Silnik 1,6 mono gdzie tkwi problem. |
Autor |
Wiadomość |
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-01-2005, 12:12 Silnik 1,6 mono gdzie tkwi problem.
|
|
|
Zimny silnik pali dobrze chodzi równo jedzie płynnie.
Kiedy temperatura sięga 90 zaczyna sie koszmar.
Ma niestabilne wolne obroty z tędencją do przygasania 900-700
Przy bardzo wolnej jeżdzie na I lub II biegu szarpie .
Podczas gwałtownego przyspieszania w zakresie do 2000 obr. silnik przerywa.Nie sa tożadne czujniki wszystko sprawdziłem jest ok .
Podczas diagnostyki w serwisie brak błędów tylko przy 2000 obr
rozłanczało się urządzenie diagnostyczne.Czasem zgaśnie i niechce zapalić .Po kilku minutach postoju pali i jako tako można przejechać 1 km-10 km.Zauważyłem w momencie jak nie pali iskra jest tylko nie podaje paliwa przez wtrysk.
ZASTANAWIAM SIĘ
czy silniczek krokowy nie odcina paliwa i czy ma on związek z temp.
lub w monowtrysku jest jakiś zawór odcinający.Nadmieniam że pompa paliwa jest ok.
Moze ktoś wie Co steruje wtryskiem bo co do centralki to jestem pewien.
CIEKAWOSTKA .Przy zaciętym termostacie temp. silnika około 70 stopni
jadę jak gdyby nic mu nie było .
Jeszcze za chwilkę jadę na kompa boscha może tam coś wykryją ,bo momo też jest bosch. |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 26-01-2005, 12:38
|
|
|
PRoblem podobny do mojego.
Generalnie zauważyłem, że Fiaty mają najwięcej problemów na ciełym silniku kiedy to albo silnik gaśnie, albo pracuje niestabilnie. Prawie zawsze problem nielokalizowalny przez komputer. Wszystko ok i silnik nie pracuje.
Powodów może być min 10, a wymiana wszytskiego po kolei to zajęcie żmudne i drogie....
Będę bacznie obserwował ten post, bo może i mi się przyda.
W moim przypadku mam już spisane co może być, więc napiszę to później. |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-01-2005, 14:55
|
|
|
Kolejne badanie wyszło OK.
Ale przyczyna zlokalizowana
1 tygodniowe świece BOSCH 7dc
Nie sprawdzałem bo były nowe nie pracują
została tylko reklamacja.
Założyłem NGK No2 i problem z głowy jest ok przy 90 silnik równo pracuje ,przy wolnej jeżdzie nie szarpie.
DODATEK
Na pracującym silniku ściągałem kabel po kablu
i okazało się że 3 i 4 po ściągnięciu nie zmieniał odczuwalnie obrotów silnika przebierał sobie zaznaczam że przy 70 stopniach pracowałly idealnie.Zwłaszcza gdy jechałlem były chłodzone .
40 zł komp +40 świece =80 w plecy |
|
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 26-01-2005, 15:04
|
|
|
Co jest z nimi nie tak i jak to stwierdziłeś?
Jest to o tyle ważne, że ja również mam nowe świece, ale NGK.
Może tu leży przyczyna??
Założę stare świece i zobaczę co to da.
Dodano 27-01-2005
Dziś rozmawiałem w serwisie na temat kabli WN i świec. Poza tym że mój rodzaj silnika wzbudził zdziwienie to dowiedziałem się, że oni nigdy nie montują świec Bosha, bo klienci przyjeżdzają po kilku dniach z niepalącym silnikiem. Powiedziano mi również, że w pełni ufają tylko Championowi i tylko te montują wiedząc że nic nie będzie. Podobno Fiaty nie tolerują świec Bosha i jest ok 40% szans na to że coś walnie.
