Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pierścienie centrujące - prawdy i mity
Autor Wiadomość
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-04-2008, 13:13   Pierścienie centrujące - prawdy i mity

Hejka,

ja mam takie pytanko, jak to jest z tymi pierścieniami. Czy są one potrzebne/przydatne w 100% przypadków, czy tylko przy większej średnicy "dziury" w feldze ?
Bo przy zmianie kół (mam 2 komplety) jeden z pierścieni złamał się, więc go wyrzuciłem (tylne koło).
Nie widzę, żeby miało to jakikolwiek wpływ na jazdę... i nie słyszę.
Tak więc co mam robić ? Dokupić ? Założyć ? Bo szczerze powiem, że nie chce mi się tego robić. Teraz jeżdżę na alusach.
Czy na prawdę te pierścienie przejmują część drgań i przyczyniają się do zmniejszenia zużycia zawieszenia ?
_________________
był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V :P
     Moneta
 
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-04-2008, 13:32   

Jakie drgania? jakie zużycie? One centrują tylko felgę podczas przykręcana alusów. Jak Tobie nic nie wibruje, ani nie ucieka felga z piasty przy załapywaniu śrub to "zlej" temat.
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-04-2008, 13:38   

Pierscienie jak sama nazwa wskazuje sluza do osadzenia felgi centralnie i sa udogodnieniem dla producentow felg gdyz nie musza toczyc otworow pod dany model samochodu.Wiekszosc fabrycznie montowanych felg nie posiada ich.Tak samo wiekszosc nowych felg alu nie jest produkowanych z rozstawem 98X98 i w zestawach do grupy fiata sa śruby plywajace.Brak pierscienia moze spowodowac poluzowanie sie srub mocujacych(szczegolnie przy plywajacych).To ze nie czujesz nic nie znaczy ze nic sie nie dzieje.Nie centralnie osadzone kolo nie bedzie "biło " na boki.Bedzie natomiast gora-dol i drgania beda tlumione przez amortyzator.

Pracowalem w serwisie opon i widzialem wiele rzeczy i radzilbym nawet dla swietego spokoju dokupic ( majatku nie kosztuje) .Ma to wplyw na bezpieczenstwo wiec oszczedzac sie nie powinno.


I panowie po jakis 50-100 km od zmiany kol sprawdzac dokrecenie kol.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-04-2008, 13:51   

lordabarth napisał/a:
I panowie po jakis 50-100 km od zmiany kol sprawdzac dokrecenie kol.

To fakt. Kiedyś widziałem taką sytuację. Jechała ciężarówka i z tylniej osi koło dosłownie "pojechało" swoją drogą wprost w ładniutkie zboże na polu ;)

Ja często przykręcam koła pneumatykiem, ale zawsze po tej operacji sprawdzam ręcznie czy dobrze dokręcone.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-04-2008, 14:04   

No i myślałem, że mnie ominie :P Nie chodzi o kasę, tylko o moje lenistwo, ale w sumie robię to dla siebie.
No to oki, dzięki lordabarth - klarownie i konkretnie.
_________________
był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V :P
     Moneta
 
 
drobek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 191
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-04-2008, 19:43   

slavol, Pierscien centrujacy ma przede wszystkim za zadanie zlikwidowac drgania wibracje przy wiekszych predkosciach ktorych normalne tipo nie uzyskuje :) . A to ze pomaga przy przykrecaniu kola schodzi na drugi pozycje
_________________
Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM
  
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-04-2008, 19:52   

drobek,nie wiem gdzie ty to przeczytales o tym tlumieniu.Znaczy ze orginalne felgi nie posiadajace pirscieni nie maja tlumienia?


Cytat ze sklepu internetowego "Pierścienie centrujące są nieodzownym elementem przy mocowaniu felg aluminiowych do piasty samochodu. Powodują idealne wycentrowanie koła na piaście."
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-04-2008, 21:37   

No i jakie siły tam występują? Od drgań i wibracji to jest wywarzanie, a centrowanie to pierwszoplanowa rola pierścienia. lordabarth napisał wszystko i na temat.[/quote]
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load