Jest podgrzewacz czy go nie ma ? |
Autor |
Wiadomość |
dolarinho
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 114 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-02-2011, 20:09 Jest podgrzewacz czy go nie ma ?
|
|
|
Witam Panowie przesyłam w załączniku zdjęcie obudowy filtra paliwa. Pytanie następujące, jest podgrzewacz filtra czy go nie ma? Jeśli jest to jak sprawdzić czy działa?
Pozdrawiam serdecznie
dolarinho |
_________________ dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...
Tempra 1.9D [*] R.I.P. |
|
|
|
|
marchewa
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 110 Skąd: Zamość/Złojec
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 24-02-2011, 20:22
|
|
|
Podgrzewacz jest, a sprawdzić najlepiej jest tak, zmostkować kabelki we wtyczce tej co jest bliżej na zdjęciu, a na drugiej, tej dalej, sprawdzić czy jest prąd, tylko nie wiem czy musi być odpalony silnik czy na samym włączonym zapłonie wystarczy. Jeżeli nie ma musisz sprawdzić bezpiecznik i przekaźnik które są pod deską rozdzielczą gdzieś koło skrzynki bezpieczników. |
_________________ Frontera A 2.4i LPG 92r. |
|
|
|
|
dolarinho
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 114 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-02-2011, 20:27
|
|
|
Dzięki marchewa jak dobrze, że miałeś ten silnik... Myślę, że na wyłączonym silniku powinno grzać paliwo, on działa cały czas czy tylko w jakichś określonych warunkach? Jest na niego oddzielny bezpiecznik? |
_________________ dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...
Tempra 1.9D [*] R.I.P. |
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-02-2011, 20:41
|
|
|
Mam tipo TD to jest podgrzewacz paliwa.Ten czarny pierścień to właśnie to dochodzące kable do niego to zasilanie a ten czujnik powyżej to termowyłącznik który uruchamia podgrzewacz
** Dodano: 24-02-2011, 20:42 **
U mnie zresztą też on nie działa sprawdziłem czujnik , przewody , bezpieczniki i przekażnik wszystko ok a podgrzewacz umarł .. walczyliśmy z kolegą dzura i ... nic ... |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
dolarinho
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 114 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-02-2011, 20:47
|
|
|
robertRK, właśnie mi ostatnio fura gaśnie podczas jazdy w te mrozy, dopiero jak ją potrzymam na jałowym aż złapie około 80 st C to mogę normalnie jechać... Myślę właśnie, że sprawny podgrzewacz dałby radę mi pomóc Bo podejrzewam, że mój jest niesprawny.
Filtr paliwa wymieniony w grudniu, zalana Verva ON, dodatek do paliwa aby się parafina nie wydzielała tez wlany, dziś wlałem jej nawet 2 litry benzyny... |
_________________ dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...
Tempra 1.9D [*] R.I.P. |
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-02-2011, 17:19
|
|
|
Jak Ci gaśnie w takie mrozy to nie wina podgrzewacza tylko ; mechanicznego przyśpieszacza zapłonu albo jak wolisz kąta wtrysku |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
dolarinho
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 114 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-02-2011, 18:24
|
|
|
I co z tym można zrobić? |
_________________ dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...
Tempra 1.9D [*] R.I.P. |
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-02-2011, 21:18
|
|
|
Teraz pytanie czy masz mechaniczne sterowanie czy przez czujnik w termostacie.Jeśli mechaniczne trzeba sprawdzić połączenie linki z pompą wtryskową a jeśli przez czujnik to czy sterowanie jest mechaniczne czy elektryczne.wszystko da się obejść ... |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
dolarinho
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 114 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-02-2011, 22:26
|
|
|
robertRK, chodzi Ci o tak zwane ssanie ? Mam mechaniczne cięgło po prawej stronie kierownicy. Raczej działa, bo gdy silnik jest zimny a je wyłączę to zaczyna poszarpywać na jałowym, gdy wyciągnę to poszarpywania nie ma. |
