|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
zamiana silnika 1.8 cewki na 1.8 z rozdzielaczem zaplonu |
Autor |
Wiadomość |
Arkadiusz
witamy nowego
Dołączył: 08 Sty 2010 Posty: 1 Skąd: Tarnowo
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-01-2010, 01:29 zamiana silnika 1.8 cewki na 1.8 z rozdzielaczem zaplonu
|
|
|
Klubowicze, potrzebuję więcej informacji, a może nawet i porady.
Do kasty w której był silnik 1.8 8V z zapłonem poprzez kopulkę rozdzielacza, a który padł muszę wpakować 1.8 8V z zapłonem, którym sterują samodzielne cewki.
Czy mogę napotkać na niespodzianki?
Mam dwa wyjścia. Pierwsze to podmiana elektryki i zespołów sterowania (komp.). Drugie to podmiana wałka rozrządu i montaż rozdzielacza zapłonu.
Co wybrać? Co uda się zrobić i co taniej?
Kolejny wątek, to czy podmienić cały silnik, czy lepiej tylko głowicę? (przy okazji dopracowałbym silnik)
Silniki są identyczne, z tym że jeden konstrukcyjnie robiony do 93 r., a drugi po 93 r.
Jeden ma 76KW, drugi 77KW. Obydwa serii 159.
Będę wdzięczny za rady. |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-01-2010, 10:37
|
|
|
Nie ma co walczyć z wiatrakami ... podmień wałek wydechowy i przerzuć rozdzielacz zapłonu. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 08-01-2010, 11:36
|
|
|
czemu m słuzyc ta przeróbka? |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-01-2010, 12:55
|
|
|
Dziąbal napisał/a: | czemu m słuzyc ta przeróbka? |
Czytaj uważnie!! Kolega ma w aucie silnik z osprzętem WN na rozdzielaczu i pojedynczej cewce zapłonowej, silnik ten uległ uszkodzeniu i ma zamiar zmienić, ten który kupił na przekładkę ma już układ zapłonowy bez rozdzielacza z dwoma podwójnymi cewkami, i aby nie pruć elektryki auta, nie zmienić komputera wtrysku itp. najprościej jest zmienić w "nowym" silniku wałek wydechowy na wersję pod rozdzielacz. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|