Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gdzie jest krokowiec???
Autor Wiadomość
adrian8503 


Wiek: 39
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 29
Skąd: Piekary Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-04-2009, 18:32   Gdzie jest krokowiec???

Witajcie:)
Drodzy koledzy dzisiaj postanowiłem sobie wyjąć i wyczyścić ten znany silniczek "krokowy", ponieważ mam małe problemy z obrotami tzn. gdy chę odpalić zimny silnik tj. np. po nocy to musze go chwilę pokręcić by załapał (dziwne bo pompa paliwa jest elektryczna, na ciepłym silniku pali od obrotu), jak już odpali to musże go trzymać na gazię bo nie trzyma obrotów i gasnie. Tak po minutce już mogę puśccić gaz i... no właśnie, nie gaśnie ale obroty wahają się pomiędzy 800 a 1100 ( silnik nie pracuje równo), chwilami poradzi zejść z obrotów aż do zgaśniecia. Po rozgrzaniu jest rochę lepiej (np przy temp. ok 90*) , z tym że też są takie chwile że na biegu jałowym spada z obrotów i d..pa. W momentach gdy zchodzi zo brotów silniczek nie ma ochody na ciąg, szarpie i słabo reaguje na gaz a POWER zapala się w granicach 2200ob./min. Przejadę kawałek i zmiana - silnik się budzi do życia tzn. ma wyraźnie większą moc( nie wiem czy taką jaką powinien mieć), POWER świeci przy 3400 obr./min. ale...obroty na biegu jałowym dalej falują tzn. trzyma się 1100obr. po jakiś paru sekundach spada do 800(ma taką zadyszkę tak jak by miał zgasnąć) i znowu powraca na 1100, i tak w kółko.
Ehhh ale się rozpisałem. Wracając do tematu - zdjąłem filtr powietza, ukazał mi się układ wtryskowy i....ku mojemu zdziwieniu za tym cięgnem od gazu nie ma silniczak jak to pokazane jest u nie których na zdjęciach. Jest tylko z tyłu układu w metalowej obudowie w kształcie rurki wkręcone cosik ze wtyczką 4 pinową (2 piny góra +2 piny dół), a od strony prawego koła - jest jakaś czarna plastikowa płaska płytka przykręcona na dwie śrubki z ruchomym elementem ( prawdopodobnie to CPP) i złączem na 3 piny.
Jeszcze jedno przy odpiętych wtyczkach zero zmian w pracy silnika.
Jeśli będzie trzeba zrobie zdjęcia.
Pozdrawiam

Silnik. 1.6i.e 8V DOHC 149C2.046
_________________
Było:
Tipo 1.6 DOHC DGT(149C2.046),
Jest:
Tipo 1.4 (78KM)(159A2.000)
Marea Weekend 1.9JTD(105KM)
     assistance
 
 
krzysiek82 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 237
Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-04-2009, 18:44   

adrian8503, Sprawdz Czujnik Temperatury Wody( ten z niebieską wtyczką wkręcony w kolektor dolotowy) i zrób reset kompa.
Mi falowały obroty po zmianie silniczka krokowego na nowy.Po reseci problem znikł :D
Ten czujnik powinien mieć 100-300 ohm przy 90*C i 2000-4500 ohm przy 20*C :)
_________________
Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r.
     Moneta
 
 
tymek 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 48
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 314
Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
Wysłany: 16-04-2009, 19:07   

krzysiek82, z tego co sie orientuje ten niebieski czujnik w dolocie to czujnik temp zasyssanego powietrza
_________________
BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff
     Moneta
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-04-2009, 19:24   

tymek110976, czujnik temperatury zasysanego powietrza jest na wtrysku, czarny plastik w kształcie sfery który z boku ma "występ"

adrian8503, podepnij samochód pod kompa, być może masz jakieś błędy z czujników, jeżeli tak to dowiesz się z których. Reset powinien pomóc ale błędy mogą pojawić się znowu. Wrzuć zdjęcia bo z opisu nic nie wiem a lepiej jest zobaczyć zanim coś się powie
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
tymek 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 48
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 314
Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
Wysłany: 16-04-2009, 21:27   

lazik666, moze sie myle ale to czujnik temperatury silnika :?: bo wody to powinien byc koło termostatu
_________________
BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 17-04-2009, 00:39   

tymek110976 napisał/a:
z tego co sie orientuje ten niebieski czujnik w dolocie to czujnik temp zasyssanego powietrza

I dobrze sie orientujesz ;)
lazik666 napisał/a:
czujnik temperatury zasysanego powietrza jest na wtrysku, czarny plastik w kształcie sfery który z boku ma "występ"

Nie jarze :roll:
tymek110976 napisał/a:
bo wody to powinien byc koło termostatu

Czujnik temp wody jest w tym silniku miedzy swiecami taki z jednym kablem z tego co sie orientuje ;)
adrian8503, zrób fotki układu wtryskowego i tam gdzie niby miał byc krokowiec i cos poradzimy ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-04-2009, 07:10   

tymek110976 napisał/a:
z tego co sie orientuje ten niebieski czujnik w dolocie to czujnik temp zasyssanego powietrza


A to nie przypadkiem czujnik temperatury płynu chłodzącego, dający info do kompa lub krokowca (nie wiem) o stopniu rozgrzania silnika...??

