Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z odpalaniem na gorącym silniku
Autor Wiadomość
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-06-2007, 23:28   Problem z odpalaniem na gorącym silniku

Problem powraca co kilka tygodni, i pojawia sie przez kilka dni. Najlepiej widać to przed przejazdem kolejowym: gaszę silnik rozgrzany do 100 stopni i za chwilę jedzie pociąg. Rozrusznik kręci a silnik nawet nie próbuje załapać. Przerzucam na bnzynę, chwilę kręci i odpala bez problemu. Po przerzuceniu na gaz można już normalnie jechać. Jeżeli samochód stoi dłużej i temperatura spadnie do 70-80 stopni na gazie pali bez problemu. Instalacja nie ma jeszcze roku, więc membrany i inne bebechy w parowniku bym wykluczył. Parę miesięcy po założeniu gazu też miałem to samo, ale jakoś samo przeszło, więc nie jest to chyba jakieś uszkodzenie czysto mechaniczne.
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-06-2007, 00:39   

Miałem identyko,ale u mnie był zużyty parownik i po zgaszeniu silnika gaz nie został całkiem odcięty bo gumki na zaworkach się rozleciały i silnik zostawał zalany.
Może rozbierz parownik to coś znajdziesz.Coś się przycina czy co :?:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-07-2007, 21:28   

Za parownik nie chciałem się brać ale zrobiłem parę innych rzeczy np.:wolniej jeździć na wyższych biegach żeby temperatura nie dochodziła do setki. Zdjąłem też rurę elastyczną między filtrem a kolektorem wydechowym(tą co dochodzi gorące powietrze). Problem zniknął, a ja uwierzyłem że Tempra 1.6 po mieście spala niewiele ponad 10l/100km. Wczoraj zmienialem przewody zapłonowe i trochę mnie denerwował brak tej rury, więc założyłem ją znów. Dzisiaj w ciągu dnia musiałem odpalać na benzynie bo nie chciał zaskoczyć. Mam pytanie: czy na LPG musi być zdjęta ta rura, czy może ten bimetal o którym piszecie się sp....ł i dlatego są tekie cuda. Jak jutro nie będzie padać sam spróbuję go obejerzeć.
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
titanea 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 165
Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-07-2007, 15:42   

Hah miałem identyczny problem i przycinał mi się ten jak by go nazwać termostacik w filterku powietrza wiec zrobiłem go na stałe żeby był otwarty problem znikł, co do rury to też ją zdjąłem bo autko mniej pali jakieś od 0,5 do 1 L (sprawdzone i udokumentowane)

link do fotki http://img71.imageshack.u...pic00050dc2.jpg
_________________
TIPO 1.4 I.E. 93 r. Gaźnik, Bialutki można go nazwać również TARANEM ;]
http://img137.imageshack....62/dowodya4.jpg

Ford Escort 1,8 TD MK VII Ghia - 1998
  
     assistance
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-07-2007, 17:08   

U mnie otwór w obudowie filtra na przewód od gorącego powietrza jest zaślepiony na stałe,a przewód od zimnego powietrza jest przeniesiony w okolice nadkole,żeby silnik zaciągał tylko zimne powietrze.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-07-2007, 22:09   

Lepiej chyba zaślepić - będzie wyglądało bardziej estetycznie. Jutro zmieniam filtr to coś z tym zrobię.

** Dodano: 19-07-2007, 21:28 **
Chyba mieliście rację. Rozbebeszyłem obudowę filtra i ten termostacik wyglądał jakby zakończył życie w pozycji otwartego dolotu przez rurę od kolektora wydechowego. Wychodząc z założenia, że jeżeli jakiś element nie jest niezbędny to można go pominąć, więc wymontowałem termostat. Zaraz musiałem pokręcić pokrętłem od gazu, bo nie chciał zapalić(nie wiem czy dobrze - jeden obrót w lewo). Teraz muszę wyjeździć zbiornik gazu i zobaczę ile pali bo zbiera się dużo lepiej. Zrobłem zdjęcia tego termostatu telefonem, jak przerzucę na kompa to wkleję.
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
snajper555 


Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 68
Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-08-2007, 14:53   

no i jak z tym spalaniem? jakie rezultaty?
  
