Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Konserwacja podwozia...
Autor Wiadomość
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-06-2006, 12:33   Konserwacja podwozia...

Mam pare pytan czy ktos robil w profesjonalnym zakladzie ile to kosztuje ?? Moze tkos moze polecic jakis warszta na Slasku tkory zrobi to dobrze i tanio :P Bo dobrze to mam ale tanio nie robia buuuu :/
Czy ktos robil sam? jesli tak to jakich srodkow uzyl co i z czym sie je tylko dokladnie :P

Tak sobie mysle ze sesja sie konczy robota wskoczyla to temperowce zrobie niespodzianke :]

Acha i jeszcze jedna sprawa :/ Zluszcza mi sie dach z przodu i z tylu normalnie jak to zobaczylem to az nie wierzylem :( I zaczyna wychodzic ruda myslicie ze wystarczy sciagnac rude jakis coritian czy jak to sie zwie podklad i lakier i powinno byc ok ??
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
wglogowski 



Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 126
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-06-2006, 13:50   

Ja robiłem sam. Uważam że jak coś ma być dobrze zrobione to trzeba to zrobić samemu. Do konserwacji spodu po oczyszczeniu najpierw poszedł podkład chlorkowy a póżniej rozgrzany ABIZOL (Takie czarne ustrojstwo do konserwacji różnych rzeczy w budownictwie) Po roku jak to robiłem nie widać śladów rdzy. Przy okazji wyjmowałem także dywaniki i konserwowałem od środka. Zauważyłem że większość dziur w podłodze powstało właśnie od środka samochodu. Tam po wyczyszczeniu poszedł 2 x podkład chlorkowy i BITEX dodatkowo w porgi wlałem rozgrzany ABIZOL wymieszany z niewielką ilością przepalonego oleju.

Upie*rzyłem sie przy tym jak diabli ale było warto :)

U mnie też się łuszczy lakier na dachu (przy uszczelkach od szyby) Jak robiłem konserwacje to lakiernik mi to zrobił (jakiś podkład + lakier) ale teraz znowu wychodzi i musze też coś z tym zrobić.
_________________
KLIK
  
 
 
KRET 



Wiek: 43
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Sieraków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-06-2006, 09:19   

też robiłem to samemu, nawet całkiem niedawno bo w majowy dlugi wekend. U mnie bylo również sporo wycinania i spawania! Miałem podłoge bardzo podziurawioną podłogę gdyż dużo jeżdże Tipo po lesie. po wspawaniu łat pomalowalem podkładem jednoskładnikowym (taki srebny, na pedzel) dwie-trzy warstwy. To musi dobrze przeschnąć (odparować lotne składniki) na to dalem 2 warstwy Bitexu. W progi wpusciłem bitex rozcięczony benzyna (pistoletem) od środka dałem również podkład na całości. no i na to też bitex. tylko trzeba po tym troche samochód wietrzyć bo śmierdzi tym bitexem. ja za szybko włożyłem dywaniki i jak jeżdziłem przez piez pierwszy tydzień to troche śmierdziało. Na bitex w środku dałem też farbe akrylową w spreyu - ładniej wygląda niż czarne mazidło. Jak masz wiecej kasy to można do środka dać maty, które kładzie się na ciepło. z jednej strony jest srebna z drugiej czarna. ładnie przylega i daje się profilować. po ostygnieciu przykleja sie do blachy. ale one trochę kosztują.
_________________
Tipo 1.4+LPG / Uno 1.4ie /VW Golf III 1,4

Agroturystyka Puszcza Notecka

www.puszcza-notecka.pl
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 21-06-2006, 10:59   

Ja kupiłem kiedyś w sklepie motoryzacyjnym duza puszkę na ciśnienie - To znaczy musisz miec taki specjalny pistolet i od dolu tylko puszczke wkrecasz i pistoletem "malujesz". Na całe auto od spodu - chodzi nadkola cale + progi + caly tyl zuzylem 2 takie puszki. Cena puszki cos kolo 20zł. Niestety u mnie progi od srodka sa juz troche zjedzone i nie warto tam cos lac. I tak w przyszlosci bedzie trzeba je juz wymienic cale. Poprostu za pozno sie zorientowałem.

Kiedys urzywano rozgrzana smołę :) Podobniez tak konserowano auta rządowe i taka konserwacje nawet specjalnymi srodkami nie szlo usunac.

