Wentylator chłodnicy |
Autor |
Wiadomość |
Tobi
Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 287 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-04-2008, 12:03 Wentylator chłodnicy
|
|
|
Robiłem wczoraj trasę Katowice - Poznań. Zatrzymuję się na skrzyżowaniu przed Pleszewem i zonk. Kłęby pary. Wentylator się nie załącza, temperatura 120 stopni.
Jakoś awaryjnie dojechałem do Poznania z temp. 110-120 stopni - wykręciłem grill dla lepszego chłodzenia, zaczął padać akumulator - wszystko przygasło ale auto jakoś jednak dojechało.
Jakie mogą być przyczyny (i skutki) takich problemów? |
_________________ Tempra 1.6S gaźnik + LPG
Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż. |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 28-04-2008, 13:00
|
|
|
Tobi, Przyczyny to niesprawny wentylator lub czujnik temp. skutki mogą byc duze ale moze ich tez wogule nie byc, pojezdzij to zobaczysz.
A tak wogóle to było trzeba zadzwonic cos bysmy poradzili Wkoncu ja jestem z Pleszewa |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-04-2008, 13:21
|
|
|
Tobi, rada na przyszłość:
zamiast wykręcać atrtapę - włącz ogrzewanie na full - w końcu nagrzewnica to nic innego jak maleńka chłodnica i to na dodatek wpięta w mały obieg tam gdzie ciecz jest najcieplejsza
skutki tak jak napisał egon11, może ich nie być wcale, lub mogą być poważne - spękane pierścienie lub głowica, ale jeśli to nie było długo to raczej nic autku nie będzie
zewrzyj styki w czujniku temp. jeśli wentylator się załączy to znaczy że czujnik padł |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 28-04-2008, 14:12
|
|
|
Tobi napisał/a: | zaczął padać akumulator | coś mi tu nie pasi bo co ma wentylator do aku?? może pasek ci pękł i nie było ani ładowania i nie chodziła pompa wody? |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 28-04-2008, 14:46
|
|
|
luki21, dobrze zauważył.
Teoretycznie z silnikiem nie powinno się nić stać.
Wypinij wtyczkę z czujnika w chłodnicy i zewrzyj piny. Zobacz czy wentylator chodzi, bo jeżeli tak to czym prędzej wymień czujnik, aby znowu auto się nie zagrzało do takiej temperatury. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
salus1973
Wiek: 51 Dołączył: 25 Gru 2007 Posty: 110 Skąd: Świnoujście
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 28-04-2008, 16:34
|
|
|
luki21 napisał/a: | coś mi tu nie pasi bo co ma wentylator do aku?? może pasek ci pękł i nie było ani ładowania i nie chodziła pompa wody? |
Raczej niemożliwe bo jadąc dalej nie utrzymałby 110-120 stopni tylko zagotowałby motor na amen |
_________________ DKW F- 102>>FSO 1500>>AUDI 80 1,6>>VW GOLF I 1,6>>FSM 126p>>VW GOLF II 1,6>>TIPO 1,4>>jest OPEL ASTRA CARAVAN |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 28-04-2008, 16:43
|
|
|
Chmm możliwe, też, że termostat nie otwiera się do końca, bo czujnik jest w bloku od wskaźnika.
Może to być ten trop, gdyż duży obieg nie otwiera się do końca przez to silnik się grzeje za mocno, a wentylator nie włącza gdyż i tak płyn w dużym obiegu nie podgrzewa sie do takiej temperatury (lub jest szybko jest chłodzony), aby włączył się wentylator . |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Tobi
Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 287 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-04-2008, 17:02
|
|
|
Już jestem i odpowiadam. Nie zadzwoniłem bo nie mam w telefonie numeru żadnego z Was, ale to można by jeszcze sprawdzić (pomijając, że była 23.00) jednak padła mi bateria w telefonie
Oczywiście odkręciłem grzanie na maksa ale ku mojemu zdziwieniu lecialo zimne powietrze
Co do paska to istotnie najpierw w czasie jazdy bardzo piszczał więc coś mogło być nie tak. Pytanie jeszcze czemu nie działał wentylator? |
_________________ Tempra 1.6S gaźnik + LPG
Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 28-04-2008, 17:12
|
|
|
Tobi napisał/a: | Oczywiście odkręciłem grzanie na maksa ale ku mojemu zdziwieniu lecialo zimne powietrze |
To widać, że w małym obiegu woda też nie bardzo sobie krążyła.
A sprawdzałeś czy pasek nie spadł lub pękł?
Widać, że albo coś tamuje przepływ, albo masz pompę uszkodzoną (lub ten pasek spadł).
W małym obiegu zawsze powinna być ciepła "woda". Nagrzewnica jest wpięta właśnie w mały obieg. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Tobi
Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 287 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-04-2008, 19:10
|
|
|
Dzięki za pomoc Panowie, oto winowajca.
