Wiosenne problemy z iskrą |
Autor |
Wiadomość |
Y@nek
Wiek: 59 Dołączył: 01 Gru 2004 Posty: 87 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 04-04-2005, 15:01 Wiosenne problemy z iskrą
|
|
|
Czytając wasze posty dotyczące problemów z autem , cały czas myślałem że mnie one ominą
No i niestety , z wiosną auto pokazało rogi
A więc tak , bez względu na temperature otoczenie jeśli auto postoi pare godzin , jest problem z uruchomieniem , zauważyłem że jest to spowodowane brakiem iskry.
Dochodzi do tego że potrafie wydoić cały akumulator i nic
Metodą na uruchomienie jest sciągnięcie przewodu ze świecy i dalsze próby uruchomienia , po kilku zakręceniach pojawia się bardzo mocna iskra która przeskakuje ze zdjętego przewodu na świece , i silnik zaskakuje
Wyłączam silnik zakładam przewód z powrotem i już auto pali na dotyk
Macie jakieś sugestie co to może być ? cewka , przewody czy jeszcze coś innego ?
Nie chce eksperymentować , bo jest to zbyt drogie , na przykład przewody WN w Aso w Jeleniej Górze kosztują 405zł fajnie ?
Cewka też kosztuje niezle i jest ciężka do kupienia.
Zapomniałem dodać że autko to , Tempra SW 1,6 Mono wtrysk i digiplex 2 |
_________________ Janek
Tempra SW 1,6 i.e. |
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 04-04-2005, 15:05
|
|
|
Zmien kable wysokiego napiecia - kup takie od poloneza, koszt max do 20zł.
I zobacz jak sie spisuje auto. Zdejmij kopulke i sprawdz jak wyglada palec oraz sama kopulka. Mozesz przeczyscic troche styki, ale to taka w sumie prowizorka ;] |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Y@nek
Wiek: 59 Dołączył: 01 Gru 2004 Posty: 87 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 04-04-2005, 15:11
|
|
|
miszko napisał/a: | Zmien kable wysokiego napiecia - kup takie od poloneza, koszt max do 20zł.
I zobacz jak sie spisuje auto. Zdejmij kopulke i sprawdz jak wyglada palec oraz sama kopulka. Mozesz przeczyscic troche styki, ale to taka w sumie prowizorka ;] |
Już dodałem w moim poscie że układ to digiplex , dlatego to troche trudniejsza sprawa i z cewką i z przewodami WN |
_________________ Janek
Tempra SW 1,6 i.e. |
|
|
|
|
wesol
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2005 Posty: 62 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-04-2005, 17:20
|
|
|
Koszt palca to około 5 zł , kopułki 18 zł. Przewody możesz pooglądać wieczorem , mi widac było przeskakujące niebieskie iskry na jednym z nich więc wymieniłem. koszt około 50 zł. Wszystkie ceny nie z ASO oczywiście |
_________________ Wesol
TIPO 1.4 ie
Wrocław |
|
|
|
|
Y@nek
Wiek: 59 Dołączył: 01 Gru 2004 Posty: 87 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 04-04-2005, 19:21
|
|
|
wesol napisał/a: | Koszt palca to około 5 zł , kopułki 18 zł. Przewody możesz pooglądać wieczorem , mi widac było przeskakujące niebieskie iskry na jednym z nich więc wymieniłem. koszt około 50 zł. Wszystkie ceny nie z ASO oczywiście |
taaa , palec i kopółka faktycznie tania , ale jeśli ci się uda założyć to do mojego auta to stawiam flaszke |
_________________ Janek
Tempra SW 1,6 i.e. |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-04-2005, 19:22
|
|
|
Mam dwa lata tempre i palca nie zmieniałem .Kopółke tak ale palec nie.Jak on jest zamocowany jest on pod kopółka ale nie wiem jak jest przymocowany chetnie bym dał nowy jak jest po ok 5-10zł.Może ma ktoś fotke jak on wyglada? |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Y@nek
Wiek: 59 Dołączył: 01 Gru 2004 Posty: 87 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 04-04-2005, 19:26
|
|
|
tempra-grafitmetalic napisał/a: | Mam dwa lata tempre i palca nie zmieniałem .Kopółke tak ale palec nie.Jak on jest zamocowany jest on pod kopółka ale nie wiem jak jest przymocowany chetnie bym dał nowy jak jest po ok 5-10zł |
No kurde następny !!! DIGIPLEX 2 !!! NIEMAM KOPÓŁKI I PALCA !! |
_________________ Janek
Tempra SW 1,6 i.e. |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-04-2005, 19:41
|
|
|
Jak masz digiego 2 to masz kopółke ja mam digiplexa 2 i mam kopólke .chyba ze masz mono to inna sprawa. |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
wesol
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2005 Posty: 62 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-04-2005, 20:04
|
|
|
ja mam też digiplexa i palec i kopułkę . Digilex to sterownik zapłonu, i palec z rozdzielaczem nie ma tu nic do rzeczy.
