Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Blachy i kielichy
Autor Wiadomość
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 04-04-2010, 20:23   Blachy i kielichy

Witam. Posta tego kieruje do wszystkich posiadaczy TT którzy niestety muszą uporać się z walka z ruda... I chciałbym dowiedzieć sie od was Panowie jak sobie z nią radzicie ? Ja mam strasznie przeżarte przednie kielichy i chciałbym jakoś to naprawić a jak nie to chociaż zamaskować. Macie jakieś pomysły jak można to zrobić ? jakieś magiczne środki czy coś ? A i jak konserwujecie swoje blachy ? Bo przeglądałem forum i większość waszych aut jest w eleganckim stanie ;D Nie to co moja biedna tempra po zimie :? Głowie atakowane są okolice tylnych nadkoli i progi :? Macie jakieś sposoby na poprawienie żywotności tych nie szczęsnych blach fiata ? Wypowiedzcie się jak to jest z waszymi autami i jak sobie z tym radzicie ;D Wkurzają mnie ludzie którzy ciągle do mnie mówią a weź sprzedaj to nie warto już tego robić :? A mi ten samochód bardzo się podoba i pomimo swojej awaryjności :| Na przekór im wszystkim chce udowodnić ze będzie z tego jeszcze zaje*** woź i jeszcze nie jednemu na niego widok będzie chodził gul 8) Pozdrawiam wszystkich posiadaczy TT :D
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 04-04-2010, 22:22   

blachy mam ocynkowane, nawet podłoga zdrowa. o kielichy chyba nie masz się co martwić, były żeliwne. Napiszę tak, cały samochód zniknie od rdzy a kielichy dalej zachowają swój kształt.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 04-04-2010, 22:47   

http://forum.tempra.org/t...ighlight=z%B3om

http://forum.tempra.org/t...a+antykorozyjna
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 04-04-2010, 23:22   

jak wspomniał kolega Jelcyn, blachy w tipo są ocynkowane i same z siebie nie gniją nawet po 20 latach.
fakt faktem ale są miejsca bardziej narażone na gnicie np. element gdzie jest wlew paliwa lub tylne nadkola.
ja np. robię tak : tam gdzie pojawił się ślad rdzy ( nadkola ) traktuje pilnikiem/ papierem ściernym do gołej blachy, kładę warstwę preparatu antykorozyjnego, później lakier ( zawsze mam w garażu taka puszkę 200ml lakieru idealnie dobranego )
i mam spokój na pół roku, później czyli np. przed zima zabieg powtarzam. jeśli chodzi o elementy nie widoczne czyli np. kielichy możesz je "pociągnąć" papierem ściernym i pokryć farbą "hammerite" mała puszka kosztuje 10zł. kolor nie będzie idealny ale powstrzymasz w ten sposób rdzę no i jakoś to będzie wyglądało ( np czarna farba )
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-04-2010, 01:16   

Leśniczy, ocynk ocynkowi nierówny. mnie poważnie, w kilku miejscach ruda wyłazi, nie ukrywam, ale w podłodze np dziur nie ma,progi trochę zżera, w innych miejscach gdzie lakier został naruszony też się pojawia, ale jak chodzi o kielichy wokół których ,,kręci'' się temat uważam, że nawet bez hammerite`a nie ma się o co martwić. Napewno nie dojdzie do sytuacji w której auto ci sie położy, bo przez korozję pękł ci kielich. Czytałem o przypadkach połamanych mocowaniach wahaczy, gdzie blacha nie wytrzymała, ale to dotyczyło tylko trzech modeli: ,,garbusa'', fiata 126p i trabanta(w tym ostatnim to mojemu śp dziadkowi tak się wbiło w podłogę). Ale litości, kielichy masz z grubego żeliwa, nawet jak nie wygląda to elegancko to swoje zadanie będą pełniły jeszcze przez długie lata.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 05-04-2010, 01:25   

Jelcyn, sąsiadowi 2 miechy temu w golfie III tylny amor wpadł do bagażnika z powodu rudej :D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-04-2010, 01:27   

Luczu, zacznijmy od tego, że w g3 kielichy są ze zwykłej stalowej blachy, w T/T z żeliwnych odlewów. nie ma opcji, żeby taki ci się popsuł
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-04-2010, 09:55   

