Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
rozruch zimnego silnika
Autor Wiadomość
bernard509 


Wiek: 39
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 81
Skąd: Dobrodzień
Województwo: Opolskie
Wysłany: 18-12-2009, 18:41   rozruch zimnego silnika

koledzy mam pytanie , co może powodować, że podczas mrozów silnik ma taki opór w kreceniu? domyślam się, że jest to zmrożony olej? ja mam wlany lotos mineralny, a wy jaki stosujecie? mam fiata tipo 1.4 gażnik przebieg 170 000 i to chyba normalne że leje mineralke , chyba że ten lotos jakis słaby na zimę.
  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 18-12-2009, 18:48   

bernard509, kazdy olej przy takich mrozach bedzie powodował wiekszy opór na silniku...
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
bernard509 


Wiek: 39
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 81
Skąd: Dobrodzień
Województwo: Opolskie
Wysłany: 18-12-2009, 19:12   

to nie wiem, czy to jest olej, brat ma forda mondeo leje mobila i jakoś az tak tego nie odczuwa . W moim tioplocie to nawet jak są mniejsze mrozy czy nawet 0 to go zawsze mocniej ściągnie. Jak na początku wymieniałem rozrząd to jak by ten problem minął ale po dwóch latach powrócił a nie wiem co to ma wspólnego? i czy aby to jest problemem?
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 18-12-2009, 19:28   

ja mam tak samo im zimniej tym wolniej kręci. Dzisiaj nie odpalił ( aku stał w domu i miał 15.2 ) olej polsyntetyk

kręcił padakowato aż po kilku próbach totalnie aku siadł
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Damian... 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 88
Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 20-12-2009, 10:44   

lotos :| toż to wyrok śmierci na samochodzie...
_________________
pozdrawiam.

był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM

wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny :badgrin:
  
 
bernard509 


Wiek: 39
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 81
Skąd: Dobrodzień
Województwo: Opolskie
Wysłany: 20-12-2009, 12:06   

to jaki olej polecasz, w miarę za przystępną cenę?
  
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 20-12-2009, 12:21   

to wszystko zalezy ile km masz na budziku :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 20-12-2009, 12:45   

bernard509, u mnie objaw minął jak doładowałem akumulator. Teraz po 5 dniach stania jak zakręcił to od 1 odpalił na LPG przy - 13 około już nie pamiętam ile było ;d

** Dodano: 20-12-2009, 12:47 **
Damian... napisał/a:
lotos :| toż to wyrok śmierci na samochodzie...


prosimy o zaprzestanie siania zamętu w tym temacie. Podany przez Ciebie wątek był omawiany wiele razy i zawsze kończył się tak samo - czyli każdy pozostał przy swojej racji.

Cytat:
to jaki olej polecasz, w miarę za przystępną cenę?


tak jak pisałem - poszukaj bo było na prawdę dużo w tej sprawie.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-12-2009, 20:57   

ja z własnego doświadczenia wiem że dobrze sprawdza sie mobil mineralny.
silnik ladnie chodzi i nie ma problemow.
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-12-2009, 21:15   

bernard509 napisał/a:
to jaki olej polecasz, w miarę za przystępną cenę?

Mobil mineralny jest dobry, Castrol chyba najlepszy w opiniach, Valvoline, Motul - raczej takie znanych zagramanicznych firm. Ja leję Elfa ale syntetyk i nie narzekam. A opory wynikają nie tylko z tego, że przymrożony olej. Przede wszystkim aku najbardziej reaguje na silny mróz, ale rozrusznik też nie jest tu bez znaczenia - jeśli przymarznięty, a masz stary rozrusznik do którego nigdy nie zaglądałeś to też będzie dawał pewne opory - tzn nie będzie kręcił w pełni wydajnie.
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 28-12-2009, 21:25   

a co myślicie o oleju SELENIA ? Kiedyś takie chyba były zalecane do fiata
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-12-2009, 23:43   

Damian... napisał/a:
lotos :| toż to wyrok śmierci na samochodzie...
pewnie tez napiszesz ze zarżnąłeś na lotosie silnik???

bernard509, w zimie na mineralnym zawsze będzie nieco większy opór. Ale podstawa to sprawny rozrusznik i dobry akumulator. Stosuję Lotos mineralny od zawsze właściwie i nigdy nie miałem problemów z odpaleniem auta nawet na LPG przy -20'c z powodu zbyt gęstego oleju.

Na zimę warto zmienić olej na półsyntetyk lub syntetyk jeśli jeździ się krótkie odcinki. A na mineralnym trzeba się przyzwyczaić, że daje większy opór przy odpalaniu zimnego silnika. Nie ważne czy to Elf, Mobil czy Lotos.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 29-12-2009, 01:37   

bernard509, opory przy kręceniu? a aku masz stary? jeśli tak to sprawa prosta ;) stary aku na mrozie ma problemy kręci ale wolniej, ja mam nowy aku ale cóż... elektrolitu miał mało a teraz to nie wiem... od czasu jak go odebrałem "z gwarancji" to tak kręci na mrozie ledwo ledwo...
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-12-2009, 08:29   

akumulator to nie wszystko, ważna jest ogólna kondycja silnika. Chodzi mi o to, że nawet jak masz przyniesiony z domu podładowany aku to i tak możesz utknąć. Jak ostatnio były mrozy a w garażu -5 to raz zapomniałem radia wyłączyć. przychodzę po kilku godzinach, sprawdzam akumulator, 11,4V rozrusznik ledwo kręcił, kontrolki pogasły, ale silnik odpalił.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-12-2009, 09:43   

ciechu napisał/a:
Na zimę warto zmienić olej na półsyntetyk lub syntetyk jeśli jeździ się krótkie odcinki
taniej i mniej kłopotu wlac raz w roku cos porządnego,niz sie bawić w wymiany olejów co kilka miesiecy w 15 letnim samochodzie za kilka tysiecy...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-12-2009, 15:23   

ego napisał/a:
taniej i mniej kłopotu wlac raz w roku cos porządnego,niz sie bawić w wymiany olejów co kilka miesiecy w 15 letnim samochodzie za kilka tysiecy...
owszem, ale nie raz bywa i tak, że coś pożądnego syntetycznego szybciej znika z silnika. Szczególnie latem. A wymieniać olej raz na pół roku... Sam robię około 20kkm rocznie, więc WYPADAŁOBY wymieniać olej co pół roku, co nie ;D

