porównanie gaźnik/wtrysk + i - |
Autor |
Wiadomość |
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-09-2009, 20:25 porównanie gaźnik/wtrysk + i -
|
|
|
Siemka. Może napiszecie plusy i minusy gaźnika i wtrysku
czyli gaźnik vs wtrysk
Mowa tu o 1.4/1.6 żeby nie było :p
** Dodano: 30-09-2009, 21:27 **
może i głupi temat ale ciekaw jestem co i jak. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-10-2009, 15:37
|
|
|
jak dla mnie gaźniki to przestarzała technologia i raczej nie niosła ona żadnej przewagi nad wtryskiem, bo gdyby tak by to dalej nowe auta były by wyposażone w gaźnik, gaźnik to przeżytek z przed co najmniej 10-ciu lat . a odpowiadając na pytanie to wydaję mi sie że:
wtrysk jest bardziej ekologiczny i ekonomiczny
wtrysk to czystsze spaliny a więc czystsze środowisko
wtrysk jest "bezobsługowy" nie wymaga czyszczenia ani innych prac.
silnik oparty na elektronicznym wtrysku jest bardziej podatny na "tuning"
kultura pracy silnika na wtrysku jest o niebo lepsza
wtrysk ( komputer ) dobiera lepszą mieszankę
zalet gaźnika nie potrafię wymienić, wiem że nie bez powodu to przestarzała technologia |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-10-2009, 16:05
|
|
|
Leśniczy jeździłeś kiedyś autkiem z gaźnikiem?
Leśniczy napisał/a: | wtrysk jest bardziej ekologiczny i ekonomiczny
wtrysk to czystsze spaliny a więc czystsze środowisko | bzdura! wtrysk bez katalizatora to spaliny równie upierdliwe jak przy gaźniku. Gaźnik (w naszych TT) jest ekonomiczniejszy!
Leśniczy napisał/a: | wtrysk jest "bezobsługowy" nie wymaga czyszczenia ani innych prac. | w gaźniku szybciej i taniej dojdziesz co jest nie tak. We wtrysku albo najpierw zapłacisz 100zł za postawienie diagnozy na CPU, albo metodą chybił/trafił będziesz wymieniał części do skutku.
Leśniczy napisał/a: | silnik oparty na elektronicznym wtrysku jest bardziej podatny na "tuning" | gaźnik (w przypadku TT) od razu daje więcej mocy niż i.e.
Leśniczy napisał/a: | kultura pracy silnika na wtrysku jest o niebo lepsza | jeżeli chodzi o TT - zdecydowanie przesadzone to "niebo" jest. Jedyny plus jaki dostrzegam w i.e. to lepszą i równą pracę na zimnym silniku. W gaźniku trzeba się bawić ręcznym ssaniem.
Leśniczy napisał/a: | zalet gaźnika nie potrafię wymienić, wiem że nie bez powodu to przestarzała technologia | już wymieniłem |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 01-10-2009, 16:20
|
|
|
Widzę że temat zaczyna się rozkręcać
Od razu mówię, że nie mam zamiaru udowadniać wyższości jednego nad drugim ale piszę to co zaobserwowałem.
Jeżeli chodzi o gaźnik to w razie niedomagania silnika - prawie zawsze do naprawy wystarczy " młotek i sprawna ręka " co do wtrysku już niestety trzeba trochę się pogłowić. Mówię tu o silnikach T/T.
Mówi się, że wtrysk to złodziej mocy a gaźnik to złodziej paliwa. Doszły mnie słuchy, że w T/T akurat gaźniki były ekonomiczniejsze ( nie wiem ile w tym prawdy )
Kolega ma tipo 1.6 na wtrysku ja mam 1.4 na gaźniku. Wtrysk chodzi o niebo lepiej na wolnych obrotach zwłaszcza na zimnie. Jeżeli chodzi o dynamikę - w 1.6 jest większy moment obrotowy i to czuć.
