Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tylne bębnowe - ręczny
Autor Wiadomość
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-09-2009, 22:30   Tylne bębnowe - ręczny

Witam. Posiadam z tyłu (niestety) hamulce bębnowe. Okładziny wymienione jakieś 400km temu, tłoczki również. Stan linek (ręcznego) oraz trójnika, dobry. Problem polega na tym, że ręcznego prawie nie ma...
Nie pytałem jeszcze nikogo czy tylne bębny są w stanie zablokować koła? Jeśli tak to gdzie może leżeć problem? linka naciągnięta na tyle, że dalej niż na 3 ząbek sie nie da zaciągnąć a samochód jedzie zwalnia bardzo powoli. z miejsca też można bez problemu ruszyć :(
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 14-09-2009, 22:55   

pisario, skoro podane przez Ciebie elementy są ok to jest jeszcze kwestia rozpieraków. Zdejmij bęben i podkręć nakrętkę na rozpieraku na tyle, żeby przy zwolnionym ręcznym bęben ciężko wchodził na szczęki. Gorzej jak już masz wydrapany już rant na bębnie, ale też powinno nieco pomóc.

Naciąg linki nie jest taki ważny jak rozpieraki. Ja mam ręczny na 4 ząbki ustawiony i idzie lekko, ale na 4 ząbku już lecę na zablokowanych kołach.
_________________
     Moneta
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-09-2009, 06:22   

pisario, przy 120km/h spróbowałem i zblokowało mi koła więc się da. Reszta jak mrk69, mówi, zdejmij bęben, rozchyl szczęki najlepiej jakimiś dużymi śrubokrętami i wyreguluj rozpieraki, muszą się bębny kręcić ciężko ale bez przesady, musi być słychać i czuć że szorują, potem naciągnij linkę nie za mocno tak żeby na 3 ząbku dobrze blokowało i można było pociągnąć jeszcze do 4 lekko, odpowietrz dla własnego zdrowia, potem wyreguluj podczas jazdy na brzytew i tyle
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
voots 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 113
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 15-09-2009, 06:35   

Yyyy.... Czyli, że jak? Szczęki powinny trzeć o bębny przy spuszczonym hamulcu?
_________________
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-09-2009, 07:22   

Trzeć nie powinny w żadnym wypadku.
Trzeba pamiętać, że tylnie zawieszenie pracuje, a razem z nim linki i to może powodować taki stan rzeczy, że np. gdy auto jest dociskane do podłoża (np. przejeżdżamy przez nierówność) to koła mogą być mimowolnie przyblokowywane (lekko ale zawsze). Bębny powinny okręcać się swobodnie. Za to okładziny powinny być w miarę blisko bębna. Najlepiej to wyczuć gdy zakładasz bęben. Powinień wchodzić z lekkim oporem (bo rant bębna będzie trochę ocierał). Jak już włożysz powinno być ok, gdyż okładziny będą "za rantem" bębna.

Sprawdź jeszcze czy linki pracują prawidłowo. Jak masz kanał wjedź na niego i zaciągnij ręczny. Zobacz czy w miarę równo linki się naciągają.

Acha i ostatnia sprawa. Szczęki są rozpierane przez takie ramię, która naciąga linka. To ramię potrafi czasem zapierać się o piastę koła i w efekcie się blokować. Sprawdź czy przypadkiem tak nie jest. Bo jeżeli tak to ręczny nię będzie dobrze działał.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-09-2009, 07:28   

Jak dobrze wyregulujesz bębny tzn że będzie samochód równo brał to i linki będą równo. I pamiętaj, do regulacji musisz mieć lużną linkę

** Dodano: 15-09-2009, 08:32 **
miszko, kolega ma nowe więc będzie miał ok, aczkolwiek uwaga cenna, ja jak kupiłem tipo to jakiś kretyn w warsztacie przyspawał ten sworzeń co łączy szczękę i to ramie, raz zaciągnięty ręczny zostawał i tarł
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-09-2009, 09:15   

Dzięki wszystkim. Ale kurde, bardzo nie lubie rozbierac bębnów.. dałbym to jakiemuś mechanikowi, ale nie mam zaufanego.. czeka mnie ciężka noc w garażu ;)
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-09-2009, 15:31   

pisario, Prosta sprawa, mnie rozleciała się blokada rozpieraka i sam się po jakimś czasie skręcał do pozycji wyjsciowej, co dawało w efekcie brak hamowania tyłu, brak ręcznego no i pedał hamulca dość głęboko szedł w podłogę. Naprawa tego zajęła mi jakąś godzinkę, łącznie z umyciem wszystkiego i nasmarowaniem rantu szczęki (bo skrzypiał przy hamowaniu) teraz hamuje jak szalony. Po zaciągnięciu ręcznego koła się blokują.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-09-2009, 23:56   

Mistrzu JAM_BELFEGOR :) jak mi powiesz jeszcze który to rozpierak i jak się za to zabrać to będę bardzo wdzięczny :)
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-09-2009, 00:03   

SAMOREGULATOR....

