Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
auto pływa na koleinach...
Autor Wiadomość
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-01-2006, 22:14   auto pływa na koleinach...

Panowie, jaki powód obstawiacie - zawieszenie przód czy tył? Mocowanie wahaczy czy belki do nadwozia?

Dodam, ze na gładkiej drodze auto idzie jak malina, ale szczególnie na koleinach albo innych podłużnych nierównościach potrafi niespodziewanie rzucic autem na bok i to na tyle mocno, że trzeba się fest trzymać kierownicy, żeby nie zjechać komuś pod nos...
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-01-2006, 23:22   

Przyczyn moze byc kilka.
U mnie byl to juz tak wyrobiony wachacz przedni, ze caly latal i efekt jazdy byl taki ze strach bylo przekraczac 120km/h
Plywal tak ze "uskakiwal" mi na bok #-o
Zgroza 8-[
Lepiej zrob to szybko bo w zime to juz dubeltowa ZGROZA!!!
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
kozik 



Wiek: 48
Dołączył: 27 Gru 2005
Posty: 15
Skąd: Tomaszów Maz.
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 05-01-2006, 00:32   

Emf napisał/a:
dubeltowa ZGROZA!!!

Pięknie powiedziane, ot co.

Ps. Sorry za OT.
_________________
Ford sierra 2.0 DOHC EFI+LPG 91'
  
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-01-2006, 10:23   

Ja mialem takie wrazenie jak sie przesiadlem z letnich nisko porfilowych na zimowe balony ehhh to nie to samo auto, ale w zimie sie jezdzi wolniej i balony oszczedzaja zawieszenie :D
Hehe taak zima piekna a mojego kochane miasto cala kase na odsniezanie itp gdzies przepierdl....:/ ze sie przydko wyraz:/ i do konca zimy juz zaden plog nie wyjedzie czujecie tkaiego blusa?
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-01-2006, 10:25   Re: auto pływa na koleinach...

Ja bym sprawdził stan amortyzatorów...
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 07-01-2006, 10:25   

w Omedze A boło to spowodowane ogólnie luzem na wszystkim - przekładnia kier. piasty, i padnięte amorki

a w temprze wymiana amorków załatwiła sprawę

co do wachacza, to ja miałem lewy wachacz tak wystrzelony że tam wogule gumy nie było :D , a po zdjęciu zobaczyłem ze jakiś pajac zespawał jedno mocowanie i czym tu strach jeździć:D
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-01-2006, 12:35   

nie rozumiem zbytnio okreslenia plywania w koleinach...

...moze raczej chodzi o rzucanie przy zmianie pasa gdy sa koleiny, czyli wtedy przy rownoleglym pokonywaniu glebokich kolein, wtedy stawialbym na amorki oraz wachacze, szczegolnie z przodu...

...jednak jesli jadac koleina cokolwiek rzuca na boki to jest to tragedia i wtedy juz moze byc wszystko
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-01-2006, 13:13   

mnie tez tak rzucało w koleinach jak miałem opony 205 latem 8)
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
koper 


Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 64
Skąd: łódzkie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-01-2006, 18:16   

jeżeli wachacze są w porządku to problemem sa pewnie amortyzatory przód
  
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-01-2006, 18:59   

Sprawdz łożyska tylnego wachacza .Potrafią nieżle skręcać samochodem .Zwłaszcza czy nie ma luzów na skręt.
Przód może pływać ale nie na tyle aby było to niebezpieczne.
Mam u siebie 225 koła i zawieszenie 3x lepiej skonstruowane od fiata też czuję lekkie pływanie.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-01-2006, 19:55   

sloneczna napisał/a:
Sprawdz łożyska tylnego wachacza .Potrafią nieżle skręcać samochodem .Zwłaszcza czy nie ma luzów na skręt.


Hmm, właśnie przed chwilą czytałem posta na ogólnym, w którym ktoś pisał o niewłaściwie ustawionych tylnych kolach, w taki sposób - /---\. I Ty też teraz o tym piszesz. Otóż one właśnie tak u mnie stoją :( . Rozumiem więc, że mocowanie wahaczy do belki do wymiany, jaki to koszt i czy same łożyska (z osiami??) da sie kupić czy to znowu trzeba cały wahacz wymienić?
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-01-2006, 20:08   

Jest taki zestaw naprawczy dwa łożyska i tuleja plastikowa koszt chyba 150 do 200zł kpl.
Jak masz tak /=\ to proszą się o wymiane ,szkoda opon i łożysk w piastach.
Wymiana nie jest prosta .Trzeba się trochę namęczyć z usunięciem starych łożysk.
Mam na to łatwy sposób ,ale musisz mieć spawarkę .
  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-01-2006, 20:13   

sloneczna napisał/a:
Jest taki zestaw naprawczy dwa łożyska i tuleja plastikowa koszt chyba 150 do 200zł kpl.
Jak masz tak /=\ to proszą się o wymiane ,szkoda opon i łożysk w piastach.



Łozyska już huczą w lewym kole, opon właściwie już nie ma... Już wiem czemu był tak tani; koszt częsci i napraw wyrówna cenę zakupu:).

Pytanie - czy dam radę sam to zrobić czy są potrzebne jakieś super narzędzia i wielkie doświadczenie w tych autach?
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-01-2006, 20:15   

sloneczna napisał/a:

Mam u siebie 225 koła .


powiedz mi jeszcze na jakim profilu i ile cali maja te kola,planuje cosik takiego na wiosne tylko ze na 16"
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-01-2006, 20:19   

Masz TDS to całkiem fajny sprzęt napewno nieżle wypasiony.A wymiana tyłu :niewiem jakie masz możliwości ale trudne to nie jest.Potrzeba klucz chyba 32 nasadowy.Zerkne gdzieś mam fotki jak to robić .
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-01-2006, 03:04   

ego napisał/a:
sloneczna napisał/a:

Mam u siebie 225 koła .

powiedz mi jeszcze na jakim profilu i ile cali maja te kola,planuje cosik takiego na wiosne tylko ze na 16"

Do Tipo tylko od 40 ledwo, a i tak na przodzie pewnie mocno ograniczy to mozliwosci skrecania.

Jesli chodzi o jazde to mocno odradzam taki wybor.
Rozumiem tylko i wylacznie dla szpanu czy stricte wygladu, ale czy do SV to nie profanacja :?:
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-02-2006, 23:34   

Panowie, okazało się, że nie jest tak źle.

Otóż kupiłem 4 zimówki, najpierw założyłem na tył (bo były letnie) a potem stwierdziłem, że te pozostałe dwie są lepsze niż te moje z przodu więc też je założyłem. I rzucanie autem ustało jak ręką odjął - auto jedzie jak po sznurku.

A co do zawieszenia - jutro właśnie jadę do mechanika na wymianę reperaturki tylnego wahacza, niedługo pewnie jeszcze będę musiał wymienić silentbloki na przednim lewym wahaczu i chyba cały prawy wahacz.


Aaa, po wymianie opon okazało się, że i łożysk nie słychać, tak jak mi się wcześniej wydawało:) To auto chyba faktycznie ma te 150 tys km:)
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load