Co do "przestarzałej technologii " Amerykańskie potwory były tylko na gaźnikach ... Ciekawe czemu nie na wtrysku ?:P |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-10-2009, 17:04
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | zalet gaźnika nie potrafię wymienić, |
no jedną sam wymieniłeś:
Leśniczy napisał/a: | to przestarzała technologia |
gaźnik jest mniej awaryjny i tańszy w eksploatacji bo jest przestarzały i nie potrzebna jest żadna elektronika w nim
tak się składa że mamy w domu właśnie te 2 rodzaje silników z tymi 2 rodzajami zasilania ja mam 1.4i.e. a ojciec 1.6 gaźnik :0 spalanie mojego 70KM i ojca 87KM jest takie samo ale ojca tempra odpycha się znacznie lepiej.
Leśniczy napisał/a: | wtrysk jest "bezobsługowy" nie wymaga czyszczenia ani innych prac. |
bzdura, wtryski tez się czyści, co do bezobsługowości uwierz mi że nie jest on bezobsługowy, nie daj boże żebyś miał problemy z zasilaniem na monowtrysku gdzie auto ma 20 lat i instalację gazową. wtrysk współpracuje z komputerem sondą lambda i paroma czujnikami, żebyś doszedł co Ci padło to musisz się nakombinować. w gaźniku masz 100 razy mniej przyczyn problemów z zasilaniem silnika
prosta rzecz, jak wymienisz jakiś czujnik (przy jednopunkcie) czy coś elektronicznego to robisz reset kompa, żeby się "nauczył nowej części", przy gaźniku nie robisz
a ekologia to bzdura jak już ciechu, napisał bez katalizatora spaliny sa tak samo mało ekologiczne jak na gaźniku. do gaźnika tez można założyć katalizator na wydech. Ja miałem malucha z katalizatorem (wersja 126p ELX) ekologia nie zależy od zasilania tylko od "wydychania"
po stłuczce ojca tempra trochę zdycha, na wiosnę (o ile bede miał jeszcze tipola) zamieniam mój wtrysk na jego gaźnik i wywalam lpg
pzdr |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-10-2009, 17:52
|
|
|
ciechu napisał/a: | Leśniczy jeździłeś kiedyś autkiem z gaźnikiem? |
jeździłem 2 lata
ciechu napisał/a: |
bzdura! wtrysk bez katalizatora to spaliny równie upierdliwe jak przy gaźniku. Gaźnik (w naszych TT) jest ekonomiczniejszy!
|
ciekawe bo encyklopedia mówi o tym co innego
cyt z wikipedi
"Wtrysk paliwa w tych silnikach zapewnia lepszą kontrolę dawkowania paliwa w porównaniu z rozwiązaniami gaźnikowymi (dokładniejsze sterowanie wtryskiwaczami przez odpowiedni układ sterujący, obecnie powszechnie - przez komputer sterujący pracą silnika) i lepsze wymieszanie z powietrzem (przez rozpylenie pod znacznym większym ciśnieniem i w lepszych warunkach, w porównaniu do gaźnika), co pozwala na jego lepsze (zupełne i całkowite) spalenie przy mniejszym współczynniku nadmiaru powietrza.
Spaliny z silnika z wtryskiem zawierają mniej tlenku węgla, niepożądanych tlenków azotu i niedopalonych węglowodorów w stosunku do zasilania gaźnikowego, które praktycznie wyszło z użycia w aplikacjach silników spalinowych w samochodach. Historycznie występowały układy wtryskowe sterowane mechanicznie, hydraulicznie i elektromechanicznie, obecnie powszechnie występuje sterowanie wtryskiem elektroniczne i komputerowe."
Świstak napisał/a: |
bzdura, wtryski tez się czyści,
|
a czy nie jest prawdą że wtryski czyszczą się same paliwem które rozpylają ?
no chyba że ktoś tankuje tankuje paliwo na stacjach "no name" to wtedy czyszczenie może być wymagane ?
