wskaznik-poziom paliwa |
Autor |
Wiadomość |
solidboy
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 321 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-02-2009, 20:13 wskaznik-poziom paliwa
|
|
|
Co może być przyczyną, iż wskażnik paliwa (digital)szaleje jak glupi? Do zeszlego tygodnia bylo ok, 14 litrów paliwa- 3kreseczki, potem stopniowo malalo. Teraz po zatankowaniu tez 14 jest jedna i do tego z żółtą kreską na górze czyli rezerwą, po czym za chwilę znów są dwie,potem jedna i tak wkółko... |
_________________ była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 17-02-2009, 20:29
|
|
|
solidboy, powiem tak ten typ tak ma , spróbuj zatankowac troche wiecej i zobaczysz jak sie zachowuje jak jest wiecej paliwa, miałem to samo w tipku, pokazywał dobrze ale jak juz było ponizej 10l to szalał czasem nawet jak miał pół baku to potrafił rezerwe pokazac i ze jest pusto, poczym znowu wracał do normy. Spowodowane moze to byc wytartymi takimi sciazkami na pływaku w baku, rozkrec i zobacz, przeczysc moze pomoze, a jak nie to wymien. Moim zdaniem to bedzie napewno to |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
|
|
|
|
CZARNY
Wiek: 39 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 37 Skąd: Lubań
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-04-2009, 17:46 naprawa pompki paliwa
|
|
|
mam taki problem rozebralem pomke paliwa by normalnie wskazywal poziom paliwa i tu sie zaczal problem wasy sa powyginane na rozne strony w jakim polozeniu one maja byc(wrzucil bym fotki ale nie wiem jak)szybka pomoc
** Dodano: 01-04-2009, 18:48 **
zapomnialem dodac ze plytka ta bez nadruku rest wytarta i swieci sie jak lustro |
|
|
|
|
bogdan3560
witamy nowego
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 9 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-04-2009, 13:16
|
|
|
Witam kolegów, odnośnie tematu wskaźnika paliwa , ja mam problem w moim tipku wogule nie działa od wczoraj , niewiem co się stało a mam ten wskazówkowy nawet nie drgnie a żeby było ciekawiej to nawet dioda od rezerwy nie świeci, tak na próbę zwarłem końcówki w kostce przy czujniku i nic żadnej reakcji . Proszę o jakąś podpowiedź co może być , sam czujnik wydaje mi się że jest w porządku. |
_________________ bogdan |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 28-04-2009, 14:05
|
|
|
bogdan3560, odkręć deskę rozdz. I podociskaj kostki. Mam to samo - stało się tak po bawieniu się deską. Widocznie jakiś kabel się odpiął, ale mnie to nie przeszkadza bo i tak na LPG śmigam :p a cały czas rezerwa mi się świeciła. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
bogdan3560
witamy nowego
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 9 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-04-2009, 19:38
|
|
|
z kostkami kombinowałem, czyściłem te ścieżki miedziane i sprawdzałem po kolei ,nic nie dało ale awaria prawie już usunięta, kumpel pogrzebał mi przy kablach i znalazł usterkę , zgadnij co było ? |
_________________ bogdan |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 28-04-2009, 19:41
|
|
|
bogdan3560 napisał/a: | gadnij co było ? |
Przetarty kabel ?:D |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
bogdan3560
witamy nowego
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 9 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-04-2009, 19:54
|
|
|
nie do końca, choć nie wykluczone ale go nie znalazł (tego przetartego kabla) poprostu masa nie łączy,podłączył kabel do masy i jednego z przewodów wychodzącego z czujnika poziomu paliwa i wskaźnik działa ja to jutro muszę podłączyć porządnie i powinno być oki. Tak czy inaczej dzięki Ci za pomoc. |
_________________ bogdan |
|
|
|
|
rizuhc
witamy nowego
Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 7 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-05-2009, 19:23
|
|
|
Mam to samo.Proszę oszczegóły.akie to kable |
|
|
|
|
bogdan3560
witamy nowego
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 9 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-05-2009, 21:32
|
|
|
kolego rizuhc, nie pamiętam dokładnie jaki to był dokładnie ale to był dwu kolorowy jak się nie mylę to czerwono fioletowy ale nie jestem pewien na 100% . Spróbuj jeden z tych dwóch przewodów zewrzeć z masą na krótko i obserwuj wskaźnik paliwa , prawdopodobnie po zwarciu jednego z dwóch będzie reakcja że wskaźnik zacznie prawidłowo pokazywać poziom paliwa a jak zewrzesz drugi przewód z masą to wskaźnik przesunie się w drugą stronę do oporu, przynajmniej u mnie tak było. Zaznaczam że cały czas mowa o wskaźniku zwykłym niewiem jak reaguje elektroniczny. A sprawdzałeś wszystkie kostki za deską rozdzielczą?
