Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
BLOS co to?
Autor Wiadomość
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 14-03-2007, 16:51   BLOS co to?

Mam pytanie,problem nie mój bo gazu nie mam ale może ktoś z was to to ma?

taki gaźnik produkcji włoskiej nazywa się "Blos". Dokładna zasada działania jest prosta i polega na pomiarze przepływu masowego za pomocą pneumatycznego mechanizmu, który jednocześnie zajmuje się podawaniem gazu dokładnie proporcjonalnie do masy przepływającego powietrza. Cały taki "blos" nie dławi przepływu powietrza w zauważalny sposób - jego średnica satysfakcjonuje nawet duże silniki. Sam gaz nie jest sterowany żadnym silnikiem krokowym. Aby być "legal" tam, gdzie głupawa ustawa wymaga elektronicznej regulacji dawki, silnik krokowy zostawia się "na sztukę" otwarty. De facto reduktor powinien być połączony z blosem na krótko, beż żadnych regulacji, śrubek, zaworków etc.

Można nawet nazwać to systemem pierwszej generacji - nie zawiera żadnej elektroniki, będąc jednocześnie wyjątkowo skutecznym. Producent i właściciel patentu, firma BRC zakończyła produkcję jakieś 2 lata temu ze względu na brak możliwości stosowania tego rozwiązania ponieważ ustawy krajów - odbiorców (głównie UE) zaczęły w pojazdach z katalizatorem wymagać elektronicznej regulacji dawki (pomimo iż jest wielokrotnie bardziej powolna i nieproporcjonalna w porównaniu do takiej metody jak "blos" + wymaga dość żmudnego strojenia). Dziś już dość trudno kupić taki gaźnik gazowy (zwany też niekiedy mikserem przepływowym). Ogólnie żywy dowód że głupi urząd potrafi zniszczyć każdą dobrą ideę.


Jeżeli zauważymy, że gaz jest dawkowany proporcjonalnie do przepływu, to od razu można to nazwać inaczej - za pomocą blosa można ustawić stały stosunek powietrza do paliwa - np. 13:1. Nie jest to może optimum jak chodzi o spalanie, bo dla niewielkich obciążeń lambda może być wyższa bez szkody dla silnika - ale już dla mocniejszego depania pedału gazu - nie. Można przyjąć że parametry auta będą takie, jak przy zastosowaniu idealnie zestrojonej instalacji wtrysku gazu, ale auto będzie nieco bardziej paliwożerne (aczkolwiek oczywiście będzie mniej palić niż auto z konwencjonalnym mikserem - o czym za chwilę). Jeżeli ustawimy jakiś skład dla konkretnych obrotów, to będzie on taki sam od zera do bohatera Na tym polega genialność i skuteczność blosa.

Konwencjonalny mikser bazuje na wysysaniu gazu za pomocą podciśnienia. Musi więc zwężać przepływ aby ciśnienie za zwężką spadło. Zazwyczaj taka technika owocuje przelewaniem auta z dołu lub z góry - w zależności jak dobierzemy średnicę miksera. Auto musi odpalać na benzynie (jest bardzo czułe na temp). Zwykle też grożą nam wybuchy nadmiarowego gazu lub prychanie z wydechu.

Z gaźnikiem gazowym takie zjawiska nie wystąpią nigdy. Można sobie darować głupawe klapki przeciwwybuchowe, zwężki i cały ten cyrk. Silnik na benzynie ssie bez ograniczeń, podobnie nie jest dławiony na gazie. Można stosować filtry stożkowe, doloty rezonansowe, turbo (suszareczki muszą jednak mieć reduktor z ciśnieniem zależnym od ciśnienia doładowania - albo kupuje się odpowiedni reduktor albo przerabia istniejący przez dołożenie kompensacji - jedna dziurka + rurka - choć nie każdy da się niestety przerobić). Wszystko to wynika z zasady pracy "blosa" - reakcji tylko na przepływ a nie na podciśnienie. takie cudo stroi się na hamowni. Nie zajmuje to zbyt długo bo do regulacji jest tylko jeden parametr (skład mieszanki w całej skali obrotów ten sam) + dawka dla wolnych obrotów (de facto offset dawki). Całość realizuje wzór DAWKA = A * PRZEPŁYW + B

http://www.allegro.pl/ite...c_promocja.html
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-03-2007, 19:13   