Ja mam NGK, ale nie mam pojęcia czy mam dobre. Moje mają dodatkowo C w symbolu (BCPR7ES), ale nie wiem co ono oznacza. Standardowo są BPR7ES. Jak jest napisane w katalogu NGK sa one specjalnie do mojego modelu silnika, ale do wersji 1,6 L, a nie i.e. Jaka między tymi modelami jest różnica i co oznacza to C?
Dodam że w moich odstęp powinien wynosić 0,9, a w BPR7ES 0,7-0,8.
Ja słyszałem że prawie w każdym powinne być 0,7.
Jak to jest? |
|
|
|
|
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 27-02-2005, 16:08
|
|
|
mam ten sam problem ... zaczelo sie od stania na swiatlach wsadzilem jedynke a ten nie jedzie skacze dlawi sie... na 2 tez tak jest czasem...powiedzili mi ze to silnik kokowy siedzi... !ale teraz czytam ze piszecie ze moga byc to swiece :-/ ja tu dam 500 zl za silnik krokowy a tu nie bedize jego wina to bede mial zonka :-/ mialem podpiety pod kompa powiedizli ze przez instalacje gazowa to sie dizeje u gazownika powiedziel ize to silnik krokowy ! |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 27-02-2005, 18:30
|
|
|
Powiem Wam taką przypowiastkę jakiej mój brat był świadkiem. Wpadł gość ze Sprinterem do salonu Mercedesa i od razu mówi, że mu pompa wspomagania siadła. Oni, że to sprawdzą i zobaczą. Jemu sie strasznie spieszyło bo gdzieś jechał i powiedział, ze sprawdził i podając kilka danych technicznych powiedział, że chce żeby mu zamienili pompę.
Zlecenie przyjęto i zamówiono pompę. On pojechał i wrócił za chyba 2 dni na zmianę. Płakał ze złości jak sie okazało, że to wcale nie pompa tylko jakiś przewód. Gdyby się zapytał to zapłaciłby ze 100zł i po kłopocie, a tu za samą pompę musiał w ratach płacić 3000zł (plus wymiana).
Jaki z tego morał? Ano taki, że jak daję auto do warsztatu to mówię, że problem ma być usunięty i nic nie sugeruję!! Potem warsztat próbuje Ci wciskać że sam powiedziałeś co zrobić. Wczesniej wyraźnie mówię, że mają się mnie pytac czy naprawiać, bo jesli coś sami zrobią bez zgody lub po naprawie sie nie poprawi to nie zapłacę!! Sam zauważyłem że kiedy się o wszystko dopytujesz i zadajesz sensowne pytania to nie próbują Cie oszukać. Twardo trzeba bo inaczej Cie oszukają chociaż uwielbiają auta firmowe, bogate szychy i kobitki. Ich najłatwiej naciągnąć bo nie dojdą podstępu.
Z tym silniczkiem to ja bym jednak się wstrzymał z wymianą. Wymień świece i zobacz czy będzie jakaś zmiana. ZObacz tez jak wyglądają same świece i czy któreś nie są czarne. |
|
|
|
|
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 27-02-2005, 21:52
|
|
|
jakie swiece mam kupic do mojej tempry ! |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-02-2005, 22:20
|
|
|
gary napisał/a: | jakie swiece mam kupic do mojej tempry ! |
Ja polece ;NGK i Championa te mi się sprawdzają!! :chaja: |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 27-02-2005, 22:24
|
|
|
a w jakich one sa cenach tak mniejwiecej ? |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-02-2005, 22:32
|
|
|
Cena oscyluje tak
Ngk japońskie bdb 55zł
champion też bdb cena tak podobnie ok 50 -60zł
iskra około 30zł niezła
bosza też widziałem za 30 zł ale bosza ci nie polece stanowczo jest ge wart |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 27-02-2005, 22:57
|
|
|
Ja tez polece NGK, ale spokojnie możesz kupić poniżej 50zł. Sprawdź dokładnie jakie pasują do Twojego silnika. Sprzedawca bedzie miał katalog. |
|
|
|
|
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-02-2005, 12:43
|
|
|
jedna swieca kosztuje 50zl ? czy wszystkie ? wyszstkie 4 ? mam silnik 1.6.ie 1994rocznik |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-02-2005, 12:49
|
|
|
gary napisał/a: | jedna swieca kosztuje 50zl ? czy wszystkie ? wyszstkie 4 ? mam silnik 1.6.ie 1994rocznik |
Mowa o komplecie oczywiscie 4szt.NGK sobie wkręc i po kłopocie. |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 28-02-2005, 12:57
|
|
|
Prawdopodobnie będzie to świece BPR7ES lub BCPR7ES (mniejsza główka).
