SPalanie gazu |
Autor |
Wiadomość |
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-12-2012, 22:14 SPalanie gazu
|
|
|
Witam ponownie, ostatnio zauważyłem że przy bardzo spokojnej jeździe tempra weźmie te 10 litrów powiedzmy, ale jak jej deptam, albo tak jak dziś latanie na ręcznym i zabawa na zaśnieżonym placu, spalanie wychodzi jakieś 20 litrów... Masakra.. Od czego by zacząć? Jest to moja pierwsza fura z gazem... Proszę o wyrozumiałość
** Dodano: 06-12-2012, 14:31 **
Dziś wykręciłem o jakieś półtora obrotu śrubkę na wężu od parownika (wygląda jak taka która reguluje przepustowość węża) i tempra teraz chodzi naprawde zdrowo, ma moc, tylko że pali naprawde dużo... Naprawde.. Jakieś 30 litrów wyjdzie... Co robić Panowie |
|
|
|
|
camp21
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 68 Skąd: Landsberg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 06-12-2012, 20:57
|
|
|
Wozić na haku za sobą przyczepkę z butlą 500 litrów LPG |
_________________ www.irekmo.pl
Rover 75 2.5 V6 |
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-12-2012, 22:07
|
|
|
Zgoda pod warunkiem, że będziesz mi ją regularnie uzupełniać
A tak poważnie, jakieś pomysły? |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-12-2012, 22:22
|
|
|
Może zrzuć ręczny.. podejrzewam, że jazda na hamulcu podnosi spalanie |
|
|
|
|
Misterny
Wiek: 31 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 66 Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 06-12-2012, 23:08
|
|
|
40zł wizyta u gazownika on ci to wyreguluje, i tankuj na sprawdzonych stacjach jakość gazu też wpływa na spalanie , |
_________________ Tipo 1.8 ie silnik lancia:P |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-12-2012, 09:27
|
|
|
jazda na recznym az tak nie podnosi spalania według mnie, rozumiem jakby wyszło z 12-13l to tak ale nie 20, jedz do gazownika bedzie najlepiej, wyreguluje Ci filtr wymieni, zajrzyj również do filtra powietrza ona tez sporo daje jak jest brudny |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-12-2012, 10:48
|
|
|
Cytat: | jazda na recznym az tak nie podnosi spalania według mnie |
Ale, to zależy na którym ząbku ręczny jest zaciągnięty jeździłem sporo z kempingiem i spalanie rosło prawie 2x, a wcale nie sprawiał takiego oporu jak ręczny..
To ja mam taką zagadkę matematyczną:
może jak kolega ćwiczy poślizgi, to warto wprowadzić przednie koła w buksowanie non-stop i uzyskać licznikowo 2x wzrost prędkości, co da nam 2x więcej kilometrów przejechanych.
To wtedy spalanie na 100km powinno:
a. wzrosnąć ?
b. spaść ? |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-12-2012, 11:26
|
|
|
tu się zgodzę mikee72 napisał/a: | jeździłem sporo z kempingiem i spalanie rosło prawie 2x | ale przyczepa jest duża co ogranicza przepływ powietrza a co za tym idzie stawia większy opór powietrza i auto ma ciężej
dario1550 napisał/a: | Dziś wykręciłem o jakieś półtora obrotu śrubkę na wężu od parownika | kręć w drugą stronę
co do filtrów to koledzy mają racje po wymianie powinien podłączyć cię do analizatora spalin a nie jak niektórzy regulują na słuch czy na oko
jeżeli to nie pomoże to zostają jeszcze świece i kable bo jeżeli masz za dużą przerwę na świecach to też będzie palił więcej
mój gazownik jak zakłada gaz to wykręca świece i robi mniejszą przerwę na świecy
a jeżeli to nie da nic to zostają już tylko mazut w parowniku albo rozciągnięte membrany i czyszczenie parownika i wymiana ów że membran lub całego parownika
bo podejrzewam że instalka ma już parę ładnych latek i sporo km nalatane
to tyle z mojej strony |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 08-12-2012, 07:53
|
|
|
Panowie, dzięki za wszystkie wypowiedzi a jeszcze chciałem zapytać, czy tempra 1.6 wtrysk ma silniczek krokowy? |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-12-2012, 09:50
|
|
|
tak jezeli to wtrysk to musi miec silniczek krokowy |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 08-12-2012, 10:55
|
|
|
Taka kwadratowa kostka do której jest podłączona wtyczka? |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-12-2012, 12:02
|
|
|
musisz zdjąc pokrywe filtra powietrza zeby miec do niego dobry dostęp, przykręcony na 3 sruby imbusowe, i wtyk 4 piny czyli kostka z 4 przewodami, prawdopodobnie koloru czarnego, nie pomylisz z niczym innym, a taka ciekawostka jak musisz wymienic to nie szukaj konkretnie do tego modelu, bedzie pasowal od wszystkiego co ma wtrysk bosha, czyli np. VWopel i wiele innych, wiem to z doswiadczenia go u mnie w golfie 1.8 siedzi wtrysk od tipo 1.4 i cała reszcta osprzetu ftrysku jest taka sama np. przepustnica silniczek krokowy, czujnik połozenia przepustnicy, jak potrzebujesz silniczka to mam jeszcze od uno 1.4 pozdrawiam |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-12-2012, 19:59
|
|
|
Jednak nie silniczek był winny.. Podmieniony na nówkę i nadal to samo... Nie trzyma równych obrotów... Teraz trochę podniosłem to czasem trzyma 800 czasem 1.200... A tak to było 800 albo czasem potrafił zgasnąć lub spaść na 500.. Obstawiam zużyty parownik a Wy co jeszcze podpowiecie?/ |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-12-2012, 21:57
|
|
|
Ok jutro popołudniu się podjedzie Dam znać co i jak Dzięki |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 10-12-2012, 22:18
|
|
|
masz lpg, mozliwe ze masz zabrudzona przepustnice, na początku jak kupile golfa to tez tak miałem że raz gasnie, raz obroty wysokie, na benzynie wtedy wogóle nie dało sie jeździć, pomogło mu tankowanie PB do pełna i srodek czyszczący do wtrysku, dostaniesz go na cpn, wyjeździłem bak benzyny, na początku było cięzko ale powoli mu przeszło, teraz juz nie mam problemów |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-12-2012, 18:17
|
|
|
Ogólnie chciałem wziąść się najpierw jednak za rozebranie parownika, ocenę membran i wyczyszczenie go. Jak się do tego zabrać? Wolę najpierw zapytać speców, bo nigdy nie grzebałem w LPG a to niebezpieczne może być dla lajka ;P
** Dodano: 16-12-2012, 18:22 **
I jeszcze jak dokładnie sprawdzić model parownika, instalacji i wgl? |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-12-2012, 19:41
|
|
|
dario1550, musisz zobaczyć jaką masz centralkę od gazu to jest ta czarna puszka koło rozdzielacza plusa z aku przy prawym amortyzatorze patrząc od przodu auta a co do modelu parownika to musisz przeczytać nazwę na nim bo rodzajów i typów jest od groma
dario1550 napisał/a: | ocenę membran i wyczyszczenie go | jeżeli będzie już rozebrany to nie polecam wkładać tych samych membran koszt nowych to od 30zł do około 100 zależnie od typu |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
|