|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
BLOS gaźnik gazowy |
Autor |
Wiadomość |
aristo
Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 98 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-04-2006, 08:25 BLOS gaźnik gazowy
|
|
|
Ostatnio przeglądając rzuciło mi sie o BLOSIE aż dziwne że u nas nikt tego nie poruszył.
Najprościej rzecz ujmując jest to zastąpienie zwykłego miksera (palinikowego) czymś bardzo zbliżonego do tradycyjnego gaźnika. Wszyscy wiemy jaki problem jest poprawnie zestroić instalacje gazową, nawet w przypadku instalacji z komputerem reakacja silnika na wciśniecie pedału gazu jest bardzo ograniczona, z rozważaniam teoretycznych a także biorąc pod uwagę zdanie ludzi którzy już to założyli i jeżdzą na tym jest to ciekawe urządzonko.
Urządzenie jest już tak skalibrowane że ma trzymać stałą proporcję powietrze/gaz niezależnie od przepływu powietrza itp.
Silnik w pełnym zakresie obrotów ma prawidlowy skład mieszanki i bardzo poprawnie reaguje na wciśniecie gazu. Cena jedynie jest troszke wysoka na alleghro można to kupić za ok. 350 zł. Ludzie co to testowali wypowiadali sie bardzo pozytywnie.
Sam bym to u siebuie potestował, ale na gazniku mam bezposrednio filtr i najpier musialbym zalozyc ten inny stary typ filtru i potem dopiero testować, no i ta cena.
Poniżej linki oraz różne dyskusje na temat BLOSA.
forum ford capri
zdjecie 1
zdjecie 2
budowa blosa 1
budowa blosa 2
zasada dzialania (eng. IMPCO)
dyskusja na ford polska o blosie |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-04-2006, 11:29
|
|
|
aristo napisał/a: | Ostatnio przeglądając rzuciło mi sie o BLOSIE aż dziwne że u nas nikt tego nie poruszył. |
Poruszał to ktoś kiuedyś tylko nie wiem czy konkretnie nazywał to BLOS-em |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
aristo
Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 98 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-04-2006, 12:35
|
|
|
Emf napisał/a: |
Poruszał to ktoś kiuedyś tylko nie wiem czy konkretnie nazywał to BLOS-em |
Chyba było poruszone coś takiego : mikser strumieniowy
ale to jest spora różnica |
|
|
|
|
ASR
witamy nowego
Dołączył: 11 Kwi 2006 Posty: 5 Skąd: ViRuSlAnD
Województwo: Dolnośląskie
|
|
|
|
|
adams
Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2006 Posty: 307 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-09-2006, 21:16
|
|
|
Tak zaczalem czytac na ten temat i rozwazam montaz tego urzadzenia. Czy ktos z klubowiczow ma juz BLOS-a w swoim fiaciku? Jak wrazenia? Czy to nie jest kolejny "cudowny bajer" jak magnetyzer? |
_________________ >>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<< |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-09-2006, 08:34
|
|
|
Ja się zastanawiałem, ale zrezygnowałem ponieważ przy seryjnym dolocie w gaźnikowcu blos mi nie wejdzie, musiałbym przerabiać dolot. blos ma wysokość jak dobrze pamiętam ok 9cm i powinien być zamontowany pionowo, w przypadku seryjnego rozwiązania będzie zawadzać o maskę.
Adams, z podpisu widzę, że masz wtrysk czyli też musiałbyś przerabiać cały dolot. Teoretycznie mógłbyś zainstalować blosa na rurze idącej do obudowy, ale ze względów bezpieczeństwa jest to chory pomysł bo byś miał całą obudowę wypełnioną wybuchową mieszanką i w razie jakiejś niesprawności miałbyś wielkie bum. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-09-2006, 09:03
|
|
|
Podwyżyć maskę Jak w jakimś amerykańskim aucie. A tan na serio jak to sie sprawuje? Moze ktoś to już wypróbował? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-09-2006, 10:40
|
|
|
są i 9cm i 7cm średnicy. pozatym to kosztuje 320-340zł na allegro |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-09-2006, 20:20
|
|
|
moley napisał/a: | są i 9cm i 7cm średnicy. pozatym to kosztuje 320-340zł na allegro |
A mi chodziło a wysokość blosa, górny króciec doprowadzający gaz do blosa wystaje ponad 9cm i dlatego pionowy montaż w seryjnym rozwiązaniu jest nie możliwy, ale mniejsza z tym bo zajrzałem do instrukcji blosa i podane jest, że wcale nie musi być zamontowany pionowo więc w gaźnikowcach i MPI raczej z montażem blosa nie powinno być problemu, tylko czy warty jest on swojej ceny ? |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 31-10-2006, 11:41
|
|
|
Odgrzeje troche ten temat, moze komuś sie przyda pare info z mojej strony.
