Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
SWAP na ... ?
Autor Wiadomość
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 13-06-2013, 22:57   SWAP na ... ?

Z racji tego ze moje 1.6 ciagle daje sie we znaki z jakimis robotami chce zrobic swap tylko nie wiem na jaki motor. Wylatuje do anglii i zabral bym z tamtad cos tyle ze nie wiem co. Chcialem 2.0 20V ale slyszalem ze sa troche awaryjne. Co moglibyscie doradzic? Przydałoby mi sie troszke wiecej mocy i jakis wiekszy silniczek
     assistance
 
 
pawcio0706 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 146
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 14-06-2013, 10:54   

http://www.youtube.com/wa...1y6xuBcxzg&NR=1

Może coś takiego
_________________
Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990
     assistance
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 14-06-2013, 14:12   

2.0T z lancii :)
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 14-06-2013, 15:44   

A co sądzicie jeszcze o 1.8/2.0 TS z Alfy?
     assistance
 
 
lorgbow 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 309
Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 14-06-2013, 20:51   

Jak robić swap to minimum na 2.0 ;)
czy TS-a nie wiem, chyba że tego na łańcuszku (proszę nie linczować jeśli coś pokręciłem ;) )
_________________
Była:
Tempra 1.6+LPG '90 | Tempra 2.0 '91 | Lancia Delta II 1.6 '94 | Ford Mondeo '98 1.8 zetec | Ford Fiesta '96 1.25 zetec | Lancia Dedra 2.0 8vT | Opel Corsa B 1.0 '99
Jest:
Kia Picanto 1.0+LPG '05
     Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 14-06-2013, 21:54   

2.0 na łańcuszku to tak :)
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-06-2013, 07:18   Re: SWAP na ... ?

reval666 napisał/a:
Z racji tego ze moje 1.6 ciagle daje sie we znaki z jakimis robotami chce zrobic swap tylko nie wiem na jaki motor. Wylatuje do anglii i zabral bym z tamtad cos tyle ze nie wiem co. Chcialem 2.0 20V ale slyszalem ze sa troche awaryjne. Co moglibyscie doradzic? Przydałoby mi sie troszke wiecej mocy i jakis wiekszy silniczek

Nie obraź się , ale jestem zarejestrowany na tym forum od kilku lat , jeszcze dłużej na forum Lancii i nie przypominam sobie ani jednego przypadku , kiedy taki przeszczep doszedł do końca .
Ostatni jaki sobie przypominam ( właśnie 2,0 20V ) - skończył się jak w starym dowcipie : "operacja się udała , pacjent zmarł ..."
Silnik został włożony, tylko nie odpalił !
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 15-06-2013, 09:13   

schab, to moze byłby i drugi udany ;)
     assistance
 
 
flederborn 



Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 43
Skąd: Konin
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-06-2013, 15:18   

a może taki swap
http://szukaj.pl.mobile.e...ORT&tabNumber=3
_________________
Jest Dziadek 1.6 i.e.
     Moneta
 
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 15-06-2013, 15:24   

flederborn, gdybym cos takiego w angolii znalazl i oczywiscie za mniejsze pieniadze bo buda mi nie potrzebna
     assistance
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-06-2013, 17:30   

reval666 napisał/a:
flederborn, gdybym cos takiego w angolii znalazl i oczywiscie za mniejsze pieniadze bo buda mi nie potrzebna

Sam nie wiesz co mówisz. To nie jest seryjny silnik tipo... ktoś zrobił swapa właśnie.
Prędzej trafię totka niż zrobisz swapa :] Bez urazy ;D
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 15-06-2013, 21:23   

Guzik, wiem że nie seryjny z tylko z Integrale zapewne i mowie ze cos takiego ciezko bedzie zrobic. I czemu nie zrobie swapa? W polo swap był udany to czemu w temprze ma sie nie udac?
     assistance
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 16-06-2013, 10:53   

Ok, pożyjemy-obaczymy :) Ja Ci życzę z całego serca abś zrobił jednak :)
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
flor16 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 18-06-2013, 22:39   

wkładaj od bravki 1.6 16v lata jak złe i w gule inna kultura jazdy jest
_________________
ma być ogień na każdym biegu bo jak nie to będziesz se jeździł golfem sdi
  
 
 skype
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 19-06-2013, 10:12   

flor16, i do tego praktycznie brak przeróbek i rzeźby bo wszystko ładnie pasuje ktos tu na forum chyba w dwa dni przełozył silnik przywpieziony z niemiec razem z zawiecha i elektryką
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 19-06-2013, 11:37   

http://forum.tempra.org/t...ht=silnik+brava
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 19-06-2013, 12:24   

