|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Pierścienie centrujące - prawdy i mity |
Autor |
Wiadomość |
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-04-2008, 13:13 Pierścienie centrujące - prawdy i mity
|
|
|
Hejka,
ja mam takie pytanko, jak to jest z tymi pierścieniami. Czy są one potrzebne/przydatne w 100% przypadków, czy tylko przy większej średnicy "dziury" w feldze ?
Bo przy zmianie kół (mam 2 komplety) jeden z pierścieni złamał się, więc go wyrzuciłem (tylne koło).
Nie widzę, żeby miało to jakikolwiek wpływ na jazdę... i nie słyszę.
Tak więc co mam robić ? Dokupić ? Założyć ? Bo szczerze powiem, że nie chce mi się tego robić. Teraz jeżdżę na alusach.
Czy na prawdę te pierścienie przejmują część drgań i przyczyniają się do zmniejszenia zużycia zawieszenia ? |
_________________ był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V |
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-04-2008, 13:32
|
|
|
Jakie drgania? jakie zużycie? One centrują tylko felgę podczas przykręcana alusów. Jak Tobie nic nie wibruje, ani nie ucieka felga z piasty przy załapywaniu śrub to "zlej" temat. |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-04-2008, 13:38
|
|
|
Pierscienie jak sama nazwa wskazuje sluza do osadzenia felgi centralnie i sa udogodnieniem dla producentow felg gdyz nie musza toczyc otworow pod dany model samochodu.Wiekszosc fabrycznie montowanych felg nie posiada ich.Tak samo wiekszosc nowych felg alu nie jest produkowanych z rozstawem 98X98 i w zestawach do grupy fiata sa śruby plywajace.Brak pierscienia moze spowodowac poluzowanie sie srub mocujacych(szczegolnie przy plywajacych).To ze nie czujesz nic nie znaczy ze nic sie nie dzieje.Nie centralnie osadzone kolo nie bedzie "biło " na boki.Bedzie natomiast gora-dol i drgania beda tlumione przez amortyzator.
Pracowalem w serwisie opon i widzialem wiele rzeczy i radzilbym nawet dla swietego spokoju dokupic ( majatku nie kosztuje) .Ma to wplyw na bezpieczenstwo wiec oszczedzac sie nie powinno.
I panowie po jakis 50-100 km od zmiany kol sprawdzac dokrecenie kol. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-04-2008, 13:51
|
|
|
lordabarth napisał/a: | I panowie po jakis 50-100 km od zmiany kol sprawdzac dokrecenie kol. |
To fakt. Kiedyś widziałem taką sytuację. Jechała ciężarówka i z tylniej osi koło dosłownie "pojechało" swoją drogą wprost w ładniutkie zboże na polu
Ja często przykręcam koła pneumatykiem, ale zawsze po tej operacji sprawdzam ręcznie czy dobrze dokręcone. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-04-2008, 14:04
|
|
|
No i myślałem, że mnie ominie Nie chodzi o kasę, tylko o moje lenistwo, ale w sumie robię to dla siebie.
No to oki, dzięki lordabarth - klarownie i konkretnie. |
_________________ był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V |
|
|
|
|
drobek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 191 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-04-2008, 19:43
|
|
|
slavol, Pierscien centrujacy ma przede wszystkim za zadanie zlikwidowac drgania wibracje przy wiekszych predkosciach ktorych normalne tipo nie uzyskuje . A to ze pomaga przy przykrecaniu kola schodzi na drugi pozycje |
_________________ Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-04-2008, 19:52
|
|
|
drobek,nie wiem gdzie ty to przeczytales o tym tlumieniu.Znaczy ze orginalne felgi nie posiadajace pirscieni nie maja tlumienia?
Cytat ze sklepu internetowego "Pierścienie centrujące są nieodzownym elementem przy mocowaniu felg aluminiowych do piasty samochodu. Powodują idealne wycentrowanie koła na piaście." |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-04-2008, 21:37
|
|
|
No i jakie siły tam występują? Od drgań i wibracji to jest wywarzanie, a centrowanie to pierwszoplanowa rola pierścienia. lordabarth napisał wszystko i na temat.[/quote] |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|