|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Po dzwonie |
Autor |
Wiadomość |
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-02-2012, 20:26 Po dzwonie
|
|
|
Witajcie. Dzisiaj zmieniałem lampy przednie w swoim Tipo i zaobserwowałem coś złego jeśli chodzi o pas przedni i podłużnicę od strony kierowcy.
Otóż jak wiecie, moje auto miało przygodę zeszłej zimy jak było jeszcze w rękach pisaria. Naprawa była robiona na szybko. Głównym problemem było wgięcie belki pod zderzakiem. Zostało to wyprostowane lecz ja zaobserwowałem dzisiaj więcej mankamentów.
Oto zdjęcie z kolizji:
Wiadomo o co chodzi.
Po złożeniu wygląda to tak:
Na zdjęciu wyraźnie widać że lampy, zwłaszcza ta od strony kierowcy leci do dołu.
Mało tego luknijcie tu:
Widać nie spasowanie zderzaka, jest tak po obu stronach auta i to napewno nie są wsporniki ponieważ zderzak nie lata luźno. Warto też zauważyć że gdy pas zamkowy poszedł do dołu to tak jak pisario pisał w swoim poście, niemożna było zamknąć maski więc została maxymalnie opuszczona do dołu na zamku. Dlatego też są nie równe szczeliny patrząc z profilu auta na błotnik i maskę.
Po rozebraniu lamp porobiłem kilka fotek aby ułatwić wam wyciągnięcie wniosków co jest do roboty aby wszystko spasować tak jak powinno być. Ja wiem na 100 procent że pas zamkowy jest do wymiany ale czy coś jeszcze trzeba zrobić, wyprostować ? proszę o pomoc bo do zlotu chciałbym to powoli ogarniać.
|
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-02-2012, 20:52
|
|
|
mercedesa nie zrobisz,sam musisz dopasowac szczegoly i bedzie git! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-02-2012, 20:56
|
|
|
kamilsitek1983, tyle to ja wiem. Ale uszkodzenia nie są duże i są do zrobienia napewno nawet w warunkach domowych tylko proszę Was o jakieś sugestie od czego zacząć ? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-02-2012, 21:01
|
|
|
Lasgo07, Ciężko będzie ci to spasować, albo dużo cierpliwości, albo podjedz do kogoś kto robi długo w blacharce, czasem taki fachowiec szarpnie 2 razy stuknie 3 razy młotkiem i będzie prosto... możesz spróbować zmienić pas przedni, jeśli nadal będą lampy "lecieć" to już trzeba z mocowaniami kombinować i doginać, fabryki już nie zrobisz, chyba ze cały przód nowy wstawisz, zwłaszcza że auto ma już swoje lata i nawet ze starości/ korozji traci trochę właściwości i nie które elementy będą się naturalnie rozchodzić... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-02-2012, 21:10
|
|
|
jak cos to poreguluj na tych srubach co trzymaja pas przedni.Blotniki pasuja ci w miare do drzwi? |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 23-02-2012, 21:27
|
|
|
Lasgo07, Gra nie warta świeczki, z tego co widzę to wózek nie jest jakiś zgniły strasznie, ja bym nic nie robił, przelatał jeszcze rok - dwa, sprzedał auto i kupił coś młodszego, no chyba że się do niego przywiązałeś,2 lata z tym pojeździsz ale potem to już będzie szrot. to jest stare auto w które nie opłaca się pakować kasy bo ci się to nie zwróci. wydasz i sprzedasz go za grosze o ile w ogóle sprzedasz. "Po złożeniu" wygląda ok i tego sie trzymaj.
Uniaka miałem blachowo w gorszym stanie i nie przejmowałem się nim, śmigałem 2 lata i gdyby nie traktor dalej bym śmigał bez remontu.
takie jest moje zdanie. |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-02-2012, 21:41
|
|
|
kamilsitek1983, no błotniki pasują idealnie do drzwi.
Świstak, wiadomo że nie będę prowadzał do blacharza bo za samo rozebranie policzy sobie sporo. Chciałbym zrobić to u siebie na podwórku jeżeli się da oczywiście. A wiadomo idą ciepłe dni i można rano na spokojnie rozebrac i cos po prostować. Z tego co zauważyłem do podłużnica od strony akumulatora jest trochę skrzywiona przy końcu. Dokładnie jak kończy się masa od aku. Jest takie załamanie w dół. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-02-2012, 21:52
|
|
|
ten poprzeczny wspornik podłużnic najwidoczniej lekko sie skrzywił w dół dlatego zderzak "wisi" podciągnąć do góry będzie ciężko... lepiej od tych mocować ( do których obecnie zderzak jest przyczepiony jakimiś drutami ) wyprowadzić lub dospawać blaszki pozwalające na montaż zderzaka w tych punktach jakie 10mm wyżej. pas też może być jakiś taki podejrzany chociaż na fotkach tego nie widać....
powiem ci tak, po podobnym dzwonie gdzie auto zostało wyprostowane na ramie, a zderzak kupiony nowy też miałem problemy ze spasowaniem tego wszystkiego kupy :/
pas wyglądał na prosty, a grill i tak nie leżał równo. mimo "profesjonalnej" naprawy spasowanie elementów juz nigdy nie było takie jak przed dzwonem :/
więc tez pewnie cudów nie zrobisz ale pobawić zawsze się można
http://forum.tempra.org/t...ght=reaktywacja |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-02-2012, 21:59
|
|
|
Leśniczy, no u mnie pas nie wygląda na prosty. Na zdjęciach może tego tak nie widać. A co do wsporników zderzaka to planuję zwalić zderzak i je spróbować trochę wyciągnąć do przodu. Wtedy może szczelina się zrówna. Na bieżąco będę poziomicą sobie sprawdzał czy jest wszystko równo i pomału naciągał. Oczywiście wezmę sobie do pomocy kogoś kto trochę się zna na rzeczy.
Ale sami wiecie. Kocham to auto i drażnią mnie takie fuszerki bo inaczej tego nazwać nie mogę. Można było poświecić jeden dzień więcej i zrobić to jak należy. No ale nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem. Trzeba działać. Jak się nie uda to trudno. Najważniejsze że auto prowadzi się prosto i nie ściąga go.
Jak macie jeszcze jakieś propozycję to śmiało pisać. Będę wszystko notował i próbował w najbliższym czasie. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 24-02-2012, 00:28
|
|
|
Lasgo07, w sprawie naciągania/prostowania wal do meter30 |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-02-2012, 15:09
|
|
|
Przy okazji mógłbyś wsporniki wymienić, bo już nie wyglądają zbyt świeżo Fakt że bardzo ciężko dostać, szczególnie prawy, ale dla chcącego nic trudnego. W sklepie zawsze były tylko na lewą strone, w ASO tak samo, ale na allegro był jeden komplet Mam spokój na kolejne 16 lat |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 27-02-2012, 14:05
|
|
|
Dla pewności to najlepiej jakbyś wziął inne Tipo na wymiar i zmierzył odległość od podłużnic. Belka się zgięła ale i też w jakimś sposób rozciągneła. Więc jak ją pociągniesz i wyprostujesz to i tak nie "trafisz" z wymiarem. Najlepiej to zwalić całość, ustawić odległości i wspawać nową. Lub to już tylko moja opinia, przeciąć belkę w połowie, wyprostować połówki, jak trafisz z wymiarem to zaspawać, a z tyłu jeszcze dać (wspawać) blachę poprzecznie do wzmocnienia. Jak belka się tak zgięła to podłużnice też poszły do środka, zatem i mocowanie silnika też wisi w innej pozycji. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|