Mozna to zrobic samemu. Najlepiej miec kanał do tego lub jakis podjazd. Tylko ze sie ubrudzisz przy tym... ale u mnie tez warto bylo. Robilem to 2 lata temu i do dzisiaj ogolnie spod auta trzyma sie ok.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
uki 


Wiek: 42
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 55
Skąd: KALISZ
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-10-2006, 16:23   

Siema a ja dalem do profesionalnego zakadu kosztowalo mnie to 400 zl. ale mam 5 lat gwarancji i co roku darmowy przeglad i ewentualne poprawki.
Tipo 1.4ie
_________________
UKI :)
  
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-11-2006, 00:51   

uki 400 zeta to powiem szczerze ze wolal bym kupic jakies ustrojstwa i sam zrobic. wiadomo jak sam zrobisz to wiesz co masz.
miszko podejrzewam ze chodzi ci o tak zwanego aranka ale pewnie w wersji specjalnej.
jesli chodzi o progi to odrecajac listwy i odsuwajac wykladzine masz otwory zakryte korkami gumowymi. duzy dostep wiec mozna smoialo lac. a co lac. otoz jest pytanie.
najlepiej to pojsc do dobrego sklepu i niech dadza cos dobrego w dobrej cenie. na rynku na dzien dobry masz chyba z 8 srodkow do konserwacji rozniacych sie cena i czestoscia stosowania. dobry sklep doradzi ci towar dobry, sprawdzony i po przystepnej cenie.
panowie rozbieram autka i z cala stanowczoscia stwierdzom ze podlogi zrzera rdza nie tak jak sadzimy od spodu lecz od wewnaatrz. wilgoc ktora sie tam dostanie nie ma jak sie ulotnic i pomaga w chrupaniu. dlatego same zabezpieczenie podwozia od spodu to tylko 30 % sukcesu. pamietajcie aby podniesc wykladzine w autku i tez zabezpieczyc podloge od srodka.


ja w tipku 4 lata temu zrobilem chyba najlepszy patente (troche kosztowny ale.....)
cala podloge oskrobalem i pokrylem mata szlana nasaczona zywica. tym co mozna zderzaki zrobic.
fakt troszke kosztowalo (nie pamietam teraz ile) ale jak w styczniu 2005 gosc skasowal mi autko to z podlogi zostala wlasnie ta warstwa z wlokna. to tez moze byc sposob na roda. w nowej temperowce tez tak zrobie jak zdaze przed zima. polecam
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-11-2006, 19:54   

Ano właśnie - czy konserwujecie wasze TT na zimę? Moje auto wygląda zdrowo ale garażu nie mam póki co i boję się co będzie po zimie. Trzeba konserwować?
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-11-2006, 20:08   

tobi jesli masz zamiar sprzedac autko w ciagu roku lub nie zalezy ci na jezdzie to konserwowac nie mowisz. jesli jednak chcesz dlugo cieszyc sie spokojem i tym ze nie bedziesz jezdzil jak flinstone to polecil bym ci sprawdzic w jakim stanie jest podloga ewentualne jej naprawienie i na pewno zasmolowanie jej czyms chocby nawet najzwyklejszym biteksem bo ani sie spojrzysz jak bedziesz jezdzil ty i twoja nowa przyjaciolka RDZA I KOLEZANKI DZIURY. lepiej dmuchac na zimne niz pozniej wywalac kase na naprawe tylko dlatego ze treraz nie miales checi zajrzec pod spod.
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-11-2006, 20:12   

Pod spód "zajrzane" i wszystko jest na razie ok, nie ma problemów z rdzą. Dlatego pytam - czy warto na zapas zakonserwować czy można odpuścić? Auto kupiłem niedawno i trochę wydatków jest, żeby doprowadzić autko do stanu pożądanego przeze mnie :)
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-11-2006, 20:48   

tobi to dokladnie tak samo jak ja. musialem zmienic autko bo stare zostalo roz..... i teraz wszystko trza robic od nowa ale niestety takie jest zycie.
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
Rudiger 


Wiek: 46
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 130
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 16-11-2007, 10:41   

Odświeżam wątek celem wymiany informacji i spostrzeżeń nt. sposobów i środków konserwacji elementów blacharki naszych ulubieńców. Może trochę za późno bo zima się już zaczęła ale może się przyda na przyszły rok.
Ponieważ zajmuję się konserwacją pojazdów zabytkowych, a Tipo które nabyłem wiosną tego roku było w świetnym stanie blacharskim, postanowiłem je profesjonalnie zakonserwować wykorzystując posiadaną wiedzę i posiadany w warsztacie sprzęt.
Pierwszy krok to mycie podwozia i komory silnika Karcherem. Koszt tej przyjemności w Białymstoku to ok 40zł. Zabieg ten oprócz wieloletniego brudu usuwa naruszoną lub słabo przylegającą konserwację podwozia. Po myciu okazało się że:

- Tipo było już kiedyś konserwowane, podejrzewam że w salonie, w okresie gwarancyjnym. Było to zrobione niechlujnie, a bitex był położony na niedomyte podwozie. Na szczęście karcher to zmył praktycznie w całości.

-Jak zwykle,mimo próśb o dokładne umycie podwozia, do roboty został wysłany pracownik dopiero co przyjęty do warsztatu :sciana: i ranty błotników oraz kilka innych trudno dostępnych miejsc nie zostało domytych. Na szczęście posiadam myjkę ciśnieniową i poprawiłem to we własnym zakresie.