Posiadam Tipo 2.0 16V, instalka pierwszej generacji, bilem sie z myslami zeby cos z nia pokombinowac zeby tak mocno nie ograniczala osiagow auta, bo zwezka w dolocie powodowana obecnoscia miksera dawala o sobie znac, dodatkowo dokuczalo mi to ze auto czasem gaslo schodzac z obrotow lub stojac w korku.
Przemyslalem sprawe i stwierdzilem ze instalka II generacji wcale lepsza nie bedzie, bo mikser i tak zostaje, instalacji sekwencyjnej tez nie chcialem pchac bo za duzy koszt i prawie tyle co auto by wyszlo, odwiedzilem paru gazownikow, pogadalem troche na temat przerobki na druga generacje lub wrzucenie BLOS'a, o dziwo okazalo sie ze ci gazownicy ktorzy na co dzien robia instalki LPG w mocniejszych autach polecili mi wlasnie zamiast uzbrojenia w elektronike mojej instalki zalozenie BLOS'a.
Dogadalem sie ze wezme ten wynalzek na probe i jesli bedzie ok wszytko to fajnie, a jak nie to oddam go i przerobimy instalke na II generacje.
Zeby nie psuc oryginalnych gum w dolocie silnika, dopasowalem idealnie pasujace gumy od centralnego ogrzewania z malucha ;] poskladalem wszytko do kupy i podjechalem na wstepna regulacje mieszanki na analizatorze spalin.
W tej chwili zrobilem na blosie kolo 500km i moge powiedziec tyle:
- spalanie praktycznie takie jak na zwyklym mikserze [no moze kolo 0,5l/100km LPG mniej] ale za to calkiem inne auto ;]
- duzo ladniej wkreca sie auto na wysokie obroty, wczesniej przy 4500obr/min czulem ze mikser zaczyna nie wyrabiac, teraz auto kreci sie ladnie az do samej gory
- powrot do seryjnych osiagow auta na benzynie przez to ze BLOS nie zaweza tak dolotu jak robi to zwykly mikser
- duzo mocniejsze auto na gazie
- brak jakichkolwiek problemow z wolnymi obrotami na gazie, teraz sa bardzo stabilne
- od zalozenia BLOS'a ani razu auto mi nie zgaslo czy to przy schodzeniu z obrotow czy na postoju, nie wystepuje zjawisko zdmuchiwania
Wiec jak widac jestem zadowolony, poprawilo sie to o co mi chodzilo czyli dynamika auta i kultura pracy na gazie. Do zwyklego miksera napewno nie powroce ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-10-2006, 18:31
|
|
|
też od dawna o tym myślałem, ale skoro póki co 3 stówki minimum na znośny BLOS to hmm... chyba, że na gwiazdkę dostanę kusi, ale niech stanieje troszkę... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-10-2006, 20:08
|
|
|
Grzesiek, jak masz zamontowanego blos'a ?
całkowicie pionowo czy może trochę odchylony. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 31-10-2006, 20:34
|
|
|
patrząc się na to że mam gdzies osiągi w silniku 1,6 gaźnik to blosa nie założe . 300zł na raz wydac to mi się nie chce. mnie to co mam zadowala w pełni. już się przyzwyczaiłem do spokojnej jazdy. a na wysokich obrotach to tylko mesiem moge cisnąc 120zł na piątce |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 01-11-2006, 12:40
|
|
|
romano napisał/a: | Grzesiek, jak masz zamontowanego blos'a ?
całkowicie pionowo czy może trochę odchylony. |
Odchylony okolo 30 stopni od pionu, inaczej nie udalo sie go zmiesci pod maska bo u mnie zbyt duzo miejsca wolnego to nie ma ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
titanea
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Gru 2006 Posty: 165 Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-12-2006, 19:14
|
|
|
Odświeżamy odrobinkę
I jak ma już ktoś tego całego BLOS'A oprócz Grześka??
Też zastanawiam się nad wsadzeniem tego czegoś pod maskę i pozbycia się zbędnego złomu pod postacią parownika i miksera czy jak się to coś nazywa. |
_________________ TIPO 1.4 I.E. 93 r. Gaźnik, Bialutki można go nazwać również TARANEM ;]
http://img137.imageshack....62/dowodya4.jpg
Ford Escort 1,8 TD MK VII Ghia - 1998 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 28-12-2006, 20:15
|
|
|
Ale BLOS nie zastępuje reduktora (parownika). On tylko zastępuje mikser!
