Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wentylator chłodnicy
Autor Wiadomość
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-04-2008, 12:03   Wentylator chłodnicy

Robiłem wczoraj trasę Katowice - Poznań. Zatrzymuję się na skrzyżowaniu przed Pleszewem i zonk. Kłęby pary. Wentylator się nie załącza, temperatura 120 stopni.
Jakoś awaryjnie dojechałem do Poznania z temp. 110-120 stopni - wykręciłem grill dla lepszego chłodzenia, zaczął padać akumulator - wszystko przygasło ale auto jakoś jednak dojechało.
Jakie mogą być przyczyny (i skutki) takich problemów?
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 28-04-2008, 13:00   

Tobi, Przyczyny to niesprawny wentylator lub czujnik temp. skutki mogą byc duze ale moze ich tez wogule nie byc, pojezdzij to zobaczysz.
A tak wogóle to było trzeba zadzwonic cos bysmy poradzili ;D Wkoncu ja jestem z Pleszewa :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-04-2008, 13:21   

Tobi, rada na przyszłość:
zamiast wykręcać atrtapę - włącz ogrzewanie na full - w końcu nagrzewnica to nic innego jak maleńka chłodnica i to na dodatek wpięta w mały obieg tam gdzie ciecz jest najcieplejsza

skutki tak jak napisał egon11, może ich nie być wcale, lub mogą być poważne - spękane pierścienie lub głowica, ale jeśli to nie było długo to raczej nic autku nie będzie

zewrzyj styki w czujniku temp. jeśli wentylator się załączy to znaczy że czujnik padł
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-04-2008, 14:12   

Tobi napisał/a:
zaczął padać akumulator
coś mi tu nie pasi bo co ma wentylator do aku?? może pasek ci pękł i nie było ani ładowania i nie chodziła pompa wody?
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 28-04-2008, 14:46   

luki21, dobrze zauważył.

Teoretycznie z silnikiem nie powinno się nić stać.

Wypinij wtyczkę z czujnika w chłodnicy i zewrzyj piny. Zobacz czy wentylator chodzi, bo jeżeli tak to czym prędzej wymień czujnik, aby znowu auto się nie zagrzało do takiej temperatury.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
salus1973 



Wiek: 51
Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 110
Skąd: Świnoujście
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 28-04-2008, 16:34   

luki21 napisał/a:
coś mi tu nie pasi bo co ma wentylator do aku?? może pasek ci pękł i nie było ani ładowania i nie chodziła pompa wody?

Raczej niemożliwe bo jadąc dalej nie utrzymałby 110-120 stopni tylko zagotowałby motor na amen :sciana:
_________________
DKW F- 102>>FSO 1500>>AUDI 80 1,6>>VW GOLF I 1,6>>FSM 126p>>VW GOLF II 1,6>>TIPO 1,4>>jest OPEL ASTRA CARAVAN
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 28-04-2008, 16:43   

Chmm możliwe, też, że termostat nie otwiera się do końca, bo czujnik jest w bloku od wskaźnika.
Może to być ten trop, gdyż duży obieg nie otwiera się do końca przez to silnik się grzeje za mocno, a wentylator nie włącza gdyż i tak płyn w dużym obiegu nie podgrzewa sie do takiej temperatury (lub jest szybko jest chłodzony), aby włączył się wentylator .
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-04-2008, 17:02   

Już jestem i odpowiadam. Nie zadzwoniłem bo nie mam w telefonie numeru żadnego z Was, ale to można by jeszcze sprawdzić (pomijając, że była 23.00) jednak padła mi bateria w telefonie :sciana:
Oczywiście odkręciłem grzanie na maksa ale ku mojemu zdziwieniu lecialo zimne powietrze :|
Co do paska to istotnie najpierw w czasie jazdy bardzo piszczał więc coś mogło być nie tak. Pytanie jeszcze czemu nie działał wentylator?
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 28-04-2008, 17:12   

Tobi napisał/a:
Oczywiście odkręciłem grzanie na maksa ale ku mojemu zdziwieniu lecialo zimne powietrze

To widać, że w małym obiegu woda też nie bardzo sobie krążyła.

A sprawdzałeś czy pasek nie spadł lub pękł?
Widać, że albo coś tamuje przepływ, albo masz pompę uszkodzoną (lub ten pasek spadł).

W małym obiegu zawsze powinna być ciepła "woda". Nagrzewnica jest wpięta właśnie w mały obieg.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-04-2008, 19:10   

Dzięki za pomoc Panowie, oto winowajca.




