|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Akumulator do UPS'a |
Autor |
Wiadomość |
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-03-2011, 22:53 Akumulator do UPS'a
|
|
|
Pytanie pewnie tendencyjne zapewne dla niektorych.
Padl mi dzis UPS. Plyta glowna, przeciazyl sie i bezpieczeniki nic nie daly. Nie wazne.
Mam od niego nie lada akumulator ktory z checia wykorzystam do innych celow. Jest zdrowy po zbadaniu miernikiem.
Ma takie parametry:
12V 7.0Ah
Pytanie brzmi.
Jak go ladowac?
Czy wystarczy jak podepne go pod zasilacz DC 12V o jakims mocnym natezeniu rzedu 90W? ew. prostownik na malym pradzie>? |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-03-2011, 22:56
|
|
|
zwykly prostownik do aku samochodowego i na malutkim pradzie go ladowac |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-03-2011, 23:41
|
|
|
jest to akku żelowy?
jak tak to:
Normalny cykl ładowania akumulatora 12V - 7Ah powinien wyglądać tak: ładowanie prądem 0,05 - 0,1C czyli 0,35 - 0,70 A do napięcia końcowego 14,8 - 15,0 V a potem przejście do pracy buforowej przy napięciu 13,6 - 13,8 V. Mniejszy prąd zapewnia lepsze przereagowanie masy czynnej płyt. Błędem jest zarówno ciągłe utrzymywanie na akumulatorze 15,0 V - ususzy go, jak i praca przez kilka lat przy 13,8 V - wystąpi coś w rodzaju "efektu pamięciowego" - akumulator pozornie dobry będzie miał ułamek znamionowej pojemności. Przynajmniej kilka razy w roku akumulator należy rozładować do 11,1 V i naładować do 15,0 V, żeby cała masa płyt popracowała. Akumulator żelowy może pracować z dużymi prądami ładowania / rozładowania, byle nie przegrzać go, bo to grozi nawet rozwaleniem obudowy. Vide praca w UPS-ach.
A i tak dobry akumulator pożyje 3-4 lata, badziewiasty 1-2 lata. Natomiast wykończyć go można nawet po kilku miesiącach.
http://www.cyfronika.com.pl/zelowe_instrukcja.htm |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 18-05-2011, 05:42
|
|
|
Siemka
Podepne sie pod temat żeby nie zakładac nowego - chodzi tez o ups-a. Mianowicie mam ups-a z fabrycznym aku 7,2ah i na takim żarówka 60w swieci ok 35 minut ale to nie ważne. Mysle czy moge bez problemu podpiac w miejsce tego 7,2ah aku 50ah Wiem ze "ładowarka" w ups-ie dosc wolno ładuje dlatego po rozładowaniu tego aku 50ah naładował bym go zwykłym prostownikiem - co Wy na to potrzebuje jak najwiekszy zapas pradu bo ojciec ma cały inkubator jaj ptaków egzotycznych a zblizaja sie burze i lubia u mnie wtedy prad wyłączyc. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-05-2011, 10:29
|
|
|
"ładowarka" w UPS'ie jest mikroprocesorowa co znaczy, że w trakcie ładowania sa kontrolowane różne parametry akumulatora. na bieżąco przed, po i w trakcie ładowania sprawdzane jest napięcie, oporność wewnętrzna, temperatura zaś po naładowaniu akumulator jest podtrzymywany na małym prądzie oraz napięciu niższym niż ładujące. rzecz polega na tym, że w UPS cała ta elektronika została przystosowana do akumulatora 7.0, 7.2Ah lub podobnemu. i teraz opcji jest kilka
UPS może nie być w stanie ładować i podtrzymywać takiego aku.
po jakimś czasie może nawet go uszkodzić, błednie dobierając parametry ładowania.
może sygnalizować zużycie akumulatora i również go nie ładować.
lub jeśli elektronika "ładująca" jest w miarę prosta i mierzy tylko oporność wewnętrzną jest szansa, że będzie to działało. osobiście uważam że szanse na to wynoszą ok 30 % |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 18-05-2011, 12:53
|
|
|
Leśniczy, no wlasnie naładował bym zwykłym prostownikiem, który sam dobiera siłe ładowania a później ups by tylko podtrzymywał parametry. O ups-a sie nie przejmuje bo i tak go nie uzywam - chocby miał sie zepsuc lub uszkodzic to mi nie zalezy. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-05-2011, 14:18
|
|
|
spróbuj tak.
naładuj go normalnym prostownikiem, podłącz pod ups, ups włącz do zasilania i np po paru godzinach, sprawdź napięcie na zaciskach akumulatora , jesli wynosi 13V lub więcej tzn, że wszystko gra i ups podtrzymuje akumulator w "pełnej gotowości" |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 19-05-2011, 05:35
|
|
|
Leśniczy, dokładnie tak mam zamiar zrobic... zobaczymy co bedzie.
** Dodano: 19-05-2011, 18:30 **
Temat uważam za zamkniety. UPS daje za małą prądu i i wywala alarm o przeciążeniu. On daje max 340W a w inkubatorze jest grzałka 500W. Po podłączeniu zwykłej żarówki wszystko jest ok, trzymie i ładuje go.
** Dodano: 20-06-2011, 09:30 **
Po zmianie spirali w inkubatorze wytrzymuje ponad 3,5 godziny. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|