zawór EGR |
Autor |
Wiadomość |
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 05-01-2013, 17:57 zawór EGR
|
|
|
Zastanawiam się jak to jest na prawdę z tym EGRem, czy można zaślepiać, czy nie i jakie są objawy jego uszkodzenia
Trochę poczytałem na necie o tym i powiem, ze opinie są strasznie rozbieżne
A jakie są wasze opinie na ten temat |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 05-01-2013, 18:38
|
|
|
ja mam zaślepiony i jeździ. Mniej syfu dostaje się do kolektora. Spaliny w 100% wydalane są do wydechu a nie wracane w części do powtórnego spalenia syfiąc i zamulając silnik. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Qmaty
Pomógł: 5 razy Wiek: 44 Dołączył: 17 Lut 2007 Posty: 88 Skąd: Osiek
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-01-2013, 19:27
|
|
|
Ja w renówce 1.9Dti też mam zaślepione i śmiga aż miło,ale w nowszych modelach jak się zaślepi to już błąd wywala na kompie.Ogólnie jest to po to żeby auto spełniało normy spalin... |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-01-2013, 20:37
|
|
|
Qmaty napisał/a: | po to żeby auto spełniało normy spalin... |
Nie tylko po to.Ze sprawnym niezaslepionym EGR szybciej sie zagrzewa silnik co ma jak wiadomo spory wplyw na spalanie zwlaszcza zima i na krotkich odcinkach.Powoduje to coprawda ze silnik ma troche mniej mocy(mniej tlenu a poza tym cieplejszego powietrza zmieszanego ze spalinami mniej sie zmesci do cylindra)Ale az takiego wpywu wielkiego to to nie ma.
Moim zdaniem jak sie tylko da to zostawiac sprawny EGR.Chyba ze zalezy na kazdym jednym koniku mocy to zaslepiac bezwzglednie. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-01-2013, 20:43
|
|
|
w swoim 2.0 miałem odłączony EGR, z czasem to wyprułem wszystkie wężyki i co tylko się dało. oczywiście brak problemów. EGR można zaślepiać w przypadku gdy jest on sterowany mechanicznie ( podciśnieniem ) w nowszych konstrukcjach gdzie sterowanie EGRem jest elektroniczne jego zaślepienie kończy się zapaleniem check'a
zresztą EGR puszczał syf do kolektor ssącego tylko w określonych warunkach np. pełne rozgrzanie silnika, odpowiednie obciążenie i obroty. to że sprawny EGR szybciej nagrzewa silnik to totalna bzdura bo jeden z zaworków na wężykach od podciśnienia otwiera się dopiero kiedy silnik się rozgrzeje do 90C ...
w przypadku T/T to ten zaworek. ponad to zaślepiony EGR w nie znacznym stopniu zwiększ emisje szkodliwych związków. wycięcie katalizatora jest 1000 razy gorsze dla środowiska
|
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 05-01-2013, 22:03
|
|
|
No własnie z ty ”checkiem” to nie do konca tak, bo w JTD mam sterowany elektronicznie tak jak jest to np. w Mareach i samo zaslepienie nie ma wpływu na prace samego zaworu o elektroniki, oczywiacie zalezy to od rodzaju komputera, bo w nowszych rzeczywiscie zaslepia sie czeaciowo, ale ja komputer mam ten, co pozwala na całkowite jego zaslepienie.
Zalezy mi na waszych opiniach, bo jakos temat ostatnio chodzi mi po głowie. |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-01-2013, 22:53
|
|
|
egon, moim skromnym zdaniem zaślepienie EGR daję psychiczny komfort, że silnik oddycha świeżym powietrzem. odcięcie EGRa ani nie doda ci mocy, ani nie zatruje środowiska. jedynie po nabiciu xxxxx km kolektor ssący będzie mniej zasyfiony nagarem i to wszystko |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 06-01-2013, 11:20
|
|
|
Leśniczy, masz duzo racji, ale co jesli np. EGR jest uszkodzony wtedy zaślepienie cos da chyba tak bp troche szkoda wydawać 600-700 zł na nowy i tu pytanie, czy to naprawdę nic nie szkodzi silnikowi i reszcie oprzyrządowania |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-01-2013, 13:23
|
|
|
jeśli EGR jest uszkodzony to albo cały czas jest zamknięty ( to samo co zaślepienie go ) lub jest cały czas otwarty a to już szkodzi silnikowi. samo jego zaślepenie nie jest szkodliwe, a wręcz przeciwnie. tylko tak jak pisałem wcześniej, jeśli możesz to zrobić i nie wywali ci czeka to nie ma się nawet co zastanawiać |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 06-01-2013, 13:30
|
|
|
No to ok, to chciałem wiedziec, jak na dniach znajde czas, tochyba zaryzykuje |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-01-2013, 10:25
|
|
|
Kiedys mialem tipo 2.0 i sprawdzalem rowniez EGR.Zawsze na zimnym byl otwarty i co wiecej niezaleznie od obrotow.A skoro zimny silnik zasilany byl cieplymi gazami musial zagrzewac sie szybciej.Jednak z nim czy bez niego w tipo nie bylo czuc zadnych roznic.Bynajmniej ja nie wyczulem zadnych zmian.