Pozostaje jeszcze kwestia niezałączania wentylatora chłodnicy.
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-04-2008, 19:38   

Wentylator się nie załączył bo nie miał po co.Czujnik od niego jest w chłodnicy,a skoro pompa nie pompowała to i nie było obiegu,więc chłodnica była chłodna.Dlatego też i nie grzała nagrzewnica.Wszystko się zgadza.Tylko skoro jechałeś bez prcującej pompy to nie chce wiedzieć co się działo w silniku. :?
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 28-04-2008, 22:42   

Tobi napisał/a:
pomijając, że była 23.00

To jest akurat niewazne (zadko spie o tej godzinie) bo jesli nie jestem w pracy albo gdzies w podrózy to zawsze w miare moich mozliwosci postaram sie pomóc :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
salus1973 



Wiek: 51
Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 110
Skąd: Świnoujście
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 29-04-2008, 05:40   

Ale skoro miałeś zerwany pasek to nie zapaliła Ci się kontrolka ładowania?
_________________
DKW F- 102>>FSO 1500>>AUDI 80 1,6>>VW GOLF I 1,6>>FSM 126p>>VW GOLF II 1,6>>TIPO 1,4>>jest OPEL ASTRA CARAVAN
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 29-04-2008, 05:50   

Tobi, popraw zdjęcia bo nie widać ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-04-2008, 07:51   

Haha bardzo śmieszne miszko :P Zdjęcia z komórki więc sorry za jakość :D
Jaki pasek, o jakiej długości jest w temprze 1.6 gaźnik?
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 29-04-2008, 07:52   

Ale nie o to chodzi. Poprostu nic się nie ładuje!

http://to-be.pl/images/Zdjęcie007.jpg
http://to-be.pl/images/Zdjęcie008.jpg

Widocznie Ty widzisz, bo masz je w "pamięci" przeglądarki.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-04-2008, 08:14   

Kodowanie Ci miesza bo jest polski znak w nazwie zdjęcia, mi się ładuje na różnych kompach. Zaraz zmienię nazwę plików.
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 29-04-2008, 08:23   

To raczej wina serwera moim zdaniem. Sprawdzałem pod FF, IE i Operze i wszędzie mam ten sam błąd.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-04-2008, 12:00   

salus1973 napisał/a:
Ale skoro miałeś zerwany pasek to nie zapaliła Ci się kontrolka ładowania?
No i wlasnie, co z ta kontrolka? A propos, to dopoki jechales na trasie to wiatr ledwie nadazal chlodzic blok silnika, ale jak sie z taka usterka jedzie w miescie, to skutki moga byc oplakane. W polonezie kiedys nie wymienilem wody na plyn chlodzacy i przy pierwszej minusowej nocy(ok -5`c) woda zamarzla, oczywiscie nie zwrocilem na to od razu uwagi i po kilku minutach jazdy, kiedy temperatura zaczela dochodzic do 110 stwierdzilem ze cos jest nie tak. Zatrzymalem, sprawdzilem stan wody (nie lodu:)) okazalo sie ze jest ok. Ale temp. ciagle rosla. Przyczyna: do pompy wody dostaly sie kawaleczki lodu i zablokowaly uklad. Rezultat: mechanior stwierdzil ze taniej wyjdzie mi kupic silnik uzywany niz remontowac swoj...
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-04-2008, 21:22   

No to tak, pasek który pękł ma wzdłużne ząbki (chyba 5). Nie jest to pasek alternatora, ten ma normalne ząbki. Ten który pękł jest niżej i napędza chyba pompę wody i coś tam jeszcze. Problem w tym, że nie mogę założyć nowego - po prostu żeby go założyć na 3 rolki i napinacz. Jest na to jakiś sposób? Bo przy zakładaniu wydaje się jakby był za krótki ale raczej nie jest bo jest mniej więcej taki jak ten, co pękł. Ma symbol 5PK293, może ktoś sprawdzić w ePERze czy gdzieś jaki powinien być do tempry 1.6 159.A3.000, ręczna skrzynia ze wspomaganiem?
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 01-05-2008, 20:54   

Tobi, też mam ten silnik i ten pasek wielorowkowy napędza alternator i pompę wodną,a napędzany jest przez koło pasowe na wale korbowym.Drugi pasek klinowy napędza pompę wspomagania a napędzany jest przez pompę wodną.Więc coś jest nie tak skoro piszesz że nie jest od alternatora. :eee:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-05-2008, 00:36   

ZielonyTBG, właśnie mnie też to zastanawia, mam też 1.6 159.A3.000 i zasada napędzania paskami jak u Ciebie, więc powinna zapalić się mimo wszystko kontrolka ładowania :roll:
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-05-2008, 16:54   

No dobra mniejsza z tym co napędza, pytanie jak tę cholerę założyć? Bo nie chcę rozerwać tego paska a za cholerę nie chce wejść na te 3 koła i koło pasowe. Jest gdzieś jakaś regulacja tego albo patent jak to cholerstwo nałożyć?
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-05-2008, 16:59   

Tobi, nie cholerstwo tylko pasek ;D .A żeby go założyć trzeba popuścić śruby alternatora,podciągnąć go do góry i wtedy zakładamy pasek.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-05-2008, 20:39   

Panowie niosę dobrą nowinę - z silnikiem wszystko ok - nie ma żadnych efektów ubocznych, nie dymi, nie wydaje dziwnych odgłosów, nie pluje płynem itd.
Wymieniłem oba paski na wszelki wypadek. Jeden jeszcze piszczy (tamten też piszczał przed padem) - czy to znaczy, że jest za słabo naciągnięty i się ślizga? O ile powinien się pasek uginać pod palcem po naciśnięciu? Zarówno ten od alternatora jak ten tylko od wspomy.
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load