Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomaranczowy osad
Autor Wiadomość
Foresight 


Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 12
Skąd: Cieszyn
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-11-2012, 12:41   Pomaranczowy osad

Witam,
Niedawno wymienialem plyn chlodniczy (23 Lipiec) oraz olej (17 Wrzesien). Dzisiaj odkrecilem korek od wlewu plynu chlodniczego i zauwazylem, ze na korku oraz na sciankach zbiornika nazbieral sie jakis pomaranczowy osad. A z plynu zrobil sie kisiel.
Moze to byc uszkodzona uszczelka pod glowica czy cos innego?
I czy przy wymianie takiej uszczelki bede zmuszony rowniez do kolejnej calkowitej wymiany plynu oraz oleju?
Pod maska zauwazylem jeszcze niewielkie wycieki (chyba oleju), moze to byc powiazane?

Dodam jeszcze, ze nie mam zadnych problemow z samochodem (bez problemu odpala, temperatura OK).

Plynu chlodniczego mniej wiecej mam w polowie miarki, a oleju na minimum. Czytalem, ze przy uszkodzonej uszczelce poziom oleju powinien byc wysoki, a tu mi ubylo dosc duzo po 1,5 miesiaca uzytkowania.
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 01-11-2012, 12:46   

w przypadku uszkodzenia uszczelki pod głowicą najczęściej to płyn chłodniczy dostaje się do oleju ale odwrotne przypadki również się zdarzają i wszystko wskazuję na ta właśnie usterkę w twoim przypadku.
musisz wymienić uszczelkę pod głowicą, wymienić płyn chłodniczy ( wcześniej przepłukać układ z tego szlamu ) i ponownie wymienić olej ( tak dla pewności ) niestety ....
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-11-2012, 16:47   

Foresight, jesli uszczelka pod glowica puszcza i olej przedostaje sie do chlodnicy nawet w niewielkich ilosciach to pod korkirm chlodnicy i na sciankach wlewy do zbirniczka robi sie poprostu tlusty szlam(wyglada jak szary smar).Sprawdz jeszcze pod korkiem wlewu oleju czy nie ma zolto-bialego szlamu,bo jesli jest to plyn z chlodnicy wydostaje sie do oleju.
Mozna jeszcze wykrecic swiece i porownac ich kolor.Jesli jedna ma inny to tez moze oznaczac ze na tym cilindrze woda przedostaje sie na tlok.Jesli da sie zajrzec przez otwor swiecy i na jednym cylindrze jest wyraznie jasniejsze denko tloka to tez swiadczy to o tym ze na ten cylider przedostaje sie plyn chlodnicy.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Foresight 


Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 12
Skąd: Cieszyn
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-11-2012, 10:54   

Sprawdzilem jeszcze raz oba korki i wyglada to tak:
korek chlodnicy - pomaranczowy osad
korek od wlewu oleju - leciutki bialy osad, w porownaniu z tym na chlodnicy to praktycznie niezauwazalny.

Mysle, ze tak jak napisaliscie najpierw wymienie ta uszczelke, zrobie do tego planowanie glowicy i wymienie srubki, bo czytalem ze one sie z czasem wydluzaja. Kolejny spory wydatek :(
Dzieki za pomoc, teraz jestem pewny, ze jednak uszczelka pojdzie do wymiany.
  
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 02-11-2012, 19:46   

Foresight, ale bądź gotowy że po ściagnięciu głowicy może się okazac że masz tam kaszane :(
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Foresight 


Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 12
Skąd: Cieszyn
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-11-2012, 11:50   

Nie strasz mnie :) Mam nadzieje, ze z robocizna zamkne sie w max 700zl.
  
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 03-11-2012, 17:25   

Foresight napisał/a:
Nie strasz mnie :) Mam nadzieje, ze z robocizna zamkne sie w max 700zl.

No już nie przesadzaj, w zeszłym tygodniu robiłem koledze uszczelkę pod głowicą. Części+ planowanie + spawanie aluminiowego korpusa wałka rozrządu to 180zł, moja robota 120zł, olej i płyn miał swój.
Jeśli chcesz mieć wszystko na tip-top, to zalecają po złożeniu wypłukać silnik jakimś tanim olejem na starym filtrze (żeby silnik pochodził na nim do pełnego zagrzania), a potem zalać właściwy olej, bo pewnie w silniku masz maślankę.
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
camp21 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 68
Skąd: Landsberg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 10-11-2012, 08:30   

Osad, majonez na korku wlewu oleje nie koniecznie wskazuje na usterkę w silniku (uszczelka głowicy).
W 3/4 przypadków jest to wynik użytkowania samochodu na krótkich trasach i nie dogrzanym silniku.
Sami możecie się przekonać gdy zauważycie jesienią/zimą taki objaw wystarczy wyczyścić i trochę przegonić samochodzik na dłuższej trasie.

