|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
ktoś mnie chyba oszukuje.. czujnik ? |
Autor |
Wiadomość |
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-03-2011, 12:44 ktoś mnie chyba oszukuje.. czujnik ?
|
|
|
czołem,
pora zając się duperelami, które wyszły po zimie. Zobaczcie co mi pokazuje wskaźnik temperatury.
foto zrobiłem podczas jazdy na trasie, taka temperatura się utrzymuje cały czas.
Uprzedzam wstępne diagnozy:
- termostat prawie nowy
- układ odpowietrzony
- zalany w zeszłym roku płynem chłodniczym (Dynagel 2000)
- płyn nie wrze (po odkręceniu korka ledwo paruje)
- wentylator się załącza jedną małą kreskę dalej
- masa zrobiona przy okazji wymiany deski (zarówno ta pod aku jak i przy szkielecie w kabinie)
Silnik się nie przegrzewa. Moja diagnoza to oszustwo czujnika w bloku (nie wymieniany od nowości..). Mam urządzenie do pomiaru ale nie wiem jaki powinien mieć opór przy temperaturze roboczej tj 90-95C.
Co sądzicie o moim podejrzeniu i czy ktoś ma dla tego czujnika wartości oporności w zależności od temperatury ? |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
yeah90
Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 103 Skąd: Nowy Duninów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-03-2011, 13:02
|
|
|
Mosior, masz tak odkąd wymieniłeś deskę, czy to wyszło dopiero teraz Ja mniałem tak od razu po zmianie deski z "ubogiej" na identyczna jak Twoja i też myślałem, że coś jest nie halo (nawet podmieniłem czujnik o którym mówisz), ale to nic nie dało. sprawa się wyjaśniła przy okazji oględzin obrotomierza (podłączony był dobrze a na wolnych gdy silnik równo pracował pokazywał ~1400 obr.) więc rozebrałem zegary a tam widać było nieudaną ingerencję we wskaźniki (urwany zaczep obudowy itd.) więc wyznioskowałem,że ktoś już tu grzebał i najprawdopodobniej źle zamocował wskazówki.
Dodam tylko ze gdy włożyłem stare zagary temp. była ok! nagrzewał się prawidlowo itd. Jeżeli problem wyszedl teraz to faktycznie może być coś z czujnikiem ale w tej kwestii już nie pomogę :/ |
_________________ /F/I/A/T/ Tipo 1.4 cat i.e rocznik `89 - PEREŁKA
"Życie młodego kierowcy to wieczna rezerwa..." |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-03-2011, 13:16
|
|
|
na starych zegarach też zawyżał stąd moje przypuszczenie. W zegarach raczej nikt nie grzebał bo wyglądały od tyłu oryginalnie i bez usterek (był problem z jedną ścieżką ale to wskutek zbyt brutalnego demontażu.
Chciałem zmierzyć oporność, w ostateczności go wymienię na nowy i wskazówkę przestawię na blacie ale nie lubię takiego rozwiązywania problemów |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-03-2011, 13:49
|
|
|
jaką oporność powinien mieć ten czujnik to dokładnie nie wiadomo ale jest to termistor NTC więc czym większ temperatura tym mniejsza oporność. jeśli np zdejmiesz z niego wsuwkę to wtedy na desce powinna sie pokazać max temperatura. zresztą z powyższego opisu wynika, że wszystko pozostałe wykluczyłeś więc to musi być ubity czujnik |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-03-2011, 15:13
|
|
|
no cóż, pozostaje zainwestować 12zł i się przekonać |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
yeah90
Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 103 Skąd: Nowy Duninów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-03-2011, 18:15
|
|
|
Mosior napisał/a: | no cóż, pozostaje zainwestować 12zł i się przekonać |
Tylko tyle??? To nawet dla sprawdzenia mogłeś sobie wymienić hehe
Daj znać czy to to. |
_________________ /F/I/A/T/ Tipo 1.4 cat i.e rocznik `89 - PEREŁKA
"Życie młodego kierowcy to wieczna rezerwa..." |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-03-2011, 21:10
|
|
|
dam znać, może jutro kupię czujnik, litr Dynagela2000 i to zrobię. Dam znać jakie efekty. Jak nie pomoże to chyba sobie wskazówkę przestawię bo mi się pomysły skończyły |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|