-Po myciu okazało się że podłoga w okolicach łączenia tylnych nadkoli i progów jest lekko skorodowana (powierzchownie), podobnie miała się sprawa z rantami progów, tylnym zawieszeniem i fragmentami przednich nadkoli (przy uchwycie przewodów hamulcowych). Reszta była nienaruszona.
Samochód po myciu stał 2 dni schnąc.
Konserwację wykonywałem w pozycji horyzontalnej :) . Co prawda posiadam kołyski do przewracania samochodu ale z powodu dobrego stanu podwozia (mniejszy zakres robót) nie skorzystałem z nich. Uniosłem po prostu samochód żabą i postawiłem tzw. na koziołkach.
Prace przebiegały w następującej kolejności:
- piaskowanie miejsc skorodowanych i czyszczenie ręczne tego co pozostało mimo mycia karcherem,

- naniesienie gruntu reaktywnego na wypiaskowane miejsca,

- malowanie podkładem akrylowym miejsc zagruntowanych,

-zabezpieczenie w/w podkładem wszelkich miejsc "wątpliwych" oraz takich z których np.usunąłem farbę w poszukiwaniu korozji,

-nanoszenie tzw. baranka na nadkola oraz progi. Baranek jest masą na bazie kauczuku więc jest bardziej elastyczny od mas bitumicznych i bardziej odporny na uderzenia kamieni. Natrysk wykonałem pistoletem do nakładania konserwacji. Baranek firmy NOVOL seria Economy (seria Economy jest rzadsza i lepiej zalewa oryginalną konserwację). Dobra relacja cena/jakość.

-nanoszenie bitumicznej warstwy na podłogę, podłużnice itp stosując środek AUTOBIT firmy APP. Jest to środek dość rzadki i świetnie zalewa spękania oryginalnej konserwacji. Natrysk wykonałem pistoletem do nakładania konserwacji,

-nanoszenie bitumicznej warstwy na zawieszenie i inne drobiazgi stosując środek AUTOBIT firmy APP ale rozcieńczony, cieńszą warstwą. Natrysk wykonałem zwykłym pistoletem malarskim.

-konserwacja profili zamkniętych woskiem. Stosowałem środek firmy APP o barwie bursztynowej. Środek ten należy rozcieńczyć przed zastosowaniem aby pistolet rozpylał a nie pluł. Specjalny pistolet do nakładania wosku z wężykiem, a także inny, wg mego patentu.

Wosk wtryskiwałem :
* do wnętrza podłużnic podwozia poprzez otwory technologiczne,
* do podłużnic przednich oraz tylnych przez otwory technologiczne,
* w drzwi przednie i tylne po wykonaniu otworów fi10mm.
* w progi , wykorzystując fabryczne otwory zaślepione korkami,
* w profile zamknięte klapy przedniej, w okolice podszybia przedniego, w zakamarki komory silnika,
* w słupki A i B
* we wszelkie zakamarki podwozia i zawieszenia, kielichy zawieszenia, w które mogła nie dotrzeć masa bitumiczna lub baranek,
* w okolice zawiasów, na ranty błotników, na błotniki przednie i tylne od wewnętrznej strony,
* we wszelkie załamania blach, dziwne otwory i wnęki (nadmiar psujący np widok można zetrzeć) - słowem gdzie tylko mogłem i wyobraźnia mi podpowiadała że może tam się gromadzić wilgoć
Uf, i do był koniec roboty :piwko:

Chemia do konserwacji kosztuje ok 200-250zł w zależności od zakresu prac. No i ze 12 godzin pracy dość ciężkiej i niezbyt czystej roboty. Ale myślę że się opłaca - samochód będzie teraz odporny na wszelkiego rodzaju solanki i rdza będzie mu obca przez najbliższe lata.
Niedługo zamieszcze zdjęcia ukazujące efekty konserwacji na przykładzie Fiata CC.

Aha jeszcze małe uwagi co do postów wyżej zamieszczonych:
1. Nigdy nie należy wlewać oleju przepalonego w karoserię gdyż zawiera związki siarki które w połączeniu z wilgocią tworzą żrące roztwory.
2. w progi nic nie wlewamy (zwłaszcza bitexu!) a WTRYSKUJEMY środek tiksotropowy, czyli wosk.
3. Nie stosujemy także Abizolu ani innej smoły bo są to środki do izolacji przeciwilgociowej ścian fundamentowych a nie karoserii która ulega naprężeniom i jest, bądź co bądź bardziej elastyczna
4. Niestety ale tej roboty nie da się wykonać tanio i dobrze (mówię o konserwacji wykonywanej zakładzie). Do porządnej konserwacji idzie chemia za 200-250zł, a i roboty jest przy tym od cholery. . Tak jak napisałem wyżej.

** Dodano: 19-11-2007, 08:12 **
Tak jak obiecałem, załączam przykładowe zdjęcia z konserwacji CC

1. Podwozie po usunięciu miejscowej korozji, wypiaskowaniu, zagruntowaniu i podkładowaniu.


2. Podwozie po konserwacji.


  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load