wymiana pompy paliwa |
Autor |
Wiadomość |
transilvanian
Wiek: 42 Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 30 Skąd: Olszowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2012, 18:07 wymiana pompy paliwa
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów. Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Fiata Tipo 1.4 benzyna + lpg. Kupiłem autko z kilkoma awariami. Jedną z nich jest cieknąca pompa paliwa (silnik gaźnikowy). Ogólnie to ciekawa sprawa bo moje tipo rocznik 95 jest na gaźniku a jeździłem wcześniej tipulcem 1.4 rocznik 91 a już na wtrysku. Sam nie wiem co lepsze ale to czas wszystko wyjaśni. Przechodzę do rzeczy mianowicie chciałbym się Was doradzić czy jest możliwość zamontowania elektrycznej pompki paliwowej (wkładanej do baku z silnika z wtryskiem) zamiast tej mechanicznej. Pytam ponieważ mimo że na instalacjach gazowych w ogóle się nie znam tak się zastanawiam patrząc na moją instalację że jeśli elektrozawór (lpg) wpięty w instalację odcina dopływ paliwa do gaźnika - to przy zamkniętym zaworze (gazda na lpg) pompa paliwa produkuje cały czas ciśnienie i gdzieś się ono musi podziać. Jadę do gazownika w przyszłym tygodniu z przeglądem instalacji. Nie zanudzając chciałbym się zapytać czy ktoś z Was dokonywał kiedyś takiej operacji zamiany sposobu dostarczania paliwa do gaźnika.??
Pozdrawiam Vlad |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-03-2012, 18:22
|
|
|
Witaj Kolego...pompka od tipo z wtryskiem nie bedzie sie nadawala bo za duze cisnienie ona podaje i bedzie sie benzyna przez gaznik przelewala.mozna jednak to zrobic bo sam robilem w maluchu z silnikiem cinqecento 903cm tyle ze nalezy zastosowac pompe niskocisnieniowa do ukladu gaznikowego.Montuje sie ja na przewod a nie do zbiornika.Dzialalo to ok a pompe taka znajdziesz pewnie na allegro.
Odnosnie roznic miedzy silnikiem gaznikowym a wtryskowym.Wtrysk jesli sprawne ma elektryke spali napewno mniej za to gaznik dysponuje wieksza moca ale jesli jezdzisz na lpg to i tak nie ma to znaczenia.Obydwa beda podobnie palic i jezdzic.Ja mialem tipo 2.0 8v z 90 r i bylo na wielopunktowym wtrysku...Obecne moje 1.6 z 94 roku tez jest na wtrysku ale jednopunktowym.Nie wiem jaka byla zasada i od czego to zalezalo.Moze nie tyle od roku a ceny nowego samochodu.Pozdrawiam. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
|
|
|
|
transilvanian
Wiek: 42 Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 30 Skąd: Olszowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2012, 18:57
|
|
|
Dziękuje wszystkim za natychmiastowe odpowiedzi. W takim razie będe raczej szukał pompki mechanicznej. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje!! |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2012, 19:54
|
|
|
a ja w tipo miałem założoną pompkę od wtrysku jednopunktowego i bylo ok...zasilanie do niej dałam od elektrozaworu tego co zamyka/otwiera benzynę i chodziło elegancko... |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
transilvanian
Wiek: 42 Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 30 Skąd: Olszowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-03-2012, 16:22
|
|
|
wielkie dzięki Panowie za rady coś będę działał jak tylko poradzę sobie z tym problemem dam znać. Szukam pompki niskociśnieniowej. Pozdrawiam Vlad |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-03-2012, 21:06
|
|
|
Czytam i czytam co wy kombinujecie?!?! Po pierwsze to gaźnik ma zbiornik przelewowy więc tematu w ogóle nie powinno być. Miałem dokładnie taki sam układ LPG jak ty, po zamknięciu się elktrozaworku paliwo krążyło w obiegu: bak--> filtr--> pompa--> zbiorniczek przelewowy---> bak. Problem może wysępić tylko wtedy gdy masz dość rzadko spotykaną wersje gaźnika bez takiego zbiorniczka, wtedy gaziarz przy zakładaniu lpg powinien ci taki zrobić, bo ciśnienie dość szybko rozerwie membranę pompy paliwowej. Po drugie gaźnik występowały nie zależnie od rocznika i były tańszą odmianą, co nie znaczy gorszą bo w/g. mnie te silniki są zdecydowanie lepsze od wersji i.e.
1. tańsze w eksploatacji bo odpada: sonda lambda, cpw, cpp, silnik krokowy, el pompa, problemy z elektroniką / kompem / modułem zapłonowym (choć nie które gaźniki miały digiplexa).
2. Żwawsze od i.e który nawet w danych te miały przeciętnie o ok 8 koników mniej, a gaźnikowce po prostych modyfikacjach były jeszcze zwinniejsze, jak przestawienie zapłonu (czego nie zrobisz przy i.e.)
