Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Mono czy gaźnik? Jak rozpoznać
Autor Wiadomość
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 05-05-2012, 13:28   Mono czy gaźnik? Jak rozpoznać

Panowie jak rozpoznać czy silnik mam na wtrysku czy gaźniku?
     assistance
 
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-05-2012, 14:50   



Pierwsze to gaźnik, pozwoliłem sobie wykorzystać zdjęcie JAM_BELFEGOR, drugi jest wtrysk. A to są kody silników z gaźnikami, a niżej wtyryskowe. Swój kod znajdziesz na tabliczce pod maską na pasie przednim.
1.4
160 A1.000
159 A2.000

1.6
159 A3.000
160 A2.000

1.4 wtrysk
160 A1.046
160 A3.046

1.6 wtrysk
159 A3.046
159 A3.048
835C1.000
149 C2.046
_________________
Tune Hard Go Pro

Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie
     assistance
 
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 05-05-2012, 15:08   

Czyli mam gaźnikowca ... 159A3.000 troche mnie to smuci bo może być duże spalanie... Podeśle ktoś lionk do tematu jak go na wtrysk przerobić?



I pyt znalażłem że one z tym silnikiem opuszczały fabryke do 1994 roku ... a moja jest 1995 ... Co jest grane?
     assistance
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-05-2012, 15:25   

Gażnik ma mniej elektroniki pod wokół siebie. Przerobienie gaźnika na trysk jest trudne i pracochłonne. Do wtrysku potrzebujesz komputer, sondę lambda, czujnik położenia wału i elektryczną pompe paliwa w baku zamiast mechanicznej na silniku. I jeszcze czujnik temp cieczy chłodzącej, ale to już najmniejszy problem.
     Moneta
 
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-05-2012, 15:47   

reval666 napisał/a:
159A3.000 troche mnie to smuci bo może być duże spalanie

Miałem ten sam silnik w temprze bez gazu i byłem bardziej niż zadowolony ze spalania.
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 05-05-2012, 15:53   

kaminkrz napisał/a:
reval666 napisał/a:
159A3.000 troche mnie to smuci bo może być duże spalanie

Miałem ten sam silnik w temprze bez gazu i byłem bardziej niż zadowolony ze spalania.



Małe spalanie? A był mułowaty? Bo mój jest strasznie i bardzo szarpie
     assistance
 
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-05-2012, 16:30   

reval666 napisał/a:
Małe spalanie?

Tak - miesciłem się w trasie w sześciu litrach jadąc 80 km/h, w mieście wychodziło mi jakieś 9.
reval666 napisał/a:
A był mułowaty?

Był odpowiednio żwawy jak na ten silnik - nie miałem kłopotów z przyspieszaniem, ani z osiąganiem większych prędkości.
Takze kiedyś walczyłem z szarpaniem - u mnie były popękane wężyki podciśnienia.
Potem też szarpał, ale rzadko i minimalnie, więc już tak zostawiłem.
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 05-05-2012, 19:11   

Ile wyszły cię wężyki podcisnieniowe?? Nie no ja w trasie to tak do 120km/h sredia 110km/h wiec pewnie kolo 8-9 weźmie
     assistance
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 06-05-2012, 07:59   

ja jeżdziłem i wtryskowym i gaźnikowcem, moje odczucia takie że gaźnik więcej potrafił wypić oktanów niż wtrysk, i kultura pracy troche inna, moze gdybym nie jeździl zajeżdzonym gażnikiem to był bym do niego bardziej przekonany, jak bedziesz robił przeszczep to zgłoś sie do mnie, mam kolektor, wtrysk, przepustnice, wiązke elektryczną z czujnikiem położenia wału, cewka i czyms tam jeszcze, właściwie to brakuje mi tylko sterownika i obudowy filtra powietrza

** Dodano: 06-05-2012, 09:01 **
a i digiplex 2 tez mam z wiązką
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 06-05-2012, 11:40   

reval666,

http://forum.tempra.org/t...k+plusy++minusy

http://forum.tempra.org/t...ga%BCnik+wtrysk

http://forum.tempra.org/t...ga%BCnik+wtrysk
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 06-05-2012, 12:17   

Bawienie się w przełożenie wtrysku na gaźnik, to gra zdecydowanie nie warta świeczki. Poszukaj, bo parę ciekawych tematów odnośnie tego tematu na forum już się przewinęło.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-05-2012, 13:22   

brynol69 napisał/a:
Czyli mam gaźnikowca ... 159A3.000 troche mnie to smuci bo może być duże spalanie... Podeśle ktoś lionk do tematu jak go na wtrysk przerobić?
Totalny bezsens powiem tyle. Dlaczego poczytaj to co ci koledzy podesłali. A to że jest mułowaty wynika z jest stanu technicznego i prawdopodobnych usterek a nie że jest na gaźniku a nie na wtrysku, bo akurat u fiata jest odwrotnie 1.6 ie. ma mniejszego kopa niż gaźnikowiec.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-05-2012, 18:23   

reval666 napisał/a:
Ile wyszły cię wężyki podcisnieniowe?

Tak mało, że nawet już nie pamiętam ile zapłaciłem :)
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load