 |
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Gaźnik 1.6 - jakiś inny, czy co to ma być? |
Autor |
Wiadomość |
dcfan

Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 31-03-2008, 18:24 Gaźnik 1.6 - jakiś inny, czy co to ma być?
|
|
|
Witajcie,
mam w gaźniku po lewej stronie (patrząc od przodu auta) taką wajchę która przy puszczonym pedale styka się z inną wajchą Jak wcisnę gaz (otworzę przepustnicę) to ta dolna wajcha (2) idzie w lewo, a ta górna (1) ....stoi! A jak użyję palca to idzie w dół, po puszczeniu gazu przepustnica popycha dolna wajchę, ta górną i wszystko wraca do punktu wyjścia. Słowa tego nie obrazują, dlatego zdjęcia niżej z opisanymi wajchami
Ponadto z tyłu za gaźnikiem mam taki żołty (pierwotnie orygnalnie jest to różowo-czarny) przewód do niczego nie podpięty. A z dołu jakby kolektora wylotowego, ale nie z niego tylko z tego metalowego czegoś nad nim, wpięty od dołu, jest czerwony kabelek zakończony kostką też nie podpiętą do niczego. Jakieś pomysły co to może być? (fotki niżej)
Gaźnik:
 
kabelek
  |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
 |
polansky


Pomógł: 20 razy Wiek: 39 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-03-2008, 18:54
|
|
|
Pierwsze zdjęcia - pompka przyspieszenia.
Kabelek - z tego co widać na drugim zdjęciu powinien iść pod spód kolektora do tzw. "jeża". |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
 |
dcfan

Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 31-03-2008, 19:05
|
|
|
A co ten jeż robi:> No i ten kabelek jest odłączony właśnie:) A obok niego wisi ten różowo-czarny....
Co do pompki przyspieszenia, mówisz o tej co jest z przodu gaźnika ta z tą rączką z rolką na końcu ,która działa, czy o tej za gaźnikiem, z tą wajchą, co nie działa:) |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
 |
polansky


Pomógł: 20 razy Wiek: 39 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-03-2008, 19:15
|
|
|
dcfan napisał/a: | A co ten jeż robi:> No i ten kabelek jest odłączony właśnie:) A obok niego wisi ten różowo-czarny.... |
Jeż ma za zadanie podgrzewać kolektor ssący na zimnym silniku, zanim się nie rozgrzeje.
dcfan napisał/a: | Co do pompki przyspieszenia, mówisz o tej co jest z przodu gaźnika ta z tą rączką z rolką na końcu ,która działa, czy o tej za gaźnikiem, z tą wajchą, co nie działa:) |
Ta z przodu, pod "cut-offem" jest pneumatyczna, a to z tyłu (zdj. 3) to podciśnieniowy siłownik uchylenia przepustnicy. |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
 |
dcfan

Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 31-03-2008, 19:20
|
|
|
Czyli ten jeż trza by gdzieś podłączyć... Chociaż samochodzik grzeje silnik szybko
Jeśli ten podziśnieniowy siłownik nie chodzi, mimo faktu, że dodaję gazu to znaczy, że chyba coś jest nie tak... |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
 |
polansky


Pomógł: 20 razy Wiek: 39 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-03-2008, 19:24
|
|
|
dcfan napisał/a: | Czyli ten jeż trza by gdzieś podłączyć... Chociaż samochodzik grzeje silnik szybko |
Po prostu w teorii "jeż" miał powodować lepsze spalanie mieszanki na zimnym silniku, a jak to rzeczywiście wygląda to nie wiem
dcfan napisał/a: | Jeśli ten podziśnieniowy siłownik nie chodzi, mimo faktu, że dodaję gazu to znaczy, że chyba coś jest nie tak... |
Możliwe, że membranka w tym siłowniczku pękła i pasowałoby wymienić ją na nową |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
 |
dcfan

Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 31-03-2008, 20:05
|
|
|
A jakie byłyby objawy pęknięcia? W sensie jak to się ma do jazdy? Bo niby wszystko działa...niby:) |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
 |
polansky


Pomógł: 20 razy Wiek: 39 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-03-2008, 20:55
|
|
|
dcfan napisał/a: | A jakie byłyby objawy pęknięcia? W sensie jak to się ma do jazdy? Bo niby wszystko działa...niby:) |
Wolniejsza lub opóźniona reakcja na dodawanie gazu. Wolniejsze wkręcanie się na obroty. |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
 |
Sapphiron


Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 31-03-2008, 20:59
|
|
|
polansky napisał/a: | Wolniejsza lub opóźniona reakcja na dodawanie gazu. Wolniejsze wkręcanie się na obroty. | to chyba będę musiał spojrzeć na tą pompkę u siebie... bo mam ostatnio takie objawy... |
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!
Gość, uśmiechnij się |
|
|
|
 |
dcfan

Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 31-03-2008, 21:06
|
|
|
Hmmm...u mnie się wkręca ok:) No...nie chciał, jak przypadkowo przykręciłem na max śrubę od gazu na przewodzie idącym do mixera To ja mu w gaz, a on...zgas(ł) Odkręciłem o 1 obrót i jest ok:D |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
 |
JAM_BELFEGOR


Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-04-2008, 00:59
|
|
|
dcfan, polecam lekturkę mojej produkcji to ci troszkę rozjaśni: http://www.belfegor.neost..._32_34_TLDE.pdf (temat zaczyna sie od str 17stej) co do samej pompki to jest ona sterowana podciśnieniem z kolektora a nie poprzez dodawanie gazu (czyli uchlanie przepustnicy) ta pompka to tak zwane auto ssanie działa na zimnym silniku poprzez uchylenie przepustnicy tak aby silniczek miał około 1200-1300 obrotów zanim się kolektor nie nagrzeje i zamknie słowniczek. Jeśli są problemy z zimnym silnikiem typu nie ma podwyższonych obrotów na starcie, to winy należy szukać w uszkodzonej membranie siłownika lub pękniętych przewodach podciśnieniowych między gaźnikiem a kolektorem. Kabelek jest jak kolega polansky, pisze do podgrzewacza kolektora, chyba bo też nie dam sobie głowy. W oryginalne jest biało czerwony.
** Dodano: 01-04-2008, 01:07 **
P.S: Oczywiście gaźnik ma też ręczne ssanie, bo automat załączą sie po chwili jak wytworzy się odpowiednie podciśnienie. Poza tym ręczne ma troszkę inną funkcję zwiększa nie tylko obroty ale zmienia mieszankę. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
 |
dcfan

Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 01-04-2008, 01:38
|
|
|
JAM_BELFEGOR, masz punkt za super konkretną odpowiedź, tego mi było trzeba. Biorę się od rana do lektury.
Zakładając, że pompka ma membranę popsutą - gdzie ją dostać? No i chyba ta wajcha nie powinna tak ciężko chodzić, chociaż mogę się mylić...
Fakt jest taki, że jak rozłączyłem podciśnienie za gaźnikiem (wymieniałem jeden przewodzik, bo był na maksa sparciały i dziurawy) to przy wypiętym podciśnieniu wzrastają obroty silnika na ciepłym, wyłączone ssanie manualne. Jak wsadzę to obroty spadają.
** Dodano: 01-04-2008, 01:53 **
Już po szybkiej lekturze i pobieżnym zbadaniu podciśnień na rysunkach wydaje mi się, że coś u mnie jest nie tak. Jak czas pozwoli, zajmę się tematem, prawdopodobnie dopiero piątek ale jak na razie będę zbierać wiedzę teoretyczną. |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
 |
romano


Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-04-2008, 11:21
|
|
|
dcfan napisał/a: | dcfan, polecam lekturkę mojej produkcji to ci troszkę rozjaśni: http://www.belfegor.neost..._32_34_TLDE.pdf (temat zaczyna sie od str 17stej) co do samej pompki to jest ona sterowana podciśnieniem z kolektora a nie poprzez dodawanie gazu (czyli uchlanie przepustnicy) ta pompka to tak zwane auto ssanie działa na zimnym silniku poprzez uchylenie przepustnicy tak aby silniczek miał około 1200-1300 obrotów zanim się kolektor nie nagrzeje i zamknie słowniczek. Jeśli są problemy z zimnym silnikiem typu nie ma podwyższonych obrotów na starcie, to winy należy szukać w uszkodzonej membranie siłownika lub pękniętych przewodach podciśnieniowych między gaźnikiem a kolektorem. |
Dodam tylko, że podciśnienie do automatycznego ssania "załączane" jest poprzez termozawór, który znajduje się z tyłu kolektora ssącego i również należy go sprawdzić, bo moze być tak, że albo cały czas daje podciśnienie i autossanie jest stale włączone, albo termozawór jest zamknięty i autossanie w ogóle nie działa |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
 |
|
|
|
 |
TIPO 1.6- BARTO

Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 56 Skąd: Kasinka Mała
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-04-2008, 16:47
|
|
|
Witam. Nie pisze na temat, szukałem na forum ale nie znalazłem informacji jaka mnie interesuje a poza tym bardzo szybko potrzebuje sie dowiedzieć więc pytam. Czy silnik 1.6 i.e. jest na wtrysku elektronicznym czy nie?? Bardzo proszę o szybka odpowiedź. Z góry dziękuje i przepraszam że nie pisze na temat. |
_________________ Zapraszam do komentowania mojego Tipka
http://forum.tempra.org/t...-ie-vt10420.htm
-->Teraz FIAT TIPO 1.6 i.e. '92 ~192000 km
-->W Planach VW POLO 1.2 12V |
|
|
|
 |
unknown


Pomógł: 66 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-04-2008, 18:56
|
|
|
znaczy o co Ci chodzi? czy jest sonda lambda itp czujniczki (są) i elektronicznie dawkowana mieszanka itp?
a dodatkowo: http://tempra.org/dane_techniczne.php |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
 |
TIPO 1.6- BARTO

Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 56 Skąd: Kasinka Mała
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-04-2008, 19:51
|
|
|
unknown, bo wiesz chciałbym sobie taki "bajer" do silnika założyć tylko jest napisane że działa tylko w autach na wtrysku elektronicznym. No i nie wiem czy mój 1.6. i.e. z 1992 jest na wtrysku elektronicznym czy nie... |
|
|
|
 |
Sapphiron


Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
|
|
|
 |
TIPO 1.6- BARTO

Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 56 Skąd: Kasinka Mała
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-04-2008, 20:18
|
|
|
Sapphiron, no dzięki za ostrzeżenie |
_________________ Zapraszam do komentowania mojego Tipka
http://forum.tempra.org/t...-ie-vt10420.htm
-->Teraz FIAT TIPO 1.6 i.e. '92 ~192000 km
-->W Planach VW POLO 1.2 12V |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|