** Dodano: 04-05-2009, 22:48 **
zapomniałem dodać że czujnik ma być cały czas podłączony. |
_________________ bogdan |
|
|
|
|
misiek
Wiek: 41 Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 10 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-01-2010, 14:29
|
|
|
a ja mam pytanie bo kupiłem niedwno tipo i skacze mi wskaźnik paliwa, ale nie o to mi chodzi. Czy lampka rezerwy działa normalnie kiedy nie działa wskazówka? Czy wskazówka jest zależna od lampki? pytam bo juz spotkałem sie z tym w niektórych autach że wskaźnik nie działał a kontrolka tak.
ps. co mam zrobić żeby ściągnąć manuala o naprawie wskaźnika paliwa, mam więcej jak 5 postów a dalej sie nie da :/ dzisiaj bede auto wybebeszał z wnętrza, wymieniał wykładzinę i fotele to bym od razu może to naprawił a nie wiem jak :/ |
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 29-01-2010, 15:32
|
|
|
misiek napisał/a: | co mam zrobić żeby ściągnąć manuala o naprawie wskaźnika paliwa, mam więcej jak 5 postów a dalej sie nie da :/ |
trzeba opłacić roczną składkę w kwocie 10 zł ;p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2010, 13:45
|
|
|
a ja dzisiaj zabrałem się za naprawę tej skaczącej wskazówki bo mnie już zaczęła denerwować. Wszystko zrobiłem zgodnie z instrukcją i sukces ! wskaźnik działa jak nowy.
Parę informacji po wymianie:
czas: 1.5 godziny (bez pospiechu)
cieżko było wykręcić wskaźnik bo od nowości nikt tego nie robił. Klucza nie miałem ale pobijając z wyczuciem młoteczkiem przez drewniany kijek poszło
Po rozebraniu wskaźnika okazało się na szczęście że ścieżki były przybrudzone a na wąsach się jakiś osad zrobił. Wyczyściłem spiritusem, wąsy przetarłem lekko papierem wodnym, odtłuściłem, lekko odgiąłem żeby trochę lepiej dociskały i jest git.