No tylko ja minimum na 1.8 juz
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 19-06-2013, 13:15   

reval666, skołuj sobie 1.8 lub 2.0 z bravo Jeżeli 2.0 to przedliftowe bez visa.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 19-06-2013, 22:47   

Jeden ze swapów na 2.0 20V sam wykonywałem niestety bez powodzenia a wszystko przez immobilajzer nikt nie potrafil go obejść w miare rozsądnych pieniądzach później wrocilem do silnika jaki był zamontowany fabrycznie i auto po paru miesiącach niestety spłonęło (jakieś zwarcie w instalacji ) teraz niestety jeżdże różnymi wynalazkami bo nie trafiłem na odpowiednie tipo (z zdrową budą),co do samego silnika 2.0 20V podstawa to zawsze maximum na bagnecie oleju 15W40 bez znaczenia na przebieg oraz częste wymiany max 8tys wadą tych silników jest smarowanie wału przez co przekręcają się panewki zauważyłem iż np. w tipo 1,6 panewka razem z wałem i korbą jest pod odpowiednik kontem przewiercona w celu smarowania w tym silniku tego brakuje a jedyne smarowanie to tyle ile oleju się dostanie między wał-panewki-korbowód , dodatkowo przy swapie załóż serwo i pompe od mocniejszego fiata np. fabrycznie montowana w 2.0 układ jest jeszcze raz większy i wydajniejszy niż seryjnie w słabszych litrazowo później jedyny problem to z wyczuciem hamowac
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 20-06-2013, 00:40   

MARIOVIRUS napisał/a:
co do samego silnika 2.0 20V podstawa to zawsze maximum na bagnecie oleju 15W40



po co lać mineral jak mozna polsyntetyk ?

** Dodano: 20-06-2013, 01:43 **
dobra bo zaraz zaczną się dywagacje na temat zejebistości różnych silników i nieszkodliwości olejów.

Ja skończyłem


Czekam na info co do swapa
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
GrimlocK 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 56
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-06-2013, 01:18   

15W40 w naszym klimacie to szybka droga do zarżnięcia sprawnego silnika. Zwłaszcza takich, które są wrażliwe na jakość i sprawność układu smarowania. Niewątpliwie takim jest 1.8 16v, 2.0 16v i 20v. Najlepsze wyjście to swap na 1.6 16v, bo to najprostszy, najbardziej wytrzymały i najtańszy motor jaki można sobie wsadzić. Czasem kompletny w dobrym stanie idzie dostać za 500zł, gdzie przy montażu np. 1.8 16v za tyle kasy możemy sobie najwyżej kupić nowy wariator.
  
 
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 20-06-2013, 12:14   

Znalazłem Fiata Coupe 2.0 20V Turbo. Przejechane niby 39000 mil. Całe kompletne auto 300£ także hamulce, elektryka wszystko by było. W wolnym czasie podjade go obejrzec moze uda sie kompresje zmierzyc i co wg was w tym silniku sprawdzic?
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 20-06-2013, 12:34   

reval666 napisał/a:
co wg was w tym silniku sprawdzic?


oprócz tego co napisałeś to turbo. Jak sprawdzić ? Najlepiej się przejedź pociśnij, zobacz co wydostaje się z wydechu. Zwróć uwagę na to czy nie wydaje dziwnych dzwięków - piszczenie, wycie... Jak Ci dadzą to możesz ściągnąć rure od turbo i sprawdzić paluchami czy wirnik nie ma dużych luzów.

Oprócz tego standardowo słuchaj jak chodzi silnik - czy coś nie klepie, stuka .
Odkręć korek od wlewu oleju i sprawdź czy nie ma mazi. Odkręć zbiornik wody i sprawdź czy nie ma oleju. Bagnet też obejrzyj czy nie ma dziwnego osadu.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-06-2013, 13:42   

W przewodach powietrznych od turbo ma ni byc sladow oleju.Jesli sa to turbina bedzie zaraz do wymiany/regeneracji.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 20-06-2013, 13:45   

shagger78, teoretycznie nie ale w praktyce to każde auto mające 15 lat będzie miało ciut mazi na przewodach.

I wcale nie musi to oznaczać, że turbo skończy się za miesiąc czy 2
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load