Poczytaj TU
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 15-03-2007, 12:36   

RobertWroc w razie jakichś wątpliwości co do BLOS'a pisz w wątku o nim lub poprzez priv do mnie a pomoge, BLOS'a montowałem sam u siebie, zrobione w tej chwili mam juz koło 12 tys. km na nim wiec moge co nieco powiedziec na temat jego zalet i problemow z ktorymi mozesz sie spotkac w trakcie eksploatacji [aczkolwiek ja ich akurat nie mialem]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 15-03-2007, 13:22   

no to pisz o zadach i waletach na forum!

EDIT: albo nie pisz... zobaczyłemn ile kosztuje i już mi ciekawość minęła :)
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 15-03-2007, 23:22   

Zacznę od tego że faktycznie moja wina nie sprawdziłem że juz jest taki wątek wielkie PRZEPRASZAM ZA BAŁAGAN :uklony: GrzesiekK., Nie mam gazu a poprzednie autko z tym "cudem" wyleczyło mnie z pozornej oszczędności.Temat blosa zainteresował mojego kuzyna.Biedny student szuka oszczędnosci na czym się da,a rownocześnie marzy by jeździc szybko sprawnie bezawaryjnie i tanio.
Troszke martwi go cena cuda,jego nielegalnośc oraz informacje że nie produkuje sie tego od ok 2-3 lat.To co oni żenią na allegro?
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-03-2007, 07:51   

Co do tego czy go produkuja czy nie to nie wiem nigdy mnie to nie interesowalo, a to co sprzedaja to jesli nawet juz nie jest produkuje sie BLOS'a mechanicznego to zapasy magazynowe ktore pozostaly. Co do legalnosci to jesli ma twoj kumpel instalke II generacji to musi sie liczyc z tym ze moze mu sie diagnosta na przegladzie przyczepic, ja u siebie mam intalacja LPG I generacji i na taka mam papiery do auta wiec co do BLOS'a to nie moga mi nic zrobic, auto na analizatorze spalin trzyma parametry spalin wiec OK. Zawsze mozna tez na przeglad instalacje zlozyc jak nalezy a BLOSa zostawic na polce w domu.
Co do samego BLOS to w moim przypadku przywrocil mi frajde z jazdy autem na gazie ;] Przy zakupie auto mialo zwykly misker i czuc bylo ze go mocno obcina to, wywalilem nawet wtedy misker i smigalem na PB, ale w koncu zaryzykowalem z BLOSem i nie zalowalem ani chwili, frajda z jazdy jest znowu i troche wiecej w kieszeni zostaje.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
rożek 


Wiek: 39
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 44
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-04-2007, 17:29   

blos nadaje się do dużych pojemności - przy małych za bardzo to nie działa bo są za małe podciśnienia ale silnik silnikowi nie równy
  
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 12-04-2007, 20:53   

teraz to tylko sekwencyjną instalke LPG sie zaklada do tych lepszych aut a nie sie bawi z BLOS'em. Jesli mialbym zniweczyć auto gazem to jedynie sekwencją.

** Dodano: 12-04-2007, 20:57 **
William ma BLOS w BMW swoim. Moze cos powiedziec. 8)
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 13-04-2007, 06:57   

Ninja napisał/a:
teraz to tylko sekwencyjną instalke LPG sie zaklada do tych lepszych aut a nie sie bawi z BLOS'em. Jesli mialbym zniweczyć auto gazem to jedynie sekwencją.



Zgadza się, przy zakładaniu nowej instalacji nie zastanawiałbym się i włożył sekwencje, ale jesli juz ktos kupi dosyc mocne auto tak jak ja np. swoje sedici i jest juz w nim instalka I lub II generacji to BLOS jest bardzo dobrym rozwiazaniem, sam chcialem przezbroic swoja instalacje lpg na sekwencje ale przeanalizowalem co ile kosztuje i BLOS okazala sie duzo lepszym rozwiazaniem.