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-08-2007, 21:26   

Spalanie nie zmieniło się. Jak jeżdżę spokojnie to niewiele ponad 10l/100, a jak normalnie się bujam to ponad 12.
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
wglogowski 



Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 126
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-08-2007, 06:47   

Ja miałem problem z spalaniem (12-14l w mieście) u mnie pomogła regeneracja mieszalnika od gazu teraz samochód pali max 10,8l w mieście i nie ma najmniejszych problemów z zapalaniem, wolnymi obrotami czy tam innymi usterkami nie muszę też kombinować z rurą od ciepłego powietrza. Ja nie widzę żadnej różnicy w spalaniu z tą rurą czy bez, zdjąłem bo mi się porwała i brzydko wyglądała ;)
_________________
KLIK
  
 
 
seba2020 



Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 11
Skąd: Wrocek
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 26-10-2007, 03:00   

Podłącze sie pod temacik. Mam taki problemik: Gdy jadąc na gazie silnik rozgrzeje mi sie do 90 stopni i troszke tak pochodzi , to silnik mi gaśnie, i moge dalej jechać tylko na benzynce :( jak wystygnie (ok 30minutek) puzniej znowu moge jechac na lpg. byłem z tym u gazownika i powiedział ze potrzebna regeneracja reduktora.( a przy okazji skasował 50pln) tak więc zwracam się do Was z prośbą o weryfikacje tego wyroku... a tymczasowym rozwiązaniem może być zdjęcie tego wężyka z ciepłym powietrzem o którym jak wyżej... mam tipka 1.4ie i jak by ktoś mógł wstawić jakieś zdjęcie, rysunek który to wężyk zdjąć bo nie jestem w tym mocny. Z GóRY DZIęKI ZA POMOC. POZDRAWIAM
  
 
 
SOBO 
witamy nowego



Dołączył: 13 Wrz 2007
Posty: 3
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 27-10-2007, 19:35   

Panowi !!!

to ja mam ciekawszy problem ale zaczna od początku auto mi paliło jak ciezarowa 19; w miescie gazu a silnik 1.4 gaźnik pojechałem do warsztatu koles obejzal itk i diagnoza brzmiała: trzeba wymienic kopułkę i palec no i kompletna regulacja, ok kupilem dalem wyregulowac po czym koles stwierdzil ze auto nie trzyma 90st (zreszta to racja) i przyda sie wymiana termostatu ale mowil ze to i tak nie było przyczyna takiego zachowania auta... (Ostatnimi czasy nie chciało mi jezdzic na gazie)... Tenze mechanik powiedział ze mam teraz jezdzic z tydzien na samej benzynie zeby przepalic troche go bo jest zamulony od gazu i dlatego tak jest. dzis mi sie skonczyla benzyna tym przealaniem zrobilem na Pb 95 ok.45 km/8l a przelaczylem na LPG i na rozgrzanym silniku po wcisniecu pedalu gazu auto GAŚNI musialem troche rezkrecic doplyw ale to w takim razie po co byla ta regulacja w warsztacie co myslicie o ten "naprawie" ???

rozpisalem sie ale licze na pomoc...
_________________
FIAT - SOBO RACING TEAM
  
 
seba2020 



Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 11
Skąd: Wrocek
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-10-2007, 21:02   

POCZYTAłEM, POMYśLAłEM I POGRZEBAłEM POD MACHą TROSZKE I WKONCU DOSZEDłEM GDZIE TEN WEżYK... ALE CZłOWIEK GUPI :sciana: ... PRZESTAWIENIE TEGO WężYKA ROZWIąZAłO MóJ PROBLEM. DZISIAJ STAłEM W KORKU DOBRE 45MINUT, SILNIK AZ SIE WIATRACZKIEM STUDZIł A TIPEK PIęKNIE NA GAZIE ZNOSIł TEN KOSZMAR I NAWET NIE MYSLAł ZEBY ZGASNąć! TAK WIęC SUKCES :lol: ALE JAK TO ZAWSZE BYWA JAK NIE UROK TO SRA... ZDECHłO MI łADOWANIE AKUMULATORA, ALE O TYM TO W INNYM DZIALE. PODZRAWIAM. A KOLEDZE "SOBO" ZYCZE POWODZENIA JA SIE PRZYZWYCZAIłEM ZE W MIEśCIE PALI 16LPG. A SILNICZEK TEż MAM 1.4
  
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 27-10-2007, 21:04   

seba2020, bez caps look piszemy :zolta:
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
seba2020 



Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 11
Skąd: Wrocek
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-10-2007, 21:05   

ok. sorki
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load