Przełącznik halogenów |
Autor |
Wiadomość |
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-10-2009, 09:34 Przełącznik halogenów
|
|
|
Witam. Temat kierowany raczej do użytkowników halogenów (bądź tych co wiedzą) w fiatach Tipo/Tempra. Otóż pytania moje są następujące:
1. Gdzie Tipo/Tempra mają ORYGINALNIE włącznik halogenów.
2. Jeśli macie jakieś swoje INNOWACYJNE rozwiązania powiązane z tym tematem z chęcią się dowiem.
3. To już bardziej pod OT, ale zaryzykuję. Ostatnio widuję w moim rodzinnym mieście popularnie zwanym Warszawą:) wielu kierowców, którzy w dzień jeżdża na włączonych halogenach i postojówkach. Efekt ładny, ale teraz tak.. Dlaczego tak robią i czy jest to dozwolone? |
|
|
|
|
Kriss_Lodz
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 189 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-10-2009, 09:43
|
|
|
odnośnie punktu 3.
Nie jest to dozwolone ponieważświatła przeciwmgielne nie są do jazdy dziennej
a czemu to robią ?? pewnie myślą że mniej prądu zużywają w końcu są mniejsze szkła |
_________________ Nie masz co zrobić z kasą ?? ...... Zostań klientem stacji ASO ))
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 05-10-2009, 09:43
|
|
|
pisario, w tipo oryginalnie przełącznik jest tu http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=1646 siódme zdjecie. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-10-2009, 09:44
|
|
|
pisario napisał/a: | 1. Gdzie Tipo/Tempra mają ORYGINALNIE włącznik halogenów. | w temprze digital włącznik jest po lewej stronie deski rozdzielczej, w panelu nawiewu przy przy przyciskach od licznika kilometrów i jasności deski. W analogu - nie wiem, nie miałem, ale też bym w tym miejscu założył. W Tipo się nie orientuję (nie mam książki przy sobie)
pisario napisał/a: | 3. To już bardziej pod OT, ale zaryzykuję. Ostatnio widuję w moim rodzinnym mieście popularnie zwanym Warszawą:) wielu kierowców, którzy w dzień jeżdża na włączonych halogenach i postojówkach. Efekt ładny, ale teraz tak.. Dlaczego tak robią i czy jest to dozwolone? | jesteś pewien, że jeżdżą na halogenach, a nie na specjalnie do tego przeznaczonych światłach do jazdy w dzień? Tyle że te światła (montowane zwykle na zderzaku, lub w zderzaku bliżej środka, a nie zewnętrznie jak halogeny) nie są fabryczne. Jeśli o halogeny chodzi, to jazda w dzień w warunkach dobrej przejrzystości powietrza jest niezgodna z przepisami. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-10-2009, 09:44
|
|
|
1. Włącznik powinien znajdować się w pustym panelu nad pokrętłami nawiewu (kupuje się cały panel z włącznikiem).
2. Ja mam przełącznik schowany koło hamulca ręcznego razem z dwoma innymi przełącznikami. Moje są w stylu f-16 czy coś takiego.
3. Jazda na halogenach gdy przejrzystość powietrza jest dobra jest niedozwolona. Halogeny w dzień też rażą, ale sporo osób ich używa. Co innego, gdy ma się instalację "świateł do jazdy dziennej". Obniża ona napięcie, przez co żarówka nie świeci tak mocno i nie razi. Popularne są też teraz dokupowane światła do jazdy dziennej w postaci diodowych pasków. |
_________________
|
|
|
|
|
Kriss_Lodz
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 189 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-10-2009, 09:47
|
|
|
mrk69 napisał/a: | 1. Włącznik powinien znajdować się w pustym panelu nad pokrętłami nawiewu (kupuje się cały panel z włącznikiem). | dotyczy modelu Tipo oczywiście
dotyczy modelu Tempra |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
lorgbow
Pomógł: 9 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 309 Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 05-10-2009, 09:53
|
|
|
pisario napisał/a: | 1. Gdzie Tipo/Tempra mają ORYGINALNIE włącznik halogenów. |
W DGT po lewej stronie kierownicy, tam gdzie przyciski do licznika i przyciemniania podświetlenia deski
A Np w lancii delcie II włącznik jest na tunelu środkowym, w okolicach sterowania el lusterkami |
_________________ Była:
Tempra 1.6+LPG '90 | Tempra 2.0 '91 | Lancia Delta II 1.6 '94 | Ford Mondeo '98 1.8 zetec | Ford Fiesta '96 1.25 zetec | Lancia Dedra 2.0 8vT | Opel Corsa B 1.0 '99
Jest:
Kia Picanto 1.0+LPG '05 |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-10-2009, 19:40
|
|
|
mrk69 napisał/a: | Popularne są też teraz dokupowane światła do jazdy dziennej w postaci diodowych pasków. |
Właśnie.. czy te diodowe paski są dozwolone? Mam coś takiego. Z diód smd tych mocnych.