Kiedyś jak płyny do chłodnic były raczej nie dostępne dla zwykłego zjadacza chleba zimą co rano zalewało się silnik ciepłą wodą, żeby na wieczór spuszczać całość w obawie przed zamarznięciem. Pamiętam takie czasy. I wcale się nie narzekało. Ważne, że miało się samochód ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-12-2009, 20:52   

ciechu napisał/a:
co rano zalewało się silnik ciepłą wodą, żeby na wieczór spuszczać całość w obawie przed zamarznięciem. Pamiętam takie czasy. I wcale się nie narzekało. Ważne, że miało się samochód
ja tez pamietam te czasy :lol:
ciechu napisał/a:
A wymieniać olej raz na pół roku... Sam robię około 20kkm rocznie, więc WYPADAŁOBY wymieniać olej co pół roku, co nie ;D
to juz jest inna kwestia,bo na Tobie wymusza to przebieg...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 29-12-2009, 21:48   

Cytat:
kręcił padakowato aż po kilku próbach totalnie aku siadł


Może to to wyda się dla was głupie, ale gdy nie miałem jeszcze prawka a samochód był często używany w zimę z wiekowym akumulatorem zbudowałem coś, do podtrzymywania akumulatora w dobrym stanie. Wykorzystałem ładowarkę do wiertarki akumulatorowej (taką wtykową jak ładowarka do telefonu) i zrobiłem urządenie które trzyma akumulator wiecznie naładowany. Wiadomo że niedoładowany akumulator jest równie niszczące jak jego przeładowanie. Ładowarka ładowała akumulator aż do pełności a później utrzymywała takie napięcie, aby akumulator nie podlegał procesowi samorozładowywania. Jedyne co trzeba było robić to po wjeździe do garażu włączyć wtyk w gniazdo zapalniczki. Może właśnie dlatego tani akumulator centry wytrzymał aż 10lat i do ostatniej chwili nie było problemów z odpaleniem nawet w najgorsze zimy. Jeśli kogoś to interesuje mam schematy razem ze wzorem płytki, można go zastosować w prostowniku, który będzie nie do zabicia i nie przeładuje akumulatora.
  
 
Damian... 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 88
Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-12-2009, 17:18   

ciechu napisał/a:
Damian... napisał/a:
lotos :| toż to wyrok śmierci na samochodzie...
pewnie tez napiszesz ze zarżnąłeś na lotosie silnik???
wymiana wałka rozrządu. i remont głowicy, chociaż nie wiem, czy to z tego powodu. jako, że wcześniejszym właścicielem był mój brat, mogłem go opierdzielić :) i wyciągnąć trochę kasy :) mimo tego też nie miałem problemów z kręceniem przy -20stC. teraz, jak wymieniłem na Elf tej zimy coś nie chciało zapalić. i nie wiem, zachciało mi się napastować klemy wazeliną bezkwasową (nigdy tego nie robiłem) i rozrusznik normalnie się kręcił.
_________________
pozdrawiam.

był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM

wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny :badgrin:
  
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 30-12-2009, 17:21   

Damian... napisał/a:
chociaż nie wiem, czy to z tego powodu


a ja Ci powiem, że jak byś tam miał castrola zalanego skończyło by się tak samo w 100%
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
slawek088 


Wiek: 36
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 23
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-01-2010, 12:47   

ja w moim Tipo mam wlany castrol mineralny i przy mrozach też go się ciężko kręci jak temp. była poniżej -10stopni to już w ogóle ciężko mielił ale po kilku próbach chwycił:)
_________________
FIAT TIPO 1,4 gaźnik Pb+LPG 1995r.
  
 
 
bartek79 


Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 32
Skąd: Inowrocław
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 08-01-2010, 13:13   

Panowie jest problem. Nowy akumulator kręci idealnie a zimny silnik nie odpala. Wziąłem Tipka na hol i wystarczyły 2 metry i zaskoczył. Jeżdżę chwilowo tylko na gazie bo pompka siadła. Gdy silnik jest ciepły to nie ma najmniejszego problemu, odpala "od kopa". Znajomek podpowiada, że to może być coś z rozrusznikiem. Że bierze za dużo prądu i na cewke już nie wystarcza. Poradził mi połączyć aku z cewką dodatkowym(?), bezpośrednim(?) kabelkiem. Poradźcie coś...
_________________
tipo 1,4ie '90
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 08-01-2010, 13:15   

bartek79, wkręć rozrusznik i zobacz czy da się nim zakręcić palcem. Jak nie albo bardzo ciężko to jest od do roboty
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
bartek79 


Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 32
Skąd: Inowrocław
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 08-01-2010, 13:22   

a z tym kabelkiem próbować?
_________________
tipo 1,4ie '90
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 08-01-2010, 13:34   

bartek79, nic nie kombinować. Ma być jak fabryka dała bo takie druciarstwo na dobre nie wychodzi
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load