Luczu napisał/a: |
Co do "przestarzałej technologii " Amerykańskie potwory były tylko na gaźnikach ... Ciekawe czemu nie na wtrysku ?:P |
amerykanie z 6 litrów wyciskają 300km, ciekawe czemu ?:)
** Dodano: 01-10-2009, 18:57 **
ogólnie nie chce się kłócić ale wydaję mi się że posiadacze gaźnika będą przekonywać że to właśnie gaźnik jest lepsze, zaś posiadacze wtrysku że wtrysk itd,
na przykładzie historii wiemy już w którą stronę poszła technika i tyle w temacie |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 01-10-2009, 18:01
|
|
|
Po pierwsze wtrysk jest ekonomiczniejszy niż gaźnik, po 2 co do czyszczenia to może się i czyści ale bardzo rzadko, a nawet wystarszy dolac stp do paliwa i jest ok.
Można się spierać co jest lepsze wtrysk czy gaźnik, tak jak można się spierać jakie zawieszenie jest lepsze, wielowahaczowe czy resory piórowe - wszystko idzie na przód, gaźniki są archaicznie i nie ma co ukrywać - wtrysk jest wygodniejszy i tyle. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-10-2009, 19:26
|
|
|
Wtrysk jest współczesną ewolucją gaźnika, ale gaznik to rozwiązanie czysto mechaniczne, cięgna, dysze, sprężynki, mębrany w praktucznie jednym miejscu. Co prawda to już historia, ale faktem jest że silniki na gaźniku mają spore moce i "wir" w baku, i takie pwinny być. Wtryski stworzono po to by powiedzmy chronić środowisko(np zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu, tzw mapa zapłonu), sporo by pisać układy te projektuje się tak by były 1 czystrze, 2 w miarę mocne. Chiptuning wtrysku opłaca się, tylko przy turbo bo czy warto dać 600zł za może 10KM? Diesel owszem, tu można się bawić, zwłaszcza z turbo.
Świstak napisał/a: | ja mam 1.4i.e. a ojciec 1.6 gaźnik :0 spalanie mojego 70KM i ojca 87KM jest takie samo ale ojca tempra odpycha się znacznie lepiej |
Owszem, może jak ja trochę butuje a ojciec jeździ spokojnie, ojcu zawsze pali więcej.
Wadą gaźnika jest to że potrafi sie zapchać, jest czuły na świece i kable, za to zaletą to, że jak się otwiera II dysza.... ech...
Zaletą wtrysku spalanie w trasie, małe, wadą diagnostyka, kosztuje.
Leśniczy napisał/a: | ogólnie nie chce się kłócić ale wydaję mi się że posiadacze gaźnika będą przekonywać że to właśnie gaźnik jest lepsze, zaś posiadacze wtrysku że wtrysk itd, |
Racja |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-10-2009, 19:38
|
|
|
JAk już pare osób wspomniało, wtrysk to ewolucja gaźnika.
Lepiej dopasowuje się do otoczenia, podczas gdy gaźnik cały czas ustawiony jest na sztywno i tylko można sobie ssania dodać, wtrysk dopasowuje się do temperatury silnika, temperatury zasysanego powietrza itd.
Nie wypowiadam się na temat awaryjności, bo czy to gaźnik czy to wtrysk - jak się dba tak się ma. |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-10-2009, 19:57
|
|
|
ubek napisał/a: | Po pierwsze wtrysk jest ekonomiczniejszy niż gaźnik |
tak ale tylko mpi.
ubek napisał/a: | po 2 co do czyszczenia to może się i czyści ale bardzo rzadko |
jak masz lpg to co jakiś czas musisz (choćby jakimś preparatem dodawanym do paliwa) bo się zapieka.
lazik666 napisał/a: | Wadą gaźnika jest to że potrafi sie zapchać, jest czuły na świece i kable |
no z tym to się w ogóle nie zgodzę ojca temperka miała tak zeżarte kable że jak zdejmowaliśmy to jedna wtyczka od strony kopułki się rozpadła mimo to po wymianie nie odczuliśmy różnicy w jeździe, a co do zapychania to myślę że wtrysk ma mniejsza "dyszę" niż gaźnik żeby był ekonomiczniejszy i rozpylał "mgiełkę" tak więc tu łatwiej o zapchanie. a dieslowskie wtryski zapychają się non stop. zwłaszcza jak ktoś nie opróżnia odstojnika |
|
|
|
|
MaciejK
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 35 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 01-10-2009, 21:19
|
|
|
Zdecydowanie zaletą gaźnika jest jego prostota w tym brak czujników, które mogą się popsuć i namieszać w działaniu samochodów z wtryskiem.