Uważaj z tą flaszką bo może na przyszły tydzien będę jechał do rodziców do jeleniej |
_________________ Wesol
TIPO 1.4 ie
Wrocław |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-04-2005, 20:24
|
|
|
Y@nek napisał/a: | No kurde następny !!! DIGIPLEX 2 !!! NIEMAM KOPÓŁKI I PALCA !! |
Jesteś tego pewny na 100%.
Masz digiplexa 2 i nie masz aparatu zapłonowego.
Takiego rozwiązania jeszcze nie spotkałem, może jakaś hybryda.
Jaki masz typ silnika ? |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Y@nek
Wiek: 59 Dołączył: 01 Gru 2004 Posty: 87 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 04-04-2005, 20:25
|
|
|
wesol napisał/a: | ja mam też digiplexa i palec i kopułkę . Digilex to sterownik zapłonu, i palec z rozdzielaczem nie ma tu nic do rzeczy.
Uważaj z tą flaszką bo może na przyszły tydzien będę jechał do rodziców do jeleniej |
No to sprawe możemy oprzeć o bufet , jednak nadal twierdze że niemam kopółki i palca
Jeszcze raz napisze , problem jest z Temprą 1,6 Mono wtrysk i Digiplex 2 jak ci się uda zmienić palec , to do tej flaszki dorzuce skrzynke Tyskiego.
[ Dodano: Pon Kwi 04, 2005 21:28 ]
romano napisał/a: | Y@nek napisał/a: | No kurde następny !!! DIGIPLEX 2 !!! NIEMAM KOPÓŁKI I PALCA !! |
Jesteś tego pewny na 100%.
Masz digiplexa 2 i nie masz aparatu zapłonowego.
Takiego rozwiązania jeszcze nie spotkałem, może jakaś hybryda.
Jaki masz typ silnika ? |
To zaczyna być zabawne no silnik jak silnik , 1,6 benzyna na mono wtrysku i na pewno nie mam kopółki |
_________________ Janek
Tempra SW 1,6 i.e. |
|
|
|
|
wesol
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2005 Posty: 62 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-04-2005, 20:43
|
|
|
to w jaki sposób działa w twoim aucie aparat zapłonowy ???
w jaki sposób dociera iskra do świec ?
na www.automotosklep.pl masz cene za kopiułke do silnika 1.6 w temprze
chyba sie jadank napijemy. |
_________________ Wesol
TIPO 1.4 ie
Wrocław |
|
|
|
|
Y@nek
Wiek: 59 Dołączył: 01 Gru 2004 Posty: 87 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 04-04-2005, 20:50
|
|
|
wesol napisał/a: | to w jaki sposób działa w twoim aucie aparat zapłonowy ???
w jaki sposób dociera iskra do świec ?
na www.automotosklep.pl masz cene za kopiułke do silnika 1.6 w temprze
chyba sie jadank napijemy. |
No ale ja naprawde niemam takiej kopólki a tym bardziej palca rozdzielacza
Więc jeśli to kupie co mi oferuje ten sklep , to postawie to sobie na półce. |
_________________ Janek
Tempra SW 1,6 i.e. |
|
|
|
|
wesol
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2005 Posty: 62 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-04-2005, 20:59
|
|
|
to ja nie mam pomysłu |
_________________ Wesol
TIPO 1.4 ie
Wrocław |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-04-2005, 21:00
|
|
|
Y@nek napisał/a: | To zaczyna być zabawne no silnik jak silnik , 1,6 benzyna na mono wtrysku i na pewno nie mam kopółki |
A na pewno masz Digiplexa 2 ?
Bo każdy schemat, jaki widziałem z digiplexem miał aparat zapłonowy. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Y@nek
Wiek: 59 Dołączył: 01 Gru 2004 Posty: 87 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 04-04-2005, 21:15
|
|
|
romano napisał/a: | Y@nek napisał/a: | To zaczyna być zabawne no silnik jak silnik , 1,6 benzyna na mono wtrysku i na pewno nie mam kopółki |
A na pewno masz Digiplexa 2 ?
Bo każdy schemat, jaki widziałem z digiplexem miał aparat zapłonowy. |
Napewno Digiplex , a w miejscu gdzie wy macie typowy aparat zapłonowy u mnie jest jakiś moduł do którego są wpięte przewody ze świec zapłonowych a od dołu jest gniazdo z wyprowadzonymi kablami , część z nich idzie do układu wtryskowego. |
_________________ Janek
Tempra SW 1,6 i.e. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-04-2005, 22:03
|
|
|
Y@nek napisał/a: | Napewno Digiplex , a w miejscu gdzie wy macie typowy aparat zapłonowy u mnie jest jakiś moduł do którego są wpięte przewody ze świec zapłonowych a od dołu jest gniazdo z wyprowadzonymi kablami , część z nich idzie do układu wtryskowego. |
Ten moduł, to są dwie podwójne cewki i takie coś jest stosowane w układach bosch mono-motronic, gdzie układ wtryskowy jest zintegrowany z układem zapłonowym.
A czujnik GMP(położenia wału) masz na kole pasowym wału korbowego, czy od strony skrzyni biegów ?