Jeżeli poszła uszczelka pod głowicą to pierwszy najprostszy sposób to powąchać spaliny, jak jest słodko i przyjemnie to znaczy że coś nie tak.

Drugi sposób to odpal silnik otwórz zb. wyrównawczy i obserwuj czy nie powstają pęcherzyki powietrza i czy nie śmierdzi spalinami

A może do mechanika i sprawdzić ciśnienie sprężania, gdy wyjdzie coś nie tak to dodatkowo próbę olejową?

Pozbierałem takie objawy uszkodzenia uszczelki pod głowicą.
1. Ubywa płynu z układu chłodzenia.
2. Silnik na biegu jałowym zaczyna "kulawo" pracować po pewnym czasie.
3. Za samochodem unosi się duża biała chmura, kiedy przyspieszam lub dodaję duzo gazu.
4. Przybywa oleju na bagnecie, olej ma "oczka".
5. W zbiorniku wyrównawczym pływają tłuste plamy oleju.
6. Ciśnienie w układzie chłodzenia, powodujące przedostawanie się bąbelków powietrza do zbiornika wyrównawczego, kiedy odkręcam korek - bąbelki cały czas wypływają i mają zapach spalin.
7. Wyrzucanie płynu z układu chłodzenia na otwartym zbiorniku wyrównawczym.
8. Stanowczo za wysoka temperatura silnika - przegrzewanie się silnika.
9. Twarde, napęczniałe (spuchnięte) węże wodne układu chłodzenia.
10. Brak kompresji na którymś cylindrze/ach.
11. Spaliny mają słodkawy zapach płynu chłodzącego.
12. Trudności w uruchomieniu silnika.

:)
_________________
www.irekmo.pl
Rover 75 2.5 V6
  
 
Foresight 


Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 12
Skąd: Cieszyn
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-11-2012, 16:54   

camp21 napisał/a:
Osad, majonez na korku wlewu oleje nie koniecznie wskazuje na usterkę w silniku (uszczelka głowicy).
W 3/4 przypadków jest to wynik użytkowania samochodu na krótkich trasach i nie dogrzanym silniku


Cos w tym moze byc, gdyz przez ostatnie 2 tygodnie przesiadlem sie na autobus, a autem dojezdzam tylko na przystanek (max 2km).

1. Tak
2. Nie
3. Nie
4. Nie
5. Do sprawdzenia
6. Nie
7. Nie
8. Nie
9. Do sprawdzenia, choc mysle, ze 15 letni samochod juz takie spuchniete weze moze miec ze starosci ;]
10. Do sprawdzenia
11. Do sprawdzenia
12. Nie


Zaczynam sie gleboko zastanawiac na ta wymiana :) Niestety trafiam na kiepskich mechanikow, ktorzy jedna usterke naprawiaja po 10 razy i tez dlatego szukam pomocy na tym forum :)
Bardzo dziekuje wszystkim za pomoc, jutro sprawdze pozostale punkty i wroce do poszukiwan dobrego mechanika ;]
  
 
camp21 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 68
Skąd: Landsberg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 10-11-2012, 19:26   

To nie chodzi o spuchnięcie ze starości, tylko nabicie ciśnienia w układ chłodzenia przy pracującym silniku i zamkniętym korku od chłodnicy/zbiorniczka.
Są po prostu twarde.

Pisałeś że masz kisiel w chłodnicy, a może po prostu wlałeś jakiś "dziwny" płyn który nie powinien się mieszać z tym który miałeś?

Nie spiesz się z tą głowicą, zacznij od najprostszych czynności.
Wjedź na kanał, otwórz maskę, zdejmij osłonę pod silnikiem(jeżeli ją masz), odpal silnik.
Otwórz zbiorniczek(uwaga może przy gorącym prysnąć) wyrównawczy i popatrz/powąchaj, zamknij go.
Pochyl się nad rurą wydechową i to samo, nawet przybliż dłoń żeby ewentualna para wodna na niej osiadla i posmakuj, jak będzie słodko to jest problem.

Pochyl się z dobrym światłem nad silnikiem i patrz czy gdzieś się nie sączy, szczególnie brzegi chłodnicy i króciec od tego cienkiego wężyka.

Później wejdź pod samochód i rób to samo, powoli nie spiesz się.
Nawet osiądź sobie w kanale, zapal papierocha i tylko obserwuj czy nie zauważysz jakiejś spadającej kropli.
Mozna położyć na ziemi gazetę, warunek żeby był suchy samochód, a nie po deszcze.

Z reguły zaczynamy od najbardziej kosztownych napraw, a okazuje się że usterka to marne grosze lub kilka minut naszej pracy.

Olej nie zmienił koloru na kakałko i płyn w chłodnicy też nie jest brudny i wymieszany z olejem?
Na ściankach zbiorniczka wyrównawczego nie ma oleistej mazi?
jeżeli nie to bądź dobrej myśli.
8)
_________________
www.irekmo.pl
Rover 75 2.5 V6
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load