W teorii gaźnik powinien dawać więcej mocy i być mniej ekonomiczny... ale to w teorii... co do praktyki to wiem, że poldki czy to gaźnikowe czy wtryskowe dużo chlały... Co do wtrysku to z założenia miał być bardziej ekonomiczny bo w w odniesieniu do gaźnika powinien móc dozować mniejszą ilość paliwa (przez co siłą rzeczy silnik powinien być słabszy).
Wiem, że takie zasady były przy monowtryskach. Jak jest w wypadku wtrysku wielopunktowego to już mogę jedynie podejrzewać, że może są bardziej oszczędne bo idzie wysterować do którego tłoka ma lecieć paliwo a nie się błąkać po całym kolektorze... Czy przez to wielopunktowy wtrysk daje więcej mocy niż pojedynczy?? tego już nie wiem i nie potrafię jasno się domyśleć jak jest w tej kwestii...
Dodam, że jeszcze nie widziałem zalanego samochodu z wtryskiem(nie wykluczam, że jest to możliwie, po prostu jest to trudniej zrobić), a gaźnikowe to już parę razy zdarzyło mi się widzieć zalane |
_________________ Była: Fiat Tempra SW 1.8 159A4.046 + LPG '93
Jest: Opel Astra II 1.8 16V |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-10-2009, 21:23
|
|
|
W TT nawet producent podaje, że gaźniki są ekonomiczniejsze, no i mają te kilka kucyków więcej. Do mojej gaźnikowej obecna i.e. się umywa. Ale fakt - rano wstaję, odpalam i jadę, a w tamtej przez 5 minut od odpalenia bawiłem się regulacją ssania, żeby nie zgasł, ale też nie miał zbyt dużych obrotów.
Jednak gdybym pomyślał wcześniej zamieniłbym cały silnik z osprzętem z tamtego potwora, bo różnica jest spora! |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-10-2009, 21:25
|
|
|
sorki za OFF ale ciechu, ktoś z klubu ma twoją granatową temprę ?? |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-10-2009, 21:50
|
|
|
Maciek1991, jeśli się zarejestruje na forum, to klubowicz. Ale z tego co obserwuję jeszcze go tu nie ma |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-10-2009, 21:44
|
|
|
hmm... chyba wszystko już zostało wymienione; gdybym miał się decydować - byłbym dalej za gaźnikeim; prościej i taniej jednak naprawić, obsłużyć no i żwasze gaźniokwe T/T są zawsze, choćby ciut; te wtryski to jeszcze nie była nie wiadomo jaka ewolucja technologiczna, były nowszym następstwem gaźnikow, owszem, ale bardziej to wtedy uważam było pod kątem nowych norm ekologii nakierowane, a nie by oszczędzić paliwko czy wprowadzić ccoś o niebo lepszego; jedno i drugie porównywalne; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 03-10-2009, 00:06
|
|
|
unknown napisał/a: | jedno i drugie porównywalne |
mimo wszystko dzisiaj jepiej chyba mieć T/T na gaźniku niż na wtrysku ... Ciut mniej problemów . |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-10-2009, 18:46
|
|
|
unknown napisał/a: | gdybym miał się decydować - byłbym dalej za gaźnikeim |
Luczu napisał/a: | dzisiaj jepiej chyba mieć T/T na gaźniku niż na wtrysku | zdecydowanie stanę też po tej stronie. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-10-2009, 18:54
|
|
|
Chyba wreszcie dodam coś od siebie, bo w końcu na co dzień mam silnik na gaźniku a zarazem drugie autko ma wtrysk i to zbliżony technologicznie do tego z naszych T/T. Powiem tak obydwa rozwiązania mają wady i zalety to oczywiste większość z nich wymieniliście. Oczywiście w 100% zgadzam się że nie możemy się uwsteczniać i hołdować gaźniki, aczkolwiek w tym konkretnym przepadku gdybym miał wybrać T/T 1.4-1.6 z gaźnikiem czy wtryskiem wybrał bym po stokroć gaźnik. Ponad to gaźniki to nie jest technologia która umarła, jak ktoś słusznie zauważył amerykanie bardzo lubią to rozwiązanie powiem więcej bardzo dopracowali ich konstrukcje jak i sterowanie nimi (np. awansowane aparaty zapłonów ze zmienno geometrycznymi krzywkami i odważnikami). Gaźniki są absolutnie montowane we wszystkich sportowych wózkach, dragstery, autka nascar itp. W starszych autach mniej problemów jest z gaźnikiem i zdecydowanie prościej jest go naprawić niż wtryski, wiem to z własnego doświadczenia.