W golfie i mercedesie tdi zauwazylem ze ze sprawnym egr zimny silnik chodzi ciszej chyba dlatego ze zasilany cieplymi gazami ma porpostu mniejsze sprezanie co po uruchomieniu zupelnie zimnego silnika jest jednak wazne. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-01-2013, 16:06
|
|
|
egon, Kupiłem niedawno Mareę Weekend 1.9 JTD 110 KM i jeśli chodzi o EGR to sam myślę żeby go zaślepić.Na forum FKP piszą ze w MW JTD 110 KM jest komp o oznaczeniu 15 i nic się nie dzieje gorzej jeśli jest oznaczenie 16 wtedy trzeba zaślępiać częściowo bo się check zaświeca u nas nie powinno być problem tylko czy ma to sens ? Jakie jest Twoje zdanie na ten temat ? |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-01-2013, 16:34
|
|
|
robertRK, ja mam CF3 110KM i śmiagam z zaślepionym jak i mój tato i mój brat.To jest tylko ekologia i to wszystko.
shagger78, nie porównuj silnika wolnossącego do doładowanego bo to jest co innego.Przy silniku z turbo nie może być cały czas otwarty EGR bo by się udusił spalinami.Przy wolnossącym może bo przewód ma ograniczony przekrój i łatwiej mu zassać z filtra powietrza.
Jechałem swoją maryśka z ciągle otwartym EGR-em i po pierwsze nic nie było za mną widać a po drugie nie da się ruszyć z braku mocy która dawała kopa w plecy dopiero przy 3200 rpm. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-01-2013, 18:12
|
|
|
shagger78, nie wiem czemu sie tak uparłeś, że EGR działa na zimnym silniku. kiedy nie działa bo nie ma prawa działać. co udowodniłem na fotce załączonej wyżej. EGR w fiacie tipo 2.0 8v gt sterowany jest podciśnieniem, które wytwarzane jest w kolektorze ssącym. pierwsze co napotyka rurka ( na fotce nr 2 ) od kolektora ssącego to właśnie ten brązowy czujnik ( nr 4 ) , który otwiera się wraz z nagrzaniem się silnika do 90C! jesli u ciebie egr był otwarty na zimnym to oznaczało uszkodzenie.
jesli ktoś ma wątpliwości to proponuje zajrzeć do serwisówki fiata, z której można wyczytać, że egr puszcza spaliny do kolektora tylko i wyłącznie po spełnienie kilku warunków takich jak: temperatura silnika, obciążenie silnika oraz prędkość obrotowa.
w innych autach ( w tym także vw golfie ) śmiem twierdzić, że działa to podobnie co zresztą można wywnioskować zapoznając się z ogólnie dostepną wiedzą czym jest EGR i jak działa i co również potwierdza kolega ZielonyTBG, |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-01-2013, 19:33
|
|
|
ZielonyTBG, Ja też mam CF3 110 KM więc mówisz żeby nie ruszać EGR-u ? Co radzisz ? |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 07-01-2013, 19:34
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | ja mam CF3 110KM i śmiagam z zaślepionym jak i mój tato i mój brat.To jest tylko ekologia i to wszystko. |
Kolega pisał nie o silniku tylko o rodzaju komputera i rzeczywiście zarówno ja jak i Łukasz z FKP mamy kompy z oznaczenia ,,,15, a silniki również CF3
Na dniach go zaślepiam |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-01-2013, 19:41
|
|
|
egon, Ja mam sterownik Bosch EDC 15 C7 CF3 silnik 186.A6.000 czyli 1.9 JTD 110 KM jeżeli w oznaczeniu sterownika jest cyfra 15 mozna zaślepiać nic się nie stanie a jeśli jest 16 to wtedy częściowe zaślepienie bo inaczej wywala błąd "check" na desce a w naszym przypadku miganie kontrolki świec żarowych która pełni funkcję kontrolki " check engine " |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-01-2013, 20:41
|
|
|
robertRK napisał/a: | ZielonyTBG, Ja też mam CF3 110 KM więc mówisz żeby nie ruszać EGR-u ? Co radzisz ? |
Zaślep i po problemie.Przy zaślepianiu dobrze by było rozebrać owy zawór i go dobrze wyczyścić i zakonserwować jakąś oliwką żeby trzpień miał lekko. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-01-2013, 20:55
|
|
|
Aha , no to w weekend podziałam |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 08-01-2013, 02:17
|
|
|
No to ja juz wiem to co chciałem wiedziec i tez w tym tygodniu będzie zaslepiony, trzeba tylko zaslepke zamowic. |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-01-2013, 10:25
|
|
|
egon, zanim zaślepisz sprawdź jaki masz symbol sterownika żebyś wiedział czy kupić zaślepkę z dziurką czy bez co byś błędu nie miał później na desce.Zresztą zaraz zobaczę po FES-ie
** Dodano: 08-01-2013, 10:27 **
Sorki nie spojrzałem na wcześniejsze posty , pisałeś ze masz 15-tke więc śmiało zaślepiaj |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 09-01-2013, 19:15
|
|
|
egon, a co piszą o zaślepieniu egr w cf3 na forum bbtp ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 09-01-2013, 19:20
|
|
|
Luczu, pojęcia nie mam |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-01-2013, 16:20
|
|
|
Luczu, można CF3 zaślepiać kwestia sterownika i zaślepki tzn sterownik 15 zaślepka pełna , sterownik 16 zaślepka z dziurką
** Dodano: 11-01-2013, 16:21 **
Jeżeli masz na myśli Twój silnik w Bravo zaślepiaj zaślepką bez dziurki |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
|