** Dodano: 17-04-2009, 08:11 **
lazik666 napisał/a:
czujnik temperatury zasysanego powietrza jest na wtrysku, czarny plastik w kształcie sfery który z boku ma "występ"


Tak to jest czujnik temp zasysanego powietrza. (najwyższy element wtryskiwacza)
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-04-2009, 07:51   

Z tego co się orientuję w kolektorze dolotowym jest jedynie termowyłącznik podgrzewacza. Co miałby tam robić czujnik temperatury wody - nie mam pojęcia. Jak widać jednak bez zdjęć się nie obejdzie :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-04-2009, 07:54   

ciechu napisał/a:
Z tego co się orientuję w kolektorze dolotowym jest jedynie termowyłącznik podgrzewacza:D


Tak Ciechu, ale to jest chyba tylko przy gaźnikowcu... :roll:
Będą fotki, będziemy widzieć. :)
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 17-04-2009, 08:25   

Szczęściarz napisał/a:
A to nie przypadkiem czujnik temperatury płynu chłodzącego, dający info do kompa lub krokowca (nie wiem)

Szczęściarz, ale pomysl, ja w kolektorze moze byc czujnik temp. płynu skoro skąd w dolocie niema płynu, bo niby skąd miałby sie tam wziązc i poco :roll:
Czujniki temp cieczy są na 100% w głowicy ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-04-2009, 09:33   

egon., ciechu, :zgoda: Mój błąd, pomyliłem typ silnika.
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
     assistance   Moneta
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-04-2009, 09:45   

egon., tu masz na zdjęciu ten czujnik
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-04-2009, 10:24   

Panowie nie mieszajcie.
We wtrysku jednopunktowym są 2 czujniki dające info do komputera wtrysku.
Niebieski czujnik wkręcony w kolektorze dolotowym daje sygnał o temperaturze silnika i bierze go z temperatury płynu chłodzącego, który to przepływa przez kolektor dolotowy.

I tak jak na zdjęciu lazik666, czujnik temperatury zasysanego powietrza.

Oczywiście do tego dochodzi: CPW, stycznik zamknięcia przepustnicy w silniku krokowym i sonda lambda.

egon. napisał/a:
Szczęściarz, ale pomysl, ja w kolektorze moze byc czujnik temp. płynu skoro skąd w dolocie niema płynu, bo niby skąd miałby sie tam wziązc i poco

Jest woda, oczywiście nie we wszystkich wersjach, ale przy jednopunkcie i gaźniku przez kolektor płynie płyn chłodzący w celu jego podgrzania dla lepszego odparowania mieszanki plus info dla czujnika temperatury we wtrysku lub termowłaczników(autossanie) w gaźnikowcach.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 17-04-2009, 10:30   

romano, niema jak to fachowa wypowiedz :D W takim razie przepraszam za wprowadzanie w błąd (brak wiedzy) :uklony:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
adrian8503 


Wiek: 39
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 29
Skąd: Piekary Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-04-2009, 15:19   

o to chłopaki zdjęcia....
[url]

-Na czerwono zaznaczyłem układ wtryskowy, na zielono cięgno gazu a niebieskim - przewody chyba z płynem chłodzącym.



Kolorami zaznaczyłem połączenia, zaworki, czujniki...

- Jasno-niebieski - króciec we wtrysku 6mm
- Niebieski - górny króciec we wtrysku 4mm
- Fioletowy - chyba zaworek Ford'owski poza tymi dwoma zaznaczonymi wężykami jest jeszcze jeden podpięty, połączony z puszką (chyba filtr) w prawym nadkolu

- Zółty - dolny króciec we wtrysku 4mm - dolny króciec czujnika(chyba to jest ten od ekonomizera)
- Czerwony - połączony z jakimś chyba zaworkiem znajdującym sią za akumulatorem - właśnie co to takiego??
- Różowy - prawy króciec w czujniku, drugi koniec podpięty do kolektora dolotowego razem z wężem od serwa

Na pomarańczowo zaznaczyłem jakiś zaworek który grubymi wężami jest podpięty do rurki z pętelką która to jest wkręcona do dwururki wydechu a drugi wąż połaczony jest z puchą obok zbiornika od wspomagania....w tym zaworku po prawej stronie - jest króciec, który jest nie połączony....brak wężyka. Może ktoś wie do czego on ma być podpięty.



