Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
zamiana silnika 1.8 cewki na 1.8 z rozdzielaczem zaplonu
Autor Wiadomość
Arkadiusz 
witamy nowego


Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 1
Skąd: Tarnowo
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 08-01-2010, 01:29   zamiana silnika 1.8 cewki na 1.8 z rozdzielaczem zaplonu

Klubowicze, potrzebuję więcej informacji, a może nawet i porady.
Do kasty w której był silnik 1.8 8V z zapłonem poprzez kopulkę rozdzielacza, a który padł muszę wpakować 1.8 8V z zapłonem, którym sterują samodzielne cewki.

Czy mogę napotkać na niespodzianki?
Mam dwa wyjścia. Pierwsze to podmiana elektryki i zespołów sterowania (komp.). Drugie to podmiana wałka rozrządu i montaż rozdzielacza zapłonu.
Co wybrać? Co uda się zrobić i co taniej?

Kolejny wątek, to czy podmienić cały silnik, czy lepiej tylko głowicę? (przy okazji dopracowałbym silnik)

Silniki są identyczne, z tym że jeden konstrukcyjnie robiony do 93 r., a drugi po 93 r.
Jeden ma 76KW, drugi 77KW. Obydwa serii 159.

Będę wdzięczny za rady.
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-01-2010, 10:37   

Nie ma co walczyć z wiatrakami ... podmień wałek wydechowy i przerzuć rozdzielacz zapłonu.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 08-01-2010, 11:36   

czemu m słuzyc ta przeróbka?
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-01-2010, 12:55   

Dziąbal napisał/a:
czemu m słuzyc ta przeróbka?


Czytaj uważnie!! Kolega ma w aucie silnik z osprzętem WN na rozdzielaczu i pojedynczej cewce zapłonowej, silnik ten uległ uszkodzeniu i ma zamiar zmienić, ten który kupił na przekładkę ma już układ zapłonowy bez rozdzielacza z dwoma podwójnymi cewkami, i aby nie pruć elektryki auta, nie zmienić komputera wtrysku itp. najprościej jest zmienić w "nowym" silniku wałek wydechowy na wersję pod rozdzielacz.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load