Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciężko chodzi kierownica i straszne drgania, skręca w prawo.
Autor Wiadomość
Andrzej1815 


Wiek: 34
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 45
Skąd: Czaszyn
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-01-2010, 10:45   Ciężko chodzi kierownica i straszne drgania, skręca w prawo.

Witam w moim tipie nie wiem dlaczego kierownica chodzi jak w ciągniku naprawdę trzeba się umahać żeby skręcić dodatkowo podczas jazdy skręca w prawo na różnych kołach które były wyważane, do tego coś strasznie z przodu tłucze nawet na luzie przy prędkości 20km/h.
  
 
 skype
 
kubek 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 459
Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 21-01-2010, 10:59   

Andrzej1815, na poczatek sprawdz koncowki wahaczy i jedz ustawic zbierznosc. to ze masz kola wywazone nie znaczy ze bedzie jechac prosto ;)
     Moneta
 
 
Rajek 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 453
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-01-2010, 11:40   

A to że tłucze to może łożysko Ci się kończy. Tak jak radzi kubek, jedź sprawdzić zbieżność i przy okazji sprawdzą Ci luzy.
     Moneta
 
 
wiki1982 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 853
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-01-2010, 12:20   

może być wina jeszcze w końcówkach drążków kierowniczych i nie nasmarowana maglownica.Nie masz czasem popękanych manżet na maglownicy albo w ogóle ich nie ma (też znam taki przypadek :) )
_________________
Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60
     assistance   Moneta
 
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-01-2010, 15:45   

wiec tak.. z tego co wiem to moje byle tipo :D (ale nie ten wlasciciel co od niego teraz kupiles - ja go mialem 8lat) ale nie wiem co pogrzebał gosc... na wakacjach 2009 wymienialem w nim wahacze na nowe wiec wyklucz odrazu czpienie wahaczy ani gumy. Jesli chodzi o koncowki drazkow tez byly w porządku ale nie robilem zbieznosci.. a co to puka to sam nie wiem, podejrzewalem niewywazone koło ale co to bedzie to ciezko powiedziec.. z tego co wiem silnik padł i duzo pali.. nie wiem co mowil Ci przelotny wlasciciel ale w moich rekach auto zakonczylo na 332tys.. jakbys chcial cos wiecej info to mozesz pisac pomoge chetnie bo zasluzyl mi ten tipek ;) ppzdr
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-01-2010, 23:23   

Andrzej1815, Jeśli chodzi o kierownicę to napisz czy masz wspomaganie w swoim wozie. Jeśli je masz to może przestało działać i stąd ciężko kręcić, druga sprawa - kończąca się maglownica - nienasmarowana, albo piach podszedł pod gumy i zaciera drążki kierownicze. Skoro wahacze i końcówki wykluczamy to za stukanie może faktycznie być odpowiedzialne łożysko - mi kiedyś w Tipo sporo krwi upsuło zanim doszedłem o co w tym chodzi
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Andrzej1815 


Wiek: 34
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 45
Skąd: Czaszyn
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-01-2010, 07:14   

Nie w tym aucie nie mam wspomagania. a co do łożyska to łożysko od skrzyni czy w kole???
  
 
 skype
 
wiki1982 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 853
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-01-2010, 13:40   

Andrzej1815, łożysko w kole.Jakbyś miał łożysko w skrzyni walnięte to by hałasowało tylko w aucie,nie ściągało by cie na prawo i normalnie mógłbyś skręcać bez problemu kierownicą
_________________
Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60
     assistance   Moneta
 
 
pawelF1 


Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 87
Skąd: SZCZECIN
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 05-02-2010, 12:21   

powiem tak masz podobne obajwy jak ja mialem jak mi mechanizm roznicowy strzelil w skrzyni. Jak jechalem prosto to bylo ok ale jak skrecalem to kierownica sama mi sciagala na prawo i musialem sie z nia silowac albo na lewo i tez sie musialem silowac i przy okazji to tez strasznie strzelalo w przednim kole

** Dodano: 05-02-2010, 12:23 **
ale nie zycze ci tego zebys mial roznicowke walnieta bo to jest masakra z wymiana skrzyni zalezy na co trafisz kto bedzie to robil itd. itp. ja msuialem dwa razy skrxzynei wymieniac bo peirwsza byla walnieta i do tego koszta uszczelek uszczelniaczy i pier*ol nie jest to taka tania impreaz z tym ze za wymiane placilem niesteety dwa ray bo dwa razy mi facet montowal skrzynie
  
 
Xingham 



Wiek: 34
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 199
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-02-2010, 14:22   

Ja miałem podobne objawy jak pawelF1, czyli ciezko chodzaca kierownica i sama odbijala i trzeba bylo sie nameczyc zeby skrecic, stukalo walilo itp. i tez to byl mechanizm roznicowy. Wiec najpierw polecalbym wjechac na kanal, podlewarowac, pokrecic kolem i posluchac gdzie to wali.

a moze przegub poszedl i stad ten problem?

Ale tak samo kubek i Rajek radzą wywazanie kol i ustawienie zbierznosci. dobrze jak jest wszystko ok i mozna jedna rzecz wykluczyc.
_________________
Tipo 1.4 gaźnik. 94r. benzyna - crash.
Ford Escort 1.6 16V Kombi 95r. benzyna/gaz
     assistance   Moneta
 
 
Andrzej1815 


Wiek: 34
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 45
Skąd: Czaszyn
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-02-2010, 20:03   

zmieniłem końcówki drążków zbieżność ściąłem ciężarek i tak dalej stuka i ściąga w prawo a przy hamowaniu w lewo co za auto :) co to może stukać
  
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load