Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Hamulce - problem
Autor Wiadomość
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-03-2006, 19:58   Hamulce - problem

Witam,

Ostatnio zauwazylem, podczas mocnego hamowania, ze pedal lekko zrobil sie bardziej miekki. Tak jakos przez 2 tygodnie nie zwracalem na to uwagi, ale teraz juz jestem pewien, ze cos jest nie tak. Prosze o wasze porady, bo wiem, ze juz co niektorzy z tym walczyli.

Objawy
Otoz, pedal jest bardziej miekki i na wieszka "odelglosc" się zapada i troche chodzi jak bym w "maslo" deptał. Jest opor, ale nie taki zdecydowany.
Po mocnym nacosnieciu hamulca, klocki nie odbijaja zaraz. Hamulec powoli odbija. Jak by mial gdzies "zwezke" na przewodzie. Trwa to tak około 1sek. Czuc dokladnie, ze hamulce odpuszczaja powoli. Sprawdzilem to na pochylosci to czuc to juz wyraznie, ze auto odrazu nie zaczyna sie staczac.

Po drugie, dziwnie troche autko hamuje, jak by lekko na jedna strone mocniej. Nie zbyt mocno, ale jednak. Tyl tez jak by slabiej hamowal.
Sprawdzalem czy kola sie blokuja i jak mocno wcisne, to przednie kola sie zablokuja.

Co to moze byc? Pompa?
Przednie hamulce odpowietrzalem juz i bylo ok. Tylnimi sie nie zajmowalem.

A moze to regulator na tylniej osi?

Acha jeszcze jeden objaw, jak mam autko na luzie i tak podepcze pedalem hamulca, to obroty mi mocno skacza. Na biegu jalowym mam ~900 obr/min a jak "przypompuje" to nawet do 1,5-1,6k obortów skacze.

Co wy na to? Pompa do wymiany/regeneracji?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-03-2006, 20:15   

Sprawdź dokładnie przewody hamulcowe.
Ja kiedyś miałem podobny efekt, miałem nieszczelny jeden z przewodów i układ tracił ciśnienie - aż do momentu pęknięcia przewodu...
I też zabrałem się za wymienianie pompy (nic to nie dało).
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-03-2006, 20:27   

Sprawdż też serwo, czy nie ma nieszczelnośći.
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-03-2006, 21:09   

Wlasnie w sumie nic mi nie ucieka. Plyn jak byl tak jest w zbiorniczku, a od tamtego czasu minelo z 2 moze 2,5tyg. Autko uzywane prawie codziennie.

[ Dodano: 17-03-2006, 21:11 ]
Jutro sie biore jeszcze za sprawdzenie tylnich zaciskow. Moze jeszcze odpowietrze tyl.

Z przodu mam miedziaki i one sa ok. A na tyl ida oryginalne przewody. Chmm, moze ktorys z nich mi strzelil. Ale z drugiej strony dziwi mnie to , ze hamulce odbijaja powoli. Wiec to chyba pompa.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-03-2006, 22:45   

ja to chyba nawet opisywalem, nie pamiętam...
k..skie elastyczne odcinki przewodów hamulcowych w fiatach...
te gumowe, między zaciskiem (szczęką) a przewodem już metalowym...
bardzo prawdopodobne, że Ci ze starości (nawet nie koniecznie 'porządnej' starości)
w środku 'sparciały' (tak fachowo mówią niektórzy :) ) i odłażące / wybrzuszone kawałki gumy podczas przepływu płynu/ciśnienia momentami przytykają przewody...
efekty - czasem autko słabiej hamuje, czasem nie, czasem chwilami albo słabo ale jak 'przepchasz' siłą ten moment to załapie, potem jednak czasem nie odbija jak przytykają w drugą stronę i się tarcze zgrzeją, czasem odbija bez zarzutu...
jaja się robią jak te przewody się przytykają, loteria, raz jest ok, raz źle hamuje, raz źle odbija , różnie...

już w kilku t/t takie cuda były, to niestety z czasem norma...
ja już jestem na to przeczulony... u mnie sam kiedyś 'przemęczając' hamulce (taki nagły zjazd po lodzie z dłuuugiej strooomej góry) może dopomogłem, ale jak zaczęły nawalać i się przytykać (wcześniej minimalnie dawały sygnały ale nie wiedziałem , że to one) to miałem takie cuda - różnie hamowały lewa i prawa strona, jak się akurat przytkało, raz mocno, raz słabo, bez reguły, czasem, nie zawsze niedobrze/wolno odbijały klocki (zaciski) itp itd....

potem się samo naprawiło dość, ale i tak miałem je zmienić za tylko 3 dni jak będzie kasa, a w sumie jeździło OK...
3go dnia wieczorem (dzień przed zakupem planowanym nowych) jadąc niezbyt szybko, a było mokro przed rozjazdem z zamysłem zwolnienia i zakrętu, jak działały ok tak nagle sobie znikły na moment hamulce...
:evil: skutki nieciekawe, może to nieważne, ale bolało (finansowo i auto też, nie udało mi się na tyle uciec przed m.in. znakiem)

warto sprawdzić te przeowdy, tu nie ma żartów...
a tak poza tym - jak czysty (bez jakichś syfów) płyn hamulcowy, pompa...
regulator siły hamowania sam w sobie tylko reguluje przód-tył o ile wiem, jeśi by on nawalał to najwyżej o wiele mocniej/słabiej by hamował sam przód/tył, ale cały, nie lewo lub prawo,
więc by np Ci się obie tarcze z przodu grzały (cała sia na przód) albo bębny z tyłu by miały dość...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Antenus 


Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 27
Skąd: Maków Podhalański
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-03-2006, 08:50   

Witam. Z własnego doświadczenia przy takim obrazie zachowań hamulca - obstawiam przewód elastyczny hamulca, z czasem zwężeniu ulega "światło" przewodu i blokuje się przepływ płynu hamulcowego - doszło do tego, że przy odpowietrzaniu nie mogłem przełamać oporu blokującego wężyka. Po wymianie przewodu jak ręką odjął.
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load