To taki mikser tylko taki który lepiej potrafi się dozować potrzebne powietrze wymieszane z mieszanką LPG. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
titanea
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Gru 2006 Posty: 165 Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 30-12-2006, 11:49
|
|
|
Te 2 fotki które pokazałeś, to jest reduktor potocznie zwany parownikiem. Tam dochodzi do rozprężania się gazu. Jak wiadomo w butli gaz jest w stanie ciekłym (sprężony pod około 6 atmosferami). W reduktorze następuje rozprężenie się go i w efekcie przejście w stan lotny. Podczas rozprężania dochodzi do pobrania "energii" z otoczenia, pod postacią ciepła. Dlatego reduktor musi być ogrzewany.
A mikser to jak nazwa wskazuje. Miesza gaz z powietrzem. Rodzaje mikserów są też różne. Nakładane na gaźnik, nakładane na rurę od dostarczania powietrza.
I to właśnie jest BLOS. Troche niby bardziej zaawansowany mikser, ktory potrafi lepiej dostosować się do potrzeb silnika. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
POPEY
Wiek: 50 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 33 Skąd: busko zdroj
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-12-2006, 12:08
|
|
|
To nie to, mikser masz miedzy filtrem pow. a wtryskiem albo miedzy gaznikiem a kolektorem to duze okragle musi ci zostac zeby ci tloki do cylindrow nie przymarzly |
_________________ tipo popeya 2.0 16v stare dobre sedici |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 30-12-2006, 15:03
|
|
|
POPEY napisał/a: | To nie to, mikser masz miedzy filtrem pow. a wtryskiem albo miedzy gaznikiem a kolektorem to duze okragle musi ci zostac zeby ci tloki do cylindrow nie przymarzly |
Nie zeby nie przymarzly, tylko zeby wogole instalacja LPG dzialala musi bys ten parownik ;]
Blos zakladasz w miejsce orginalnego miksera i do niego podlanczasz waz podajacy mieszanke LPG z parownika, jesli po drodze masz jakiegos krokowca na tym wezu to tez najlepiej go wywalic bo jest zbedny przy BLOS'ie i bedzie tylko psuł.
Po 3000km zrobionych na BLOS'ie moge napisac tyle ze jestem bardzo zadowolony i kolejny raz tez bym go kupil. Wzgledem normalnej instalacji LPG z mikserem zwezkowym auto jest nieporownywalnie mocniejsze zarowno na LPG jak i Pb przez to ze juz nie ma tak duzej zwezki w dolocie, spalanie mniejwiecej takie jak na zwyklym miskerze z tym ze wczesniej to auto sie toczylo a teraz sobie nie zaluje i duze ile mi sie podoba ;]
W tej chwili mieszanke ustawilem sobie tak ze nie widze roznicy miedzy Pb a LPG, smigalem juz autem pod 190km/h i mysle ze 2 paczki zamknie lekko. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
titanea
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Gru 2006 Posty: 165 Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-12-2006, 18:38
|
|
|
tnx ;] czyli po nowym roczku (już niedługo) sprawie sobie prezęcik noworoczny bo normalnie denerwuje mnie moja instalacja wrrrr |
_________________ TIPO 1.4 I.E. 93 r. Gaźnik, Bialutki można go nazwać również TARANEM ;]
http://img137.imageshack....62/dowodya4.jpg
Ford Escort 1,8 TD MK VII Ghia - 1998 |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 30-12-2006, 18:56
|
|
|
titanea napisał/a: | tnx ;] czyli po nowym roczku (już niedługo) sprawie sobie prezęcik noworoczny bo normalnie denerwuje mnie moja instalacja wrrrr |
No ja na zwykłej instalce po kupnie auta pojezdzilem az cale dwa tygodnie i mnie szlak trafil ;] mimo wyregulowania jak nalezy auto palilo kolo 13,5litra/100km LPG co akurat jest raczej norma dla tego silnika przy jezdzie po miescie, ale strasznie odczuwalem roznice miedzy PB a LPG i stwierdzilem ze trzeba cos z tym zrobic. Juz nawet przez mysl przeszla mi instalacja sekwensyjnego wtrysku gazu ale koszt przerobki zwyklej instalacji na sekwencje wynosi okolo 2000zl w zakladzie wiec sorki ale troche za duzo jak dla mnie zwlaszcza ze auto ma swoje lata i troche bez sensu ladowac taka kase. Szukajac wtedy sposobu na zblizenie osiagów auta do tego co potrafi na Pb trafilem do zakladu ktory glownie robil instalacje LPG do aut ze tak powiem sportowych, rozne BMW, Astry GSI itp. i jeden z mechaników/gazowników powiedzial zebym na probe wzial i zalożył BLOS'a, no i tak sie stało i po tygodniu zawiatalem znowu u nich usmiechniety i BLOS'ik zostal na stałe.