Jelcyn, spoko kielichy wytrzymają ale Keray69, coś wspominał chyba o aspekcie wizualnym no więc jak juz wspominałem mozna je pomalować farba "na rdze" np w kolorze czarnym :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 05-04-2010, 12:08   

No z tymi kielichami to mnie trochę panowie uspokoiliście ( Bo naprawdę strasznie są przeżarte) Szczerze to palcami można zrywać z nich metal :| i kolega mówił ze żeby to jakoś wyglądało to je będzie trzeba zaszpachlować a dopiero potem czymś pomalować :? Wspominał coś tez o jakimś kleju ;D ale dokładnie nie pamiętam o co chodziło ;D A co do blach niby ocynkowane ale ale straszne ogniska rudej do gołej blachy mam tez na tylnych drzwiach w okolicach uszczelki od okna :? I na masce w okolicach prawej lampy :? Koleś z warsztatu blacharsko lakierniczego powiedział do mnie ze się nie opłaca tego robić i lepiej już kupić parę tylnych drzwi co o tym myślicie ? Ma racje czy raczej nie ma pojęcia ? :| A no i jedno potężne ognisko rdzy na tylnym błotniku ( hehe bardziej to dziura w kształcie pieści) No ale mam już kupiony błotnik i go całego wymienię i pomaluje ;D
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-04-2010, 12:15   

opłaca się wymieniać tylko w sytuacji, kiedy te co masz są przeżarte na wylot, a kupowane są w idealnym i nie trzeba zmieniać koloru. Jeśli to tylko powierzchniowa korozja, to dużo lepiej oczyścić fragment i podmalować. To co mówił lakiernik, to miał na myśli zabieg w jego warsztacie. Ja całe drzwi zeszlifowałem i pomalowałem we własnym garażu za koszt około 80zł
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 05-04-2010, 12:27   

Kiedyś był po prostu burchelek i poprzedni właściciel o to nie dbał i rdza poszła w głąb blachy :| I teraz są potężne ogniska bez lakieru niestety :? O to nie wiele cie to kosztowało ;D
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-04-2010, 12:30   

same materiały, ale mniejsza o to, porób zdjęcia tych miejsc z rdzą, będzie nam łatwiej ocenić czy da się to uratować.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 05-04-2010, 12:35   

Ok potem wyskoczę i pstryknę kilka fotek ;D



Tak jak obiecałem są fotki ;D Sory za jakość ale fotka robiona telefonem. Wiec wybaczcie. Niestety nie udało mi się zrobić fotek kielichów, bo tel zamókł, bo w moim mieście cały dzień strasznie leje :| ...
  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 05-04-2010, 19:32   

To ja dodam troszke od siebie... w sobote zaciekawiła mnie ruda pojawiajaca sie na tylnych błotnikach wiec postanowiłem cos z tym zrobic. Jako ze powierzchowna zaprawka to rozwiazanie "na chwile" postanowiłem odkrecic błotnik (5 srubek) i zaatakowac go tez od srodka - okazało sie że blacha od srodka równiez zaczela rdzewiec. Czyszczenie do gołej blachy, na to kilka warstw farby antykorozyjnej i dwie warstwy "koloru". Ta sama czynnosc czeka mnie z drugiej strony ale mam nadzieje ze na jakis czas pomoze. I tu apel do wszystkich - jesli widzicie pierwsze objawy rdzewienia to warto odkrecic błotnik i zerknąc do srodka.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 06-04-2010, 21:54   

Hehe ja swój błotnik przed wyminą. Zabezpieczyłem od środka dość duża warstwa mini ;D Mam nadzieje ze wystarczy :roll:

A to kolejna porcja fotek tym razem kielichy ;D




Ostania fotka to taki bonus hehe ;D Arsenał do remontu jakim dysponuje na obecna chwile ;D Mam nadzieje ze wystarczy :roll:

** Dodano: 08-04-2010, 21:37 **
Ktoś wypowie się i powie czy coś będzie jeszcze z tych kielichów i całej reszty ? ;D
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-02-2012, 19:45   