Podkrec je tak jakbys chcial je rozeprzec.....wyczuj moment, w ktorym zaczynaja trzec o beben....pozniej zaloz beben, je*nij motkiem, powinno sie uciszyc, pozniej jeszcze raz delikatnir podciagnij samoregulatorem, zaloz beben, walnij i operace powtorz...dojdziesz do momentu, w ktorym gdy bedziesz udezal w bebn to szczeki luz beda ciagle tarly o bebn, wtedy go sciagnij, delikatnie cofnij samoregulator i pozniej zaloz beben...koniec operacji, jak reczny nie bedzie jak brzytwa, to mozesz mnie nazwac idiota.... :)
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-09-2009, 11:26   

Heh... Dzięki Maniutek ;) Żebym ja jeszcze wiedział który to ten samoregulator... wszystko brzmi tak pięknie i prosto.. ;) Dla mnie brzmi. Spróbuje to zaraz rozebrać.
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 16-09-2009, 13:01   

pisario, samoregulator to takie ramię pod tłoczkiem. Jednym końcem zapiera się o jedną szczękę, a drugie o drugą. Przy jednym końcu jest nakrętka, którą regulujesz rozsunięcie szczęk w pozycji spoczynkowej, czyli bez zaciągania ręcznego i wciskania pedału hamulca.
_________________
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-09-2009, 18:54   

pisario, zaznaczyłem Ci na fotce kolorem czerwonym samo-regulator a zielonym nakrętkę którą się reguluje.Jak widzisz nacięte są na niej ząbki w jednym kierunku,po których przeskakuje blaszka blokująca skręcanie się samo-regulatora więc jeśli chcesz go skręcić musisz podnieść tą blaszkę.
A jeśli chodzi o ustawianie to tak jak pisali koledzy wyżej,czyli trzeba tak rozkręcić samo-regulator żeby szczęki delikatnie tarły o bęben.Po przejechaniu kilku dziesięciu kilometrów wszystko się ułoży a obcieranie ustanie.
Dodatkowo zaznaczyłem Ci na fioletowo sprężynkę której się przyglądnij przed demontażem żebyś potem wiedział jak ją założyć.


Koniecznie rozbierz,wyczyść i przesmaruj samo-regulator gdy będziesz wymieniał szczęki.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-09-2009, 19:09   

ZielonyTBG, Ty chyba masz te większe bębny nie 180mm?
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-09-2009, 19:24   

lazik666, mam kombiaka więc jest tu parę inny elementów. 8)
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-09-2009, 19:44   

ZielonyTBG, domyślam się ale pytam dla pewności bo widzę sześć różnic małych
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-09-2009, 20:41   

lazik666, nie wiem dokładnie jakiej są średnicy ale mam w domu dużą suwmiarkę do 250mm i mi jej brakło.Mają chyba 255mm czy coś takiego.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-09-2009, 22:19   

ZielonyTBG... mucias gracias :) Z taka instrukcją dla "lamusa" powinienem sobie poradzić :D Bardzo bardo dzięki :) Jutro się zabiorę
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-09-2009, 05:12   

No to już nie muszę nic pisać bo koledzy ci wszystko wytłumaczyli, ja tylko dodam od siebie jak będziesz rozbierał to wyczyść sobie wszystko i jak będziesz coś smarował to uważaj żeby nie pobrudzić okładzin, bo cała robota pójdzie na marne. Gdybyś chciał ściągać szczęki to po środku masz takie małe okrągłe blaszki ze sprężynkami, musisz je przekręcić o 90 stopni i odskoczą ci, teraz można ściągać szczęki. Niemniej bez zdemontowania piasty ta operacja do łatwych nie należy zwłaszcza ponowne naciąganie pozostałych sprężynek. Zobacz też czy nie ciekną ci cylinderki.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-09-2009, 18:44   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
musisz je przekręcić o 90 stopni i odskoczą ci,


Dodam tylko że najpierw trzeba tą blaszkę wcisnąć i dopiero przekręcić o 90° ;D
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-09-2009, 16:20   

Hej :)
Rozebralem dzis zgodnie z poleceniami wszystko, wyregulowalem obczyscilem i:
DZIALA :)
Moze nie blokuje kol przy 120, ale przy 50 tak :) pasuje.

Wielkie dzieki za pomoc
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-09-2009, 22:25   

5zł :)
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-12-2010, 18:22   

Witajcie ponownie. Problem znów się pojawił. Samoregulator naciągnięty do tego momentu ze nie mozna bebna nalozyc.. wiec delikatnie skrecilem zalozylem beben i nadal nic... linka naciagnieta bardzo mocno , tak ze reczny nie idzie dalej niz 1 zabek... boje sie ze urwe :badgrin: ..

W dodatku: prawe tylne kolo. Jak zaciagamy reczny to ta "łapa", która jest przy szczęce dochodzi do przodu łożyska i trze o niego.. (WHY!?) juz nawet się odkształciła a wokół obudowy łożyska wyżłobiła się, aż taka ścieżka od niej....

HELP.
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 05-12-2010, 20:54   

pisario, a jak bębny i szczęki? Pewnie bębny są już zajechane i dlatego musi się tak mocno rozkładać ta "łapa"
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-12-2010, 23:51   

No nie wiem... okładziny mają po jakies 3-4 mm... nie wiem co jest
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load