** Dodano: 03-10-2009, 19:57 **
P.S no i uważam że 1.4 na gaźniku ma lepszego kopa niż 1.4 i.e. w T/T |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Przemek
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Lis 2007 Posty: 54 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-10-2009, 19:18
|
|
|
Zgadzam się z tobą ciechu. Akurat do naszego modelu (835C1.000) kable Boscha ok 390zł. A Janory za ok 110 zł padają po 1/2 roku. Inne części też nie najtańsze. Szukałem jakiegoś zamiennika w miarę niedrogiego ale bez rezultatu. Najgorsze jest to że w naszym jednopounkcie niema nawet mapsensora który mieży podciśnienie i zmienia wartość kąta wyprzedzenia zapłonu. Dobra sprawa na gazie. Ja się upororałem z tym poprzez przesunięcie czujnika położenia wału korbowego o pare milimertów i w ten sposób przyśpieszenie zapłonu. Ale jest jeden minus. Trzeba by lać wache 98. Bo na benzynie troche szarpie. |
_________________ Fiat Tempra 1.6 ie+gaz(Dolot i wydech Węglarski Motor Sport + BLOS) |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 03-10-2009, 19:19
|
|
|
Przemek napisał/a: | Trzeba by lać wache 98 |
a wiesz że w tych silnikach to nic nie daje ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-10-2009, 11:41
|
|
|
Luczu, i tu wracamy do tak zwanego podkręcania, gaźnikowca można już podrasować samym przestawieniem zapłonu wystarczy lampa strobo i kluczyk chyba 14stka i możemy się cieszyć dodatkowym kopem różnica jest odczuwalna, tylko trzeba pilnować paliwa. Druga sprawa jak ktoś ma LPG i na co dzień tego używa, to możne sobie po eksperymentować z większymi dyszami, sprawa raczej groszowa a można znowuż trochę go wzmocnić oczywiście kosztem spalania tylko tu by się przydał mikser do gazu o zmiennym przekroju żeby powietrza nie brakowało. I to są tanie modyfikacje dające odczuwalny rezultat z wtryskiem tak już łatwo nie pójdzie. Zresztą próby poprawiania mapy dla silników wolno ssących daje marne efekty, do relatywnie dość dużych kosztów (no chyba że ktoś sam wie jak to zrobić). |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 04-10-2009, 12:33
|
|
|
JAM_BELFEGOR, robiłeś u siebie coś z tych rzeczy ?:D |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-10-2009, 13:30
|
|
|
Z tego co się dowiedziałem, można też było pokombinować z gaźnikiem z modeli 131/Ritmo 1.6. Tam moc była większa o dwa koniki od fiatowskich 1.6 16V |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-10-2009, 15:35
|
|
|
Luczu, Wyprzedziłem zapłon oraz mam drugi gaźnik który odnowiłem i wypolerowałem kanały no i miałem się pobawić dyszami ale jakoś brakło czasu i na razie leży na półce. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-10-2009, 23:28
|
|
|
Ja mam Uno na wtrysku. Zaleta... taka, że przy instalacji LPG wszystko odbywa się automatycznie.
W Temprze muszę czekać, aż wypali się paliwo z gaźnika.
I tak dla mojej luby lepiej się jeździ Unem, bo odpali i jedzie, a w Temprze trzeba stosować sztuczki
Zaś co do wtrysków. Jest więcej elektroniki i głównie ona została wprowadzona dlatego, aby dbać o środowisko (lepsza kontrola spalania, układy recylkulacji, katalizatory). Przy gaźniku montowanie katalizatora jest bezcelowe. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|