A może miałeś zmieniany układ wtryskowy i digiplex został jako "atrapa".
Sam kiedyś chciałem wywalić aparat zapłonowy i zastosowac podwójne cewki i jeżeli u siebie masz cewki sterowane z digiplexa to, to jest dobra wiadomość |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 05-04-2005, 12:05
|
|
|
Wnioskując po cenie przewodów stawiam na Monotronic a nie Jetronic.
Napisz czy w miejscu gdzie powinna być kopułka nie masz wyjścia wałka z silnika tylko zaślepkę, a do niej przykręcony czarny element z którego wychodzą 4 przewody WN a wchodzi normalne złącze 4 kablowe. Urządzenie jest produkji BOSHA. Jeśli to masz to jest to monotronic i na pewno nie masz Digiplexa (może pozostał po jakiś zmianach). Na 100% będziesz pewien jeśli odkręcisz plastikową pokrywę na prawym nadkolu (strona pasażera). Jest tam komputer i na nim pisze MONOTRONIC lub JETRONIC. Jeśli pierwsze to DIGI jest atrapą, bo układ sterujący zapłonem jest w kompie.
Jeśli tak wygląda to u Ciebie to właściwie pozostaje Ci wymiana przewodów WN i oczyszczenie styków kabli dochodzących do cewki. Przewody są w tych silnikach bardzo ważne i nie pasują żadne od Poldka czy podobne, jest tylko oryginał, Bosh, Beru lub Janmor. Cena pierwszych 3 jest raczej zaporowa choć i Janmorowskie sa droższe od normalnych. Dlatego, że te kable mają dwa oporniki 1 i 5 ohm, muszą być wysokiej jakości (silnik nie będzie chodził na kablach kombinowanych) i są mniej popularne.
Kabli poszukaj na www.janmor.pl O ile się nie mylę to FAM 20. Kosztują ok 100zł i są dobrej jakości (używane jako kable zastępcze w serwisach Fiata)
Cewka wg mnie jest dobra, bo jeśli byłaby uszkodzona to raczej by źle palił lub nie palił na 1 cylinder.
Nie jestem pewien, ale chyba jeśli nie ma sygnału z czujnika położenia wału to iskra będzie, a zaniknie tylko wtrysk. Głowy jednak nie daję.
Poza tym drogi kolego wilgoć, wilgoć i wilgoć jest wrogiem naszych aut i proponuję poczyścić ważniejsze styki. |
|
|
|
|
Y@nek
Wiek: 59 Dołączył: 01 Gru 2004 Posty: 87 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 05-04-2005, 16:52
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | Wnioskując po cenie przewodów stawiam na Monotronic a nie Jetronic.
Napisz czy w miejscu gdzie powinna być kopułka nie masz wyjścia wałka z silnika tylko zaślepkę, a do niej przykręcony czarny element z którego wychodzą 4 przewody WN a wchodzi normalne złącze 4 kablowe. Urządzenie jest produkji BOSHA. Jeśli to masz to jest to monotronic i na pewno nie masz Digiplexa (może pozostał po jakiś zmianach). Na 100% będziesz pewien jeśli odkręcisz plastikową pokrywę na prawym nadkolu (strona pasażera). Jest tam komputer i na nim pisze MONOTRONIC lub JETRONIC. Jeśli pierwsze to DIGI jest atrapą, bo układ sterujący zapłonem jest w kompie. |
No to sprawa się wyjaśniła nawet nie wiedziałem do końca co mam pod maską.
Faktycznie jest tak jak to opisałeś , a na kompie nad nadkolem od strony pasażera jest napisane MOTRONIC
Dzisiaj nie miałem żadnych problemów z uruchomieniem , pali od razu na cztery gary.
Być może faktycznie powodem tych problemów jest wilgoć , napewno w najbliższych dniach bliżej się przyjrze wszystkim dziwnym połączeniom , a jest tego sporo.
Pozostałych przepraszam za tą zmyłke z Digiplexem :oops: |
_________________ Janek
Tempra SW 1,6 i.e. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-04-2005, 17:14
|
|
|
Tak to jest z digiplexem, potrafi namieszać nawet jak się go nie ma |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Y@nek
Wiek: 59 Dołączył: 01 Gru 2004 Posty: 87 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 05-04-2005, 17:57
|
|
|
romano napisał/a: | Tak to jest z digiplexem, potrafi namieszać nawet jak się go nie ma |
Oj potrafi namieszać
Moja nieswiadomość to jedno , a druga sprawa to taka , że swoją opinie opierałem na danych technicznych które są na naszej stronie , i dla silnika 1,6 jest podany Digiplex2 i układ Mono Jetronic , nic natomiast niema na temat układu MOTRONIC. |
_________________ Janek
Tempra SW 1,6 i.e. |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-04-2005, 21:34
|
|
|
Najlepiej dodać rok produkcji to wtedy łatwo odczytać jeśli chodzi o silnik 1,6
masz powyżej 06.93 r
Gdzieś pisało o kłopotach z cewkami w jakimś poście znikająca iskra .
Sprawdż może masz na nich jakieś przebicie . |
|
|
|
|
|