_________________ dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...
Tempra 1.9D [*] R.I.P. |
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-02-2011, 09:18
|
|
|
dolarinho, właśnie o ssanie chodzi ... tylko widzisz ono powinno być wyciągnięte dopóki silnik nie osiągnie temp 60 st C potem trzeba je wcisnąć czyli w praktyce jak wskazówka wyjdzie z niebieskiego pola na wskażniku temperatury |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
dolarinho
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 114 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-02-2011, 10:11
|
|
|
Teraz gdy temperatura nie spada poniżej -10 st C to samochód nie gaśnie w ogóle, ssanie trzymam wyciągnięte aż do 60-80 stopni. Jednak gdy mrozy są większe to nawet na wyciągniętym ssaniu pojawiają się problemy. |
_________________ dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...
Tempra 1.9D [*] R.I.P. |
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-02-2011, 14:30
|
|
|
Tak długo nie trzymaj go wyciągniętego jak wskazówka wyjdzie z niebieskiego pola to wciskaj.Jest jeszcze kwestia regulacji pompy wtryskowej tzn.jej wolnych obrotów ale nie wiem czy masz pompę Boscha czy Rotodiesel |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 13-02-2012, 00:47
|
|
|
Witam
Odświeżam temat, mam akurat problem na tapecie.
Moja "stara" Temperka nie wiedziała co to zima, nigdy nie zdarzyło mi się żeby przytkał się filtr paliwa na mrozie, niestety Palio żony, w poprzednią zimę i teraz niestety także, nie daje się używać, podejrzewam że stoi za tym niedziałający podgrzewacz filtra paliwa.
W międzyczasie zmieniłem moją Temprę sedan na SW (o tym aucie napiszę w osobnym poście), a ze "starej" Tempry wyprułem całe co lepsze wyposażenie, min. elektrykę.
Mając kable na wierzchu łatwiej mi dojść do różnych problemów i podłączyć dodatkowe wyposażenie. Jeśli chodzi o Palio, to jet model z silnikiem TD 70, czyli 1,7 TD, bardzo podobny do tego z Tempry, z niemal identycznym osprzętem, dlatego próbowałem dojść do działania tego podgrzewacza, ale przypadku nowej Tempry nie mam pewności czy rzeczywiście działa i kiedy, gdyż czujnik/włącznik podgrzewacza jest wciąz rozwarty podobnie jak ten z Palio.
marchewa napisał/a: | Podgrzewacz jest, a sprawdzić najlepiej jest tak, zmostkować kabelki we wtyczce tej co jest bliżej na zdjęciu, a na drugiej, tej dalej, sprawdzić czy jest prąd, tylko nie wiem czy musi być odpalony silnik czy na samym włączonym zapłonie wystarczy. Jeżeli nie ma musisz sprawdzić bezpiecznik i przekaźnik które są pod deską rozdzielczą gdzieś koło skrzynki bezpieczników. |
Silnik musi pracować, gdyż sterowanie przekaźnikiem odbywa się nie tylko za pomocą stacyjki, ale min. aktywuje go kontrolka ładowania, kiedy ta gaśnie, dopiero włącza się zasilanie przekaźnika.
Też tak mostkowałem ten czujnik, nie wiem jednak czy spięcie go na stałe nie spali mi czegoś przy dłuższym używaniu.
robertRK napisał/a: |
Mam tipo TD to jest podgrzewacz paliwa.Ten czarny pierścień to właśnie to dochodzące kable do niego to zasilanie a ten czujnik powyżej to termowyłącznik który uruchamia podgrzewacz. |
Pytanie czy to jest rzeczywiście termowyłącznik? i czy ktoś wie w jakim zakresie temp. się wyłączy/włączy? |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
dolarinho
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 114 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-02-2012, 19:53
|
|
|
Witam serdecznie odkopuję temat bo znów jest problem… Mianowicie przy -20 st.C Tempra normalnie odpaliła i zrobiła około 40 kilometrów bez żadnych dziwnych objawów. Ojciec postawił ją do garażu i gdy po dwóch dniach chciał ją odpalić to kręciła ale nie odpaliła ( z wydechu nie leciały żadne spaliny). Odpuścił bo rozładował akumulator
. Auto przeczekało mrozy unieruchomione… Wczoraj ponownie próbował odpalić i w końcu mu się udało ale po 4 kręceniach po jakieś 40 sekund… Najpierw bez rezultatu, potem silnik zaczął powoli załapywać i w końcu odpalił, jednak przerywa, działa poprawnie tylko gdy wciśnie się pedał mniej więcej ¾ w podłogę… gdy odpuścimy pedał trochę to zaczyna przerywać i spadać z obrotów a potem gaśnie… Nawet gdy auto się nagrzeje objawy są takie same. O jeździe nie ma mowy, bo auto nie ma mocy…
Wygląda to na brak paliwa…
Miałem już wcześniej w zimę przygody z tym autem gdy je użytkowałem ale nie aż tak poważne.
