|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Konwersja Bębny na tarcze... |
Autor |
Wiadomość |
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-06-2005, 19:17 Konwersja Bębny na tarcze...
|
|
|
Jak myślicie, dużo było by zachodu? Tak sobie myślę czy byłby wielki problem zmienić tarcze i zaciski z przodu na jakieś wieksze np. od Tipo 2.0 16v, 8v albo od Mareii hlx. A co za tym idzie to co bym zdjął z przodu wrzucił bym na tył, czyli jak w temacie konwersja...
Dużo było by problemów z taką przeróbką? Co by pompa powiedziała na to? Zaznacze może że ABS'u brak (ale to chyba nie ma znaczenia).
POZDRO |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-06-2005, 20:15
|
|
|
Z przodu nie ma problemów z wymianą na zaciski z 2.0 8v, nawet nie potrzebujesz całych zacisków wystarczy jak kupisz same wsporniki(jarzma) i już możesz wsadzać tarczę 257/20 zamiast 240/11, jedyne co, to wymagane są koła 14".
Ja przy najbliższej wymianie tarcz przechodzę na taki zestaw nawet mam już zakupione całe zaciski
Co do zacisków z 16V, wymagają one 15" felg i nie wiem czy tak prosto wygląda sprawa z ich wymianą, może trzeba wymieniać zwrotnice, ale tego tematu nie zgłębiałem.
Przerzucenie zacisków z przodu na tył raczej jest nie wykonalne, z tyłu stosowane są inne zaciski, muszą obsłużyć hamulec ręczny. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-06-2005, 20:46
|
|
|
Spoko, 14" mam cały czas wiec ten punkt mozna ominąć...
Zaznaczę na samym początku że układ hamulcowy nie jest moją mocną stroną...
A wiec jak rozumiem wystarczy że będe miał jarzma i bez problemu wsadzam 257/20 od 2.0 8v. W zupełności mi wystarczy. A zacisk jest taki sam w 2.0 i 1.6, pewnie nie (raczej napewno).
Czyli potrzebowałbym:
-jarzma od 2.0 8v
-zaciski od 2.0 8v
-no i tarcze oczywiście
Dobrze rozumiem? Jakie to są koszta? Powiedzmy bez tarcz, bo tu pewnie od razu bym wsadził mocniejsze zamienniki...
I drugie pytanie. Czy w 2.0 8v z tyłu nie ma tarcz? Nie można tego przeszczepić? |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-06-2005, 21:32
|
|
|
Według katalogu zaciski się różnią, ale jeden z użytkowników tipo z innego forum kupił kompletne zaciski z 2,0 8v i wymienił tylko jarzma(oczywiście oprócz tarcz i klocków), później pytałem się go jeszcze raz i potwierdził, że wymieniał tylko jarzma.
Ja za oba zaciski z jarzmami zapłaciłem 100 zł.
Co do tyłu to oczywiście w 2,0 są tarcze i pewnie wystarczyłoby cały taki zestaw pszeszczepić.
Ostatnio też się zastanawiałem nad zmianą bebów na tarcze, jak wymieniałem bębny i szczęki i zobaczyłem tę masę sprężynek dżwigienek to aż mi przeszła ochota na robotę, przy tarczach o wiele prościej to wygląda, no ale jak mam nowe hamulce z tyłu to na razie sobie odpuścilem. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-06-2005, 15:43
|
|
|
Wsadzając z przodu większe hamulce będziesz musiał wymienić jeszcze osłony tarcz hamulcowych, koszt orginałów ok 30 zl za 2 szt.
Z tyłem rzeczywiście jest więcej zabawy, trzeba załatwić:
- zaciski
- takie płytki do których one są montowane,
- przewody hamulcowe,
- linki hamulca ręcznego,
- osłony tarcz hamulcowych,
Nie wiem jak wygląda sprawa z korektorem siły hamowania i piastami, ale powinny pasować te, które są oryginalnie.
Mając dawcę częsci to nie jest problem, odkręca sie wszystko co jest potrzebne i przykręca do swojego, trochę więcej jest robocizny i pewnie trochę drożej wyjdzie, ale wszystko jest do załatwienia |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|