Tylko musisz wiedziec o jednym BLOS tak naprawde wedlug Polskiego prawa jest nielegalny ;] Co prawda ja mam certyfikat na instalke LPG bez jakiejkolwiek elektroniki i sprawa wyglada troche lepiej bo przynajmniej nikt mi sie nie przywali ze ja rozbroilem przy wkladaniu tego wynalazku ;] ale licze sie z tym ze jak bede jechal na przeglad to dla swietego spokoju wrzuce normalny mikser a po przegladzie wróce do BLOS'a bo moze sie diagnosta jednak przeczepic ;/
Zakładaj BLOS'a a mysle ze w 99% bedziesz zadowolony ;] Tylko u Ciebie bedzie troche zabawy zeby go podłaczyc bo pierwsza sprawa ze ma srednice mniej wiecej 70mm a w 1.4 na monowtrysku dolot jest duuuuzo mniejszy i jeszcze ta plaska duza obudowa filtra powietrza ;/ No ale dla chcacego nei ma nic trudnego. Jak sie postarasz to jakos go upchniesz pod maska i podlaczysz ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-12-2006, 22:37
|
|
|
a ja dalej co jakiś czas wrócę do tematu, coś poczytam, ale zastanawiam się, czy 'jeśli-kiedyś-gdyby' to czy rzeczywiście warto... do zwykłego gaźnikowca blos dokładać, skoro mikser i tak nie mam na dolocie na rurze tylko w gaźniczku znaczy się pod górną pokrywą, pod puchą, ustawiony poziomo, taki zwykły palnikowy... czy taki też specjalnie tłumi...? czy blos dużo da i odetka? czy dynamiczniej by to reagowao... czy warto za taką kasę? hmm... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 30-12-2006, 22:58
|
|
|
unknown napisał/a: | a ja dalej co jakiś czas wrócę do tematu, coś poczytam, ale zastanawiam się, czy 'jeśli-kiedyś-gdyby' to czy rzeczywiście warto... do zwykłego gaźnikowca blos dokładać, skoro mikser i tak nie mam na dolocie na rurze tylko w gaźniczku znaczy się pod górną pokrywą, pod puchą, ustawiony poziomo, taki zwykły palnikowy... czy taki też specjalnie tłumi...? czy blos dużo da i odetka? czy dynamiczniej by to reagowao... czy warto za taką kasę? hmm... |
Twój mikser dokladany pod gażnik tez zweza przelot w gardzili pod gaźnikiem. Napewno BLOS troche ozywil by to autko, ale strasznych rewelacji nie nalezy sie spodziewac bo i moc tego silnika jest taka sobie. Najlepiej jakbys mial mozliwosc tak jak ja wziecia BLOS'a na probe, ale to bardzo ciezka sprawa jak sie nie ma znajomych w odpowiednich warsztatach. Przy gazniku bedzie naprawde duzo zabawy aby podpiac Blosa i trzeba upolowac wersje do gaznikow ktora ma "śrube" umozliwiajaca mechaniczne podparcie "przepustnicy" w blosie bo nie wiem czy nie bedzie bez tego gasilo silnika przy schodzeniu z obrotow.
Co do kasy to sam najlepiej wiesz w jakiej jestes sytuacji materialnej i czy mozesz sobie pozwolic na taki prezent, dla mnie BLOS okazal sie ratunkiem, bo chyba jakby nie on to bym zrezygnowal calkiem z jazdy na LPG moim sedicivalvole. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-12-2006, 00:20
|
|
|
może i tak, jest tu też jakaś racja, ale tak dodatkowo to : źle mne zrozumiałeś, nie do końca; mam mixer palnikowy, owszem, coś może przydławiać, gorzej mieszać LPG z powietrzema, ale może nie jeśl jest OK dobrany? nie wiem; >>>>> nie mam go pod gaźnikiem w żaden sposób; nie mam go na rurze dolotowej co prawda na szczęście, ale jak popatrzysz na normalny gaźnik (159.A3.000) to na samej samiutkiej górze jest czarna puszka, osłona zwykła, na nią np naciąga się rurę-gumę dolotu; zaraz pod tą puchą mam mixer; w poziomie i tak ustawiony (jeśli podnieść puchę i podejrzeć) że nie powinien jakoś specjalnie tłumić przepływu, no ale mogę się mylić i zbyt to lekceważe... właśnie jestem ciekaw, ale na próbę nigdzie nie dostanę... czy to warto, jak w stosunku do obecnego by było.. jak z montażem... musialbym pakować na rurę dolotu wtedy chyba... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|