Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gaźnik 1.6 - jakiś inny, czy co to ma być?
Autor Wiadomość
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 31-03-2008, 18:24   Gaźnik 1.6 - jakiś inny, czy co to ma być?

Witajcie,
mam w gaźniku po lewej stronie (patrząc od przodu auta) taką wajchę która przy puszczonym pedale styka się z inną wajchą :P Jak wcisnę gaz (otworzę przepustnicę) to ta dolna wajcha (2) idzie w lewo, a ta górna (1) ....stoi! A jak użyję palca to idzie w dół, po puszczeniu gazu przepustnica popycha dolna wajchę, ta górną i wszystko wraca do punktu wyjścia. Słowa tego nie obrazują, dlatego zdjęcia niżej z opisanymi wajchami

Ponadto z tyłu za gaźnikiem mam taki żołty (pierwotnie orygnalnie jest to różowo-czarny) przewód do niczego nie podpięty. A z dołu jakby kolektora wylotowego, ale nie z niego tylko z tego metalowego czegoś nad nim, wpięty od dołu, jest czerwony kabelek zakończony kostką też nie podpiętą do niczego. Jakieś pomysły co to może być? (fotki niżej)

Gaźnik:



kabelek ;)

_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 39
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-03-2008, 18:54   

Pierwsze zdjęcia - pompka przyspieszenia.
Kabelek - z tego co widać na drugim zdjęciu powinien iść pod spód kolektora do tzw. "jeża".
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 31-03-2008, 19:05   

A co ten jeż robi:> No i ten kabelek jest odłączony właśnie:) A obok niego wisi ten różowo-czarny....

Co do pompki przyspieszenia, mówisz o tej co jest z przodu gaźnika ta z tą rączką z rolką na końcu ,która działa, czy o tej za gaźnikiem, z tą wajchą, co nie działa:)
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 39
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-03-2008, 19:15   

dcfan napisał/a:
A co ten jeż robi:> No i ten kabelek jest odłączony właśnie:) A obok niego wisi ten różowo-czarny....


Jeż ma za zadanie podgrzewać kolektor ssący na zimnym silniku, zanim się nie rozgrzeje.

dcfan napisał/a:
Co do pompki przyspieszenia, mówisz o tej co jest z przodu gaźnika ta z tą rączką z rolką na końcu ,która działa, czy o tej za gaźnikiem, z tą wajchą, co nie działa:)


Ta z przodu, pod "cut-offem" jest pneumatyczna, a to z tyłu (zdj. 3) to podciśnieniowy siłownik uchylenia przepustnicy.
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 31-03-2008, 19:20   

Czyli ten jeż trza by gdzieś podłączyć... Chociaż samochodzik grzeje silnik szybko :)

Jeśli ten podziśnieniowy siłownik nie chodzi, mimo faktu, że dodaję gazu to znaczy, że chyba coś jest nie tak...
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 39
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-03-2008, 19:24   

dcfan napisał/a:
Czyli ten jeż trza by gdzieś podłączyć... Chociaż samochodzik grzeje silnik szybko :)

Po prostu w teorii "jeż" miał powodować lepsze spalanie mieszanki na zimnym silniku, a jak to rzeczywiście wygląda to nie wiem :roll:

dcfan napisał/a:
Jeśli ten podziśnieniowy siłownik nie chodzi, mimo faktu, że dodaję gazu to znaczy, że chyba coś jest nie tak...

Możliwe, że membranka w tym siłowniczku pękła i pasowałoby wymienić ją na nową :)
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 31-03-2008, 20:05   

A jakie byłyby objawy pęknięcia? W sensie jak to się ma do jazdy? Bo niby wszystko działa...niby:)
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 39
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-03-2008, 20:55   

dcfan napisał/a:
A jakie byłyby objawy pęknięcia? W sensie jak to się ma do jazdy? Bo niby wszystko działa...niby:)


Wolniejsza lub opóźniona reakcja na dodawanie gazu. Wolniejsze wkręcanie się na obroty.
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 31-03-2008, 20:59   

polansky napisał/a:
Wolniejsza lub opóźniona reakcja na dodawanie gazu. Wolniejsze wkręcanie się na obroty.
to chyba będę musiał spojrzeć na tą pompkę u siebie... bo mam ostatnio takie objawy...
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 31-03-2008, 21:06   

Hmmm...u mnie się wkręca ok:) No...nie chciał, jak przypadkowo przykręciłem na max śrubę od gazu na przewodzie idącym do mixera :D To ja mu w gaz, a on...zgas(ł) :red_kartka: Odkręciłem o 1 obrót i jest ok:D
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-04-2008, 00:59   

dcfan, polecam lekturkę mojej produkcji to ci troszkę rozjaśni: http://www.belfegor.neost..._32_34_TLDE.pdf (temat zaczyna sie od str 17stej) co do samej pompki to jest ona sterowana podciśnieniem z kolektora a nie poprzez dodawanie gazu (czyli uchlanie przepustnicy) ta pompka to tak zwane auto ssanie działa na zimnym silniku poprzez uchylenie przepustnicy tak aby silniczek miał około 1200-1300 obrotów zanim się kolektor nie nagrzeje i zamknie słowniczek. Jeśli są problemy z zimnym silnikiem typu nie ma podwyższonych obrotów na starcie, to winy należy szukać w uszkodzonej membranie siłownika lub pękniętych przewodach podciśnieniowych między gaźnikiem a kolektorem. Kabelek jest jak kolega polansky, pisze do podgrzewacza kolektora, chyba bo też nie dam sobie głowy. W oryginalne jest biało czerwony.

