Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Project Tipo16VT
Autor Wiadomość
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-05-2008, 09:57   Project Tipo16VT

I nadszedł ten dzień w którym moje sedici doczekało sie przeszczepu "serca".




Oryginalnie był w nim 2.0 16V (160A8.046) ~147KM








Nowa jednostka napędowa pochodzi z Fiata Coupe 16VT.



Sprężyny z Coupe najprawdopodobniej wylądują w Tipo.



Jak narazie zapowiada sie ogromny naklad pracy i kupe kasy.W planach nowe panewki (dalej badam temat jakie) , BOV (Properfekt typII) ,intercooler z Iveco , nowe orurowanie i oczywiście dobry olej (Selenia racing,Motul 300V ,Valvoline vr1 lub Orlen rally)
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 20-05-2008, 10:01   

lordabarth, no niezle sie zapowiada, informuj nas na bierząco postepach :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-05-2008, 10:05   

No i wreszcie się zaczęło!
Kibicuję od samego narodzenia się pomysłu, a może i nawet wcześniej :roll: ;D
Rób foty! Jakiś super niespodzianek nie powinno być..
Walcz, a jak skończysz to daj się przejechać...no dobra, chociaż przewieź. :D
Pozdro
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 20-05-2008, 11:25   

lordabarth czekamy na postępy i kibicujemy bardzo mocno :D ogarniaj temat zawiasu czy podejdzie częściowo do sedici :D
i ja też piszę się na jazdę :D weźmiemy z Raku kratę browara i jedziemy do Ciebie :badgrin:
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Tomek_ff 



Wiek: 40
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 205
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-05-2008, 16:03   

Czyżby rodziło sie powoli najszybsze auto klubu TTT ?:)
Chłopaki kazdy by chciał sie przejechać :D
_________________
Była : Tempra 1,6 i.e cat. SX + LPG
Jest: BMW e36 coupe IS
     Moneta
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-05-2008, 18:40   

lordabarth, też chodził mi taki pomysł po głowie ale do zrealizowania po padnięciu tego silnika także dawaj na bieżąco relację. :D
  
 
rob 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 53
Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 487
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 20-05-2008, 19:02   

lordabarth, rób,rób konkurencja rośnie będzie z kim się ścignać :badgrin:
mogę ci załatwić kolektor wydechowy z nierdzewki taki jak u mnie,
aha wielkie dzięki za link na allegro, walczyłem jak lew :boks: i kupiłem za 350 zeta,podłączone i działa ok :)
pozdrówka i powodzenia w budowie :D
_________________
Fiat Ducato 2.3 JTD
Mazda MX3 1.6 16v
     Moneta
 
 skype
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-05-2008, 20:35   

rob, kolektor to pozniej albo nie do tego.Ten ma tylko szybko jezdzic a do HF bedziemy myslec.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-05-2008, 14:52   

Zapowiada się pysznie :food:
W końcu Tipo na turbinie, daj znać jak zbudujesz, nie omieszkam wpaść.
No i powodzenia i jak najmniej problemów.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 22-05-2008, 15:50   

lordabarth, przyjedziemy komisyjnie oblukać postępy i przewieść się :D każdy będzie miał bańke paliwa i browary :)


Znów czarne sedici w małopolsce ;D dodałem Cię do grupy ;)
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 27-05-2008, 12:26   

Szuszarka oil puszcza :? a po tym długim postoju to pewnie zacznie lac odrazu, ja bym pomyślał o zrobieniu odrazu nowych uszczelnień póki masz dobry dostęp do turbiny. Co do IC to mam nadzieje że zrobisz FMIC :D

Kibicuje projektowi :D
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-05-2008, 22:36   

ubek, no prosze, i znowu o browarach mowa haha moze bys sie dal tak swoja tempra karnac? malopolska w wielkopolsce mile widziana. Nie wspominajac ze na ten weekend masz zaproszenie w lubuskim
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-05-2008, 00:01   

Dzisiaj odebrałem części do rozrządu.

