Moje tempra sie grzeje |
Autor |
Wiadomość |
dimitry
Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 15 Skąd: Słubice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 03-09-2008, 12:08 Moje tempra sie grzeje
|
|
|
Witam, mam taki maly problemik. Zaczelo sie od tego ze dalem autko do mechanika, ktory wlal mi za duzo plynu chodzącego do zbiorniczka, zanim tro zauwazylem zdazylo to rozszczelnic chlodnice zaraz przy zbiorniczku(woda tryskala mi na reflektor). Wyjolem chlodnice zawiozlem do spawania, wyczyscilem przy okazji wiatrak. Po zamontowaniu uszczelnionej chlodnicy, wlaniu plynow i odpowietrzeniu ukladu silnik grzal sie w miejskim ruchu (na trasie trzymal temperature). wymienilem czujnik temperatury - nie pomoglo. wymienilem termostat - nie pomoglo. Nie wiem o co chodiz mojej temperce w trasie trzyma temperature, jak stoi z wlaczonym silnikiem tez sie nie grzeje, grzeje sie dopiero jak jade 30-40km/h. jak jade wolno po miescie to temperatura zatrzymuje sie zaraz przed czerwonym paseczkiem na wskazniku (wiec temeratura napewno jest za duza)
Z gory dzieki za pomoc. Łukasz |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-09-2008, 12:17
|
|
|
Witam.
Od wczoraj mam taki sam problem. Dosłownie identyczny, tyle że ja nie miałem auta u mechanika. Po prostu wczoraj dolałem płynu i przesadziłem z poziomem o jakiś 1 centymetr. Objawy te same. Może ktoś wie jak temu zaradzić? |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-09-2008, 12:27
|
|
|
miałem podobnie w moim tipaczu. Okazało się iż:
w korku wlewu płynu chłodzącego znajduje się zaworek ciśnieniowy. otwiera się on kiedy ciśnienie w obiegu osiąbnie 1.1 - 1.2 bara i wyrównuje ciśnienie. Więc jeśli macie taką nakrętke z takimi czterema kanciastymi kanałami na rogach to bym go sprawdził. Sam korek kosztuje w granicach 10 PLN. Żadna kasa. Dodatkowo jeśli obserwujecie że wskaźnik temperatury po kazuje w okolicach 110 stopni i dopiero się włącza wentylator to jest to typowy objaw zatkanego zaworku ciśnieniowego. Na szczęście tylko wskaźnik przekłamuje w rzeczywistości jest normalna temperatura. |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-09-2008, 12:31
|
|
|
Powiem ci, że w korku nic nie mam ale za to jest taki jakby drugi czarny okrągły korek w zbiorniczku. Tyle że coś nie mogę go wyciągnąć, a jak odkręcam ten korek od wlewu to słychać syczenie tak jakby się gazowany napój otwierało. |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-09-2008, 12:32
|
|
|
czy zbiorniczek wyrównawczy masz na chłodnicy czy gdzieś indziej? |
|
|
|
|
dimitry
Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 15 Skąd: Słubice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 03-09-2008, 12:34
|
|
|
U mnie wetylator zalacza sie na okolo 90 stopni+1 kreska i chodzi non stop, martwie sie tez o niego, bo jesli dlugo jade przez miasto a wskaznik jest przy prawie 130 to wetylator moze sie zapocic |
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-09-2008, 12:36
|
|
|
Nie na chłodnicy. Zbiorniczek mam po prawej stronie jak się stoi przed autem. Dam zdjęcie: |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
dimitry
Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 15 Skąd: Słubice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 03-09-2008, 12:37
|
|
|
Podejrzewam jeszcze takie cos ze wetylator kreci mi nie w ta strone co powinien (sprawdzalem teraz w innym aucie i tam kreci w inna strone niz moj) moze przy tych wszystkich naprawach pomerdalem cos z kabelkami i zalozylem odwrotnie, ale ta spinke rpzy wetylatorze nie da sie inaczej zalozyc, moze to jest przyczyna, a jesli tak to jak odrocic ciag wetylatora? |
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-09-2008, 12:37
|
|
|
Wydaje mi się że jednak korek masz taki sam jak ja |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-09-2008, 12:38
|
|
|
Wentylator ma się kręcić w tą stronę z której łopatka jest bliżej chłodnicy. |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-09-2008, 12:39
|
|
|
Czy on wciąga czy wydmuchuje powietrze to akurat nie ma znaczenia. ważny jest ciąg powietrza przez chłodnicę |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-09-2008, 12:39
|
|
|
Nie wydaje mi się żeby był taki sam korek ale sprawdzę. A co to jest ten drugi korek może wiesz?
