|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Czy wyważenie tylnych kół ma wpływ na drżenie kierownicy?? |
Autor |
Wiadomość |
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-08-2010, 05:46 Czy wyważenie tylnych kół ma wpływ na drżenie kierownicy??
|
|
|
Witam. W maju wrzuciłem do mojego samochodu aluski 15tki, na przód założyłem nowe (używane) oponki, które zostały oczywiście wyważone. Z tylnymi oponami nic nie ruszałem. Dodam że nigdy wcześniej nie jeździłem na tych felgach. Zauważyłem że kierownica drży powyżej 140km/h. Jako że przed wakacjami prawie w ogóle nie używałem takich prędkości więc się tym nie przejmowałem, ale teraz zaczyna mnie to powoli denerwować. Czy wyważenie tylnych kół może mieć wpływ na takie drżenie?? Dodam jeszcze że po małej przygodzie ze sworzniem wahacza wymieniłem kompletne zawieszenie przednie (oprócz końcówek drążków, które oczywiście mam i czekają na wymianę), po tym zabiegu nie ustawiałem zbieżności, ale samochód nie piszczy w zakrętach, poniżej tych prędkości bardzo dobrze się prowadzi. Tarcze hamulcowe proste, nie pulsują/biją przy hamowaniu, tylne zawieszenie robione kompletne w zeszłym roku także też jest OK |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-08-2010, 07:51
|
|
|
meter30 napisał/a: | nowe (używane) oponki |
Zazwyczaj nowe używane mają swoja lata i mogą mieć gdzieś malutką bułę niewidoczną nawet na pierwszy rzut oka. Nic innego nie przychodzi mi do głowy, ale dla świętego spokoju można by też wyważyć tył, bo to koszt chyba 5 zł sztuka czy jakoś tak.
Ewentualnie sprawdzić jeszcze alufelgi, bo też nigdy nie wiesz czy coś się nie skrzywiło na jednej z miliardów dziur |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Gramatyk
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 188 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-08-2010, 10:48
|
|
|
może ustawienie zbieżności coś pomoże bo Meter30 pisał że nie robił zbieżności, poza tym myślę że w tego typu autach takie drżenie może po prostu występować przy większych prędkościach. |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-08-2010, 13:44
|
|
|
Czy ja wiem czy w tego typu wozach po prostu musi drżeć... Mama ma taki sam wóz, wczoraj jeździłem nim ponad 150km/h (na autostradzie oczywiście) i sunął jak po stole, zero drgań... W tym tygodniu wymienię te końcówki drążków i ustawię zbieżność. Jeśli to nie pomoże to wszystkie 4 kółka chyba polecą od nowa na wyważenie. Dalej już nie mam pomysłów co to jeszcze może być |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-08-2010, 13:50
|
|
|
jak masz wywazone zimowki na obreczach to je zaloz i sie przejedz jesli dalej bedzie drzec to kwestia ukladu kierowniczego jesli bedzie ok to kola zle wywazone |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-08-2010, 19:06
|
|
|
meter30, a jaki otwór centrujący mają te felgi?? to są felgi pod piastę fiata czy coś uniwersalnego?? |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-08-2010, 03:31
|
|
|
Felgi ATS Germany były ze znaczkami alfy romeo i pochodziły właśnie z modelu 146, nie wiem dokładnie jaki otwór centrujący, ale siedzi idealnie u mnie w piaście, nie są to chyba jakieś uniwersalne |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-08-2010, 08:09
|
|
|
miałem podobną sytuację w tipo. tyle że u mnie przyczyną był uszkodzony pierścień centrujący. nie wiem czy ty masz pierścienie. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
adamek25
Wiek: 41 Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 68 Skąd: łódz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 19-11-2010, 08:41
|
|
|
Gramatyk napisał/a: | może ustawienie zbieżności coś pomoże bo Meter30 pisał że nie robił zbieżności, poza tym myślę że w tego typu autach takie drżenie może po prostu występować przy większych prędkościach. |
u mnie takowe drżenie występowało przy wcisnienciu hamulca przy prędkości ok 110km/h
jak się okazało problem był po stronie hamulcy poprzedni właściciel źle założył klocki |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|