- Żółty - to ten sam przewód co żółty na zdjęciu poprzednim.

- Różowy, czerwony i ta puszka Fordowska - widać wyraźnie połączęnia.

Teraz najważniejsze - Kolor Niebieski - to byłby ten silniczek krokowy?? Podpięty na cztery piny. Zielony - to CPP?? i w tym przypadku 3 piny...



Z czym ma być połączony króciec od węża odmy??



Czy to jest ten "niebieski czujnik" - bo u mnie jest pomarańczowy i wkręcony do kolektora w miejscu pod cięgnem gazu...widać to na djęciu. P.S. Zdjęcie do góry nogami ;D

Chłopaki co toza czujnik - wężyk jest połączony z kolektorem dolotowym ,wtyczka 3-piny.

Dzisiaj znalazłem tę oto wolną wtyczkę...jest ona przy prawym nadkolu. Kabelki mają kolory: Zielono-żółty oraz żółto-czarny. Może to od sondy od podgrzewania??

To by było na dzień dzisiejszy tyle...kurcze, zrobiłęm sobie podgląd i....chyba za dużo tych pytań :lol: :lol:

Z góry wam wszystkim dziękuję za pomoc.
P.S. Jakby co to przepraszam za błędy ale pisałem w pośpiechu. Pozdrawiam :) :) :)
_________________
Było:
Tipo 1.6 DOHC DGT(149C2.046),
Jest:
Tipo 1.4 (78KM)(159A2.000)
Marea Weekend 1.9JTD(105KM)
     assistance
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-04-2009, 15:28   

adrian8503, patrząc po twoich fotkach to ja u siebie nie widzę połowy tych rzeczy
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
adrian8503 


Wiek: 39
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 29
Skąd: Piekary Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-04-2009, 15:49   

luki21, rozumiem że masz taki sam silniczek u siebie?? Może mógłbyś zrobic zdjęcia jak to u Ciebie jest i zrobiłbym wszystko na wzór twojego. Kurcze a co z tym krokowym...to jest to co zaznaczyłem, w tej metalowej obudowie??
_________________
Było:
Tipo 1.6 DOHC DGT(149C2.046),
Jest:
Tipo 1.4 (78KM)(159A2.000)
Marea Weekend 1.9JTD(105KM)
     assistance
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-04-2009, 16:08   

raczej ten niebieski na 3 fotce
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
adrian8503 


Wiek: 39
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 29
Skąd: Piekary Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-04-2009, 16:29   

luki21, mam jeszcze jedną prośbę, możesz zrobić otki spod filtra, chodzi mi o takie dokładniejsze z połączeniami tych węży z podciśnień. Aha i jak możesz zobacz do czego idzie ten cięnki wężyk co jest podpięty do węża z odmy...bo mi on spokoju nie daje.
A ten czujnik znany jako niebieski to jest ten co u mnie jest pomarańczowy?? 5 zdjęcie.
Wymieniałeś kiedyś krokowca??
_________________
Było:
Tipo 1.6 DOHC DGT(149C2.046),
Jest:
Tipo 1.4 (78KM)(159A2.000)
Marea Weekend 1.9JTD(105KM)
     assistance
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-04-2009, 16:53   

adrian8503, wąż odmy w filtr powietrza, ten cienki wężyk w podstawę wtrysku powinien wchodzić na jakiś mały króciec. Zdjęcie 5 to chyab to (mam inny silnik, na 100% nie wiem), zdjęcie 6 czujnik podciśnienia w dolocie (steruje zapłonem w zależności od podciśnienia=obciążenia), zdjęcie 7 to nie to, sondy mają inną wtykę
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-04-2009, 17:08   

lazik666 napisał/a:
Zdjęcie 5
czujnik temp wody
adrian8503, będę szedł z pieskami to porobię fotki ciężko bedzie mi zdjąć pokrywę bo mam gaz i zamontowany jest tak mixer że trzeba go też zdejmować a nie lepiej jak masz tyle problemów sprzedać i kupić mojego?
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
adrian8503 


Wiek: 39
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 29
Skąd: Piekary Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-04-2009, 17:26   

luki21, a zależy jaką cene chcesz ;D
_________________
Było:
Tipo 1.6 DOHC DGT(149C2.046),
Jest:
Tipo 1.4 (78KM)(159A2.000)
Marea Weekend 1.9JTD(105KM)
     assistance
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-04-2009, 18:09   

adrian8503, dział sprzedam :lalala:
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load