Problem z odpalaniem na gorącym silniku |
Autor |
Wiadomość |
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-06-2007, 23:28 Problem z odpalaniem na gorącym silniku
|
|
|
Problem powraca co kilka tygodni, i pojawia sie przez kilka dni. Najlepiej widać to przed przejazdem kolejowym: gaszę silnik rozgrzany do 100 stopni i za chwilę jedzie pociąg. Rozrusznik kręci a silnik nawet nie próbuje załapać. Przerzucam na bnzynę, chwilę kręci i odpala bez problemu. Po przerzuceniu na gaz można już normalnie jechać. Jeżeli samochód stoi dłużej i temperatura spadnie do 70-80 stopni na gazie pali bez problemu. Instalacja nie ma jeszcze roku, więc membrany i inne bebechy w parowniku bym wykluczył. Parę miesięcy po założeniu gazu też miałem to samo, ale jakoś samo przeszło, więc nie jest to chyba jakieś uszkodzenie czysto mechaniczne. |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-06-2007, 00:39
|
|
|
Miałem identyko,ale u mnie był zużyty parownik i po zgaszeniu silnika gaz nie został całkiem odcięty bo gumki na zaworkach się rozleciały i silnik zostawał zalany.
Może rozbierz parownik to coś znajdziesz.Coś się przycina czy co |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-07-2007, 21:28
|
|
|
Za parownik nie chciałem się brać ale zrobiłem parę innych rzeczy np.:wolniej jeździć na wyższych biegach żeby temperatura nie dochodziła do setki. Zdjąłem też rurę elastyczną między filtrem a kolektorem wydechowym(tą co dochodzi gorące powietrze). Problem zniknął, a ja uwierzyłem że Tempra 1.6 po mieście spala niewiele ponad 10l/100km. Wczoraj zmienialem przewody zapłonowe i trochę mnie denerwował brak tej rury, więc założyłem ją znów. Dzisiaj w ciągu dnia musiałem odpalać na benzynie bo nie chciał zaskoczyć. Mam pytanie: czy na LPG musi być zdjęta ta rura, czy może ten bimetal o którym piszecie się sp....ł i dlatego są tekie cuda. Jak jutro nie będzie padać sam spróbuję go obejerzeć. |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
titanea
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Gru 2006 Posty: 165 Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-07-2007, 15:42
|
|
|
Hah miałem identyczny problem i przycinał mi się ten jak by go nazwać termostacik w filterku powietrza wiec zrobiłem go na stałe żeby był otwarty problem znikł, co do rury to też ją zdjąłem bo autko mniej pali jakieś od 0,5 do 1 L (sprawdzone i udokumentowane)
link do fotki http://img71.imageshack.u...pic00050dc2.jpg |
_________________ TIPO 1.4 I.E. 93 r. Gaźnik, Bialutki można go nazwać również TARANEM ;]
http://img137.imageshack....62/dowodya4.jpg
Ford Escort 1,8 TD MK VII Ghia - 1998 |
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-07-2007, 17:08
|
|
|
U mnie otwór w obudowie filtra na przewód od gorącego powietrza jest zaślepiony na stałe,a przewód od zimnego powietrza jest przeniesiony w okolice nadkole,żeby silnik zaciągał tylko zimne powietrze. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-07-2007, 22:09
|
|
|
Lepiej chyba zaślepić - będzie wyglądało bardziej estetycznie. Jutro zmieniam filtr to coś z tym zrobię.