3. Spalanie przy dobrze wyregulowanym gaźniku jest identyczne z jak w wer. wtryskowych.
Jedyna zaleta wtryskowców to mniej zabawy przy odpalaniu i czystsze spaliny. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 16-03-2012, 21:52
|
|
|
Dokładnie, po co przerabiać lub kombinować przy czymś, co doskonale spełnia swoje zadania. Tipek na wtrysku, zawsze, będzie miał przygody. A to sonda padnie, czujnik poleci, pompa się skończy nie wspominając o nie wielkich problemach, które z czasem urastają do rangi skomplikowanych. Ciesz się, iż użytkujesz gaźnik, bo to tylko same zalety, a mianowicie mniejsze wydatki oraz w 100 % mniejsza awaryjność. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
transilvanian
Wiek: 42 Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 30 Skąd: Olszowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-03-2012, 11:57
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Czytam i czytam co wy kombinujecie?!?! Po pierwsze to gaźnik ma zbiornik przelewowy więc tematu w ogóle nie powinno być. Miałem dokładnie taki sam układ LPG jak ty, po zamknięciu się elktrozaworku paliwo krążyło w obiegu: bak--> filtr--> pompa--> zbiorniczek przelewowy---> bak. Problem może wysępić tylko wtedy gdy masz dość rzadko spotykaną wersje gaźnika bez takiego zbiorniczka, wtedy gaziarz przy zakładaniu lpg powinien ci taki zrobić, bo ciśnienie dość szybko rozerwie membranę pompy paliwowej. Po drugie gaźnik występowały nie zależnie od rocznika i były tańszą odmianą, co nie znaczy gorszą bo w/g. mnie te silniki są zdecydowanie lepsze od wersji i.e.
1. tańsze w eksploatacji bo odpada: sonda lambda, cpw, cpp, silnik krokowy, el pompa, problemy z elektroniką / kompem / modułem zapłonowym (choć nie które gaźniki miały digiplexa).
2. Żwawsze od i.e który nawet w danych te miały przeciętnie o ok 8 koników mniej, a gaźnikowce po prostych modyfikacjach były jeszcze zwinniejsze, jak przestawienie zapłonu (czego nie zrobisz przy i.e.)
3. Spalanie przy dobrze wyregulowanym gaźniku jest identyczne z jak w wer. wtryskowych.
Jedyna zaleta wtryskowców to mniej zabawy przy odpalaniu i czystsze spaliny. |
Pewnie jakąś gafę w opisie zrobiłem, przepraszam domyślam się iż takie posty jak moje zaniżają poziom tego forum. Postaram się poprawić. Pozdrawiam |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-03-2012, 19:24
|
|
|
transilvanian, nie no nie przepraszaj forum jest po to żeby właśnie wyjaśniać sobie takie rzeczy, nie każdy wie wszystko Cyknij jeszcze fotkę silnika to powiem ci na 100% czy masz zbiornik przelewowy
** Dodano: 19-03-2012, 22:16 **
P.S: popraw profil... ja ci dam transylwanie to nie forum anonimowych alkoholików. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-03-2012, 17:21
|
|
|
doskonale JAM_BELFEGOR to ujął. Ja też mam takiego gaźnikowca i to jest doskonały sprzęt pod względem niezawodności jednostki napędowej. Nigdy bym się nie zamienił na i.e. |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
transilvanian
Wiek: 42 Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 30 Skąd: Olszowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-03-2012, 18:41
|
|
|
JAM_BELFEGOR'ze z tego co się dopatrzyłem to założony mam "trójnik" tak aby po zamknięciu elektrozaworu (przełączeniu na gaz) paliwo wracało do baku zamiast szło na gaźnik. Jutro jadę na przegląd instalacji gazowej - to popytam dokładnie co i jak. Udało mi się zamówić pompę paliwa - mechaniczną Valeo jutro ją odbieram i montuje. Koszt podobny do pompki elektrycznej - dlatego wybrałem mechaniczną.
PS. Poprawiłem też profil |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-03-2012, 18:57
|
|
|
Lepszy byłby jednak zbiorniczek, tu masz jak wygląda to w oryginale. Z tyłu za gaźnikiem, z lewej obok parownika.
|
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
transilvanian
Wiek: 42 Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 30 Skąd: Olszowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-03-2012, 20:13
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Lepszy byłby jednak zbiorniczek, tu masz jak wygląda to w oryginale. Z tyłu za gaźnikiem, z lewej obok parownika.
Obrazek |
To dokładnie takie coś samego mam, kurde ale silnik się świeci to Twoje cacko może?? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-03-2012, 20:31
|
|
|
to poco ci ten trójnik? bezsensu. transilvanian napisał/a: | Twoje cacko może?? | Tak moje byłe cacko |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
transilvanian
Wiek: 42 Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 30 Skąd: Olszowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-03-2012, 20:53
|
|
|
JAM_BELFEGOR, zaniżając poziom forum nazwałem ten zbiornik trójnikiem
Cacko niesamowite, mój świniak brudny jak cholera. Poprzedni właściciel kiepsko raczej o niego dbał. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-03-2012, 22:01
|
|
|
Tu masz historię tego cacka http://forum.tempra.org/t...ora-vt17995.htm |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
transilvanian
Wiek: 42 Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 30 Skąd: Olszowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-03-2012, 18:20
|
|
|
JAM_BELFEGOR, przeczytałem wszystko, chyba szkoda było sprzedawać tak dopieszczony samochód...
Zamontowałem mechaniczną pompę paliwa - temat uważam za zamknięty. Dziękuje za pomoc i rady. |
|
|
|
|
|