** Dodano: 03-09-2008, 13:40 **
No ale gdy wciąga mu powietrze z komory silnika to jest ono cieplejsze niż z zewnątrz i to może osłabiać sprawność tego systemu. |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-09-2008, 12:41
|
|
|
Sprawdź jeśli możesz czy w korku nie ma od wewnątrz tak jakby drugiego korku odwróconego. A jak się nagrzeje silnik i jak odkręcasz korek to jest w układzie duże ciśnienie czy raczej niewielkie? |
|
|
|
|
dimitry
Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 15 Skąd: Słubice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 03-09-2008, 12:41
|
|
|
Arkady, jesli chodz i mnie to mam taki korek jak ty. Skopek, jesli chodz i wetylator to kreci mi sie w dokladnie druga strone niz Ty napisales. Jak odwrocic jego ciag? przeciez kabelki sa spiete specjalna spinka ktorej inaczej nie mozna wsunac |
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-09-2008, 12:42
|
|
|
korek jest uniwersalny do bardzo sporej gamy silników fiata |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-09-2008, 12:42
|
|
|
Duże. Pisałem wyżej, że jak odkręcam korek to syczy tak jakbyś coca cole odkręcał, co świadczy o wysokim ciśnieniu. |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
dimitry
Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 15 Skąd: Słubice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 03-09-2008, 12:42
|
|
|
Atrkady, ciag chyba ma znaczenie, bo przeciez jak jedziesz to powietrze ktore pada na chlodnice jest wydmuchiwane (zamiast zasysanego) przez wlaczone wetylator |
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-09-2008, 12:43
|
|
|
dimitry, sprawdź czy jak się silnik nagrzeje to przy delikatnym odkręceniu korka jest spore ciśnienie czy nie. Ten zawór najczęściej staje w pozycji zamknięte
** Dodano: 03-09-2008, 13:44 **
jeśli masz za duże ciśnienie w całym układzie to kompletnie nie ma znaczenia w którą stronę sie kręci bo powietrze nie jest w stanie bardzo schłodzić płynu |
|
|
|
|
dimitry
Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 15 Skąd: Słubice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 03-09-2008, 12:47
|
|
|
Odkrecilem korek na nagrzanym silniku, delikatny syczek, mysle ze cisnienie nie jets zbyt duze |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-09-2008, 12:48
|
|
|
Czyli teoretycznie, jakby jeździć bez korka to powinno być ok? |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-09-2008, 12:49
|
|
|
zrób mały test, zakręć korek ale nie na tyle aby był mocno dociśnięty albo jeszcze lepiej wyjmij z niego uszczelkę. zrób małą rundkę po mieście i zobacz czy czasem coś się nie zmieniło.
** Dodano: 03-09-2008, 13:50 **
jeśli nie masz korka to co najwyżej możesz stracić trochę płynu no i zapach jest mało przyjemny przy parującym borygo. |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-09-2008, 12:52
|
|
|
Dimitry nie wiem jakim cudem ten wentylator kręci ci się w drugą stronę. Tej wtyczki raczej nie da się włożyć na odwrót. |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-09-2008, 12:55
|
|
|
W przyrodzie i w Fiatach jest wszystko możliwe |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-09-2008, 12:56
|
|
|
Może chłodnica podczas naprawy się czymś zatkała i nie ma dobrego przepływu przez nią. (Coś nie tak u mnie z odświeżaniem jak pisałem tego posta to nic nie było jeszcze) |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
|