Keray69 napisał/a:
Hehe ja swój błotnik przed wyminą. Zabezpieczyłem od środka dość duża warstwa mini ;D Mam nadzieje ze wystarczy :roll:

A to kolejna porcja fotek tym razem kielichy ;D


[url=http://forum.tempra....730.jpg]Obrazek[/url][url=http://forum.tempra....731.jpg]Obrazek[/url][url=http://forum.tempra....732.jpg]Obrazek[/url]

Ostania fotka to taki bonus hehe ;D Arsenał do remontu jakim dysponuje na obecna chwile ;D Mam nadzieje ze wystarczy :roll:

** Dodano: 08-04-2010, 21:37 **
Ktoś wypowie się i powie czy coś będzie jeszcze z tych kielichów i całej reszty ? ;D








czy tipo z wymienionymi kielichami jest bezpieczne?
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-02-2012, 13:16   

EASYKATO, bezpieczniejsze niż ze starymi pod warunkiem że dobrze zrobione, szczególnie na dziurach :)
     Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-02-2012, 15:36   

do każdej fury się rudy wcześniej czy później dobiera ale super efekty daje coroczny przegląd (ja go robię zawsze na wiosnę). Oglądam dokładnie całe nadwozie i spód i ew drobne ubytki od razu robię. Szlifuję do blachy, cortanin F, podkład i lakier albo boll w zależności gdzie.

Tipek 19 lat i na razie zdrowiutki. Najważniejsze więc robić na bieżąco !

P.S.
cortanin F + podkład daje trwały efekt.
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-02-2012, 16:49   

I tak się powinno robić, a nie wiem jak można doprowadzić do takiego stanu jak wyżej na zdjęciach. Ruda nie wychodzi w miesiąc do takiego stopnia.
  
 
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-02-2012, 09:42   

mac1us, nawet w dwa lata tak nie zeżre blachy...no chyba, że w polonezie ;)
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-02-2012, 22:52   

Koledzy co do tego ocynku to trochę się wtrącę ponieważ Tipo i Tempra miały ocynkowane tylko zewnętrzne elementy karoserii. Tak czytałem ostatnio w książce "Sam naprawiam". Było napisane że tylko elementy jak dach, błotniki, drzwi (podwójny ocynk) miały ocynk. Natomiast wydaje mi się że podłoga wcale nie jest ocynkowana i elementy znajdujące się pod maską. O wspornikach zderzaka już nie wspomnę. Mogę się mylić a może to i prawda. Tak wyczytałem. Jak coś to proszę poprawić. Nie zamierzam się sprzeczać w tej kwestii.

P.S. Na chłopski rozum weźcie sobie dla porównania Opla Astrę I z 93 roku. Podłoga w tych autach trzyma się znakomicie choć nie była w ocynku ale robiona z grubszej blachy. Progi, błotniki się sypią bo są z cienkiej blachy.

Teraz Tipo z 93 roku jeżdżące u nas. Na bank podłoga będzie zeżarta. A błotniki choć cienka blacha ale ocynkowana będą całe.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-02-2012, 22:59   

Moja Delta jest z lutego 94 rok i korozji pod spodem niet, w ogóle, a dlaczego, bo kraj też się liczy. Mój wóz na razie jeździł przez chyba 3 lub 4 zimy oraz pochodzi z Włoch. Jakoś za cholerę nie chciałbym non stop robić Astry z zewnątrz, wole raz czy 2 razy do roku położyć się pod Dedrę taty i moją Deltę i mieć spokój.
  
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 24-02-2012, 23:37   

Lasgo07 napisał/a:
Teraz Tipo z 93 roku jeżdżące u nas. Na bank podłoga będzie zeżarta. A błotniki choć cienka blacha ale ocynkowana będą całe.

Ciekawe, bo w temprach jest odwrotnie, tzn przynajmniej jak chodzi o Łajzę. Podłoga bez najmniejszej dziurki a tylne błotniki są na wylot.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 26-02-2012, 08:05   

Jelcyn napisał/a:
Podłoga bez najmniejszej dziurki a tylne błotniki są na wylot.

Potwierdzam - u mnie tak samo - podłoga bez zarzutu, natomiast tylne błotniki naprawiałem.
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load