Koszt przerobki mojej instalacji na sekwencje do sedici wyniosl by 2000zl bo z I generacji to tylko zbiornik moze zostac, Blos kosztowal mnie 250zł, na sewkencji auto palilo by maks 2l/100km mniej na miescie lpg niz na Blosie, wiec przy sredniej cenie gazu w ciagu roku powiedzmy na poziomie 2,10zl cena 100km po miescie na sekwencji to okolo 27,50zl a na Blosie 31,50zł, wiec oszczedzilbym okolo 4zl/100km, jak latwo policzyc dalej przerobka na sekwencje wzgledem Blosa zwrocila by mi sie po jakis okolo 45000km wiec bez sensu bylo sie pakowac zwlaszcza ze auto zabawi u mnie raczej gora dwa lata i bedzie przesiadka.

Z Blosa jestem bardzo zadowolony, nigdy nie mialem strzalu na gazie, mimo nawet odpalania na mrozie cala zime od razu na LPG [mialem dziure w zbiorniku i zero Pb], kumpel ma astre gsi c20xe czyli 150KM na sekwencji za 2800zł i powiem tyle ze mi nie ucieknie, tipolot zamyka na gaziorze spokojnie 200km/h i niejednego młodziana w nowej furce juz nauczyłęm pokory moim 16 letnim dziadkiem ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-04-2007, 08:48   

Przyłączam sie że blos to dobre rozwiązanie choć niezbyt tanie.... :)
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
rożek 


Wiek: 39
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 44
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-04-2007, 00:22   

GrzesiekK. napisał/a:
Ninja napisał/a:
teraz to tylko sekwencyjną instalke LPG sie zaklada do tych lepszych aut a nie sie bawi z BLOS'em. Jesli mialbym zniweczyć auto gazem to jedynie sekwencją.



Zgadza się, przy zakładaniu nowej instalacji nie zastanawiałbym się i włożył sekwencje, ale jesli juz ktos kupi dosyc mocne auto tak jak ja np. swoje sedici i jest juz w nim instalka I lub II generacji to BLOS jest bardzo dobrym rozwiazaniem, s............................ ;]


Ja się zastanawiam czy u siebie nie założyć (silnik 1,5 uno na gaźniku) tylko miałbym wielki problem z podłączeniem tego no i podobno z gaźnikiem za bardzo to nie działa.
  
 
 
William 



Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 63
Skąd: Trsow
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 14-04-2007, 07:16   

Są blosy do gaźników z podtrzymaniem przepustnicy i są takie do wtrysków.

Poza tym po co Ci w 1.5 blos? Strzela Ci? Muli? Wyreguluj zapłon, sprawdź świece i kable WN i zapomnij o blosie. Namodzisz się z instalacją tego, a wymiernych efektów nie będzie, bo jak strzelało, tak strzelać będzie a na poprawę osiągów w gaźnikowcu nie licz.

Ja założyłem blosa do 3.5 litrowego auta, bo zwykła zwężka zmniejszała mi światło dolotu z 77mm na 30mm!!! To rażąca różnica. Po założeniu blosa i konkretnej instalacji WN nie ma strzałów nawet przy 7 tys. obr. Auto ciągnie do odcinki i nie ma że mixer nie wyrabia. Blos poda tyle i le silnik zechce. No i spalanie spadło ;) z 20l/100km na 16l w mieście.

A to fotki jak to wygląda u mnie.





_________________
BMW E32 735i
Alpina B11 Project |||||||||| 40%
  
 
 
rożek 


Wiek: 39
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 44
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-04-2007, 20:25   

Ja mam gaźnik 30/32 DMTR a mikser ma średnice 2x 26mm jechać to jedzie ale żeby to działało to musiałem do połowy zakleić dolot powietrza do filtru bo na wolnych obrotach zdychał i miał ubogą mieszanke.
I właśnie też tak myśle że blos tu nic nie da jak w gaźniku gardziele mają ok 24 mm
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-04-2007, 20:54   

William obuduj oddziel stożek od komory silnika tak aby nie miał możliwości łapać ciepłego powietrza od chłodnicy to zobaczysz znowu spora zmianę w zachowaniu silnika na LPG
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load