Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ustawianie zbieżności
Autor Wiadomość
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-06-2008, 21:18   Ustawianie zbieżności

Mam pytanko. Otóż w zeszłym tygodniu wymieniałem sprzęgło i żeby nie męczyć się z półośkami to odczepiłem końcówkę drążka kierowniczego od koła, ale nic poza tym z tym nie robiłem.

No i teraz właśnie nie wiem, czy ustawianie zbieżności jest konieczne, bo nie chce być nadgorliwy, ale nie chce też ryzykować zniszczenia opon, bo są nowe. No i najbliższy przegląd planowo dopiero w listopadzie...

Co mi na to powiecie? Pozdrawiam...
     Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-06-2008, 21:21   

nie musisz ale...
kiedy ostatnie sprawdzałeś zbieżność? może warto ją ustawić
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-06-2008, 21:29   

konikks, zbieżność sprawdzali mi na przeglądzie, czyż nie? Jeśli tak to w listopadzie ostatni raz...
     Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-06-2008, 21:35   

Sir-Rafał, to masz jakiś grubo rozszerzony przegląd :roll:


zakładali ci takie laserowe czujniki na koła przednie a na tylne takie z podziałką?
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-06-2008, 21:48   

yyy raczej nie :doubt: To rozumiem, że kicha? :sciana: To w takim razie jeszcze 2 pytania:
- ile może mnie taka przyjemność wynieść?
- czym się objawia brak zbieżności?
     Moneta
 
 
JulO 
witamy nowego



Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 9
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 24-06-2008, 09:03   

Witam.
Koszt ustawienia zbieżności wygląda różnie... od 50 zł w Suwałkach (dane z wczoraj) do 70 zł w Gdańsku (rozmowa tel.), chociaż może być mniej lub więcej ;D .
A brak zbieżności (źle ustawiona) u mnie objawiał się lekko skręconą kierownicą przy wyprostowanych kołach i lekkim ściąganiem w prawą stronę przy jeździe. A wszystko po wymianie wahaczy przednich z łącznikami stabilizatora...
_________________
POzdro...
JulO

|Fiat Tipo 1.4 i.e. 836A4, 1995 r. + LPG Landi Renzo z parownikiem SE81 (II gen.)|
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-06-2008, 09:45   

Sir-Rafał jeśli nie ma potrzeby ustawiania zbierzności,jeśli miałes ok to nie ma sie czym martwić...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-06-2008, 09:54   

czyli ja na pewno mam ja do ustawienia. Tak jak napisal JulO, kierownice przy jezdzie na wprost musze delikatnie skrecac w lewo, a po puszczeniu jej swobodnie auto sciaga na prawo. Wczesniej myslalem ze to sprawa naszych polskich nierownych drog, czesto tez pochylenia ich w kierunku kraweznika, jednak efekt jest taki sam nawet po zjechaniu na przeciwny pas ruchu, gdzie powinno byc raczej odwrotnie. No ale chyba warto najpierw koncowki drazkow wymienic, bo dawno nie byly wymieniane, a na przegladzie diagnosta stwierdzil maly luz z lewej strony. No i potem ustawic zbieznosc. Czy ja dobrze rozumuje?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-06-2008, 10:23   

Dodam od siebie że brak zbieżności może powodować szybsze zużywanie opon.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-06-2008, 10:44   

JAM_BELFEGOR, zgadzam sie z toba, aczkolwiek na moich oponach ostatni sezon jade. Ale druga sprawa jest taka ze to zupelnie komfort jazdy psuje z tym sciaganiem. Caly czas trzeba kolko trzymac, bo auto chce jechac gdzie indziej. Dlatego juz wiem, na co wydam w tym tygodniu haha
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load