Dokręcenie wskaźnika to był spory problem więc posmarowałem uszczelkę oliwą, żeby miała lepszy poślizg przy dokręcaniu i od razu poszło - ten szczegół warto dopisać do manuala |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-02-2010, 20:32
|
|
|
a ja dodam od siebie, że w digitalu na pusty bak 60 zł (około 14 litrów niecałe)nie robi na nim wrażenie i dalej pokazuje nic. Wkurzyłem sie i dolałem za 65 jeszcze i teraz mam jedną kreskę przed pół baku. Czyli ok PO prostu nie lubi mieć rezerwy |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 23-02-2010, 13:07
|
|
|
Guzik, tez możesz mieć te sciezki wytarte, bo przy 14 litrach raczej powinno sie cos na wskazniku juz pokazac |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 25-02-2010, 12:08
|
|
|
Ale widzisz, jak zatankowałem drugie 14 to wskoczyło na 5 kreskę, czyli prawie pół baku i wychodzi na to, że działa prawidłowo, ale jeśli jest powyżej 20 litrów |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 25-02-2010, 12:10
|
|
|
Guzik napisał/a: | działa prawidłowo, ale jeśli jest powyżej 20 litrów |
No własnie, sam sobie odpowiedziałes |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 25-02-2010, 12:29
|
|
|
egon. napisał/a: | No własnie, sam sobie odpowiedziałes |
czyli trzeba naprawić, albo unikać rezerwy. Skłaniam się na razie ku drugiej opcji
Dzięki |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-02-2010, 12:35
|
|
|
Guzik, naprawa pływaka jest banalna, w dziale download jest całkiem fajny poradnik, albo nawet dwa. Tylko jeden zawiera zdjęcia z opisem a drugi same zdjęcia. Trzeba tylko uważać na małą plastikową opaskę i nie powykrzywiać takich dwóch blaszek |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 25-02-2010, 22:33
|
|
|
Tylko widzisz kolego, ja mam butlę z LPG zaraz nad pływakiem(chyba), nie wiem, musiałbym sprawdzić. Na razie aż tak mi to nie wadzi, bo unikam rezerwy jak ognia, a jak się wreszcie zrobi ciepło i sucho(to ważniejsze) to i za samochód się wezmę. Pompa wspomagania leży na półce trzeci tydzień i mi się nie chce jej wymienić też.
EOT |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-02-2010, 00:46
|
|
|
Guzik, w temprze to wygląda odrobinę inaczej, dojście do pływaka jest bardziej pod oparciem tylnej kanapy, tzn, ja jak ,,dłubałem'' przy pływaku to wymontowałem tylną kanapę(4 śruby ampulowe) i działałem bardziej od wnętrza kabiny niż od bagażnika. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-05-2010, 17:06
|
|
|
Bravo dla mnie
"Ale urwał" plastik z którego wychodzą wężyki. Pękła obudpowa(była pęknięta już,a przy dokręcaniu poszło dalej). Leje się benzyna. Wskaźnik chyba naprawiłem, ale nie jestem pewny. Sprawdzałem go niby w wiaderku z wodą i jakoś niespecjalnie dokładny był
Ktoś ma do sprzedania samą obudowę tą górną? |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Lacerta
Wiek: 32 Dołączyła: 20 Paź 2010 Posty: 11 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-11-2010, 20:23
|
|
|
Dopisuję się do tematu, bo chyba mam podobny problem. Jeśli to złe miejsce to nie bijcie ale lepszego nie znalazłam.
Kupiłam temprę niedawno, poprzedni właściciel wcale na benzynie nie jeździł ale po wizycie u "gaźnikowca" zostałam przekonana, żeby sobie autko gasić i odpalać na Pb. No to dolałam 10l, rezerwa zgasła na chwilę (wskaźnik jakby na chwilę się podniósł), potem zapaliła się znowu (wskaźnik spadł poniżej zera ) i tak zostało. Stwierdziłam, że pewnie dolałam za mało, żeby zgasić rezerwę i olałam. Może z tydzień pojeździłam odpalając tylko i gasząc na benzynie i już czuję, że w baku pustki. Dzisiaj po odpaleniu autko zaczęło się szybko dusić z braku wachy.
No i tu moje pytanie: czy szukać ewentualnego wycieku czy to może być wina tego, że baardzo długo nikt na benzynie nie jeździł?
Wiem, że przewody nie są w najlepszym stanie, bo już jeden był naprawiany ale wtedy czułam zapach wyciekającej benzyny i ciężko było to ominąć, gdy zajrzałam pod maskę. |
_________________ "Jak dorosnę będę Mercedesem" |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-12-2010, 17:49
|
|
|
nalej pół baku i zobacz na wskaźnik, jak nie drgnie to znaczy ze standardowy problem... |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
|