Idz do sklepu i zapytaj się o swoje świece bo bedzie Ci potrzebny rodzaj silnika podany na tabliczce znamionowej. Na tej podstawie sprzedaca zamowi lub sprzeda odpowiedni rodzaj.
Ja płaciłem 12zł/szt za BCPR7ES. |
|
|
|
|
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-03-2005, 10:56
|
|
|
mam championa swiece po wykreceniu okazalo sie ze sa bardzo dobre i nie trzeba wymieniac ! |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-03-2005, 12:31
|
|
|
gary napisał/a: | mam championa swiece po wykreceniu okazalo sie ze sa bardzo dobre i nie trzeba wymieniac ! |
Tylko swieca musisz wiedzieć traci własciwosci i inaczej się zachowuje po danym przebiegu.
To że ładnie jest wypalona nic nie znaczy poza tym że masz sprawny ukkład gaźnika i cewki .
Mimo to bym polecił wymiane na nowe |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
slawek
Dołączył: 10 Kwi 2005 Posty: 41 Skąd: BIAŁYSTOK
|
Wysłany: 10-04-2005, 14:17
|
|
|
WITAM,CO MOZE BYC?SWIECE NOWE Champion RN7YC PALIL DOBRZE DO WCZORAJ A DZISIAJ WOGULE NIE ZAPALIL.
[ Dodano: 10-04-2005, 14:22 ]
DOAM JESZCZE;TEMPRA 1,6 SW SILNIK1,6 m p i,nr.159A3001468158786.MOZE PRZEWODY WYSOKIEGO NAPIECIA?WEDLUG MNIE DAJE SŁABA ISKRE,CZY MOZE NOWE SWIECE SA NIE DOBRE.?A JAK SPISUJE SIE ISKRA? |
|
|
|
|
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-04-2005, 16:15
|
|
|
slawek sprawdz pompe paliwowa ja dojechalem do stacji i juz nie zapalilem tempry ... sprawdz pompe ... nie iwem jak ale sprawdz .... |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.
Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe |
|
|
|
|
rhoody
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 29 Mar 2005 Posty: 191 Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 11-04-2005, 10:13
|
|
|
rzeczywiście sprawdź popmę paliwa!!! odepnij przy wtryskiwaczu przewód paliwowy doprowadzający paliwo i zmierz ciśnienie (manometrem do kół) powinno być ok. 1,5 atmosfery... jeśli nie ma tyle, to wymontuj pompę ze zbiornika i sprawdź czy przewód łączący pompę z wejściem do obudowy (z niej wychodzą już właściwe przewody paliwowe) nie jest przegniły-one tak lubią-tam może tracić ciśnienie... możesz też sprawdzić bezpiecznik wtryskiwacza, możliwe, że się spalił... na koniec radzę ci wymienić i tak przewody WN i sprawdź kopułkę i palec rozdzielacza!!! |
_________________ Była Tempra, jest Megane Coupe... |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-04-2005, 20:12
|
|
|
[quote="slawek"]WITAM,CO MOZE BYC?SWIECE NOWE Champion RN7YC PALIL DOBRZE DO WCZORAJ A DZISIAJ WOGULE NIE ZAPALIL.
Podstawa to czy masz iskrę ?
Czy słyszysz pompe po załączeniu itd .
Paliwo czy dochodzi ? |
|
|
|
|
|