Co na razie wykluczyłem…
-Wyjąłem pływak i smok z baku, dokładnie wyczyściłem sitko
- Odkręciłem przewodu paliwowe i potraktowałem sprężonym powietrzem (były czyste)
- Wymieniłem filtr paliwa
Nie mam dalej pomysłów co może być przyczyną
Czyżby pompa wyzionęła ducha?
Jak to sprawdzić/ jak się upewnić żeby nie wyrzucać kasy w błoto.
Pozdrawiam |
_________________ dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...
Tempra 1.9D [*] R.I.P. |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-02-2012, 00:39
|
|
|
daj pompę i wtryski do spradzenia tzn zaprowadz auto do kogoś kto zna sie na dieslu |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-02-2012, 02:52
|
|
|
Witam
Dolarinho, zanim oddasz auto do sprawdzenia pompy, możesz spróbować czy działa Ci podgrzewacz paliwa, na fotce z pierwszego postu, na obudowie filtra paliwa masz dwie wtyczki z kabelkami, ta w głębi fotki to napięcie dostarczone do podgrzewacza paliwa, ta bliższa to termowyłącznik podgrzewacza. wypnij tą bliższą wtyczkę i ją zmostkuj, jeśli to termowyłącznik to w ciągu 1-2 minuty silnik powinien zacząć równo pracować.
Mozesz jeszcze wypiąć te druga wtyczke i zmierzyć na niej napięcie podczas pracy silnika, jesli jest to podgrzewacz działa.
U mnie pomogło, auto już nie boi się mrozów |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-02-2012, 17:17
|
|
|
Kolego jeśli chodzi o podgrzewacz paliwa ten czujnik nad nim to termowyłącznik uruchamia się on w okolicy -6 do 0 st C i uruchamia się on po zapaleniu silnika.Jeżeli silnik nie pracuje np.włączony jest zapłon to grzałka nie grzeje powtarzam działa tylko na uruchomionym silniku |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
dolarinho
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 114 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-02-2012, 18:14
|
|
|
Dziś odpaliłem samochód z holu... Odpalił ale dalej gaśnie na niskich obrotach i poszarpuje. Nie ma w ogóle mocy na jedynce można jechać, ale na dwójce już spada z obrotów... Poluzowałem przewody przy wtryskach i z każdego tryskało paliwo, więc pompa podaje paliwa... Ciekawe tylko czy pod właściwym ciśnieniem... Może wtryski są przyczyną problemu... Tylko teraz pytanie czy D i TD ma takie same wtryski paliwa i czy na forum znajdzie się ktoś to może mi je sprzedać |
_________________ dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...
Tempra 1.9D [*] R.I.P. |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-02-2012, 19:31
|
|
|
dolarinho, takie same były wtryski a spawdz rozrząd czy ci nie przeskoczył bo coś mi sie nie podoba |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-02-2012, 20:53
|
|
|
Witam
robertRK napisał/a: | Kolego jeśli chodzi o podgrzewacz paliwa ten czujnik nad nim to termowyłącznik uruchamia się on w okolicy -6 do 0 st C i |
Dzięki, szukałem tej informacji |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
dolarinho
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 114 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-02-2012, 21:55
|
|
|
albert1991 napisał/a: | dolarinho, takie same były wtryski a spawdz rozrząd czy ci nie przeskoczył bo coś mi sie nie podoba |
Nie mam zamiaru dokładać do tego auta więcej niż 200 złotych, więc jeśli będzie to rozrząd to wędruje na złomowisko |
_________________ dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...
Tempra 1.9D [*] R.I.P. |
|
|
|
|
|