** Dodano: 01-04-2008, 01:07 **
P.S: Oczywiście gaźnik ma też ręczne ssanie, bo automat załączą sie po chwili jak wytworzy się odpowiednie podciśnienie. Poza tym ręczne ma troszkę inną funkcję zwiększa nie tylko obroty ale zmienia mieszankę.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 01-04-2008, 01:38   

JAM_BELFEGOR, masz punkt za super konkretną odpowiedź, tego mi było trzeba. Biorę się od rana do lektury.
Zakładając, że pompka ma membranę popsutą - gdzie ją dostać? No i chyba ta wajcha nie powinna tak ciężko chodzić, chociaż mogę się mylić...

Fakt jest taki, że jak rozłączyłem podciśnienie za gaźnikiem (wymieniałem jeden przewodzik, bo był na maksa sparciały i dziurawy) to przy wypiętym podciśnieniu wzrastają obroty silnika na ciepłym, wyłączone ssanie manualne. Jak wsadzę to obroty spadają.

** Dodano: 01-04-2008, 01:53 **
Już po szybkiej lekturze i pobieżnym zbadaniu podciśnień na rysunkach wydaje mi się, że coś u mnie jest nie tak. Jak czas pozwoli, zajmę się tematem, prawdopodobnie dopiero piątek ale jak na razie będę zbierać wiedzę teoretyczną.
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-04-2008, 11:21   

dcfan napisał/a:
dcfan, polecam lekturkę mojej produkcji to ci troszkę rozjaśni: http://www.belfegor.neost..._32_34_TLDE.pdf (temat zaczyna sie od str 17stej) co do samej pompki to jest ona sterowana podciśnieniem z kolektora a nie poprzez dodawanie gazu (czyli uchlanie przepustnicy) ta pompka to tak zwane auto ssanie działa na zimnym silniku poprzez uchylenie przepustnicy tak aby silniczek miał około 1200-1300 obrotów zanim się kolektor nie nagrzeje i zamknie słowniczek. Jeśli są problemy z zimnym silnikiem typu nie ma podwyższonych obrotów na starcie, to winy należy szukać w uszkodzonej membranie siłownika lub pękniętych przewodach podciśnieniowych między gaźnikiem a kolektorem.

Dodam tylko, że podciśnienie do automatycznego ssania "załączane" jest poprzez termozawór, który znajduje się z tyłu kolektora ssącego i również należy go sprawdzić, bo moze być tak, że albo cały czas daje podciśnienie i autossanie jest stale włączone, albo termozawór jest zamknięty i autossanie w ogóle nie działa
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
TIPO 1.6- BARTO 


Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 56
Skąd: Kasinka Mała
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-04-2008, 16:47   

Witam. Nie pisze na temat, szukałem na forum ale nie znalazłem informacji jaka mnie interesuje a poza tym bardzo szybko potrzebuje sie dowiedzieć więc pytam. Czy silnik 1.6 i.e. jest na wtrysku elektronicznym czy nie?? Bardzo proszę o szybka odpowiedź. Z góry dziękuje i przepraszam że nie pisze na temat.
_________________
Zapraszam do komentowania mojego Tipka :)
http://forum.tempra.org/t...-ie-vt10420.htm

-->Teraz FIAT TIPO 1.6 i.e. '92 ~192000 km
-->W Planach VW POLO 1.2 12V
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-04-2008, 18:56   

znaczy o co Ci chodzi? czy jest sonda lambda itp czujniczki (są) i elektronicznie dawkowana mieszanka itp?
a dodatkowo: http://tempra.org/dane_techniczne.php
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
TIPO 1.6- BARTO 


Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 56
Skąd: Kasinka Mała
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-04-2008, 19:51   

unknown, bo wiesz chciałbym sobie taki "bajer" do silnika założyć tylko jest napisane że działa tylko w autach na wtrysku elektronicznym. No i nie wiem czy mój 1.6. i.e. z 1992 jest na wtrysku elektronicznym czy nie...
  
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-04-2008, 20:14   

TIPO 1.6- BARTO, hmmm, jakby to powiedzieć :roll: większość tzw chip tuningów na alledrogo to gówno... parę sztuk nadaję się do założenia bez strachu że się coś stanie... widziałem co potrafi prawdziwa modyfikacja kompa ale ona trochę kosztuje... jak masz jakieś zapytania to kieruj do użytkownika GrzesiekK. bo on ma u siebie prawdziwy chiptuning a nie czip-tjuning a'la allegro...
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
TIPO 1.6- BARTO 


Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 56
Skąd: Kasinka Mała
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-04-2008, 20:18   

Sapphiron, no dzięki za ostrzeżenie 8)
_________________
Zapraszam do komentowania mojego Tipka :)
http://forum.tempra.org/t...-ie-vt10420.htm

-->Teraz FIAT TIPO 1.6 i.e. '92 ~192000 km
-->W Planach VW POLO 1.2 12V
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 24 days
Network load