** Dodano: 19-07-2007, 21:28 **
Chyba mieliście rację. Rozbebeszyłem obudowę filtra i ten termostacik wyglądał jakby zakończył życie w pozycji otwartego dolotu przez rurę od kolektora wydechowego. Wychodząc z założenia, że jeżeli jakiś element nie jest niezbędny to można go pominąć, więc wymontowałem termostat. Zaraz musiałem pokręcić pokrętłem od gazu, bo nie chciał zapalić(nie wiem czy dobrze - jeden obrót w lewo). Teraz muszę wyjeździć zbiornik gazu i zobaczę ile pali bo zbiera się dużo lepiej. Zrobłem zdjęcia tego termostatu telefonem, jak przerzucę na kompa to wkleję. |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
snajper555
Dołączył: 24 Lis 2005 Posty: 68 Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-08-2007, 14:53
|
|
|
no i jak z tym spalaniem? jakie rezultaty? |
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-08-2007, 21:26
|
|
|
Spalanie nie zmieniło się. Jak jeżdżę spokojnie to niewiele ponad 10l/100, a jak normalnie się bujam to ponad 12. |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
wglogowski
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 126 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-08-2007, 06:47
|
|
|
Ja miałem problem z spalaniem (12-14l w mieście) u mnie pomogła regeneracja mieszalnika od gazu teraz samochód pali max 10,8l w mieście i nie ma najmniejszych problemów z zapalaniem, wolnymi obrotami czy tam innymi usterkami nie muszę też kombinować z rurą od ciepłego powietrza. Ja nie widzę żadnej różnicy w spalaniu z tą rurą czy bez, zdjąłem bo mi się porwała i brzydko wyglądała |
_________________ KLIK
|
|
|
|
|
seba2020
Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 11 Skąd: Wrocek
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-10-2007, 03:00
|
|
|
Podłącze sie pod temacik. Mam taki problemik: Gdy jadąc na gazie silnik rozgrzeje mi sie do 90 stopni i troszke tak pochodzi , to silnik mi gaśnie, i moge dalej jechać tylko na benzynce jak wystygnie (ok 30minutek) puzniej znowu moge jechac na lpg. byłem z tym u gazownika i powiedział ze potrzebna regeneracja reduktora.( a przy okazji skasował 50pln) tak więc zwracam się do Was z prośbą o weryfikacje tego wyroku... a tymczasowym rozwiązaniem może być zdjęcie tego wężyka z ciepłym powietrzem o którym jak wyżej... mam tipka 1.4ie i jak by ktoś mógł wstawić jakieś zdjęcie, rysunek który to wężyk zdjąć bo nie jestem w tym mocny. Z GóRY DZIęKI ZA POMOC. POZDRAWIAM |
|
|
|
|
SOBO
witamy nowego
Dołączył: 13 Wrz 2007 Posty: 3 Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 27-10-2007, 19:35
|
|
|
Panowi !!!
to ja mam ciekawszy problem ale zaczna od początku auto mi paliło jak ciezarowa 19; w miescie gazu a silnik 1.4 gaźnik pojechałem do warsztatu koles obejzal itk i diagnoza brzmiała: trzeba wymienic kopułkę i palec no i kompletna regulacja, ok kupilem dalem wyregulowac po czym koles stwierdzil ze auto nie trzyma 90st (zreszta to racja) i przyda sie wymiana termostatu ale mowil ze to i tak nie było przyczyna takiego zachowania auta... (Ostatnimi czasy nie chciało mi jezdzic na gazie)... Tenze mechanik powiedział ze mam teraz jezdzic z tydzien na samej benzynie zeby przepalic troche go bo jest zamulony od gazu i dlatego tak jest. dzis mi sie skonczyla benzyna tym przealaniem zrobilem na Pb 95 ok.45 km/8l a przelaczylem na LPG i na rozgrzanym silniku po wcisniecu pedalu gazu auto GAŚNI musialem troche rezkrecic doplyw ale to w takim razie po co byla ta regulacja w warsztacie co myslicie o ten "naprawie" ???
rozpisalem sie ale licze na pomoc... |
_________________ FIAT - SOBO RACING TEAM |
|
|
|
|
seba2020
Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 11 Skąd: Wrocek
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-10-2007, 21:02
|
|
|
POCZYTAłEM, POMYśLAłEM I POGRZEBAłEM POD MACHą TROSZKE I WKONCU DOSZEDłEM GDZIE TEN WEżYK... ALE CZłOWIEK GUPI ... PRZESTAWIENIE TEGO WężYKA ROZWIąZAłO MóJ PROBLEM. DZISIAJ STAłEM W KORKU DOBRE 45MINUT, SILNIK AZ SIE WIATRACZKIEM STUDZIł A TIPEK PIęKNIE NA GAZIE ZNOSIł TEN KOSZMAR I NAWET NIE MYSLAł ZEBY ZGASNąć! TAK WIęC SUKCES ALE JAK TO ZAWSZE BYWA JAK NIE UROK TO SRA... ZDECHłO MI łADOWANIE AKUMULATORA, ALE O TYM TO W INNYM DZIALE. PODZRAWIAM. A KOLEDZE "SOBO" ZYCZE POWODZENIA JA SIE PRZYZWYCZAIłEM ZE W MIEśCIE PALI 16LPG. A SILNICZEK TEż MAM 1.4 |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 27-10-2007, 21:04
|
|
|
seba2020, bez caps look piszemy |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
seba2020
Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 11 Skąd: Wrocek
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-10-2007, 21:05
|
|
|
ok. sorki |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|