Pasek rozrządu: Conti tech
Pasek wałków :Goodyear
Rolka: SKF

jeżeli uda mi sie zapakować silnik jutro to jade do znajomego serwisu opon
wymieniać panewki (parę silników już tam złożonych było :lol: )

Odkręciłem na razie jedna podporę walu i jeden korbowód i jak na razie wal wygląda zadowalająco.Jak wyciągnę cały to pomierzę mikrometrem.
już nie pamiętam na jakim forum wyczytałem ze włosi wymieniają panewki po 160tyś.km w Laciach Integrale i Fiatach Coupe.Z racji ze mój ma jakieś 90tyś mil należy wymienić paneweczki zanim wal będzie wart tyle co wazy (tych wałów sie nie szlifuje a nowy jakieś 3000zł)






Hipo co do FMIC to sprawa rozbija sie o kasę i o czas bo w kraju jestem tylko do końca czerwca.
Tak samo wygląda sprawa z turbiną .zobaczę ile czasu zostanie mi po włożeniu silnika.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
gepard 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 306
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-05-2008, 07:35   

lordabarth, czy oby masz wszystkie części do rozrządu? W mojej wersji silnikowej 2.016V oprócz tego co wymieniłeś wyżej wymienia sie także łożyska na dwóch rolkach prowadzących.
_________________
Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane :(
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy

http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm
     assistance   Moneta
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-05-2008, 21:35   

gepard napisał/a:
lordabarth, czy oby masz wszystkie części do rozrządu?


Wiedziałem ze sie ktoś przyczepi jak napisze rolka a nie rolki.gepard wiem ze sa trzy.Nie pierwszy to 2.0 silnik jest mój ;D .Musze je wyciągnąć bo sieroty w sklepach pracują jak nie pokażesz to złe zamówi
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
gepard 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 306
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-05-2008, 22:01   

lordabarth napisał/a:
Musze je wyciągnąć bo sieroty w sklepach pracują jak nie pokażesz to złe zamówi


Racja ja miałem z tej racji auto rozgrzebane pięć dni.
_________________
Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane :(
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy

http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 29-05-2008, 12:02   

gepard napisał/a:
Racja ja miałem z tej racji auto rozgrzebane pięć dni.


Ja trzy...
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-06-2008, 19:13   

Niestety pokonalo mnie Tipo :red_kartka: Najwidoczniej mialo jakiegos dzwona albo "nasi tu byli". a mianowicie nie moglem wyciagnac pedalow zeby zmienic na hydraliczne i w tym momecie miarka sie przebrala.TIPO JEDZIE NA ZLOM.Wymatuje co bedzie dalo sie sprzedac a reszte na zlom.Legalnie z papierkiem o utylizacji.Jezeli ma ktos zapotrzebowanie na czesci to chetnie służę.SILNIK TURBO ZOSTAWIAM.

ODBIOR TYLKO OSOBISTY>Nie mam czasu wysylac.



konikksChcial siedzenia wiec najprawdopodobniej zarezerwowane.

Jestem w kraju do 25 czerwca.

A mialo byc tak pieknie.

Moj nr. 511 336 465
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-06-2008, 19:23   

lordabarth napisał/a:
.TIPO JEDZIE NA ZLOM.

co Ty gadasz :?: to do czego wrzucisz ten motor :?:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 10-06-2008, 19:25   

lordabarth, tyle pracy psu w dup* :sciana:

Ile byś chciał za heble na tył?? Zaciski jarzma itd?
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-06-2008, 19:46   

lordabarth napisał/a:
Niestety pokonalo mnie Tipo :red_kartka: Najwidoczniej mialo jakiegos dzwona albo "nasi tu byli". a mianowicie nie moglem wyciagnac pedalow zeby zmienic na hydraliczne i w tym momecie miarka sie przebrala.


Bo to nie taka prosta sprawa, seryjnie całe mocowanie pedałów oprócz śrub jest klejone do karoserii na jakieś badziewie, jak cieliśmy z kumplem temprę na złom to też daliśmy za wygrana i przednia gródź poszła na kilogramy razem z pedałami.

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 10-06-2008, 21:37   

Tak troche wtrącę w temat ale dużo roboty jest ze zmianą motorka z 1,4 na 1,4 turbo? bo kumpel ma w uniaku i z pozoru na pierwszy rzut oka to one sie nie różnią. Kto mi odpowie?
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-06-2008, 22:01   

O kur**, no co Wy..
Aż taki to problem?
Jakiś mesel i młotek nie da rady? A może wyciąć kawałek grodzi i wspawać z pedałami? Ale szkoda.

1.4T powinno wejść też plug&play
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-06-2008, 22:09   

:roll:


lordabarth :red_kartka:


Z taką pierdołą się poddać ? piłka w garść i lecisz pedały razem z kawałkiem grodzi, później wspawać i już. A jak nie to zrobić sprzegło na linke zamiast hydraulicznego i tyle.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-06-2008, 22:13   

Pewnie łatwo nam mówić, bo nie my ślęczymy przy tym Tipku, żeby zrobić z niego pożeracza golfów, ale trochę to głupio brzmi jeśli zamierzasz poddać się z powodu pedałów. Może Raku ma rację? Na pewno warto byłoby spróbować, no chyba że jest więcej problemów z tym autem i po prostu nie masz na to siły.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load