http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=1702 zdjęcia drugie, trzecie i piąte. Tak to u mnie wygląda. Czy jest to dozwolone?
ps. Dzięki za wszystkie odpowiedzi |
|
|
|
|
Kriss_Lodz
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 189 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-10-2009, 20:36
|
|
|
pisario napisał/a: | Właśnie.. czy te diodowe paski są dozwolone? Mam coś takiego. Z diód smd tych mocnych.
http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=1702 zdjęcia drugie, trzecie i piąte. Tak to u mnie wygląda. Czy jest to dozwolone? |
hmm.. no własnie i tu pojawia się problem bo z tego co mi wiadomo to ten typ oświetlenia nie posiada homologacji ( czyli jest nie dozwolony ) ale z drugiej strony jeszcze nie słyszałem żeby do kogoś się przyczepili
światła do jazdy dziennej musza być zamontowane albo w kloszach reflektorów albo w zderzaku tylko ze to drugie też reguluje przepis co do rozstawu i wysokości, jak znajde to zamieszcze |
_________________ Nie masz co zrobić z kasą ?? ...... Zostań klientem stacji ASO ))
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-10-2009, 08:13
|
|
|
No wlaśnie.. już kilka razy mijałem Panów Policjantów z włączonym tym typem oświetlenia i nic.. tyle, że nigdy nie zastępowało ono standardowego H4, myśle, że czepili by się dopiero gdyby używać postojówek i diód |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-11-2009, 08:54
|
|
|
Podłączę się pod temat ponieważ wczoraj zamontowałem halogeny do swojej Tempry w której miałem fabryczną instalację elektryczną ale nie mam przycisku do ich włączania.
I tu moje pytanie. Czy wystarczy kupić sam przycisk czy cały panel do obsługi digitala razem z włącznikiem halogenów? |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 01-11-2009, 09:04
|
|
|
Młody, dokładnie niewiem, ale zdaje mi sie, ze cały panel musisz zmienic, bo przeciez teraz niemasz miejsca na przycisk (musiałbys wycinac) |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-11-2009, 09:49
|
|
|
Młody napisał/a: | Podłączę się pod temat ponieważ wczoraj zamontowałem halogeny do swojej Tempry w której miałem fabryczną instalację elektryczną ale nie mam przycisku do ich włączania.
I tu moje pytanie. Czy wystarczy kupić sam przycisk czy cały panel do obsługi digitala razem z włącznikiem halogenów? |
u kogoś na forum widziałem, że w temprach jest miejsce na guzik, wystarczy wyciąć zaślepkę..... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-11-2009, 09:51
|
|
|
Bdm$ka napisał/a: | wystarczy wyciąć zaślepkę..... |
I włożyć sam przycisk? |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-11-2009, 10:24
|
|
|
Młody, tak, zaraz poszukam tego tematu.... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-11-2009, 13:03
|
|
|
Byłem teraz w aucie i już wiem że wystarczy wyjąć zaślepkę i włożyć przycisk halogenów.
Co dziwne w komorze silnika mam rozprowadzoną całą instalację pod halogeny a pod zegarami nie ma nic. Ani przewodów ani wtyczki do przełącznika także będę musiał coś kombinować. |
|
|
|
|
|