi czarny okrągły korek w zbiorniczku. Tyle że coś nie mogę go wyciągnąć, a jak odkręcam ten korek od wlewu to słychać syczenie tak jakby się gazowany napój otwierało.
_________________
"każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
  
  
 
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-09-2008, 12:32   

czy zbiorniczek wyrównawczy masz na chłodnicy czy gdzieś indziej?
  
 
 
dimitry 


Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 15
Skąd: Słubice
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 03-09-2008, 12:34   

U mnie wetylator zalacza sie na okolo 90 stopni+1 kreska i chodzi non stop, martwie sie tez o niego, bo jesli dlugo jade przez miasto a wskaznik jest przy prawie 130 to wetylator moze sie zapocic
  
 
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-09-2008, 12:35   

ja mam taki korekhttp://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0003340.jpg
  
 
 
Skopek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 149
Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-09-2008, 12:36   

Nie na chłodnicy. Zbiorniczek mam po prawej stronie jak się stoi przed autem. Dam zdjęcie:
_________________
"każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
  
 
 
dimitry 


Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 15
Skąd: Słubice
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 03-09-2008, 12:37   

Podejrzewam jeszcze takie cos ze wetylator kreci mi nie w ta strone co powinien (sprawdzalem teraz w innym aucie i tam kreci w inna strone niz moj) moze przy tych wszystkich naprawach pomerdalem cos z kabelkami i zalozylem odwrotnie, ale ta spinke rpzy wetylatorze nie da sie inaczej zalozyc, moze to jest przyczyna, a jesli tak to jak odrocic ciag wetylatora?
  
 
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-09-2008, 12:37   

Wydaje mi się że jednak korek masz taki sam jak ja
  
 
 
Skopek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 149
Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-09-2008, 12:38   

Wentylator ma się kręcić w tą stronę z której łopatka jest bliżej chłodnicy.
_________________
"każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
  
 
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-09-2008, 12:39   

Czy on wciąga czy wydmuchuje powietrze to akurat nie ma znaczenia. ważny jest ciąg powietrza przez chłodnicę
  
 
 
Skopek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 149
Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-09-2008, 12:39   

Nie wydaje mi się żeby był taki sam korek ale sprawdzę. A co to jest ten drugi korek może wiesz?

** Dodano: 03-09-2008, 13:40 **
No ale gdy wciąga mu powietrze z komory silnika to jest ono cieplejsze niż z zewnątrz i to może osłabiać sprawność tego systemu.
_________________
"każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
  
 
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-09-2008, 12:41   

Sprawdź jeśli możesz czy w korku nie ma od wewnątrz tak jakby drugiego korku odwróconego. A jak się nagrzeje silnik i jak odkręcasz korek to jest w układzie duże ciśnienie czy raczej niewielkie?
  
 
 
dimitry 


Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 15
Skąd: Słubice
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 03-09-2008, 12:41   

Arkady, jesli chodz i mnie to mam taki korek jak ty. Skopek, jesli chodz i wetylator to kreci mi sie w dokladnie druga strone niz Ty napisales. Jak odwrocic jego ciag? przeciez kabelki sa spiete specjalna spinka ktorej inaczej nie mozna wsunac
  
 
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-09-2008, 12:42   

korek jest uniwersalny do bardzo sporej gamy silników fiata
  
 
 
Skopek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 149
Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-09-2008, 12:42   

Duże. Pisałem wyżej, że jak odkręcam korek to syczy tak jakbyś coca cole odkręcał, co świadczy o wysokim ciśnieniu.
_________________
"każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
  
 
 
dimitry 


Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 15
Skąd: Słubice
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 03-09-2008, 12:42   

Atrkady, ciag chyba ma znaczenie, bo przeciez jak jedziesz to powietrze ktore pada na chlodnice jest wydmuchiwane (zamiast zasysanego) przez wlaczone wetylator
  
 
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-09-2008, 12:43   

dimitry, sprawdź czy jak się silnik nagrzeje to przy delikatnym odkręceniu korka jest spore ciśnienie czy nie. Ten zawór najczęściej staje w pozycji zamknięte

** Dodano: 03-09-2008, 13:44 **
jeśli masz za duże ciśnienie w całym układzie to kompletnie nie ma znaczenia w którą stronę sie kręci bo powietrze nie jest w stanie bardzo schłodzić płynu
  
 
 
dimitry 


Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 15
Skąd: Słubice
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 03-09-2008, 12:47   

Odkrecilem korek na nagrzanym silniku, delikatny syczek, mysle ze cisnienie nie jets zbyt duze
  
 
 
Skopek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 149
Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-09-2008, 12:48   

Czyli teoretycznie, jakby jeździć bez korka to powinno być ok?
_________________
"każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
  
 
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-09-2008, 12:49   

zrób mały test, zakręć korek ale nie na tyle aby był mocno dociśnięty albo jeszcze lepiej wyjmij z niego uszczelkę. zrób małą rundkę po mieście i zobacz czy czasem coś się nie zmieniło.

** Dodano: 03-09-2008, 13:50 **
jeśli nie masz korka to co najwyżej możesz stracić trochę płynu no i zapach jest mało przyjemny przy parującym borygo.
  
 
 
Skopek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 149
Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-09-2008, 12:52   

Dimitry nie wiem jakim cudem ten wentylator kręci ci się w drugą stronę. Tej wtyczki raczej nie da się włożyć na odwrót.
_________________
"każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
  
 
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-09-2008, 12:55   

W przyrodzie i w Fiatach jest wszystko możliwe
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-09-2008, 12:56   

Może chłodnica podczas naprawy się czymś zatkała i nie ma dobrego przepływu przez nią. (Coś nie tak u mnie z odświeżaniem jak pisałem tego posta to nic nie było jeszcze)
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load