Pozostaje jeszcze kwestia niezałączania wentylatora chłodnicy. |
_________________ Tempra 1.6S gaźnik + LPG
Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż. |
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-04-2008, 19:38
|
|
|
Wentylator się nie załączył bo nie miał po co.Czujnik od niego jest w chłodnicy,a skoro pompa nie pompowała to i nie było obiegu,więc chłodnica była chłodna.Dlatego też i nie grzała nagrzewnica.Wszystko się zgadza.Tylko skoro jechałeś bez prcującej pompy to nie chce wiedzieć co się działo w silniku. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 28-04-2008, 22:42
|
|
|
Tobi napisał/a: | pomijając, że była 23.00 |
To jest akurat niewazne (zadko spie o tej godzinie) bo jesli nie jestem w pracy albo gdzies w podrózy to zawsze w miare moich mozliwosci postaram sie pomóc |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
salus1973
Wiek: 51 Dołączył: 25 Gru 2007 Posty: 110 Skąd: Świnoujście
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 29-04-2008, 05:40
|
|
|
Ale skoro miałeś zerwany pasek to nie zapaliła Ci się kontrolka ładowania? |
_________________ DKW F- 102>>FSO 1500>>AUDI 80 1,6>>VW GOLF I 1,6>>FSM 126p>>VW GOLF II 1,6>>TIPO 1,4>>jest OPEL ASTRA CARAVAN |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 29-04-2008, 05:50
|
|
|
Tobi, popraw zdjęcia bo nie widać |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Tobi
Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 287 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-04-2008, 07:51
|
|
|
Haha bardzo śmieszne miszko Zdjęcia z komórki więc sorry za jakość
Jaki pasek, o jakiej długości jest w temprze 1.6 gaźnik? |
_________________ Tempra 1.6S gaźnik + LPG
Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
|
|
|
|
Tobi
Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 287 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-04-2008, 08:14
|
|
|
Kodowanie Ci miesza bo jest polski znak w nazwie zdjęcia, mi się ładuje na różnych kompach. Zaraz zmienię nazwę plików. |
_________________ Tempra 1.6S gaźnik + LPG
Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 29-04-2008, 08:23
|
|
|
To raczej wina serwera moim zdaniem. Sprawdzałem pod FF, IE i Operze i wszędzie mam ten sam błąd. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-04-2008, 12:00
|
|
|
salus1973 napisał/a: | Ale skoro miałeś zerwany pasek to nie zapaliła Ci się kontrolka ładowania? | No i wlasnie, co z ta kontrolka? A propos, to dopoki jechales na trasie to wiatr ledwie nadazal chlodzic blok silnika, ale jak sie z taka usterka jedzie w miescie, to skutki moga byc oplakane. W polonezie kiedys nie wymienilem wody na plyn chlodzacy i przy pierwszej minusowej nocy(ok -5`c) woda zamarzla, oczywiscie nie zwrocilem na to od razu uwagi i po kilku minutach jazdy, kiedy temperatura zaczela dochodzic do 110 stwierdzilem ze cos jest nie tak. Zatrzymalem, sprawdzilem stan wody (nie lodu:)) okazalo sie ze jest ok. Ale temp. ciagle rosla. Przyczyna: do pompy wody dostaly sie kawaleczki lodu i zablokowaly uklad. Rezultat: mechanior stwierdzil ze taniej wyjdzie mi kupic silnik uzywany niz remontowac swoj... |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Tobi
Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 287 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-04-2008, 21:22
|
|
|
No to tak, pasek który pękł ma wzdłużne ząbki (chyba 5). Nie jest to pasek alternatora, ten ma normalne ząbki. Ten który pękł jest niżej i napędza chyba pompę wody i coś tam jeszcze. Problem w tym, że nie mogę założyć nowego - po prostu żeby go założyć na 3 rolki i napinacz. Jest na to jakiś sposób? Bo przy zakładaniu wydaje się jakby był za krótki ale raczej nie jest bo jest mniej więcej taki jak ten, co pękł. Ma symbol 5PK293, może ktoś sprawdzić w ePERze czy gdzieś jaki powinien być do tempry 1.6 159.A3.000, ręczna skrzynia ze wspomaganiem? |
_________________ Tempra 1.6S gaźnik + LPG
Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 01-05-2008, 20:54
|
|
|
Tobi, też mam ten silnik i ten pasek wielorowkowy napędza alternator i pompę wodną,a napędzany jest przez koło pasowe na wale korbowym.Drugi pasek klinowy napędza pompę wspomagania a napędzany jest przez pompę wodną.Więc coś jest nie tak skoro piszesz że nie jest od alternatora. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-05-2008, 00:36
|
|
|
ZielonyTBG, właśnie mnie też to zastanawia, mam też 1.6 159.A3.000 i zasada napędzania paskami jak u Ciebie, więc powinna zapalić się mimo wszystko kontrolka ładowania |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Tobi
Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 287 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 16:54
|
|
|
No dobra mniejsza z tym co napędza, pytanie jak tę cholerę założyć? Bo nie chcę rozerwać tego paska a za cholerę nie chce wejść na te 3 koła i koło pasowe. Jest gdzieś jakaś regulacja tego albo patent jak to cholerstwo nałożyć? |
_________________ Tempra 1.6S gaźnik + LPG
Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-05-2008, 16:59
|
|
|
Tobi, nie cholerstwo tylko pasek .A żeby go założyć trzeba popuścić śruby alternatora,podciągnąć go do góry i wtedy zakładamy pasek. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Tobi
Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 287 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-05-2008, 20:39
|
|
|
Panowie niosę dobrą nowinę - z silnikiem wszystko ok - nie ma żadnych efektów ubocznych, nie dymi, nie wydaje dziwnych odgłosów, nie pluje płynem itd.
Wymieniłem oba paski na wszelki wypadek. Jeden jeszcze piszczy (tamten też piszczał przed padem) - czy to znaczy, że jest za słabo naciągnięty i się ślizga? O ile powinien się pasek uginać pod palcem po naciśnięciu? Zarówno ten od alternatora jak ten tylko od wspomy. |
_________________ Tempra 1.6S gaźnik + LPG
Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż. |
|
|
|
|
|